Pureksittu

Irly

28.12.2016 koirani tuli toisen koiran puremaksi Hakametsän koirapuistossa Tampereella. Ulkomaalaistaustaisen henkilön koira (amerikan akita) hyökkäsi koirani (irlanninsetteri) kimppuun sillä seurauksilla, että koirani sai kulmahampaan repimän ison reiän kyynärniveleeseen ja lihasrepeämän etujalan sisäpuolelle.
Jouduin kahdesti käymään eläinlääkärillä koiran vammojen takia. Vein koirapuistoon lapun, jossa toivoin koiran omistajan ottavan minuun yhteyttä. Yhteydenottoa ei kuulunut. Olin myös yhteydessä poliisiin.

Viime viikonloppuna (28.1) sain eräältä koiranomistajalta tietää ko. akitan mahdollisesta omistajasta. Keskustelin puhelimessa koiranomistajan isän kanssa (en saanut varsinaisen koiranomistajan tietoja).
Koiranomistaja, siis poika tässä tapauksessa, oli kertonut minun koirani hyökänneen hänen koiransa kimppuun. Poika on työtön. Isä korvaa minulle kolmanneksen eläinlääkärikuluista, sillä ehdolla ettei poika saa tietää tästä mitään.
Kerroin isälle, että minulla on kaksi silminnäkijää tapaukselle, jotka tukevat kertomaani. Toivoin, että voisimme keskustella, poika, todistajat ja minä tapauksen kulusta. Isä ei sitä halunnut, vaan sanoi vetäytyvänsä koko asiasta pois. Isä tiesi tarkkaan ettei poika ole rikosoikeudellisessa vastuussa tapahtuneesta.
Koirapuiston säännöt ovat vain sääntöjä, eivät lakeja.
Osaako kukaan neuvoa miten edetä asiassa?

7

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rähjänomvastuuseen

      Teet asiasta rikosilmoituksen vaikka netissä, kerrot siinä oman näkemyksesi,ja lääkärikulut muut.Lasket paljonko kuluja sinulle aiheutui yhteensä,ja vaadit sitä summaa hyökkäävän koiran omistajalta sinulle korvattavaksi.Ilmoitat ilmoituksessa hyökänneen koiran omistajan.Poliisi selvittää loput.Itse on turha lähteä rahojaan vierailta perimään,ja pyytelemään.Parasta että kaikki menee lakien mukaan,ja tapahtumasta tulee merkintä papereihin.Joten tiedetään,kun se koira seuraavaksi puree,ettei ole eka kerta.OMistaja on aina vastuussa koirastaan,ja velvollinen korvaamaan sen tekoset.

    • smill

      Ilmoitus poliisille. Vaikka sopisittekin asian keskenänne. Helpompi löytää kun se puree seuraavaa.

    • Näin_on_näreet

      Koiraani on pitbull purrut koirapuistossa. Poliisi soitettiin paikalle, eikä ottanut mitään kantaa asiaan, koska koirapuistossa ollaan omalla vastuulla. Tein asiasta rikosilmoituksen eläinlääkärin todistuksen liitteenä. Esitutkintaa ei aloitettu, koska mitään laitonta ei ollut tapahtunut. Vahinkoilmoitukseen liitin rikosilmoituksen (jossa oli koiran omistajan nimi) ja eläinlääkärin todistus. En tiedä alkaako vakuutusyhtiö peräämään korvaussummaa koiran omistajalta. Sinä ja koirasi olette ilman lainsuojaa koirapuistossa.

    • Uskon_

      En käytä koirapuistoja. Reviiriasiat ovat yksinkertaisia mutta omistajat tekevät asiasta monimutkaisen. Koirapuistossa kaikki koirat eivät kykene muodostamaan väliaikaista laumahenkeä. Sitä eivät kaikki tajua. Koiraa täytyy auttaa sen oppimisessa heti kun alkaa käymään siellä säännöllisesti jos koira ei itse sitä opi. Opettaminen tarkoittaa tässä tapauksessa sitä että koira tehdään tietoiseksi siitä että tätä aluetta ei voi omia, kaikki saavat olla täällä. Reviirivahdinta on jätettävä kotipihalle tai kotiin, se ei kuulu koirapuistoon. Akita vaikuttaa siltä että se pitää koirapuistoa omanaan ja puolustaa sitä sen mukaisesti. Jos koirasi ei hyökännyt akitan kimppuun se tarkoittaa sitä että koirasi on tietoinen että aluetta ei pidetä omana.
      Itse olen kouluttanut koirani väärin, se ei enää osaisi puolustautua jos hyökkäystilanne tulisi ja se minua hävettää että sen silleen olen opettanut. Se ei ole oman koiran parhaaksi jos muut hyökkäilisivät sen kimppuun eikä se enää puolustautuisi. Toivon vaan että luulen itsestäni liikoja tuon asian suhteen ja koirani puolustautuu jos tilanne tulee

      • Keväänkorvalla

        Tässä ketjussa toisia koiria raadelleet ovat molemmat taustoiltaan taistelukoiriksi jalostettu. Sellaisia ei pitäisi puistoon tuoda lainkaan muiden koirien joukkoon. Miten tyhjää voi kumista koiranomistajan päässä kun ei tällaista tajua?


      • eikiitosikinä

        En minäkään tajua, mitä pittbullit, akitat on amerikan tai japanin, staffit, amstaffit, canarian dogot, ylipäätään mitkään dogot, laumanvartijat jne. tekee koirapuistoissa. Erä mies tuli kyseleen että voiko tulla koirineen puistoon, sanottiin ett joo, lähti hakeen koiriaan autosta toinen oli joku gorgityyppinen sekarotuinen ja toinen staffi, lähdin itse pois ennen kuin tuli portista sisään, mitä lie päässä liikkunut kun toi staffin puistoon. Se oli semmoinen puistoilu se.


    • Bostoninkusettaja

      Omalla vastuulla koirapuistoon.
      Puistossa koirat on vapaina eli jokaisen pitäisi ymmärtää riskit.
      Minulle ollaan tultu määkimään kun olen vienyt Bostonin isojen koirien puolelle. Pitäis nää mäkijät vaan omasta koirastaan huolta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5917
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3744
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2033
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1239
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      909
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe