Kevään odotus siirtyy. Luvassa - 20. Linnut istuvat pian munat huurussa pesässä.
KARVAHATUT ESIIN. PAKKANEN TULEE:
67
964
Vastaukset
- KeväälläPesässä
Pidäpä sinä vaan huolta omistasi. Linnut eivät muni talvipakkasaikaan, vaan vasta keväämmällä.
Kiitos vinkistä! Nauraa höräytin pitkästä aikaa.. Olin jo viemässä linnulle ketunnahka hatun pesän lämmikkeeksi. On linnulla kurjaa istua jäätyneiden pallien päällä.
- 167-176
Nyt tuota karvahattua uskaltaa taas pitää kun saivat sen karvahattusarjahukuttajan telkien taakse.
Mulla on tuo karvahattu itse teetetty ja itse pyydetystä ketusta tehty joskus 90-luvun alkuvuosina, ei voi pitää kun yli 20 asteen pakkasella muuten tukka kastusi jos sellaista olisi, kovalla tuulella pidän sitä joskus lauhemmallakin säällä. En välitä vaikka "kettutytöt" joskus mulkaisevat vihaisesti.- Pärjäänhän-minä
Ei ole kuin lippis. Kesät - talvet.
- Pulp-fictio
Koirankarvahattu, vaikka tuntuu, että se on kania. Kovilla pakkasilla untsikan kanssa se on ollut tosi hyvä. Melkein ruma, mutten piittaa.
Kyllähän sekin on ikävää, jos järki on jäässä. Tosin sitä ei itse huomaa....
Naapuri ruokkii runsaskätisesti lintuja ja yksi hiiri käy varkaissa.
Isokorvainen säpäliini, mutta vähän ellottaa. - 167-176
arvo.e kirjoitti:
Postimiehenä Karjalassa -40 yltävillä pakkasilla "karvareuhka" oli paras päähine.
Nyt on lämpötila -22,6 °C, mitattu klo 23:00
Oli yhtenä aamuna helmikuussa 1999 ulkona pakkasta -42 °C ja menin partsille tohvelit jalassa ja aamutakki päällä, ei siellä voinut olla kun 15 sekuntia kun hampaat jo kalisi. Silloin oli koko helmikuun siinä -40 asteen kieppeilllä, sen jälkeen -20 ei tuntunut missään, lähes kesäkeli. Helsingissä juuri -13.6 mereltä tulevan kosteuden kanssa tuntuu kylmältä. Karjalassa -40 aikoihin puuc istunto oli ripeä . Täällä ihmiset puhuvat "huurteisella" käynnistä oluella käymiseksi. Alkuunsa luulin sitä vc. käynniksi.
- sopivastihytisee
15.9 ulkona, 27,6 keittiömittari, tosin se on patterin yläpuolella, mutta sellainen 25 sisällä.
- Otsonmies
Kun olin nuori, niin silloin oli karvahattu talvella ainoa talvi hattu. Se on ihmisen asuista niitä epä hygieenisimpiä vaate kappaleita. Kun olimme tukki metsässä niin samaan hattuun hikoilimme päivät pääksytysten ja koko talven. Ei sitä pesty, eikä kai sitä voinu pestäkkään se on niin topattu hattu. Kun aloin ymmärtää millainen tuo reuhka on niin se alkoi inhottaa minua, en panis sitä nyt päähäni maksustakaan Uskokoon ken huvittaa niin noissa karva reuhkoissa alko olla keväällä matoja ja kyllä siinä on otollinen kasvu alusta täille ym ötököille. Älkää hyvä ihmiset laittako päähänne tuollaista sonta läjää. Sitä ei juuri voi pestä jos hikoilet siihen. Paras talvi hattu on villa myssy ja sen alle joku vaate myssy vaikka kaksi kolme päällettäsin Myssys voi pestä, mutta karvareuhkaa ei voi oikein pestä. Ilmankos sitä, ennen oli kaikkea syöpäläistä niin paljon kun ei ymmärretty eikä ajateltu asioita.
Otsonmies kirjoitti:
Kun olin nuori, niin silloin oli karvahattu talvella ainoa talvi hattu. Se on ihmisen asuista niitä epä hygieenisimpiä vaate kappaleita. Kun olimme tukki metsässä niin samaan hattuun hikoilimme päivät pääksytysten ja koko talven. Ei sitä pesty, eikä kai sitä voinu pestäkkään se on niin topattu hattu. Kun aloin ymmärtää millainen tuo reuhka on niin se alkoi inhottaa minua, en panis sitä nyt päähäni maksustakaan Uskokoon ken huvittaa niin noissa karva reuhkoissa alko olla keväällä matoja ja kyllä siinä on otollinen kasvu alusta täille ym ötököille. Älkää hyvä ihmiset laittako päähänne tuollaista sonta läjää. Sitä ei juuri voi pestä jos hikoilet siihen. Paras talvi hattu on villa myssy ja sen alle joku vaate myssy vaikka kaksi kolme päällettäsin Myssys voi pestä, mutta karvareuhkaa ei voi oikein pestä. Ilmankos sitä, ennen oli kaikkea syöpäläistä niin paljon kun ei ymmärretty eikä ajateltu asioita.
Paljon oikeassa olet. Linnun pesäksi sellainen matoinen hattu kelpaisi - olisi lintuparalle ruokaa hatusta vetäisten. Metsätöissä yleistyi pitkälippainen kangashattu talvisin. Suojasi puista tippuvat roskalta ja lumelta.
- suvenelli1
Huomentapäivää pakkasherrat ja -rouvat.
-8 näytti aamusella mittarissa. Ei lenkillä vielä karvalätsää tarvinnut. Ihanat isot lumihiutaleet leijuvat hissukseen.
Yks' vanha herra kanssa vie leivänmurusia linnuille maahan. En ole vielä rottia enkä hiiriä nähnyt, mutta.
Pikku päästäistä ihmeteltiin viime viikolla vesselien kanssa. Piipersi vikkelästi pensaikkoon.Lintuparat tarvitsevat pakkasella paljon ruokaa. Maahan varisseet murut houkuttelevat jyrsijät paikalle. Täytyy olla riipuksissa oleva syöttöastia, jonka alapuolella laajempi astia. Alemmasta varisseet murut takaisin ylempään. Oravat käyvät tällaisessakin syömässä.
- 167-176
Viimeisin säähavainto Liperi Joensuu lentoasema ti 7.2. 7:00, lämpötila -25,3 °C.
On lähes tyyntä eli ei kovin paha. Meren rannalla jo -15 on pahempi kun täällä tuo -25 tuulen ja kosteuden vuoksi.Mikäs karhokopla-gangsta se täällä on herännyt?
Tuo on totta, nyt kun meri ei ole jäässä, niin on paljon raaempi tuo pakkanen. Meillä on -15. Tänään ei sentään tuule, toisin kuin eilen.- 167-176
hmp.f kirjoitti:
Mikäs karhokopla-gangsta se täällä on herännyt?
Tuo on totta, nyt kun meri ei ole jäässä, niin on paljon raaempi tuo pakkanen. Meillä on -15. Tänään ei sentään tuule, toisin kuin eilen.Karhukopla on asunut lähes kaikkialla, aikoinaan Helsingissäkin ja vieläpä talvella. Raaka on pakkanen tosiaan ainakin silloin kun meri ei ole jäässä, tuon huomasin aikoinaan Pietarinkadun ja Neitsytpolun kulmassa kun asustelin niillä nurkilla.
167-176 kirjoitti:
Karhukopla on asunut lähes kaikkialla, aikoinaan Helsingissäkin ja vieläpä talvella. Raaka on pakkanen tosiaan ainakin silloin kun meri ei ole jäässä, tuon huomasin aikoinaan Pietarinkadun ja Neitsytpolun kulmassa kun asustelin niillä nurkilla.
Vierailin Neitsytpolun ja Merikadun kulman kattohuoneistossa. Kaukoputkella näkyi Tallinan satama. Upea näkymä Suomenlahden yli.
- suvenelli1
arvo.e kirjoitti:
Vierailin Neitsytpolun ja Merikadun kulman kattohuoneistossa. Kaukoputkella näkyi Tallinan satama. Upea näkymä Suomenlahden yli.
Mä asuin noilla kulmilla 70-luvulla. Ihana paikka, varsinkin kesällä. Kävellen keskustaan, Kaivari lähellä ja Uunisaaren biitsi. En ole vielä käynyt korkkaamassa Löylyä. Pitäisi käydä kannatuksenkin vuoksi, että rannat otetaan virkistyskääyttöön.
167-176 kirjoitti:
Karhukopla on asunut lähes kaikkialla, aikoinaan Helsingissäkin ja vieläpä talvella. Raaka on pakkanen tosiaan ainakin silloin kun meri ei ole jäässä, tuon huomasin aikoinaan Pietarinkadun ja Neitsytpolun kulmassa kun asustelin niillä nurkilla.
Varsinkin Hesan tuulitunnelit ovat huurteiset.
- 167-176
arvo.e kirjoitti:
Näkyi Tallinnaan Itä-Pasilastakin parvekkeelta kun oli riittävän korkealla, 14. kerros. Tosin tuollainen partsi sopii vain "pahvipäille", ei sinne kaikki uskaltaneet mennä ainakaan kovalla tuulella. Kiva sieltä oli kastella mualimaa kaiteen yli pää alaspäin xD
- Korkeammallakuinmuut
Länsi-Pasilassa olen käynyt hieman ylempänä, jonka tasanne vastasi noin 58. kerrosta. (Vajaa 160 m muistaakseni). Sieltä näkyi tosi hyvin ja tuntuma parani kun sai hahmotettua, mitä on missäkin suunnassa. Ja kun reunojen yli katsoi alas, autot ja ihmiset olivat tosi muurahaisia.
suvenelli1 kirjoitti:
Mä asuin noilla kulmilla 70-luvulla. Ihana paikka, varsinkin kesällä. Kävellen keskustaan, Kaivari lähellä ja Uunisaaren biitsi. En ole vielä käynyt korkkaamassa Löylyä. Pitäisi käydä kannatuksenkin vuoksi, että rannat otetaan virkistyskääyttöön.
En tällä kelillä lähtisi avantouintia kokeilemaan. Suoraan saunasta se voisi tehdä hyvää.
- Psykoterapeutitar
Itsekkäästi ajattelen, että onneksi ei ole pakko lähteä tonne pakkaseen. Vuosikymmeniä piti lähteä ja siellä pakkasessa ulkona ja toisaalta helteessäkin tuli työelämä vietettyä. Hui! Ei enään, kiitos! Jaksamista heille, jotka siellä pakkasessa työtä tekevät.
- Pulp-fictio
Huomenta. Aamulämpö - 16°. Eilisen lenkin jälkeen päätin, että tänään myös, mutta taitaa jäädä kaupassa käyntiin. Olen tainnut lintsata kävelylenkkien osalta.
Nysse on koirankarvahatun aika.
Mäkin taidan olla itsekkäästi iloinen tuosta, ettei tarvitse väkisin vääntäytyä työmatkalle aikaisin aamulla ja vaikka liukua sai nìin sisäinen kello puski näin.
Samoin jaksamista toivon työelämässä paiskiville, erityisesti viimeistä vuottaan tekeville. Pulp-fictio kirjoitti:
Huomenta. Aamulämpö - 16°. Eilisen lenkin jälkeen päätin, että tänään myös, mutta taitaa jäädä kaupassa käyntiin. Olen tainnut lintsata kävelylenkkien osalta.
Nysse on koirankarvahatun aika.
Mäkin taidan olla itsekkäästi iloinen tuosta, ettei tarvitse väkisin vääntäytyä työmatkalle aikaisin aamulla ja vaikka liukua sai nìin sisäinen kello puski näin.
Samoin jaksamista toivon työelämässä paiskiville, erityisesti viimeistä vuottaan tekeville.Mereltä huokuva kosteus Helsingissä lisää pakkasen tehoa. Tösin lämmitys vie kosteuden sisätiloissa. Iho kuivuu ja kukat nyökivät kuivuuttaan. Auringon valo piristää. Puutarhassa kasvien leikkaus aika käsillä - home ei iske juuri leikatuihin kohtiin pakkasella.
- Pulp-fictio
arvo.e kirjoitti:
Mereltä huokuva kosteus Helsingissä lisää pakkasen tehoa. Tösin lämmitys vie kosteuden sisätiloissa. Iho kuivuu ja kukat nyökivät kuivuuttaan. Auringon valo piristää. Puutarhassa kasvien leikkaus aika käsillä - home ei iske juuri leikatuihin kohtiin pakkasella.
Tiedätkö, milloin pilariomenapuu pitää leikata. Saako katkoa paljonkin. Epäilen, että omenat ovat muuttuneet sikaomenoiksi.
Ja omenan raakileet, sellaiset miehen peukalonpään kokoiset poksahtelee maahan ennen aikojaan. Tämä on puu, jota olen joskus itse siveltimellä pölyttänyt kimalaisten lisäksi. Ja nyt en enää ylety -
Vähän on kuin Jaakko ja herneen varsi... Pulp-fictio kirjoitti:
Tiedätkö, milloin pilariomenapuu pitää leikata. Saako katkoa paljonkin. Epäilen, että omenat ovat muuttuneet sikaomenoiksi.
Ja omenan raakileet, sellaiset miehen peukalonpään kokoiset poksahtelee maahan ennen aikojaan. Tämä on puu, jota olen joskus itse siveltimellä pölyttänyt kimalaisten lisäksi. Ja nyt en enää ylety -
Vähän on kuin Jaakko ja herneen varsi...Leikkaus olisi parasta tehdä lähiaikoina, enne kevät kasvun alkua. Voi siitä katkaista latvaa, jollet halua Jaakon lailla taivaaseen kivuta. Toivottavasti olet suojannut verkolla. Puput haukkaavat pakkasella mielellään kuoren. Lannoitus auttaa omenien kokoon, paitsi koristepuu, joka tekee pieniä "vinkuomenia".
- viiliviili
olen varautunut, ruokaa viikoksi kahdeksi, pysyn sisällä pakkasten ajan!
Et vain herkuttele kaikilla herkuilla itseäsi niin pulleaksi, ettet kesän tultua mahdu ovesta ulos. Minulle jo joulun laiskottelu uhkasi tehdä äitimäisen tunnelman. Maha kasvoi eikä isästä tietoa.
- Psykoterapeutitar
Tein lettutaikinan ja kohta paistan😋
Katsoin mittariin aamulla kuuden maissa, pakkasta oli 24,5, varmaan jossain lähistöllä on enemmänkin ollut.
Onneksi ole asiaa ulos, päivällä aurinko lämmittää joten voisi uskaltaa pienelle lenkille.- suvenelli1
-15. Jahka pyykit on nostettu, niin täytyy pieni lenkki tehdä. Aurinkoa kunnioittaen.
suvenelli1 kirjoitti:
-15. Jahka pyykit on nostettu, niin täytyy pieni lenkki tehdä. Aurinkoa kunnioittaen.
Ulkona fulnssa pöpöt kuolee.
Katselin ikkunasta Koiraa, jonka taluttaja pakotti elukan pissimään, pysähtymällä joka tolpan kohdalla.
Koira-parka nosteli tassujaan.
Miksei tuo Koira-ihminen hommannut ajoissa pitkä-karvaista Mäyrä-koiraa.
Tehnyt siitä tossut lemmikilleen?
Nahasta olisi saanut myös hyvän pussin Termos-pullolle.
H.- Pulp-fictio
Kaupassa 2 × 150 metriä käyty. Taisi tulla ylikuntoa.
Ihan kiva keli. Pitääpä pyrähtää uudemman kerran.
Turkiskarvatupsumyssyllä ja paksulla kaulaliinalla pärjäsi pää ihan hyvin.
Eilen sain pitkästä aikaa migriksen: ylen kirkas valo....Oli miellyttävää nähdä aurinko pitkästä aikaa. Antaa toivoa kevään lähenemisestä. Samalla pakkanen tuhoaa infulenssan pöpöjä.
- eppu2
20 oli aamulla pakkasta, nyt iltapäivällä13 ja aurinko paistoi, oli kiva kävellä ulkona.
Noita karvahattujakin jossain kaapin perällä, sutta ja kettua, vaan eipä noita tule enää käytettyä.
Eripaksuisia myssyjä, kelin mukaan.
Kyllä linnut oli nyt hiljaa, ei näkynyt. - mimmimum-..mi
Olin sopinut lenkistä kaverin kanssa....katsoin aamulla sään ja odottelin peruuttaako hän lenkille lähdön....ei mitään kuulunut ja vaatetta vaan sitten enemmän päälle ja ulos... vähän lyhennettynä se lenkki tehtiin.... Kauppaan lähdin ostamaan ruokaa ...ettei tarvi lähteä jos pakkanen kiristyy lähipäivinä....huomenna saa vain olla....
- niinpäniinjoo
-16 astetta. Kävin hiihtämässä. Pipo päässä tarkeni.
- Pulp-fictio
Kuten uhosin, pyörähdin lenkin. I h a n a ilma. Aurinko lämmittää jo. Kun on kävellyt reippaasti ilma tuntuu raikkalta hengittää kuin joisi vasta nostettua kaivovettä. Nam.
- Pulp-fictio
Kaunis ilma innostaa:
Tuhannet timantit hangella hohtavat,
jäätyneenä vetenä, kiteinä kohtaavat.
Ohut lumen peitto piilottaa syksyllä lakastuneen maan,
uudet versot kohta kätköistään rynnistävät kukkimaan.
Pajunkissat pelto-ojien reunoilla pörhistelevät jo,
naukuvat, että ota mukaan, laita meille se keltainen maljakko. Pulp-fictio kirjoitti:
Kaunis ilma innostaa:
Tuhannet timantit hangella hohtavat,
jäätyneenä vetenä, kiteinä kohtaavat.
Ohut lumen peitto piilottaa syksyllä lakastuneen maan,
uudet versot kohta kätköistään rynnistävät kukkimaan.
Pajunkissat pelto-ojien reunoilla pörhistelevät jo,
naukuvat, että ota mukaan, laita meille se keltainen maljakko.Tuulessa pensas rukka värisee.
Kylmästä runkokin tärisee.
Ei riitä suojaksi ohut lumi.
kova kylmyys ei ole huvi.
Tulisi kevät suojaisa lämmin.
Kukkisin eloni viihtyisämmin.
- Pulp-fictio
Pakkasta, kaunista, kirkasta
Pörröhäntä ei ole apina,
mut' sillä on yhden hengen kapina.
Pähkinöitä siinä odottaa ja katsoo, tillittää,
täsmäheittona kourallinen, ettei orava ala nillittää.
Lätsäpäät myös namit saavat,
lirkuttelutityissä samat kaavat.Aurinko paistaa ja kaupalle vie,
hiekoitettu tuttu puistotie.
Metsässä kuuset ajatustani huokaa,
reippaasti kiiruhda ostamaan ruokaa.
Varikselta saappaat puuttuvat aivan,
siitä saa se kylmyyden vaivan.
- Pulp-fictio
Pihapiirin linnuista pitkäpyrstöisistä:
Jos yhden harakan näät, se tietää pahaa.
Kolme harakkaa ei tiedä rahaa.
Kaksi harakkaa, jos näät, onnea se tietää.
Omaa matkaa voiko säätää? Epäonnikin pitää sietää.
Muistathan silti hassu ennustus tää,
ettei onnenpotku kenties odottamatta jää.Tänään en tarvitse kaupasta mitään,
pakkaspäivänä mielessä itää,
iloisena kävelen lenkin
välillä lähellä puiston penkin
viivähdän katselen tovin
naapuri tuulettaa avoimin ovin.
Harakoilleko lämmintä antaa
lakaisee portaille tullutta santaa.
- Heikunkeikku
Minä en suostu siirtämään kevään odotustani. Ehei, minä jatkan odotusta tasaasta vauhtia. Nyt on aika mukava ilma. 7 astetta pakkasta ja mikä parasta, niin tuuli ei kiusaile.
Eilen kävin lisäämässä linnuille murkinaa oikein runsain mitoin. Montaa lajia.
Tänään kahvia juodessa seurasin kahta oravaa, jotka olivat saaneet varsinaisen hepulikohtauksen. Peräkanaa juoksivat hurrRRRRrrrrrjalla vauhdilla. Kuusen oksilta hyppäsivät alemmille oksille niin vauhdikkaasti, että pelkäsin niiden putoavan.
Hännät vispasivat ku propellit. En osaa sanoa, että leikkivätkö keskenään, vai oliko kyseessä pelkäävä orava etunenäs ja vaaniva orava peräs. Mutta lujaa menivät.
Mulla on erityinen "rakkaussuhde" oraviin, koska lapsena meillä oli sisäorava lemmikkinä. Olen siitä joskus tänne kirjoittanutkin.
Aloituksessa mainitusta karvahatusta tuli mieleen, että minulla oli nuorena aivan hirvittävän ihana Koivistolaislakki. Valkoinen karvareunus. Oli NIIN muodikas, että huh huh. :) No joo, tuosta hatusta sellasta, että kerran heitin sen karvahatun keskelle keittiön lattiaa. Orava kun istuskeli siinä vähän matkan päässä.
Oravat ovat ERITYISEN uteliaita uusille asioille.
Tää karvahattu kölli lattialla, oravalle täysin uusi hirvitys. Voi ma pelkään, ma pelkään, se tuumi. Hyppi suorastaan tasapökkää paikallaan parin metrin päässä hatusta. Pikku hiljaa tasapökkäili lakkia kohden, häntää vimmatusti heiluttaen. Suusta yhtenäistä naksutusta. Siinä se ees-taas pomppi, välillä lähemmäs hattua ja taas takas peruuttaen.
Lopuksi uskaltautui nenänsä karvaan tökätä. Oi täähän on ihana, se tuumi ja hyppäs hatun sisälle.
Tämmönen juttu muistui mieleen. - Siilimuorikka3
-17.9, koiraa pissittää pakkasesta huolimatta. E muta kuin koiralle ja ihtelle mantteli niskaan ja menoksi. Edes pikkasen.
- suvenelli1
Kahtakymppiä mittari aamulla näytti,
pelkokertoimet lukema aivan täytti.
Labraan oli kuitenkin mentävä,
verenpisara kertoo onko arvo lentävä.
Auttoiko tiukka lihaton dieetti,
lihanhimo oliko turha vietti.
Pakkanenko pamautti kaapelit poikki,
telkkarista kanavat tiehensä loikki.
Nyt olen radion ja netin varassa,
eipä uutisvuoto viihty mummoparassa. - Pulp-fictio
Järven rannalla istuin penkillä,
hiihtäjät, luistelijat liitivät lumikentillä.
Nuo menijät eivät railoja pelkää,
muuttuvat pisteiksi edeten jäistä järven selkää.
Toisilla jalassaan on retkiluistimet,
joillakin vain reppu ja pilkkiuistimet.
Moni retkeltään vasta illalla palaa,
ehkä onnekkailla tuoretta kalaa.Viikonloppu sumusta aukee,
masentaa, väsyttää olo on raukee.
Tulisi lämmin aurinko päivä.
taakse jäisi masennuksen häivä.
Valkohangelle hiihtämään kovin,
synkkyys siitä häipyisi tovin.- Pulp-fictio
Ulkona upessa huurussa puut,
bongaillaan tänään hymysuut.
Keväällä silmiin syttyy pilke,
avaa sydän, poista tunteiden tilke.
Keikkuen tämäkin kevät taitaa tulla,
leivotaan elämän ehtoosta positiivinen pulla. Pulp-fictio kirjoitti:
Ulkona upessa huurussa puut,
bongaillaan tänään hymysuut.
