Myyntipäällikön palkka? Kertokaa...

Anakonda5

Eli mitä kannattaisi pyytää liksaa myyntipäällikön hommista kun vastuulla on noin 3M euron myynti vuodessa??? Peruspalkka etuineen ja bonareineen?

Ala liittyy suurtalouskeittiöön ja tuotteet ovat oman alansa markkinajohtajia, kuten koko firmakin. Kokemusta alasta (toisessa firmassa...) reilut viisi vuotta.

44

44282

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sari

Itse olen Myyntipäällikkö ja san 4000e/kk.
      Tosin alan on eri. Mutta et kai alle 3000e ala edes neuvottelemaan?

• myyntipäällikkö

Olen myyntipäällikkö. Minun läpi menee vuodessa vähän alle miljoonan euron arvosta kauppoja.
      Tienaan n.1500-2000€ kuukaudessa.

• M-piellikkö

Noh, riippuu tieteskin kuinka tarpeellinen oot ko firmalle ? Mut saahan sitä paiskia millä lystää, mut en itte lähe kyllä alle 4500€ tekemään mitään...

• Nimetön

Itse olen ICT-alan myyntipäällikkö ja kka on noin. 3500€.

• tuohon työhön

On myyjän palkka. vaadi parempaa. alle 3000€ en lähtis

• c3v

3800 - 4500 €/kk muut edut (riippuvat talosta)

• 008

voisi olla noin 3500€

• myyntialaa myös

liitolla on palvelu, mistä voit tiedustella palkkahaitaria.
      Se on suuntaa antava ja riippuu monesta asiasta mutta onhan yksi mittari.

• mikko s****

bonukset. toi on käsittääkseni standardi, paitsi jos päällikkö on pomon suosiossa. sillon palkka voi olla ns "tanskan malliin" huomattavasti isompikin. saahan firma sen kaiken vähennyksiin, eli ei menetä mitään! rohkeasti pyytämään. ei saa jollei uskalla, ja pomosi arvostaa varmasti juuri uskallusta. älä luovuta heti.

• Alipalkattu1968
        mikko s**** kirjoitti:

bonukset. toi on käsittääkseni standardi, paitsi jos päällikkö on pomon suosiossa. sillon palkka voi olla ns "tanskan malliin" huomattavasti isompikin. saahan firma sen kaiken vähennyksiin, eli ei menetä mitään! rohkeasti pyytämään. ei saa jollei uskalla, ja pomosi arvostaa varmasti juuri uskallusta. älä luovuta heti.

2 200 provikat eli n. 2 800e/kk. Pitää vaihtaa työpaikkaa!

• näin...
        Alipalkattu1968 kirjoitti:

2 200 provikat eli n. 2 800e/kk. Pitää vaihtaa työpaikkaa!

4600€ / kk edut ja korvaukset. 28 vuotta ikää. Ilman ylitöitä ja turhaa stressiä.

Perimmäinen kysymys kuuluu, onko raha tärkein arvo työnteolle ?

• Kerro.
        mikko s**** kirjoitti:

Voisitko kertoa, niin maksan saman tien 100 tonnia.

• Crishelle
        näin... kirjoitti:

4600€ / kk edut ja korvaukset. 28 vuotta ikää. Ilman ylitöitä ja turhaa stressiä.

Mä en itse pahemmin välitä siitä paljonko sitä liksaa on jos sillä elää. Mulle tärkeintä on se että pomo on reilu, se että pääsee käyttämään luovuutta työssään ja että myös meikän näkökantoja kuunnellaan. Se iso liksa voi mahdollistaa tavarapaljouden ja helpon elämän, mutta en mä ainakaan tule onnelliseksi sellaisesta. Jos elämässä ei olisi sitä mitä ei periaatteessa saisi ostaa (kuten aikakauslehdet ja kallis pyykinpesupulveri) ei nekään ostokset tuntuisi miltään.

• olivat rautaa
        näin... kirjoitti:

Tuon palkan sain pelkkänä myyntiesutajana yhdeksänkymmentäluvun puolivälissä (oma auto), joten ei kannata kuvitella, että on aivan huippupalkka olisi tuokaan. Edut ovat siis mm.työsuhdeauto, josta täysi etu 700 eurosta alkaen auton moottoritilavuudesta riippuen ja yläraja on sitten omasta "näyttämishalusta" ja firman hierarkiasta kiinni.. Lopuksi kun ynnätään edut pois päästään takaisin sinne kolmentuhannen euron pintaan. Pitäs alkaa kutosella ja bonukset päälle.

• Myyntipäällikkötykki

Teen noin 220 h kuukausia. Alaisia 8 kpl

Olen osa ajasta myynti- ja markkinointipäällikkö, noin 100 h kk - 3.000 euroa/kk
      Toiset 120 teen henkilökohtaista myyntiä 3000-6000 euroa/kk, eli noin 4.500 euroa/kk

Kun lomarahat, lomapalkat ja paluurahat ovat noin 12.000 euroa, niin vuosipalkka noin 100.000 euroa lounassetelit kilometrit päivärahat. Bonuksia lisää joka kuukausi, kun myynti menee yli 4.000. Vuoden lopussa bonus, jos myynti pääsee tavoitteeseen ja markkinointibudjetti ei karkaa käsistä.

Myyjänä olen ollut 8 vuotta, päällikkönä /myyjänä viimeiset 1,5 vuotta. Yrityksen myynti 4M.

Kokoaikaisena myyntipäällikkönä en haluaisi olla, koska myyn kovalla tartunnalla. Myyntipäällikön palkka mun mielestä pitäisi olla (MYYNTITIIMIN KESKIPALKKA * 1,5) tai 1,75?, ainakin jos olisin yrittäjänä! Silloin päällikkö sykkii ihan eri tavalla! Alat miettimään kuka on sinun myyntitiimissä, kuka ei!

• epäileväinen tuomas

siis väitätkö että teidän firma tekee säälittävät 4 milliä vaihtoa vuodessa,
        9 myyjää hommissa ja sinä tienaat yli 100te vuodessa??

On teillä hyvät katteet jos tuollaisesta vaihdosta voi maksaa tuollaisia palkkoja???
        Tai sitten tämä täyttä roskaaa koko juttu.

Ja toinen juttu, väität myös että vedät 10-11 tuntisia työpäiviä kokoajan....
        hmmm

• Myyntipäällikkötykki
        epäileväinen tuomas kirjoitti:

siis väitätkö että teidän firma tekee säälittävät 4 milliä vaihtoa vuodessa,
        9 myyjää hommissa ja sinä tienaat yli 100te vuodessa??

On teillä hyvät katteet jos tuollaisesta vaihdosta voi maksaa tuollaisia palkkoja???
        Tai sitten tämä täyttä roskaaa koko juttu.

Ja toinen juttu, väität myös että vedät 10-11 tuntisia työpäiviä kokoajan....
        hmmm

Kun olin myyjänä tein 60000 vuodessa! Osasin keskittyä vain 5-6 tuntia myyntiin ja loput ajasta kului facebookiin jne... . Ne loput ajasta nyt käytän myynti- ja markkinointipäällikön hommiin! Eli mun myynti ei laskenut yhtään, no saan ehkä 50.000-55.000 nyt vuodessa.

Markkinointipäällikkönä oleminen onkin lastenleikkiä, kun osaa käyttää Snoobia ja osaa kohdistaa mainokset oikeaan mediaan oikeaan aikaan ja paikkaan! Tämä muuttuikin niin, että palveluntarjoilijat eivät sanele hintansa, vaan se olen minä. Monen hinta on tippunut 2-3 kertaa. Lehtimainonta ja messutoiminta ilman seurantaa onkin tollojen touhua! Mainoksen mittaaminen on minun juttu! Mittaan netti, lehti, messu ja näyttelyt aina! Markkinointibudjetista käytän vain 50% viime vuoden verrattuna, tavoitteessa ollaan ja yli reilusti! Tuotanto on myyty monta viikkoa eteenpäin. (nyt 5 viikkoa, normi 2 viikkoa)

Koska myyn tänä vuona ihan leikiten silmät kiinni 50000-55000 ja kk palkasta saan 33000 ja lomarahat 10000-12000, niin 100.000 saan ihan helposti. viime vuonna olin vain 6 kk myyntipäällikkönä, vuosipalkka oli 77.500.

Huom! 4.000.000 yritys maksaa vaikka 500.000 vuodessa jos oma myynti oikeuttaa siihen. Provisiojärjestelmä onkin kehitetty niin, että palkka saat myynnin mukaan! Huippumyyjän ja normimyyjän erot voivat olla käsittämättömät, niinkin isot erot kun yöllä ja päivällä!

