1.2.
Vielä ei näy päätöstä kela-sivuilla.
Hakemus maaliskuulle tehty!
76
7461
Vastaukset
- odotankovastikehuja
olenko nopea?
*ylpeenä* - Fuhjö
Ei sitä voi ottaa edes käsittelyyn
- odotankovasti
Kyllä voi ja joka kuukausi olen tehnyt samoin:) Tiliotteiden perään ei enää kysellä.
- vitutelli
Ei tarvitse virkailijan olla, kuin pikakoulutettu ymmärtääkseen tiliotteesta hakijan elämäntilanteen. Tässä mielessä on pirullista vitkuttaa hakemuksia. Tosin outo ilmestys se elli olikin.
- 233dd
Jos nyt ensin saisivat käsiteltyä ne helmikuun tukihakemukset :)
- odotankovasti
Kävin tänään kiirehtimässä päätöksentekoa, mutta kuulemma enää ei kiirehditä kuin jos on hengenlähtö lähellä.
- hakemuseikäsitelty
Tein hakemuksen 26.1. mutta ei ole vieläkään käsitelty, vaikka 7 arkipäivää meni eilen täyteen. onko kukaan tehnyt tuon jälkeen, ja onko käsitelty?
- Rasvakerros
Moni tehnyt paljon tuota aiemmin mutta päätöstä ei näy ei kuulu.
- Höööööhh
Minä jätin hakemuksen 25.1.2017 eikä ollut lisäselvitystä pyydetty tai päätöstä tehtynä sähköisissä palveluissa kun juuri äsken katsoin :(
- hakemuseikäsitelty
Päivitys viestiini. Eli tein hakemuksen to 26.1. ja päätös on nyt tullut, se tehtiin ti 7.2. Meni 8 arkipäivää eli hieman yli sallitun rajan. En sitten tiedä oliko siinä niin paljon selvitettävää että eivät voineet tehdä nopeammin.
Lisäksi mielenkiintoinen huomio: päätös näkyy sähköisessä palvelussa vasta seuraavana päivänä. Eli jos kela tekee päätöksen maanantaina niin näet sen netissä vasta tiistaina. - Kolmattaviikkoa
Missä päin Suomea? Etelässä ainakin tökkii pahasti.
- odotankovasti
Uusimaa-alue.
- torillekko
Tein 1.2 ttth helmikuulle heti alussa ilmoitti liitteet 10.2 eli tossa menee 3 pv yli jo siis käsittelyajan,sopivin olis 3kk hakemus koska ei tulot muutu,niinku kunnan sossuis kävi
- Torillatavataan
7 arkipäivää alk. hakemusta seuraavasta päivästä.
- KELANlautakunta
Minä jätin helmikuun hakemusksen 18.1.2017 ja päätös tehtiin 31.1.2017, joten käsittelyajat ylitetään.
Enää käsittelyaikojen ylityksestä ei voi valittaa aluehallintovirastoon vaan nykyisin kaalimaata vartioi kaalimaanpukki ihan itte.- adfadfdfesasd
Valittakaa eduskunnan oikeusasiamiehelle!
- valituskanaviapalvelusta
Aluehallintoviranomaiselle (avi) voi vaihtoehtoisesti myös tehdä kantelun. Se on paikallisempi toimija ja ehkä nopeampikin.
- Lawetorder
Höpö höpö. KELANlautakunta kirjoitti "minä jätin helmikuun hakemusksen 18.1.2017 ja päätös tehtiin 31.1.2017, joten käsittelyajat ylitetään". Luehan laista uudelleen. Sinun tapauksessa ei ole ylitetty määräaikaa, vaan on tehty ihan oikein.
"14 § (26.6.2015/815)
Toimeentulotuen hakeminen
Sen estämättä, mitä 1 momentissa säädetään, päätös hakemusajankohtaa seuraavaa kuukautta koskevan hakemuksen johdosta on tehtävä ja pantava täytäntöön viimeistään sanotun kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä, jos hakemuksen saapumisesta on tuolloin kulunut enemmän kuin seitsemän arkipäivää. Jos hakemus koskee myöhäisempää aikaa kuin hakemusajankohtaa seuraavaa kuukautta, päätös on tehtävä ja pantava täytäntöön viimeistään hakemuksessa tarkoitetun ajanjakson ensimmäisenä arkipäivänä.
