Suksien pituus

teekoo

Eli mites noiden uuden mallisten laskettelusuksien pituus määräytyy? Olen 181 cm ja haluaisin ostaa käytetyt sukset ja monotkin (koko 43-45???)

5

2996

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........

omaan leukaan/suuhun kun ylettyy niin on sopivat. Myös sun paino vaikuttaa eteenkin tiimareissa, jos olet liian kevyt et jaksa kääntää niitä kovassa laskussa.

• aakk

Riippuu paljon siitä, missä ja miten lasket. Suomen pikkumäissä ja lähinnä rinnettä, niin sitten tuo äskeinen neuvo ok. Mutta vähänkin isommissa mäissä ja rinteiden ulkopuolella vähintään oman itsensä mittainen suksi.

• alex

Painokin vaikuttaa optimaaliseen suksen pituuteen. Tietysti, taidot ja vauhti kanssa.

Jokainen suksikauppias tai vuokraamon heppu antaisi sulle (oletus: normaalipainonen ja taitoinen laskija) 170 cm carving sukset.

• rollo1

minulle on päähän toitotettu vuosikausia, että monon tulee olla yhtä numeroa pienemmät kuin kengän koko on.

Monoissa tulee myös ottaa huomioon muitakin seikkoja kuin pelkkä koko. Kuten se, että kuinka jäykät monot haluat. Kisaajillahan monot ovat äärimmäisen jäykät. Jäykät monot vaativta myös melkoista totuttelua..

Kuten itse olen huomannut, kun joka vuosi on monot vaihtuneet jäykempiin ja jäykempiin kisamonoihin.. Alussa jo muutama lasku oli melkoisen kivuliasta tuon tason monoilla, mutta kyllä se jalka sitten siihen tottui. Nyt saa sitten kiristää niitä niin että hyvä kuin lukot riittää.. ;)

• lihava tyttö...

Hei olen tyttö koko 161cm/80kg, minkä pituiset laskettelusukset minun tulisi ostaa? siis niitä uuden mallisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1341
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      1006
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1000
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      298
      893
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe