Eläkeläisen viikonlopun kunto-ohjelma.

Perjantaina 3.2.2017.

Aamulla edestakaista kehon venyttelyä pölyimuria apuna käyttäen.
Pölypallojumppaa, polvet kyykkyyn, ylös, alas, nilkat suorina, kädet kohti laipiota, kevyttä huiskan heilutusta.
Kylpyhuoneen lattialla kontallaan sormitreeni, hajulukkoa auki, töhnän kaivelua ja hajulukko kiinni
Keskipäivällä 45-minuutin laiskahko kävelylenkki heräteostoksille.
Ostosten kanto kotiin.
Iltapäivällä umpihangessa edestakaista koikkelehtimista, lumen kolausta, rautalapiolla jäätyneen soran irrottelua kuusen juuresta ja talon alta. Sora-sankkojumppa hangessa, rennosti vasemmalta oikealle kohti portin pieleen jumittunutta autoa.
Lopuksi mäkihyppyasento ja pylly pystyssä hiekkaa renkaitten alle.
Väsyneenä ruokakauppaan. Ostosten kanto kotiin.
Illalla viinilasilla kyynärpää-jumppa.

20

369

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen ruuvannut kuusi uutta ruuvia.
      Oikean käteni ranne tuntui liukkaalta.
      Ruuvi-Meisseli pysyi kädessä vapisematta.
      Loppu-kierteeseenkin riitti voimaa.
      Hetken kyllä mietin otanko sähkö-pelin.18,4V.
      Nyt ei natise mikään istuessakaan.
      Aamuksi odottelen Jänne-Tupen-Tulehdusta.
      -
      Vaan ei haittaa.
      On mukava ottaa taas vauhtia ja antaa tuolin pyöriä.

H.

• Kyse on siis multi-media-tuolistani.

H.

• hunksz kirjoitti:

Kyse on siis multi-media-tuolistani.

H.

Käytän omaa multimediatuoliani lattiaa luututessani. Istualleen huoneesta toiseen edeten, pesumoppi edellä, minä perässä.

• korpikirjailija kirjoitti:

Käytän omaa multimediatuoliani lattiaa luututessani. Istualleen huoneesta toiseen edeten, pesumoppi edellä, minä perässä.

"korpikirjailija"

Saavatko kasvikset sinun syvät-lihaksesi muutaman kerran liikahtamaan voimakkaasti?
        Minä joudun toisinaan tuulettamaan tuolini parvekkeella.
        Asuntoni keralla.

H.

• hunksz kirjoitti:

"korpikirjailija"

Saavatko kasvikset sinun syvät-lihaksesi muutaman kerran liikahtamaan voimakkaasti?
        Minä joudun toisinaan tuulettamaan tuolini parvekkeella.
        Asuntoni keralla.

H.

Voimistelen syviä lihaksiani päivittäin. Suoli toimii aamuisin eikä hajuhaittoja päivän edetessä ilmaannu. Muista nostaa persettä siitä tuolista aina määräajoin se on polvijumppaa.

• korpikirjailija kirjoitti:

Voimistelen syviä lihaksiani päivittäin. Suoli toimii aamuisin eikä hajuhaittoja päivän edetessä ilmaannu. Muista nostaa persettä siitä tuolista aina määräajoin se on polvijumppaa.

"korpikirjailija"

Media-pöytäni on kohtuullisen laaja.
        Joudun siksi potkimaan tuolini rullaamaan päästä-päähän.
        Kyllä siinä polvi oikenee ainakin pikkuisen.
        Nilkka myös ojentuu jonkin-verran.
        6 jalkaa pyörillä, tasa-painokaan ei horju yhtään.

H.

• hunksz kirjoitti:

"korpikirjailija"

Media-pöytäni on kohtuullisen laaja.
        Joudun siksi potkimaan tuolini rullaamaan päästä-päähän.
        Kyllä siinä polvi oikenee ainakin pikkuisen.
        Nilkka myös ojentuu jonkin-verran.
        6 jalkaa pyörillä, tasa-painokaan ei horju yhtään.

H.

Meillä on kotitekoiset kunto-ohjelmat hallinnassa, mitenkähän muilla?

Nyt poistun sauvakävelylle määränpäänä Petzen sauna ja anistippalöylyt.

• niinpäniinjoo

Venytellen sängystä kahvinkeittoon, sormivoimistelua neulomalla kynsikkäitä.
      Lakanat pyykkikoneeseen, sillä aikaa puuronkeittoa. Koira ulos.
      Koskikarojen pongailuun pukeutumista, samalla pikin kokeilua. Ei kelvannut kaloille. Toisella joella 1 koskikara.
      Kotiin päiväkahvin keittoon.
      Hiihtoa toisella joella umpihangessa, 1 koskikara.
      Rappurallin puhdistusta jäätyneestä lumesta.
      Päivälepo. Ruonlaittoa.
      Sauna.
      Lepoa, sormivoimistelua tv:n katselua.

• tzottzot

pilkin kikeilua...

• tzottzot
        tzottzot kirjoitti:

pilkin kikeilua...

nojaa...Olkoon...

• Pulp-fictio

Otin torstaina varaslähdön kotijumppaan. Jatkoin eilen. Tänään en.
      Kaupassa käynnissä on sellainen liikuntahaitta, että kantamus on toisella puolella eli selkä menee kierteille. Koska opiskelupisteitä on muutama, saan liikuntaa siirtymisissä. Askelmittari olisi poikaa.
      Sitten tilanteissa, kun menee kovalla vauhdilla kaapeille ja miettii, et mitäs tulinkaan hakemaan, saa vaihtelua liikuntaan. Pyörähdyksiä melkein tanssinomaisia.
      Ihme, kun ei ole keksitty imureita, joihin voisi tallentaa jonkin oman laulun, marssin, valssin, tikotikon jne. Koska kotiliikunnassa pitää olla monipuolisuutta kuten ruuassa.
      Sitten silmäjumppa! Oletteko muistaneet? Plinkplink.
      Aika vähän kykin, mitä pakolliset. Enemminkin takapuoli laipioihin päin, mutta siinä polvitaipeisiin tulee tarvittavaa venytystä.
      Tätä voi kuivaharjoitella, ettei ihan kylmilteen.

• Päivä alkoi vasemman käden lihasten treenamisella yrittäessäni hiljentää klo 07:00 ilkeästi ääntelemään äitynyttä kännykkääni. Hieman leukalihas- ja sulkijalihastreeniä ja sitten tunnin ripeää kävelyä koiran avittamana.
      Päivällä ei sitten sen kummempaa, kuin kevyttä käsitreeniä mm. paistolastan kera ja hieman kokovartalotreeniä pyykinpesun merkeissä. No, puiden kantoa saunalle ja istumalihaksien treenaamista mukavalla sohvalla.
      Iltalenkin aikaan tuli taas todettua, että kävely lumisella pellolla on kuntoilumielessä tiellä kävelyä parempi vaihtoehto.
      Loppuverryttelynä sitten löylykauhan heiluttelua. Loppuilta rauhassa, ettei tule rasitusvammoja. Hieman vain oikean käden etu- ja keskisormen liikuttelua hiiren päällä kera pienen ranneliikkeen, kun taas jaksoin innostua ohjelmointiprojektistani. Vähäisille aivoille hyvää voimistelua.

• Myöhäisiltaa😊 saitte peukut ihanat omatoimikuntoilijat.

Kunto pysyy hyvänä ja säästöä tulee kuntosalikustannuksiin kun muistaa, venyttellä siivotessa, harrastaa umpihankikuntoilua pestä astiat käsin.

Ja mikä tärkeintä ei saa nipottaa. Hauislihasten kuntoa voi harjoitella maitolasilla tai litran olut tuopilla.

Lepo on myös tärkeää. Vähintään 8-tunnin yöunet yhdellä pissajumpalla.

Hyvää yötä ❤

• Tiritiriteijaa

Jos saa lähes ilmaisen ämpärin, niin kyllä mielestäni kannattaa kokeilla kuntosalia ihan ohjatusti. Meillä ei tarvitse olla eläkeläinen saadakseen halutessaan jatkoakin edullisemmin, Kela-kortin takapuoli riittää.

• henrjii

Jassoo petterin kanssako niitä pissalihaksia treenattiin

• Vahvistin asamulla kynsiäni.
      Uuni-Kinkku-siivujen(SF) muovi-pakkauksen kannen avaus-järjestelmä oli sulanut kasaan.
      Kuin SIka, tongin kulmasta toiseen.
      Jään odottamaan kipuja Peukalo-Niveleeni.

H.

• Aamuvoimistelu jorriininjuuri sormilleni makuuasennossa. Tosin verenkiertohäiriö sormissa alkaa oireilemaan tikutuksena ja puutumisena. Pitänee tehdä päiväkävelylenkki Lidliin ostamaan näppäinkynä.

• Onneksi kotonani on kaksi kerrosta joten joudun kulkemaan kierreportaita ylös ja alas useita kertoja päivässä. Olen sanonut että asumme tässä niin kauan kuin jaksan nousta rappuja vaihtamalla jalkaa joka rapulla; sos tulee se vaihe että tarvii alkaa ottaa tasoitusta niin laitetaan hakemus senoiritaloon. (Lutunen tosin lupasi laitattaa minulle hissin)

• Poskilihasten treenin jälkeen (aamiaisen syötyäni) siirryin olohuoneen nojatuoliin sormitreeniin. Nyt pitäidi alkaa jalkavoimistelu. Legginsit ja nilkkasukat jalkaan. Työlästä pitkäkoipiselle ikäihmiselle, samoin kuin uloslähtiessä lenkkareiden jalkaanlaitto, vaikka niissä on nauhat, joita ei tarvii sitoa.

Mökillä nukun vielä ylisillä. Olen tehnyt yliselle vieviin rappusiin turvakahvoja.

Asun onneksi hissitalossa. En harrasta rappukumppaa. Liian vaarallista minulle.

Petze asuu kahden kerroksen rinnetalossa. Hän tekee joka aamu rappureenin. Joskus minua pelottaa katsoa kun hän kipasee alas kierreportaita.

• korppis11

Ostin näyttöpäätekynän. Opettelen osumaan oikeaan kirjaimeen. Onnistunut ostos näin äkkiseltään arvioituna jos nyt pääsisi pisteistä kun painan välilyöntiä ja ässästä kun painan a:n jne.😋

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      88
      1551
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      114
      1420
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      70
      1285
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      30
      1172
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      117
      1000
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      981
    7. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      46
      938
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      19
      892
    9. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      66
      818
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      743
    Aihe