(22.4.2016/298)
Eli tarkoittaa sitä, että hakemus on pantava täytäntöön hakukuukauden, eli helmikuun 1 päivä, et ilmeisesti ole hakenut tammikuulle toimeentulotukea, vaan juurikin helmikuulle joka onkin hakukuukausi eli kuukausi jolle haet toimeentulotukea.
On ne, on on, viisaita nuo ihmiset.
- Talikkoesiin
24.1 lähetetty, edelleen käsittelyssä. Helsinki. Soitin tiistaina, ystävällinen nainen sanoi että ruuhkaa, nyt menee kuulemma 8-9 päivää. Katsoi vielä hakemuksen läpi, siinä ei mitään vikaa.
Tänään on 13 arkipäivä hakemuksen jättämistä seuraavasta päivästä 25.1 lähtien.- hupsanhei
Viitsivätkin vielä narrata asiakkaita, vai 8-9 päivää, 14 on varmaan minimi.
- Vyötä_kireämmälle
Toimeentuloturvalaissa sanotaan: "Muussa kuin kiireellisessä tapauksessa päätös toimeentulotuesta on tehtävä viivytyksettä, kuitenkin viimeistään seitsemäntenä arkipäivänä hakemuksen saapumisesta."
Mutta miten tämä onnistuu, kun ei Kelassa edes ole tietoa hakemuksen saapumisesta. Vaikka hakemuksen on jättänyt toimistoon henkilökohtaisesti, ei sitä näy verkkopalvelussa eikä myöskään puhelinpalvelussa. Onko hakemuslaatikoita unohtunut jonnekin komeroon?
- dfs555
14 pari pankkipäivää ennen kuin rahat on tilillä. Ellei ole tullut virheellistä päätöstä.
Aivan liian pitkä aika olla syömättä. - dsdd43
On kai näissä joku priosiointi kiireellisyyden mukaan.??
Mikä kiire maaliskuun päätöksellä vielä on?
Itse jätin tänään vasta helmikuulle hakemuksen kun huomasin että työkkärirahat maksukiellossa vieläkin odottaen te-lausuntoa. Saas nähdä tuleeko viikossa varsinkin kun paikkakunta on helsinki ja jätin anomuksen paperiversiona kelan konttoriin.
No mun ei tarvi olla silti syömättä. Vielä sen verran kuitenkin ihmissuhteita jäljellä..- vatuttaa
Ma tulee kolme viikkoa täyteen simppelin jatkohakemuksen lähettämisestä, mitään ei ole kuulunut sen koommin. Kela varmaan maksaa laskujen viivästyskorot mielellään...
- rambler--
Aivan, laskut tulee sit maksettua 3-4 vkoa myöhässä,vaikeeksi on menny, pitäisköhän maaliskuun ttt hakemus laittaa tänään sisään,mutta tiliotteen saan vasta 2.3 tää on show, ihan sekasin koko pakka
- Talikkoesiin
Omani koski siis helmikuun päätöstä, eli tilanne nyt se että 24.1 jätetty, 7.2 soitin jolloin sanottiin että hakemus on ihan oikein tehty, käsittelyt myöhässä hieman varmasti tulee ihan pian.
Edelläänkään ei päätöstä, Kela väittää nettisivuillaan että hakemukset käsitellään saapumisjärjestyksessä. Silloinhan se tarkoittaa sitä että kaikkien hakemusten käsittely kestää vähintään neljätoista arkipäivää eli kolme viikkoa.
Eli Kelan hallitus ja johto ovat syyllistyneitä virkarikokseen, rikkomalla lakia toimeentulotuen käsittelyn kestossa ja lisäksi valehdelleet jatkuvasti siitä että käsittely kestää seitsemän arkipäivää tai että se on vain hitusen myöhässä.
