Sileät sormukset

Tilja

Mielestäni vaikuttaa siltä että sileät kihlat monen mielestä on jotenki "out". Oon menossa poikakaverin kanssa kihloihin ja mun mielestä ne diana-kihlat on oikein nätit ja simppelit. sellasen viereen sopii sitten melkein millainen vihkisormus vain! Mitä mieltä te ootte?

21

4315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helene

      Mielestäni on jokaisen parin oma, henkilökohtainen asia, millaiset sormukset hankkii. Toisten mielipiteistä ei kannata välittää. Sormuksia on niin paljon erilaisia, että kaikille löytyy kannattajia ja vastustajia. Ei kannata valita sormusta sen mukaan, mikä on muodissa, vaan on parempi valita sormus, josta itse pitää ja uskoo pitävänsä tulevaisuudessakin muotivirtauksista huolimatta.

      Diana-kihloja ei ehkä arvosteta siksi, että ne ovat halpoja. Joidenkin mielestä kihlasormuksen tulee olla kallis.

      Eiköhän suurin osa ihmisistä kuitenkin arvosta itse kihlausta, eikä välitä siitä, millaisen sormuksen toinen ihminen on valinnut. Tärkeintähän on, että kihlapari on ymmärtänyt kihlauksen merkityksen; ollaan päätetty mennä naimisiin.

      • Tilja

        Niin, olen kyllä kanssasi aivan samaa mieltä siitä että jokainen itse valitsee mieleisensä, oli hinta nyt sitten mikä tahansa.


      • chalia

        Ostimme kihlat (2002) tarjouksesta. Ei hinta vaan se näkö!
        Näinpä marssimme korukauppaan ja valitsimme mieluisimmat ja kas ne olikin 2 yhden hinnalla. Eivät ole sileät vaan pintaan on kaiverrettu pienenpientä "salmiakkikuviota" joka välkkyy valossa kivasti. Sen viereen oli helppo viime kesänä etsiä sopiva vihkisormus ja tyytyväinen olen:))
        Muista valita mieluinen sormus, sillä tarkoitushan on katsella sitä koko loppu ikä!!
        Ei muotivillityksiä mulle..


      • Tilja

        Taas samaa mieltä. Minusta simppeli on kaunista eikä minulla todellakaan ole tarvetta pröystäillä jollain nyrkinkokoisella timanttikapistuksella. Ei se kuitenkaan kerro mitään mistään "suhteen laadusta" (niin sen olen monta kertaa ymmärtänyt lukiessani näitä eri keskustelulankoja).


      • Tilja
        Tilja kirjoitti:

        Taas samaa mieltä. Minusta simppeli on kaunista eikä minulla todellakaan ole tarvetta pröystäillä jollain nyrkinkokoisella timanttikapistuksella. Ei se kuitenkaan kerro mitään mistään "suhteen laadusta" (niin sen olen monta kertaa ymmärtänyt lukiessani näitä eri keskustelulankoja).

        Niin, ja lisäyksenä nyt ennenkuin joku ehtii vetäistä jonkun teinikihlapuheen: olen 28 v. ja takana 3½ vuotta yhteistä taivalta. Rahan puute ei myöskään ole syy halvoille kihlasormuksille.

        Enimmäisessä viestissä kirjoitin että "olen menossa kihloihin" mikä myöskin saattaa herättää keskustelua. Tässä tarkoitin itse asiassa vain sormusten ostoa. Kihloihin menin tietenkin jo sinä pääivänä kun minua kosittiin, nyt on kihlasormusten ostojen aika ja aiomme ostaa juuri ne yksinkertaiset ja halvat valkokultaiset dianakihlat. Naimisiin syksyllä 2006.


      • Reeta
        Tilja kirjoitti:

        Taas samaa mieltä. Minusta simppeli on kaunista eikä minulla todellakaan ole tarvetta pröystäillä jollain nyrkinkokoisella timanttikapistuksella. Ei se kuitenkaan kerro mitään mistään "suhteen laadusta" (niin sen olen monta kertaa ymmärtänyt lukiessani näitä eri keskustelulankoja).

        olet samaa mieltä, että on makuasia valita sormus mutta tuomitset silti timanttisormuksen ostajat käyttämällä kuvausta "pröystäilevä tai suhteen laadusta kertova". Minä omistan ihanan ja mielestäni hienostuneen timanttisormuksen. Se on juuri näköiseni ja todellakin omalla maulla valittu.


      • Tilja
        Reeta kirjoitti:

        olet samaa mieltä, että on makuasia valita sormus mutta tuomitset silti timanttisormuksen ostajat käyttämällä kuvausta "pröystäilevä tai suhteen laadusta kertova". Minä omistan ihanan ja mielestäni hienostuneen timanttisormuksen. Se on juuri näköiseni ja todellakin omalla maulla valittu.

        No keskustelun aihe oli sileät vs. muunlaiset. Itse pidän sileistä ja pidän isoja timantteja pröystäilevinä. Onhan niitäkin nättejä, kunhan eivät ole liian huomiotaherättäviä. Tämä on minun mielipiteeni enkä koe sitä tuomitsevana.

        Jos lukee edellisiä viestejä saa helposti sen kuvan että mitä kalliimpi sitä parempi, ja ehdottomasti ei mitään sileitä, tylsiä ja halpoja jokamiehen/naisensormuksia. Tästä syystä tämä thread.


    • n 25

      Kauniit ovat joo. Niihin dianoihin mekin päädyttiin, vaikka ensin mietittiin jotain pintakuviointia. Yllättäen se sileä sormus näyttikin kaikista näteimmältä. ja sen kanssa sitten sopii vihkisormukseksi melkein mikä vaan. En itse koe näitä sormuksia mitenkään huonommiksi kuin muitakaan, sormuksen valintahan on aina makuasia. Yksi hieman pinnallisempi ystäväni kyllä tosi totesi sormukseni nähtyään "Ai tommonen...ihan tavallinen...". Sormuksiamme hän piti myös todella halpoina, yht. 240e. Sitten hän toitotti miten hän tahoo timantteja ja valkokultaa, ja sellaisen sormuksen ettei muilla samanlaista ole. Oli kiva päästä sanomaan, että kyllä meilläkin on jotain ainutlaatuista, ja se on ihan tämä meidän suhde. Sen merkkinä sormuksiimme on kaiverrettuna teksti, kielellä jota ei varmasti kovin moni ihminen tässä maassa edes osaa lukea, ja vaikka osaisi, jäävät sanojen merkitykset vain meidän ymmärtämiksemme.

      Että ymmärrän kyllä mitä tarkoitat kun sanot ettei näitä "tavallisia" sormuksia enää tunnuta arvostettavan.:)

      • Nanna

        Te sileäsormusten omistajat korvaatte timantit sormuksestanne sanomalla "meidän suhde... plaa plaa plaa". Ehkäpä voin heittää niinkinpäin, että mieheni taitaa rakastaa minua TODELLA paljon, kun tuhlasi sormukseeni rahaa?! Minkä ihmeen takia teidän pitää vertailla hinnoilla.. kun loppujen lopuksi se aie avioliitosta ja avioliitto on ne tärkeimmät sydämenne valitun kanssa. Meidän rakkaus ei ainakaan ole kiinni sormuksista, oli ne mitkä hyvänsä!


      • Tilja
        Nanna kirjoitti:

        Te sileäsormusten omistajat korvaatte timantit sormuksestanne sanomalla "meidän suhde... plaa plaa plaa". Ehkäpä voin heittää niinkinpäin, että mieheni taitaa rakastaa minua TODELLA paljon, kun tuhlasi sormukseeni rahaa?! Minkä ihmeen takia teidän pitää vertailla hinnoilla.. kun loppujen lopuksi se aie avioliitosta ja avioliitto on ne tärkeimmät sydämenne valitun kanssa. Meidän rakkaus ei ainakaan ole kiinni sormuksista, oli ne mitkä hyvänsä!

        Et tainnut oikein ymmärtää mitä tässä ajetaan takaa....Opettele edes ulkemaan!

        Tietenkään sormuksen hinnalla ei ole välia ja tietenkään se helvetin sormus ei kerro mitään suhteen laadusta (plaaaplaaaplaaa). Siinähän se koko pointti olikin. Lueskellessani aikaisempia tekstejä saa helposti sen kuvan että kallista ja komeaa sen olla pitää eikä mitään halppis dianakihloja. Aloitin keskustelun juuri tästä syystä, ja toiseksi siksi että yritin selvitellä mikä trendi oikein on (ja älä nyt sitten alla mitään "PLAAPLAAPLAA ihan typerää valita sormus jonkun trendin mukaan". Sitä ei kukaan tässä aiokaan.