• bullshit talks
        Myyntipäällikkötykki kirjoitti:

Kun olin myyjänä tein 60000 vuodessa! Osasin keskittyä vain 5-6 tuntia myyntiin ja loput ajasta kului facebookiin jne... . Ne loput ajasta nyt käytän myynti- ja markkinointipäällikön hommiin! Eli mun myynti ei laskenut yhtään, no saan ehkä 50.000-55.000 nyt vuodessa.

Markkinointipäällikkönä oleminen onkin lastenleikkiä, kun osaa käyttää Snoobia ja osaa kohdistaa mainokset oikeaan mediaan oikeaan aikaan ja paikkaan! Tämä muuttuikin niin, että palveluntarjoilijat eivät sanele hintansa, vaan se olen minä. Monen hinta on tippunut 2-3 kertaa. Lehtimainonta ja messutoiminta ilman seurantaa onkin tollojen touhua! Mainoksen mittaaminen on minun juttu! Mittaan netti, lehti, messu ja näyttelyt aina! Markkinointibudjetista käytän vain 50% viime vuoden verrattuna, tavoitteessa ollaan ja yli reilusti! Tuotanto on myyty monta viikkoa eteenpäin. (nyt 5 viikkoa, normi 2 viikkoa)

Koska myyn tänä vuona ihan leikiten silmät kiinni 50000-55000 ja kk palkasta saan 33000 ja lomarahat 10000-12000, niin 100.000 saan ihan helposti. viime vuonna olin vain 6 kk myyntipäällikkönä, vuosipalkka oli 77.500.

Huom! 4.000.000 yritys maksaa vaikka 500.000 vuodessa jos oma myynti oikeuttaa siihen. Provisiojärjestelmä onkin kehitetty niin, että palkka saat myynnin mukaan! Huippumyyjän ja normimyyjän erot voivat olla käsittämättömät, niinkin isot erot kun yöllä ja päivällä!

tämä kirjoittaja on niin pihalla ja kirjoittelee täyttä roskaa, väitän minä.

"4.000.000 yritys maksaa vaikka 500.000 vuodessa "
        - tämä väite yksinään osoittaa että sinulla ei ole hajuakaan todellisuudesta.

4 millin liikevaihdosta 500te on 12%.
        500 päälle tulee sosiaali jne kulut joten käytänössä puhutaan 800-900te kulusta
        yritykselle. Väitätkö siis että joku yritys maksaisi yhdelle myyjälle yli 20% liikevaihdosta?
        Hehhh joopa joo.

• Myyntipäällikkötykki
        bullshit talks kirjoitti:

tämä kirjoittaja on niin pihalla ja kirjoittelee täyttä roskaa, väitän minä.

"4.000.000 yritys maksaa vaikka 500.000 vuodessa "
        - tämä väite yksinään osoittaa että sinulla ei ole hajuakaan todellisuudesta.

4 millin liikevaihdosta 500te on 12%.
        500 päälle tulee sosiaali jne kulut joten käytänössä puhutaan 800-900te kulusta
        yritykselle. Väitätkö siis että joku yritys maksaisi yhdelle myyjälle yli 20% liikevaihdosta?
        Hehhh joopa joo.

Ny ymmärsit väärin...

Lue tarkemmin: 500.000 vuodessa jos oma myynti oikeuttaa siihen. Eli puhun teoriasta.

Myyn nyt 50.000-55.000 provisiolla eurolla 250 tuotetta vuodessa. Eli oma liikevaihto nyt 700.000.

Mutta jos myynkin 2.500, niin yritys maksaa 500.000! Näin se menee. Totta kai liikevaihto kasvaa myynnin mukaan. Myyjän kulut meillä 10-15 % omasta myynnistä, riippuu alennusprosentista.

• Johtaja999

noin 5000 - 6000/kk

• asdgfgjhkl

Missä työpaikassa ootte?

• Pk-seutu

Noin 1 milj.€ budjetti / v. N 5.000€ kk brutto. (vaihtelee prov mukaan, mutta budjetoitu keskiansio tuo)
      Tuohon ei myöskään kuulu autoetua yms. Oma auto eli korvaukset sen käytöstä lisäksi n. 1 k € /kk.