Keväällä silmiin syttyy pilke,
avaa sydän, poista tunteiden tilke.
Keikkuen tämäkin kevät taitaa tulla,
leivotaan elämän ehtoosta positiivinen pulla.Täysikuu aamulla kirkkaana loisti,
mielestä talven synkkyyden poisti.
Pilvet voi pysyä kaukana ihan,
valo ja riemu täyttäisi pihan.
- Antaa-ampua
Karhun suu on karvainen, mutt pyssymies ei pelkää ;D
- suvenelli1
En tiedä mitä lie tänään asteet,
onko puissa kevään kasteet.
Mokoma flunssa minut kiinni sai,
tänään koomaan koko päivän kai.
Runoa pukkaan blogiksi rukkaan,
etten katoa peiton nukkaan. BIKINIT ESILLE, AURINKO PAISTAA!
Nythän tuo aurinko paistaisi jo rusketuksen hipiälle, saa runoilemaan, tuo kaikkien D-vitskujen Äiti. Langattomastikin tuo ruskettaja toimii. Kas, näin saatiin palstan sisältö nivottua samaan viestiin.
Ihana keli oli ulkona, oli niin lähellä kevättä jo, että tuli kesäsateita ikävä. Sellainen oikein kunnon ropina peltikatolla. Ukonilmaa... ah, kohta saa.
Alkaa olla viimeinen hetki leikata ompuupuut, ennen kuin mahla nousee.- plussa_ropisee
Vielä on lievästi pakkasta ? Lämpötila -2,5 °C
Iltapäivällä on jo plussan puolella- suvenelli1
Aurinko verhojen välistä silmiin pisti,
Nigelle telkussa leipoi, liekö suklaanisti.
Minä mielessäni partsille hyllyt laitoin,
mielikuvissa chilin palot herkuksi taitoin.
Chilisuklaakakkua nautin sitten kesällä,
siimeksessä istun partsin perällä. suvenelli1 kirjoitti:
Aurinko verhojen välistä silmiin pisti,
Nigelle telkussa leipoi, liekö suklaanisti.
Minä mielessäni partsille hyllyt laitoin,
mielikuvissa chilin palot herkuksi taitoin.
Chilisuklaakakkua nautin sitten kesällä,
siimeksessä istun partsin perällä."suvenelli1 "
Lopeta.
Sinähän häpäiset aloittajan.
H.- suvenelli1
hunksz kirjoitti:
"suvenelli1 "
Lopeta.
Sinähän häpäiset aloittajan.
H.Lopetan sitten kun aloittaja antaa lähtöpassit,
silloin pakkaan kirjaimet sanat, riimikassit.
Uskon, että arvo ymmärtää sanani hyvät, pahat,
vaikkakin palstan pitäjä kerää mainosrahat.
Sinä taidat olla aloittajalle vähän kade,
luikertelet ketjuun kuin limainen made.
Musaketjussa lienee mateen paikka,
kutuaika on kohta, kokeile vaikka. suvenelli1 kirjoitti:
Lopetan sitten kun aloittaja antaa lähtöpassit,
silloin pakkaan kirjaimet sanat, riimikassit.
Uskon, että arvo ymmärtää sanani hyvät, pahat,
vaikkakin palstan pitäjä kerää mainosrahat.
Sinä taidat olla aloittajalle vähän kade,
luikertelet ketjuun kuin limainen made.
Musaketjussa lienee mateen paikka,
kutuaika on kohta, kokeile vaikka.Tervetuloa kaikki riimejä luomaan,
reilusti myös esille tuomaan!
Avaamme pian uuden jutun,
rohkaistaan siihen ujomman tutun.- Pulp-fictio
Nyt ei tämä runojen ketju voi kesken jäädä,
eihän lämpötilaa ulkona ihminen säädä.
Muutoin heiluisivat palmut täällä,
vaan kukaan ei luistelisi liukkaalla jäällä.
Kohta ehkä lentää karvahatut kaapin perälle,
ja kuukausi, pari aurinkotuoliin istutaan kerälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512254Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖251008Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82962Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914- 68873
Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54863Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me121842Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10773vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22753Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49749