Ilmoittautumisvelvollisuus

vakiokävijä

Täällä Hua Hinissä eräs "asiantuntija" peloittelee suomalaisia kovilla sanktioilla, ellei maahantuleva käy 24:n tunnin sisällä ilmoittaumassa Immigrationissa. Monet ovat paniikissa, koska tähän asti ei juuri kukaan ole tuota ilmoitusta käynyt tekemässä.
Itse olen ollut Thaimaassa useita kertoja, enkä ole koskaan käynyt Immigrationissa 24-tunnin sisällä maahantulosta eikä koskaan ole ollut mitään seuraamuksia tai sanktioita. Eikä edes kukaan tuttavistani ole käynyt tekemässä tuota ilmoitusta, joten mistä moinen meuhkaaminen? Tai kyllä eräs tuttavapariskunta kävi "ilmoittautumassa" Immigrationissa, mutta siellä annettiin ymmärtää, että olette turhaan liikkeellä. Mahtoivat nauraa suomalaisille.

Täytämmehän maahantullessa ns maahantulokortin, jossa ilmoitetaan tarkka osoite, ja sen pitäisi riittää.
Hotelleissa majoittuvat täyttävät siellä oman majoittumiskaavakkeensa, mutta omassa condossa tai omassa talossa asuvan majapaikka on siinä maahantulokortissa. Tietysti, jos majapaikka muuttuu, on syytä käydä ilmoittautumassa. Kyllähän täälläkin viranomaisilla on internettiyhteys keskenään.

Yrittävätkö jotkut suomalaiset vaikuttaa thaimaalaiseen viranomaiskäytäntöön, kuvitellen, että nämä muuttavat käytäntöjään meidän vaatimustemme mukaisesti.
Mehän olemme kuuluisia siitä, että noudatamme kaikkia määräyksiä pilkuntarkasti tai vieläkin tiukemmin, kuin laki sanoo.

Onko muilla kokemuksia tuosta 24-tunnin imoittaumismääräyksestä?

10

596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JututOnJuttuja

Some kirjoittelujen vuoksi kävin kysymässä Khon Khaenin immigratio officesta.
      Eivät he siellä tienneet asiasta mitään.Eli täällä Isanissa ei ainakaan tarvitse ilmoittautua,jos on oikea osoite maahantulo kortissa.

• nnMMnn

Hua Hinissä näitä tietämättömiä on paljon. Numeromies on hyvä malli.

• 654767567657

äläpä koita onneas, rattayan rattopoika

• PilleriPäivässäOk

Kun tulet suomeen, käy ilmoittautumassa 24 tunnin sisällä pääläkärillä.

• vaihtelevaa

Tuo ilmoittautumisvelvollisuus on ilmeisesti provinssikohtainen ja riippuu Immigrationviraston päällikön pipon kireydestä
        Petchaburin Immigrationissa sanottiin, että riittää kun on täyttänyt maahantulo-ilmoituksen huolellisesti.

• näinköon

Hua Hinurissa pitää ilmoittua päivittäin, rotille ja hompsuleille

• hompsulle

Niinkö sinä olet tehnyt?
        Ilmankos kirjoittelet sekavia.

• q1w2e3

Imigration toimistoja pitäisi lisätä 1000000 kertaiseksi, jos kaikki turistit joutuisivat ilmoittautumaan 24h sisällä Thaimaahan tullessaan. Maalaisjärkikin luulisi kertovan, elikkä käyttäkää kaupunkilaisjärkeä juntit!!!!!!!!!!!!!

• TottaTosiaan

Hyvä aloittaja VAKIOKÄVIJÄ, koska et tietenkään ole provo, etkä Lerpan läheinen, niin kertoisitko kuka on mainitsemasi ERÄS ASIANTUNTIJA, sekä missä hänet olet tavannut?

• perinsekavaa

Täällä tuntuu likkuvan useita asiantuntijoita, joilla on kaikilla erilainen selitys siihen, milloin pitää käydä Immigrationissa.
        Eri provinsseissa tuntuu olevan erilainen käytäntö joista ei kukaan ota selvää.
        Yleisesti ottaen kunnolla täytetty maahantulokortti riittää,jos ei vaihda asuinpaikkaa, mutta sellaiselle, joka majoittaa asuntoonsa (omaan taloon tai condoon) toisia matkailijoita, täytyy täyttää lomake TM30 Immigrationissa. Niiden laiminlyönnistä olen kuullut sakotettavan.
        Siis vastuu on majoittajalla.
        Ja tietysti aina silloin, kun majapaikka vaihtuu, on syytä ilmoittaa Immigrationiin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      200
      8950
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      5478
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      53
      4651
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      89
      4447
    5. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      59
      3609
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3356
    7. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      66
      3283
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2856
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      50
      2712
    10. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2611
    Aihe