      • Teea
        Tilja kirjoitti:

        Et tainnut oikein ymmärtää mitä tässä ajetaan takaa....Opettele edes ulkemaan!

        Tietenkään sormuksen hinnalla ei ole välia ja tietenkään se helvetin sormus ei kerro mitään suhteen laadusta (plaaaplaaaplaaa). Siinähän se koko pointti olikin. Lueskellessani aikaisempia tekstejä saa helposti sen kuvan että kallista ja komeaa sen olla pitää eikä mitään halppis dianakihloja. Aloitin keskustelun juuri tästä syystä, ja toiseksi siksi että yritin selvitellä mikä trendi oikein on (ja älä nyt sitten alla mitään "PLAAPLAAPLAA ihan typerää valita sormus jonkun trendin mukaan". Sitä ei kukaan tässä aiokaan.

        Älä ruikuta sitten keneltäkään mielipiteitä vaan osta se Diana -sormus! Meillä on sellaiset (jos helpottaa) ja ostettiin viitisen vuotta sitten eikä ollut vaikeuksia valita rinnalle vihkisormusta.


      • Tilja
        Teea kirjoitti:

        Älä ruikuta sitten keneltäkään mielipiteitä vaan osta se Diana -sormus! Meillä on sellaiset (jos helpottaa) ja ostettiin viitisen vuotta sitten eikä ollut vaikeuksia valita rinnalle vihkisormusta.

        No ollaanpas sitä heikkohermoisia.

        Ja tietenkin ostan!


      • Marjo
        Teea kirjoitti:

        Älä ruikuta sitten keneltäkään mielipiteitä vaan osta se Diana -sormus! Meillä on sellaiset (jos helpottaa) ja ostettiin viitisen vuotta sitten eikä ollut vaikeuksia valita rinnalle vihkisormusta.

        Teea: No vittuuks tuut tänne ite iniseen. Saahan milipiteitä kysellä ja jos se sinua häiritsee niin mee muualle marisemaan!

        Ite pidän kyllä sellaisista sormuksista jossa on jokin kivi. Mutta makuasiahan se on kuten on jo monesti todettu! :D


      • Teea
        Marjo kirjoitti:

        Teea: No vittuuks tuut tänne ite iniseen. Saahan milipiteitä kysellä ja jos se sinua häiritsee niin mee muualle marisemaan!

        Ite pidän kyllä sellaisista sormuksista jossa on jokin kivi. Mutta makuasiahan se on kuten on jo monesti todettu! :D

        En vain jaksa käsittää marinan aihetta... isot on huolet!


      • Tilja
        Teea kirjoitti:

        En vain jaksa käsittää marinan aihetta... isot on huolet!

        No, itse en pitänyt mielipidettäni marisevana. Ja vielä vähemmän minua huolestuttaa mitkään sormusasiat. Kunhan kyselin. Anteeksi nyt hirveästi jos se noin pahoin pisti ärsyttämään!


      • n 25
        Nanna kirjoitti:

        Te sileäsormusten omistajat korvaatte timantit sormuksestanne sanomalla "meidän suhde... plaa plaa plaa". Ehkäpä voin heittää niinkinpäin, että mieheni taitaa rakastaa minua TODELLA paljon, kun tuhlasi sormukseeni rahaa?! Minkä ihmeen takia teidän pitää vertailla hinnoilla.. kun loppujen lopuksi se aie avioliitosta ja avioliitto on ne tärkeimmät sydämenne valitun kanssa. Meidän rakkaus ei ainakaan ole kiinni sormuksista, oli ne mitkä hyvänsä!

        Voisi ensin sisäistää juuri lukemansa ennekuin hikeentyy ja alkaa saarnaamaan.

        Pointtihan oli just siinä, että sormukset on makuasia, eikä mikään onnen mittari. Ei niillä miehen rakkautta tai suhteen laatua mitata. Ja sitä juuri koitin viestilläni sanoa. Itse valitsin sileän, valitkoot muut mitä haluavat, jokainen makunsa mukaan. Mielestäni suhteemme on hieno ja ainutlaatuinen, se on minulle tosiasia, ei mikään timantin korvike- lässytys. Kaikki eivät edes pidä timanteista, miksi ne sitten pitäisi edes korvata?

        Kerroin vain esimerkin (oman kokemukseni pohjalta) siitä, miten toiset suhtautuvat nykyään näihin sileisiin sormuksiin.

