Koira niiskuttaa ja aivastelee

Räkänokkka

En tajuu miks täältä poistettiin aijempi keskustelu siitä kun kysyin vaan neuvoja koiran aivasteluun ja jonkinlaiseen niiskuttamiseen.... -_- mutta osaisko joku kertoa mistä johtuu vasta pian 3v täyttävän koiran pärskiminen ja ilman vetäminen nopeasti nenään, eli niiku niiskuttaminen? Sillä on myös tosi märkä nokka. Tuntuu et koiran hajuaisti ois myös huonontunu täs puolen vuoden sisällä. Kyselin myös nenäpunkin mahdollisuutta. Voiko se nenäpunkki elää kuinka kauan koiran nenässä, 3viikkoa kuulemma, mut et lisääntyykö se kokoajan siellä? Vai kuulostaako tavalliselle koiran flunssalle vaan? Koirani ei oo mitenkään apaattinen, syö, juo, leikkii ja jaksaa reippailla. Asiallisia vastauksia ja kokemuksia kiitos :)

7

2706

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aivokuume

      Aivokuumetta vaikuttaa. Ikävä vaiva, mutta etenee yleensä nopeasti, eikä koirallasi ole tuskia. Nukkuu ikiuneen omia aikojaan.

      • Punkkinenä

        Vai että aivokuume.. Höpönpöpön.
        Kuulostaa kyllä omaan korvaan nenäpunkilta.


    • helppohoitaa

      Se on nenäpunkki, hae eläinlääkiriltä nenäpunkki tabuja, äläkä ota sitä nestettä jota laitetaan niskaan ei ole niin tehokas kuin tabut, ei maksa paljoo anna parin viikon välein kuuri,, kyllä koirasi paranee varmasti, itselläni on koiria ja ollut samanlainen vaiva muutaman kerran, tarttuu muuten toisista koirista välittömästi jos näillä on nenäpunkki,,, vältä kosketusta vieraisiin koiriin,,,

    • helpostieroon

      Meille laitettiin el toimesta pipetillinen nestettä juurikin niskaan, ja toisen annoksen laitoin myöhemmin kotona.Meillä tuo niskaan laitettava eläinlääkärin määräämä aina hävitti nenäpunkit,ja oireet loppuivat noin viikossa.Eläinlääkäri varmasti tietää, millä niistä niiskutusta aiheuttavista öttiäisistä pääsee eroon.Joten eläinlääkärille soittoa,ja kerrot oireista, sinne koiraa näyttämään, jos el niin haluaa.
      Jos perheessä on muita koiria, kannattanee ne lääkitä samalla, kysy asiasta eläinlääkäriltä.
      Niiskutus, nenän vuotaminen, ilman vetäminen sisällepäin, kirnuaminen, ovat nenäpunkin oireita.Ja niistä pääsee oikeanlaisella lääkityksellä erioon.

    • Räkänokkka

      Lueskelin lisää nenäpunkista (tää on siis täysin uus lois ilmiö mulle...) ja kyllä ton oireet vaa niiltä vaikuttaa aikalailla MUTTA se tarttuu toisesta koirasta jolla on nenäpunkki. Ku mun koira ei oo pitkiin pitkiin aikoihin enää ollu kontakteissa toisiin koiriin saati ollu koirapuistossa, koska ei tuu toimee dominoivan luonteensa takia muiden koirien kanssa. Mistä se ois nenäpunkin sit saanu?? Tarttuuko se koirien kusista? Sillä on tosiaan tullu se ärsyttävä tapa nuolla joka helvetin kusi mitä lenkillä vastaan tulee ja kielloista huolimatta se onnistuu siin aina.... meillä kyllä yks sukulaisen koira käyny usein kyläilemässä mut se ei oo koskaam oireillu tällee eikä oireile nytkään.

      • Räkänokkka

        Sori tuli vähän ristiin toi etteikö olis ollu kontakteissa toisten koirien kanssa kun tosiaan sukulaisen koiran kans on ollu... noh mut tuskin siit lääkityksestä haittakaan on jos kerran koittaa? Ja niin voiko eläinlääkäri määrää reseptii puhelimen kautta pelkästään nuiden oireiden perusteella, kun sitä punkkiahan ei oikeastaan pysty näkemään? Ja kun koira ei sairaalta vaikuta muuten. Vaan just siltä et joku iljetys sen nenässä myllertää...


      • koirallinenkin

        Kaikki koirat eivät oireile, mutta voivat kantaa nenäpunkkeja ja tartuttaa niitä, koirakaverit sitten pärskii ja niiskuttaa, eli voi tulla sitten taas uudestaan ja uudestaan kun tapaatte tätä oireetonta.
        Voi myös tulla jos koira nuuskii nenäpurkkitartuntaisen juuri nuuskimia paikkoja, mutta suurin riski saada tartunta on suorassa kosketuksessa, eli koirakavereille kannattaa tiedottaa ja pyytää myös lääkitsemään ennen kuin seuraavan kerran tapaa.
        Hajuaistiin tosiaan myös vaikuttaa, ihan jokavuotista harrastuskoirien kanssa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      131
      2231
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      271
      2091
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      69
      1611
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      119
      1392
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1268
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      130
      1229
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      980
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      66
      968
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      47
      895
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      871
    Aihe