• kate+

Firmanne on pian konkassa.

• Pk-seutu
        kate+ kirjoitti:

Firmanne on pian konkassa.

...salli mun nauraa.

Mikä ihme sä olet kommentoimaan meidän yrityksen katerakennetta ?

Kyllä näissä hommissa vähintään tuo 4,5-5k€ pitää keskimäärin kuussa saada,
        että voi tunnustautua Hyväksi myyjäksi ?

• rsdafasdf
        Pk-seutu kirjoitti:

...salli mun nauraa.

Mikä ihme sä olet kommentoimaan meidän yrityksen katerakennetta ?

Kyllä näissä hommissa vähintään tuo 4,5-5k€ pitää keskimäärin kuussa saada,
        että voi tunnustautua Hyväksi myyjäksi ?

mikäs firma on kyseessä, voidaan porukalla selvittää katteita ja tuloksia.

• höpö höpö

siis 1 millin myynti vuodessa?

Tekee noin 85te kuukaudessa ka.
        5000e palkka 1000e korvaukset, tekee lähes 10.000 kulut/kk.
        Tämä tarkoittaa että yrityksen bruttomyynnistä 12% menee myyjän kuluihin?
        Itseasiassa enemmänkin kun lasketaan mukaan kaikki todelliset kulut, varmaan 15-20%

Täytyy katteet olla todella kunnossa tähän yhtälöön.

• Pk-seutu
        höpö höpö kirjoitti:

siis 1 millin myynti vuodessa?

Tekee noin 85te kuukaudessa ka.
        5000e palkka 1000e korvaukset, tekee lähes 10.000 kulut/kk.
        Tämä tarkoittaa että yrityksen bruttomyynnistä 12% menee myyjän kuluihin?
        Itseasiassa enemmänkin kun lasketaan mukaan kaikki todelliset kulut, varmaan 15-20%

Täytyy katteet olla todella kunnossa tähän yhtälöön.

...aivan oikein ynnäilit. Enkä ala tähän mitään yritystietoja näppäilemään, koska todellakaan en pakota uskomaan - kunhan kommentoin aluperin puun aloittajaa, että näin meikäläisellä.

• Pk-seutu
        rsdafasdf kirjoitti:

mikäs firma on kyseessä, voidaan porukalla selvittää katteita ja tuloksia.

...voit ihan keskenäsi porukalla selvittää katteita, mä en siitä mitään kiksejä saa että levittelisin täällä yrityksen toimintaan liittyviä "salaisuuksia", korkeintaan syytteet ja potkut omasta firmasta :)

• BlindStaree
        Pk-seutu kirjoitti:

...aivan oikein ynnäilit. Enkä ala tähän mitään yritystietoja näppäilemään, koska todellakaan en pakota uskomaan - kunhan kommentoin aluperin puun aloittajaa, että näin meikäläisellä.

meidän yrityksessä pienemmällä kuukausimyynnillä enemmän. Esim. kk. myynti 100000€ josta teen itse 20000€/kk. Provisiot noin 18% auton käyttöetu 600€ bonukset noin 1000€.

Vaikka myynti olisi firmalla 5milj. ja se olisi 5 myyjän aikaansaannos, eli 1milj/myyjää. ja he saavat siitä noi 20% provikkaa, eli yhteensä 200000 x 5myyjää on 1milj. Elikkäs 20% edelleen lähtee myyjille. Mikä siinä on niin pirun ihmeellistä. Tuo 15% todellakin on realistinen...

Jeesus täällä on urpoja "myyntipäälliköitä" ihmettelemässä summia. Ihmiset jotka hämmästelevät näitä lukuja eivät selvästikään tiedä hevon paskaakaan oikeasta myyntityöstä.

• myyntiammattilainen
        BlindStaree kirjoitti:

meidän yrityksessä pienemmällä kuukausimyynnillä enemmän. Esim. kk. myynti 100000€ josta teen itse 20000€/kk. Provisiot noin 18% auton käyttöetu 600€ bonukset noin 1000€.

Vaikka myynti olisi firmalla 5milj. ja se olisi 5 myyjän aikaansaannos, eli 1milj/myyjää. ja he saavat siitä noi 20% provikkaa, eli yhteensä 200000 x 5myyjää on 1milj. Elikkäs 20% edelleen lähtee myyjille. Mikä siinä on niin pirun ihmeellistä. Tuo 15% todellakin on realistinen...

Jeesus täällä on urpoja "myyntipäälliköitä" ihmettelemässä summia. Ihmiset jotka hämmästelevät näitä lukuja eivät selvästikään tiedä hevon paskaakaan oikeasta myyntityöstä.

Kyllä se aika ihmeellistä on että yritys antaa 20% myyjille tulostaan!
        Itse en tiedä yhtään sellaista yritystä.

On monia yrityksiä joiden KATE ei ole edes 20%:a.
        Saatikka kaikki muut käyttökulut päälle. Palkkat jne pitää vielä kertoa ainakin 1.7% jotta kattaa
        kaikki sosiaali yms kulut.

Ennenkuin haukut muita urpoiksi niin osaatko lukea tilinpäätöstietoja?
        Katsoppas nyt vaikka muutamin yritysten tietoja, kaiva esiin niiden tuloksenteko kyky.

Oma vuosibudjettini on 10 milliä, jonka keskikate on 15%.
        Sillä kustannetaan minun lisäksi ainakin 5-6 ihmiset palkat sekä muita yleisiä yrityksen kuluja.
        Minun palkka on aika pieni osa siitä minun bruttomyynnistä.

• Pk-seutu
        myyntiammattilainen kirjoitti:

Kyllä se aika ihmeellistä on että yritys antaa 20% myyjille tulostaan!
        Itse en tiedä yhtään sellaista yritystä.

On monia yrityksiä joiden KATE ei ole edes 20%:a.
        Saatikka kaikki muut käyttökulut päälle. Palkkat jne pitää vielä kertoa ainakin 1.7% jotta kattaa
        kaikki sosiaali yms kulut.

Ennenkuin haukut muita urpoiksi niin osaatko lukea tilinpäätöstietoja?
        Katsoppas nyt vaikka muutamin yritysten tietoja, kaiva esiin niiden tuloksenteko kyky.

Oma vuosibudjettini on 10 milliä, jonka keskikate on 15%.
        Sillä kustannetaan minun lisäksi ainakin 5-6 ihmiset palkat sekä muita yleisiä yrityksen kuluja.
        Minun palkka on aika pieni osa siitä minun bruttomyynnistä.

....satun tuntemaan aika monta sellaista yritystä ja tekijää joissa maksetaan paljon parempaa tiliä myynnintekijöille ja huomattavasti pienemmillä myynneillä kuin tuo oma miljoona euroa vuodessa. Ja pakko myöntää, etten käy läpi niin perinpohjaisesti näitä yrityksen ansaintalogiikoita, että menettäisin sen suhteen yöuneni.

Jos työnantaja on päättänyt maksaa minulle ja monelle muulle kollegalleni vastaavanlaista tuloa tehdystä tuloksesta, niin mikä minä olen siitä narisemaan. Jokainen vastaa omasta tontistaan ja bisnes luistaa jos on luistaakseen. Iso firma kyseessä.

• Päällikkötykkimyynti
        Pk-seutu kirjoitti:

....satun tuntemaan aika monta sellaista yritystä ja tekijää joissa maksetaan paljon parempaa tiliä myynnintekijöille ja huomattavasti pienemmillä myynneillä kuin tuo oma miljoona euroa vuodessa. Ja pakko myöntää, etten käy läpi niin perinpohjaisesti näitä yrityksen ansaintalogiikoita, että menettäisin sen suhteen yöuneni.

Jos työnantaja on päättänyt maksaa minulle ja monelle muulle kollegalleni vastaavanlaista tuloa tehdystä tuloksesta, niin mikä minä olen siitä narisemaan. Jokainen vastaa omasta tontistaan ja bisnes luistaa jos on luistaakseen. Iso firma kyseessä.

Kauheita palkkoja teillä. Meidän Firma vaihtaa € 500.000,- .
        Mulla € 813,-/ kk.

• työvoimpaula
        Päällikkötykkimyynti kirjoitti:

Kauheita palkkoja teillä. Meidän Firma vaihtaa € 500.000,- .
        Mulla € 813,-/ kk.