Harmi että suomalaiset ovat nössöä porukkaa jotka alistuvat virkamiesten kusetuksiin, jossain muussa maassa rahoja lähdettäisiin porukalla hakemaan astaloiden avulla. - Lawetorder
rambler-- kirjoitti:
Aivan, laskut tulee sit maksettua 3-4 vkoa myöhässä,vaikeeksi on menny, pitäisköhän maaliskuun ttt hakemus laittaa tänään sisään,mutta tiliotteen saan vasta 2.3 tää on show, ihan sekasin koko pakka
Ei tarvi laittaa tiliotteita kuin vain ne liitteet mitkä pyydetään osiossa "seuraavaan hakemukseen jne.".
- sosiaalijohtaja
Maaliskuun toimeentulotukihakemus tulee olla ratkaistuna 1.3 mennessä. Eli vaikka jättäisi hakemuksen 16.1. maaliskuulle niin sen voi ratkaista 1.3 ja silti se olisi lain mukaisesti käsitelty ajoissa.
- Kaikessa_rauhassa
Kelan käsittelyajan laskenta ei ala siitä kun hakemus on saapunut, vaan vasta siitä hetkestä kun Kelassa on saatu se hakemus rekisteröityä. Ja voi mennä useampia päiviä ennen kuin hakemusta edes rekisteröidään.
- Untahansevain
"Perustoimeentulotuen hakemuksen käsittelyaika on 7 arkipäivää siitä, kun olet toimittanut kaikki tarvittavat liitteet Kelaan."
- fdjksalfjkldasjf
Untahansevain kirjoitti:
"Perustoimeentulotuen hakemuksen käsittelyaika on 7 arkipäivää siitä, kun olet toimittanut kaikki tarvittavat liitteet Kelaan."
mutta jos joku hakee tammikuussa maaliskuulle niin luulen että eivät käytä heti aikaa näihin hakemuksiin vaan tekevät kiireellisemmät ensin, eli tässä kohtaa helmikuun päätökset. Maaliskuun tukia ei kuitenkaan voida maksaa kun vasta 1.3, eli ei merkitystä tekeekö päätöksen nyt vai helmikuun lopussa, raha ei kuitenkaan liiku. Ja eivät ilmoita laskujen maksuista, näkyy sitten vaan tiliotteella kun maksettu. Lisäksi maaliskuussa erääntyviä laskuja ei korvata ennen kuin vasta maaliskuussa ja pohjalla täytyy olla maaliskuun päätös.
Kelassa on varmaan hippasen kiirettä, eli ne jotka odottaa helmikuun tukia saisivat odottaa vielä kauemmin jos tehtäisiin päätöksiä samanaikaisesti maaliskuulle. Mä luulen että Kelassa tehdään nyt kiirejärjestyksessä enemmin kuin saapumis.
Kela ei oo ehkä ihan nyt tajunnut miten tämä toimeentulotuki eroaa muista. Ihan liian vähän porukkaa palkattu hakijamäärään verrattuna. Olisko kannattanut tossa siirrossa vähän kysellä esim näiltä vanhoilta etuuskäsittelijöitä miten toi homma oikeen menee eikä että johtoporras pohtii keskenään. - kaaostapukkaa
Ja hakijamäärät vain kasvaa koko ajan kun kunnilta siirtyy loputkin hakijat kelaan.
- Ohjeissa_sanottu
Kela.fi-sivulta on luettavissa: "Kela asettaa vuosittain keskeisten etuuksien käsittelylle tavoiteajat (= aika, joka kuluu Kelaan saapuneen hakemuksen rekisteröinnistä siihen, että ratkaisija antaa siitä päätöksen). Perustoimeentulotuki (7 arkipäivää).
Aina ei hakemusta saada ratkaistua tavoiteajassa.
Joinakin vuodenaikoina hakemusten käsittely voi myös ruuhkautua."- vallankumous
"Joinakin vuodenaikoina hakemusten käsittely voi myös ruuhkautua."
Aika jännästi ilmaistu varsinkin kun Kela on vasta pari kuukautta hoitanut tt-tuen käsittelyä. Tilanne ei siis heidän mukaansa tule paranemaan jatkossakaan vaan riippuu vuodenajoista - kas kun ei tähtien asennosta.
Kelan pääjohtaja ansaitsee potkut. Hänen törkeä asenteensa köyhiä kohtaan tuli muutenkin aika selväksi jo ennen hänen aloittamistaan virassa. - 5550
Jos se rekisteröinti on sama kuin "käsittelyyn" saattaminen, niin taitaa mennä automatic kun virallinen käsittelyaika menee umpeen. Sitten voivatkin taas vetää lonkkaa pari viikkoa..
- sdsdsthth
Kun jättää paperiversion toimeentulotukihakemuksesta, niin tuleeko kelan omille sivuille ilmoitus että anomus saapunut/käsittelyssä tms vai tuleeko tietoa nettiin vasta kun ratkaisu on tehty?
- Eivarmaantuu
Mulla meni 14 arkipäivää ja sain 120€enemmän kelalta toimeentulotukea,kuin sossunluukulta.mulle on laskettu seinäjoen sossussa väärin kaksvuotta.voin kuulema hakea takautuvasti takaisin sossunrahoja.24•120=2880€ saa nähdä kuinka käy.tilipäivää odotellessa.
- odotankovasti
Jos valitusaika ttt-päätöksissä on kuukausi (oliko se aiemmin 2 vk...), niin tarvinnet KHO:n luvan eli Menetetyn määräajan palauttaminen on hakutermi.
Itse hain tuota ja perustelin ihmisten kuolemilla, mutta ei sitä hyväksytty. Olisi pitänyt olla itse kuollut niin se olisi ollut riittävän painava syy palauttaa menetetty määräaika.
- RobottiEnOle
Joo 7 arkipäivää on nyt virallisesti kulunut eikä helmikuun osalta päätöstä ole näkyvissä. Hakemus on tehty 1.2. (eka hakemus, piti odottaa tiliotteita) ja kaikki liitteetkin tuli toimitettua sähköisen palvelukanavan kautta samoin 1.2.
Pitäisi varmaan alkaa laittelemaan maaliskuun hakemusta ettei ensi kuussa tule eteen sama katastrofi.- nälkä_
Mites sitä laittelee kun ei ole edellistäkään päätöstä tullut eikä tiedä mitä liitteitä seuraavaan keksivät siinä vaatia.
- RobottiEnOle
Toi on kyllä valitettavan totta. Enpä laitakaan vielä hakemusta.
Laitan maaliskuun hakemuksen kyllä samalla sekunnilla kun helmikuun päätös näkyy tiedoissani. Ei ole enää varaa odotella yhtään ylimääräistä päivää. - odotankovasti
nälkä_ kirjoitti:
Mites sitä laittelee kun ei ole edellistäkään päätöstä tullut eikä tiedä mitä liitteitä seuraavaan keksivät siinä vaatia.
Vuokrasopimus ja vuokralasku. Itse toimitin em. jo ensimmäisellä kerralla ja mainitsin asiasta viestitse. Toista en toimittanut kun sellaista ei ole eikä sen perään ole kyselty sen koommin.
- odotankovasti
Nyt lukee nettisivulla että 'käsittelyssä'. Huomenna on 8. arkipäivä.
- AikaPitkäänTyötön
Källä se sinne kirjaantuu 15.-päivä. Taidatkin olla lukion käynyt kaveri, et laisinkaan sellainen vapaamatkustaja kun kerta tiedät jo näin vafrhaisessa vaiheessa, että saatata tarvita tukea ensikuussakin.
- RobottiEnOle
Mites ketjun aloittajan hakemus, onko jo käsitelty?
- odotankovasti
Ei ole. Lukee että käsittelyssä.
- ssssssssssssssssss2
Tuolla paperiversion näkymisestä kysyttiin niin itse jätin paperiversion helsingin kampin konttorin postilaatikkoon perjantaina. Tänään 13.2 oli ilmestynyt nettiin tieto että "käsittelyssä" ja vastaanotettu 10.2. Alunperin oli tarkotus että tarkistutan virkailijalla mutta oli sellanen hulabaloo että jätin siis vain laatikkoon ja painuin tieheni..
- ssssssssssssssssss2
On muuten ilmestynyt kelan sivuille artikkeli käsittelyajoista. kannattaa lukea. Jäi sellainen käsitys että "käsittelyssä" merkinnän puuttuminen johtuu siitä että liitteitä uupuu.
