Hei! Olen 30v ja minulla on aina ollut epäsäännölliset kuukautiset. Välillä menkat tulevat joka kuukausi ja välillä 1kerran 3 kuukaudessa, eli siis todella epäsäännölliset. Aina kun ne ovat alkaneet niin vuodan 4-7 päivään joista 3 ensimmäistä runsaasti ja loput vähäisesti. Nyt ensimmäistä kertaa ikinään minulle tuli tiputteluvuotoa. Eli ensin tiputti minimaalisen määrän ja sitten 2 päivää väliä ja sitten 2 päivää minimenkkoja sitten ei mitään. Mistä voisi johtua, onko kenelläkään ollut samanlaisia ongelmia. En käytä hormonaalista ehkäisyä. Enkä ole raskaana. Täällä jo mittii kaikki mahdolliset kohdunkaulan syövästä lähtien.
Vastaukset 2
- pienetkivat
Menkkasi olivat tällä kertaa minimaaliset, kun joskus ne ovat jääneet kokonaan pois. Ei mielestäni huolestuttavaa antamiesi tietojen valossa.
- Ninni29v
Kannataa käydä tutkituttamassa. Mulla on pari ystävää, joilla vastaavan kuulosta juttua ja saivat endometrioosi diagnoosit. Toisella oli ihan vaan tiputtelua, kuukautisrytmin heittelyä ja menkkojen niukkuutta. Toisella alavatsakipuja, menkkojen tiputtelua ja liian runsaat menkat, sekä ylipaino ja painonpudotuksen vaikeus(jonka epäillään johtuvan osittain endosta).Hoitavat hormooniheittelyitään (kuukautisrytmiään)hormonivalmisteella; e-pillerit. Lisäksi ravinnolla, liikunnalla ja ylipainon puottamisella saa oireita helpotettua. Yleinen naistentauti, joka hoitamattomana voi aiheuttaa lapsettomuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901653
- 861403
- 1041068
- 48919
Leski ja Volvomies
Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..15915Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su43821Joko seuraava hallitus uskaltaa puuttua 7,5 viikon vuosilomiin
Onhan se törkeää eriarvoisuutta ja verovarojen törkeää tuhlausta.114670Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83666Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä30651Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su45597