Eli työkkäristä palkkatuella, jota on veivattu kaikilla mahdollisilla vähennyksillä, esim. työttömyyden, kokemattomuuden tms. johdosta ja sen jälkeen vielä säädetty tuntimäärää niin, että palkkasummaksi on saatu sellainen, ettei yrityksen tarvitse maksaa itse senttiäkään? Ja jos ei kiinnosta, työnantaja kertoo työkkäriin, ettei ollut motivaatiota => 0,2 sekunnissa ulos, korvaukset poikki ja taloon uusi orja kokeilyavaksi, toivottavasti iloisemmalla naamalla?

• Zzz
        Pk-seutu kirjoitti:

Juurikin näin.
        Olen itsekin myyntihommissa ollut jokusen vuoden ja 700t€ liikevaihdolla tienaan bruttona 50-55t€. Ja tuosta katteesta voin sanoa, että tästäkin maasta löytyy aloja, joilla keskikate huomattavasti suurempi kuin 20. Parhaat ovat 70-85%. Olen itsekin myynyt tuotteita, joiden kate oli 75%. Tällä hetkellä todellinen keskikatteeni ~57%. Eikä katteen suuruus riipu alan yleisestä kilpailusta, välttämättä. Meidän alalla kilpailevia firmoja kymmeniä.

Alkuperäiseen kysymykseen kuitenkin vastauksena, että myyntipäällikön tai -johtajan palkka riippuu paljolti myös firman koosta, toimialasta, etc. Meillä myyntipäälliköt tienaavat 5500-6500€ muodollinen vuosibonari.

• itse pyytäisin

itse pyytäisin vuositasolla väh 75 tuhatta..

• pEKKAeINARI69

Myyntiduuni ei vaaditse mitään koulutusta. Siis alatoopin einaritkin voi pärjätä jos on röyhkeä!

• pEKKAeINARI69 kirjoitti:

Myyntiduuni ei vaaditse mitään koulutusta. Siis alatoopin einaritkin voi pärjätä jos on röyhkeä!

tai älykäs, ei kaikki myyjät ole kieroja tai röyhkeitä....

• KTM 2010

Itse olisin menossa suunnilleen vastaavanlaiseen työpaikkaan, paitsi että olen vastavalmistunut KTM hakemassa nyt ensimmäistä "kunnon" työpaikkaa. Olen tehnyt vientiassarin ja muunlaista assarin hommia yhden kokonaisen kesän ja monta vuotta osa-aikaisesti. Vastuullani olisi n millin myynti jos menee kuten firmalla viime vuonna. Millaista palkkaa pyytäisitte minun tilanteessani?

• etujaetuja :)

lähtisin 3750e/kk auto kännykkä läppäri

• kertokaa :)

Miten myyntipäälliköks pääsee? Varmaan lukion tarvii mut mitä muuta?

• Ei koulutusta

Myy tasaisesti ja hyvin, niin varmasti ennemmin tai myöhemmin saat titteliksi myyntipäällikkö.

Miksi muuten haluat sellaiseksi?

• myp1

Myyntipäällikkö nimikkeenä jo hämää. Eli itse ns. oikea myyntipäällikkö jolla alaisia 12kpl ja tulosvastuu kohtalaisen isossa yhtiössä. Palkka n. 6000-7500€/kk
      Pelkällä nimikkeelä ei voi kauheita pyytää kun nykypäivänä mm. kenkäkauppias myymälässä saattaa olla myyntipäällikkö nimikkeellä

• realB2B

Juuri näin.

Eli onko ap pääsemässä myyjäksi, jolle titteli voi olla konsultti, myyjä, myyntineuvottelija, myyntipäällikkö vai ihan johtohommiin vastaamaan myös alaisten myynnistä?

Kummin tahansa, vaatisin itse min. 3500 e / kk pohjaksi tukevat provikat. Tai sitten 4500 e / kk vuosibonus-change. Ei sillä niinkään väliä pomoille mitä ne sulle maksaa, vaan mitä ne saa.

Väitän, että olet pyrkimässä paikalle, jossa tuulee ja kovaa. Jos sinun tarvitsee täällä kysellä moisia, niin oletkohan oikea mies/nainen hommaan? Kai sinä itse tiedät oman arvosi? Minä ainakin tiedän hintalapun, jolla minut saa moisiin hommiin.

• ..........

4150 € /kk bonukset..

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2761
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1529
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      976
    5. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      974
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    8. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      78
      889
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      888
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      829
    Aihe