        Ja aika ristiriitaiselta tuo tekstisi vaikutti:
        "Ehkäpä voin heittää niinkinpäin, että mieheni taitaa rakastaa minua TODELLA paljon, kun tuhlasi sormukseeni rahaa", ja sitten: "loppujen lopuksi se aie avioliitosta ja avioliitto on ne tärkeimmät sydämenne valitun kanssa. Meidän rakkaus ei ainakaan ole kiinni sormuksista, oli ne mitkä hyvänsä!" Yhtäaikaa väität että sormus ei mittaa suhdetta, ja kuitenkin sanot että kertoo miehen rakkaudesta jos maksaa paljon...

        Voisi ensin sisäistää juuri lukemansa ennekuin hikeentyy ja alkaa saarnaamaan.


      • Nanna
        n 25 kirjoitti:

        Voisi ensin sisäistää juuri lukemansa ennekuin hikeentyy ja alkaa saarnaamaan.

        Pointtihan oli just siinä, että sormukset on makuasia, eikä mikään onnen mittari. Ei niillä miehen rakkautta tai suhteen laatua mitata. Ja sitä juuri koitin viestilläni sanoa. Itse valitsin sileän, valitkoot muut mitä haluavat, jokainen makunsa mukaan. Mielestäni suhteemme on hieno ja ainutlaatuinen, se on minulle tosiasia, ei mikään timantin korvike- lässytys. Kaikki eivät edes pidä timanteista, miksi ne sitten pitäisi edes korvata?

        Kerroin vain esimerkin (oman kokemukseni pohjalta) siitä, miten toiset suhtautuvat nykyään näihin sileisiin sormuksiin.

        Ja aika ristiriitaiselta tuo tekstisi vaikutti:
        "Ehkäpä voin heittää niinkinpäin, että mieheni taitaa rakastaa minua TODELLA paljon, kun tuhlasi sormukseeni rahaa", ja sitten: "loppujen lopuksi se aie avioliitosta ja avioliitto on ne tärkeimmät sydämenne valitun kanssa. Meidän rakkaus ei ainakaan ole kiinni sormuksista, oli ne mitkä hyvänsä!" Yhtäaikaa väität että sormus ei mittaa suhdetta, ja kuitenkin sanot että kertoo miehen rakkaudesta jos maksaa paljon...

        Voisi ensin sisäistää juuri lukemansa ennekuin hikeentyy ja alkaa saarnaamaan.

        Alkaa menemään jo lapsellisuuksien puolelle, kun aletaan sanoja vääristelemään ja hakemaan niille merkitystä sen kannalta mikä on oma mielipide. Toivottavasti olette kuitenkin onnellisia kihlattuja /aviovaimoja ja -miehiä!


      • Tilja
        Nanna kirjoitti:

        Alkaa menemään jo lapsellisuuksien puolelle, kun aletaan sanoja vääristelemään ja hakemaan niille merkitystä sen kannalta mikä on oma mielipide. Toivottavasti olette kuitenkin onnellisia kihlattuja /aviovaimoja ja -miehiä!

        No samat sanat sinulle vain kuule Nanna!

        Kiitos kaikille mielipiteistänne, en olisi arvannut että kysymykseni herättäisi tuollaista närkästystä joissakin ihmisissä.
        Hyvää jatkoa kaikille!


      • Tintti
        Tilja kirjoitti:

        No samat sanat sinulle vain kuule Nanna!

        Kiitos kaikille mielipiteistänne, en olisi arvannut että kysymykseni herättäisi tuollaista närkästystä joissakin ihmisissä.
        Hyvää jatkoa kaikille!

        Onpas täällä hernenokkaisia "keskustelijoita". Jokainen nainen on timantin arvoinen..


    • ***

      Timantteja vasta vihkisormukseen

    • Mimmu

      No taas, ei oo totta,jos viitsit katsoa keskusteluaiheen huomio sileäkihlaiset,huomaat että sileät kihlat on enemmistön mielestä parhaat,joten miksei sinullekkin ja kaverillesi. Onnea vaan ja menestystä.
      Kanssasi täysin samaa mieltä vihkisormuksen voit siten valita myös mieleisesi siihen rinnalle.Siihen kun sopii melkein kaikki mallit.
      Hauskaa kevättä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3196
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2926
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2258
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      24
      1795
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe