Mitenkä olette kokeneet Touhula työyhteisönä? paljon näkyy kommentteja vuosien takaa. Onko asiat muuttuneet? Alkuvuosi ja haluaisin uusia tuulia uralle.
Touhula työyhteisönä
7
548
Vastaukset
- utttra
Mulla on nyt menossa kolmas Touhula ja kaikki erilaisia keskenään. Yksi oli aivan loistava työporukkana ja viihdyin todella hyvin, yksi semmonen ei niin kiva ja nykyinen ihan ok. Kyllähän saman firman alla on paikkoja moneen lähtöön.
- ToTuu5
Touhula on painajainen. Ai miksi?
1.surkeat palkat
2.henkilöstön epäasiallinen kohtelu
3.ammattitaidottomat esimiehet
4.sijaisten, siivoojien ja keittiöhenkilökunnan puuttuminen (arvatkaa ketkä tekevät työt)
5.työsopimuksen mielettömät ehdot (et saa esim. kertoa vanhemmille totuutta)
6.työohjauksen ja tuen täydellinen puuttuminen
7.laittoman isot lapsiryhmät
8.tilojen puutteet ja suoranainen vaarallisuus
9.surkea ruoka
10.kaikesta säästäminen lasten hyvinvoinnin kustannuksella
Riittääkö näin alkuun? - Uusvanhatyöntekijä
Näin hieman myöhemmin ja juuri aloittaneena, yhdyn edelliseen! Kaikki näyttää ulospäin hienolta ja pintaa on, mutta aivan hirveää!!! Lapsilla ei minkäänlaista "kuria", ei käytöstapoja ja järjestystä. Lapset tekevät ja menevät miten haluavat ja aikuiset pyörii ympyrää ja mietti mitä tehdä! Hoitajat ovat nuoria tyttöjä joilla ei kokeemusta todellisesta ryhmänhallinnasta. Kaksi uutta hoitajaa voidaaan laittaa perustamaan uusi ryhmä.
- pupupuipip
Niillä nuorilla hoitajilla on kyllä tosi liukas pillu!
- tweryrweyue
Ihan kiva paikkahan se on, olin siellä aikanaan töissä ja aina viikonloppuisin lasten poissaollessa talo tarjosi viinaa niin että maksa halkesi
- Anonyymi
Vanhempien kannattaa kysellä henkilökunnalta millä tittelillä työskentelevät.
Esim. Avustajia EI lasketa kasvatusvastuullisiksi, joten heidän vahdittavakseen ei voi laskea yhtään lasta ulkona eikä sisällä.
Kun haette lapsianne, tarkkailkaa ettei heitä sälytetä avustajien vastuulle pelkästään. Lapset on Aina kasvatusvastuullisten hoitajien ja opettajien vastuulla päiväkodissa. Siksi, Kyselkää, seuratkaa ettei lapsimäärät ylity, ja ettei avustajia käytetä laittomasti vastuullisina hoitajina.
Monissa paikoissa opettajaa tekevät pelkät hoitajat.
Ja hoitajaksi palkattu kouluttamattomat ihmiset.
Eli,on harhaanjohtavaa, jos kysyy millä nimikkeellä joku päiväkodissa on, voi olla kokematon/ kouluttamaton "hoitajaksi" vain palkattu henkilö.
Olkaapa tarkkoina. Henkilökunta kyllä vastaa, kun kysytte. Tai häkeltyy ja pskenee, jos kysymykseen ei voi vastata, kun ei ole koulutuksia... - Anonyymi
Jos epäilee henkilöstön riittävyyttä/ lapsimäärä. Sen voi kysyä lasta viedessä. Sitten ei tarvitse arpoa, kun tietää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171052124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102649Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2242138Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231943- 721130
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491114Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59989- 172950
Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77939Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin1905