No huh. Olispa tosiaan kiva että ei tarvis tuon kanssa säätää. Itse pisti kuoreen varmaan ylimääräistäkin.
http://www.kela.fi/ajankohtaista-henkiloasiakkaat/-/asset_publisher/kg5xtoqDw6Wf/content/perustoimeentulotuen-kasittelyaikaan-lasketaan-vain-arkipaivat?_101_INSTANCE_bXQwrAFx2FGH_redirect=/
- mitenmeni
Ai vieläkin viitsivät valehdella tuota 7 päivää. Hakemus on nyt neljättä viikkoa käsittelyssä. Asiointipalvelussa oli 7 arkipäivän ajan muistutus liitteistä vaikka ne oli toimitettu hakemuksen mukana. Vasta sen jälkeen hakemus siirtyi "käsiteltävänä" missä se on nyt roikkunut kohta pari viikkoa. Samoin tammikuun päätökseen liitetyistä laskuista ei ole kuulunut mitään kolmeen viikkoon, onneksi oli silloin rahaa maksaa ne itse pois. Kohta ei olisi varmaan sähköäkään.
- sitennoin
Kelan kyselypalstalla kysyttiin käsittelyaikaa. Kela vastasi 7 päivää. Sen jälkeen ketju täyttyi kommenteista, joissa todettiin jo paljon pidempään päätöstä odotellun. Tuloksetta. Ja kysyttiin oikeaa toteutunutta käsittelyaikaa. Sen jälkeen Kelaa ei ole vastannut mitään siiven kysymykseen. Kunnat julkaisi käsittelyaikansa viikoittain nettisivuillaan. Miksei Kelatee niin?
- KELA.ANSSI
2 Helmikuuta olen hakemuksen jättänyt eikä vielä mitään, Vantaan sosiaalitoimisto kyllä aina sai päätökset viikossa tehtyä.
- KELA.ANSSI
Siis Helmikuulle ja Maaliskuulle, ei alkaen Maaliskuu kuten aloittajalla.
- odotankovasti
KELA.ANSSI kirjoitti:
Siis Helmikuulle ja Maaliskuulle, ei alkaen Maaliskuu kuten aloittajalla.
Sillä ei ole merkitystä vaan ainoastaan päivämäärällä koska on toimittanut. Tosin luulen, että on ulkomaalaisia jotka menevät kiireellisyysjärjestyksessä edelle. Kelassahan on kautta aikain ollut kiirehtimissysteemi ja siellä on ollut nyt ulkomaalaisväestöä enemmän kuin koskaan.
- odotankovasti
Edelleen käsittelyssä ja nyt on 9. päivä.
Myöskin on helmikuulta osa rahoista saamatta, koska toimitin tammikuun liitteitä 26.1 ja niitäkään ei ole käsitelty ja tuolle on nyt 13. arkipäivä. - helmikuutavailla
Ja täällä edelleen odotellaan helmikuun päätöstä, 9 arkipäivää jo mennyt. Hakemus on ollut "käsittelyssä" koko tämän ajan.
- Kela-kaatuu
29.1 jätetty tammi-maaliskuun hakemus jossa kaikki liitteet, ei näy tehtynä olevan vieläkään...
- odotankovasti
Laitoin aamulla 7 aikoihin viestin kela-sivuilta ja nyt tuli viesti kelasta että päätös on tehty maaliskuulle ja tammi-helmikuun päätös on korjattu.
ainoaksi kysymykseksi jäi enää, että mikä on loppusumma näiden päätösten osalta. huomenna se näkyy mutta kysyin kelalta viestillä sitäkin. - dfdf33
Jaa nytkö pitäis jokaisen sitten laittaa vielä erikseen viestiä että saa hakemuksensa käsiteltyä järkevässä ajassa. Voi elämän kevät taas.
- odotankovasti
Kunta ei edes vastannut viesteihin, jos niitä sinne lähetti.
- 788988ii
Joo. Eivät täälläkään kunnalla vastanneet viesteihin. Sanoivat vain et soittaa neuvontaan, tulee käymään tai jättää uuden hakemuksen koska eivät ehdi viesteihin vastaileen. Onneksi kela ehtii, tosin ilmeisesti käsittelyajan kustannuksella...
- odotankovasti
788988ii kirjoitti:
Joo. Eivät täälläkään kunnalla vastanneet viesteihin. Sanoivat vain et soittaa neuvontaan, tulee käymään tai jättää uuden hakemuksen koska eivät ehdi viesteihin vastaileen. Onneksi kela ehtii, tosin ilmeisesti käsittelyajan kustannuksella...
No ei se kelan työntekijöiden vika ole jos eu ottaa pilvin pimein pakolaisia joille syntyy oikeus suomen sosiaaliturvaan.
- etzillai
Tänään tuli päätös 23.1 jätettyyn (jatko)hakemukseen helmikuulle.
- odotankovasti
Se on sitten eilen tehty jos näet sen päätöksen.
- RobottiEnOle
23.1. tehty anomus eli jos päätös tehty eilen niin 15 arkipäivää kesti käsittely. Tuplasti pidepään kuin lain mukaan pitäisi!
- SipraLennu
Wow wuhuu, mun hakemus on käsiteltävänä sen käsittelyssä sijaan. Mitäs veikkaatte onko toivoa rahasta? :)
- SipraLennu
Paskat mitään oo vieläkään käsitelty. Turhaan herättivät vaan toivoa :(
- Ihanoikeasti
Ei Kela halua, että media ja muut tahot saavat todellisen käsittelyajan tietoon. Pitäisi ite ilmoittaa mediaan asiasta ja tehdä valitus eduskunnan oikeusasiamiehelle. Miksi mediassa ei oikeesti ole puututtu käsittelyaikaan? Varmasti jotkut asiakkaat ovat jo valittaneet asiasta medialle.
- Kepponen111
Finland 100 vuotta näännytetään rahattomat nälkään-kampanja.
- Hhhhääääähh
Voiko kelan toiminnasta ja päätösten hitaudesta tehdä kantelun aluehallintovirastoon? Kun eikö se avi ollut aina se taho joka kuntiakin sakoilla uhkaili kun päätökset kestivät liian kauan? Vai onko kela eri asia kuin kunta valvovan viranmaisen osalta?
- kaalimaistuu
Ei kuule enää aluehallintoviranomaiselle:http://www.talouselama.fi/uutiset/toimeentulotuen-valvonta-muuttui-6622279
Perustoimeentulotuen määräaikojen valvonta siirtyi Kelan valtuutettujen vastuulle.
Pukki valvoo kaalimaata ihan itse eli kannattaa tehdä kantelu oikeusasiamiehelle tao oikeuskanslerille.
- Odottavan_aika
1.2 jätetty hakemus, ei tietoakaan vielä päätöksestä.
- Kelailee
Miten ootte pärjänny jotka edelleen odottelee?
- KelanHommatTiedetään
Varauduin kaaokseen etukäteen, säästin vähän pahan päivän varalle jo viime vuonna. Kaikki laskut maksan itse ja Kela palauttaa sitten joskus rahat takaisin tilille. Kuivamuonakaappi on täynnä, sillä selviää helposti pari kuukautta kaupassa käymättä ja toimeentulotukea odotellessa. On siis puskuria, joten ei hätää.
- kelahaistakaa
21 päivä laitettu hakemus sisään ei kuulu tukia rupee nälkä olee. niin tarkkaan eläny että 9 päivään ei oo ollu penniäkään vois kela haistaa paskan ”Meillä on päästy 8–10 päätökseen päivässä. Olemme siis tehneet päätöksiä tehokkaammin kuin kunnat, joissa päätöksiä tehtiin päivässä 3–5 per työntekijä, mutta emme ole päässeet talon sisäiseen tavoitteeseen” jos niillä on ~100 000 tuen saajaa ni tolla menolla menee 20 päivää selvitä tosta kyllä kunnat hoiti nopeemmin millon mennään barrikaadeille?
- as.tuki.hippu
21.2. tehty hakemus viimein käsitelty. Maksupäivä on tuleva 13.3. ja päätöksen euromäärä huomattavasti pienempi kuin odotin. Satasen nyppäsivät pois aikaisemmista samanlaisista korvaushakemuksista.
Eli työmarkkinatuki toimeentulotuki yhteensä alle 600e. Joo, ei rikastu tämä täti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854568
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163493Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392093Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1061307