Kuin aivovinksahduksen kompensoituma

ajatusvalta

Kun palstakirjoituksia lukee ja miettii, syntyy mielikuva aivovinkksahduksesta, eräänlaisesta sijoiltaanmenosta, joka on sukua hulluuden kanssa sitä olematta.

Ketkä tätä harrastavat?

Superaivotko, joilla tosiaan on resursseja laaja-alaiseen tietoon sekä syy-ja seuraus pohdintoihin?

Ei, vaan henkilöt, joiden aivokapasiteetti on äärimmäisen rajoittunut omaan ymmärrykseen, jonka ulkopuolella ei ole mitään.

39

374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vieläjärkevä

      Suurin viisaus lähentelee hulluutta, koska tyhmät eivät ymmärrä viisaan ajatuksia!
      Kovinkin viisas on aloitus. En tyhmänä ymmärrä mitä siinä lopulta sanottiin.

      Paras lukea se minkä ymmärtää tällä aivovinksahduksella joka on järjestä jäljellä.

    • Se-entinen-Kukkahame

      Onhan tämän seurakunnan läsnäollessa saarnattu ja kirottu kanssakirjoittajia alimpaan helvettiin, kovalla äänellä, harvinaisesti valituilla sanoilla ja jomminjoutavin perustein, jokainen päätelköön itse.
      Joukossa esiintyy omilla tiedoillaan puhumattakaan taidoista erinäinen joukko.
      Aivovinksahdus on hyvin yleitä ja esiintyy pienin väliajoin.
      Siihen on kyllä neuvo mutta tohdinko sen ilmiantaa jos joku pystyy toteuttamaan on vinksahtaneita vähemmän, siksi ja sen takia voin mainita yhden osa-alueen hoidon.
      Siihen tarvitaan vain omaa tahtoa, kolmena iltana peräkkäin puhaltaa itseensä takalistoon kolme pitkää puhallusta, se takaa syvän ja rentouttavan unen, ja se parantaa. Puhallustenen jälkeen osaa rauhoittua ja rentoutua.
      Jos niskat jää jumiin on se selviytyjän oma syy, liikunta pitää olla hallinnassa.

      • Iloitkaamme siitä, että myös meille vinksahtaneille on foorumi.


    • En tiedä miten riittää omien aivojen jo opituissa pysyminen, mutta juuri säälin hieman Englannin kuningatar "Elisapettiä" kun piiiiitkää 4-5 metriä punaista samettilaahusta pitää vetää perässään valtaistuimelle noustessa,..voi mummelikulta, eikä mitään voi syntyperälleen, vilkaisi kyllä kuin harmistuneena koko höskään 😂)))))
      Irti konservatiivisuudesta olevat nuoret seuraajat, tulee varmaan uudistamaan monet turhat mahtipontiset traditiot!

      Hyvää alkua alkavalle viikolle, aivot olis sentään hyvä jättää rauhaan 🦊

      • Ramoona_

        Voi miten ihana ketun naama Sini-sirkun viestin perässä !

        Korvamato alkoi heti soida, otsikon aiheeseen jopa liittyen. Meidän lasten lempilevy oli Pekka Jalkasen ja M.A. Nummisen kokoama Iso mies ja keijukainen, josa on hulvattoman hauskoja sanoituksia, esimerkiksi Kirsi Kunnasta ja lasten tekemiä. Laulajina on mm. Hortto Kaalo , Tomi Päiväläinen ja Rauli Somerjoki, on valssia, tangoa, rokkia ja humppaa. Laulujen nimistäkin huomaa, että eräänlaisia hyvänlaatuisia aivovinksahduksia on tapahtunut : Pikkulintu valjasti hevosen, Humppa ja pomppa, Dilliä ja piparjuurta, Siilin kuutamo. Onneksi levystä tehtiin myös CD-versio, lastenlapset ovat nauraneet, laulaneet ja tanssahdelleet vanhempiensa malliin.

        Tämä ketun ja suden fuusio on herättänyt aina keskustelua. Onhan se aika kamala, joittenkin mielestä kamalan kiva.

        "Olipa kerran susi ja olipa kerran kettu ja ne söivät toinen toisensa.
        Ja siitä tuli ja siitä tuli ja siitä tulitulitulituli ketsu.
        Sitten se ketsu söi itse itsensä ja siksi ei enään ole ketsuja."

        Pirtsakkaa pakkaspäivää !


    • pyykkärimuori

      Eiköhän muutama pidä aivojaa narikassa yötä päivää?

    • että.niin.siinä.kävi

      Palstalla vallitsee sekavuus sen jälkeen, kun Pilm..ri joutui lähtemään täältä. Lähtiessään hän lausui kirouksensa tälle palstalle. Senpä seurauksia nyt koemme eikä niistä loppua tule.
      Tämä ketju on hyvä esimerkki siitä.

    • Odottaenn

      Tosi hauska ketjuhan tämä, jotain vähän erilaista kuin politiikat ja uskonnon jankutukset. Sinähän voit nyt tuurata ihannettasi ja aloittaa upeasta aiheesta upean ketjun vakinikilläsi. Se olis reilua, koska nikittä haukut.

    • Dementian ehkäisyyn on parasta lääkettä osallistuminen erilaisiin aktiviteetteihin. Kirjojen lukeminen, harrastetoiminta ja osallistuminen keskusteluihan netin välityksellä pitää aivotoiminnan viretilassa.

      Niin se aika kuluu. Kohta siirryn tähän ikäryhmään. Kun aloitin kirjoittelemaan runsas kymmenen vuotta sitten olin raakile, mutta olen kehittynyt niin ihmisenä kuin kirjoittajana näiden vuosien aikana.

      Kun ensi kertaa kirjoitin 70 palstalle sain äkkilähdön, jonninjoutava tytön hupakko tuli kertomaan iloista uutista 79-vuotiaasta juuri isäksi tulleesta Korven miehestä.

      Joskus olen lukenut palstaa, taitaa samat kirjoittajat viihtyä palstalla vieläkin😊

      • Miksi pakenit 79-vuotiasta isukkia?


      • EIROPOTTI

        Kiva kun NYT uskalsit vihdoinkin !
        Muistan tapauksen ,ja olin hyvilläni kun olit samaamieltä minunkanssani . Niinkauan kun on rakkautta , ei se katso ikää -- ja lapsiakin syntyi heille ,oli onnellinen perhe -
        Niin että kun on terve ,ei siihen ikä paina ,sitä oikeaa ei vaan kaikki löydä .
        Nuoret epäonnistuu monasti -- mutta tällä naisella oli Onnea -- sai pitää sen 79 vuotiaan miehensä --mitähän heille nyt kuuluu -- lapsetkin ovat jo isoja --ainakin siittä alkupäästä -
        Miehet ovat usein ,ainakin täälä ,vanhetessaan moittimassa meitä joilla vielä on "hakupäällä" niinsanotusti -
        Ja Elävän lesket saa olla ilman luonnollisten tarpeinensa --salassa muuten saa niitä tuhmia nimityksiä .
        Ja vaikeampaa on heillä joidenka miehet kuolee "parhaassaiässä .
        Leskien on oltava täälä hiljaa meidän "iloistenleskien " varsinkin .
        Minäkin 38 v jäin leskeksi !
        UM
        Nyt vanhuudenhöppänä --kun ei rekatulla voi kirjottaa --tulee tuplana !


      • EIROPOTTI kirjoitti:

        Kiva kun NYT uskalsit vihdoinkin !
        Muistan tapauksen ,ja olin hyvilläni kun olit samaamieltä minunkanssani . Niinkauan kun on rakkautta , ei se katso ikää -- ja lapsiakin syntyi heille ,oli onnellinen perhe -
        Niin että kun on terve ,ei siihen ikä paina ,sitä oikeaa ei vaan kaikki löydä .
        Nuoret epäonnistuu monasti -- mutta tällä naisella oli Onnea -- sai pitää sen 79 vuotiaan miehensä --mitähän heille nyt kuuluu -- lapsetkin ovat jo isoja --ainakin siittä alkupäästä -
        Miehet ovat usein ,ainakin täälä ,vanhetessaan moittimassa meitä joilla vielä on "hakupäällä" niinsanotusti -
        Ja Elävän lesket saa olla ilman luonnollisten tarpeinensa --salassa muuten saa niitä tuhmia nimityksiä .
        Ja vaikeampaa on heillä joidenka miehet kuolee "parhaassaiässä .
        Leskien on oltava täälä hiljaa meidän "iloistenleskien " varsinkin .
        Minäkin 38 v jäin leskeksi !
        UM
        Nyt vanhuudenhöppänä --kun ei rekatulla voi kirjottaa --tulee tuplana !

        Kiitos 😘 muistit tapauksen vaikka siitä on aikaa. Saimi se nuorin on nyt kymmenen vuotias, vanhimmat jo yli kaksikymppisiä. Viimeisin lehtijuttu oli noin viitisen vuotta sitten. Saimi seisoi rannalla kun isä ja äiti souti ison hauen kanssa laituriin. Olen sitä mieltä nyt vanhempana, että suomalais/ulkomaalainen parisuhde on toimivampi kuin kahden kärvistelevän suomalaisen.😆

        Rakkaus ei kysy ikää kun ja jos löytää saman henkisen kumppanin.

        Itse elän LAT-parisuhteesss 82- vuotiaan mieheni kanssa, olemme olleet yhdessä kohta yksitoista vuotta. Meillä on samanlaiset sielut.


      • minäse.vaan
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kiitos 😘 muistit tapauksen vaikka siitä on aikaa. Saimi se nuorin on nyt kymmenen vuotias, vanhimmat jo yli kaksikymppisiä. Viimeisin lehtijuttu oli noin viitisen vuotta sitten. Saimi seisoi rannalla kun isä ja äiti souti ison hauen kanssa laituriin. Olen sitä mieltä nyt vanhempana, että suomalais/ulkomaalainen parisuhde on toimivampi kuin kahden kärvistelevän suomalaisen.😆

        Rakkaus ei kysy ikää kun ja jos löytää saman henkisen kumppanin.

        Itse elän LAT-parisuhteesss 82- vuotiaan mieheni kanssa, olemme olleet yhdessä kohta yksitoista vuotta. Meillä on samanlaiset sielut.

        Luulisi sinun hyväksyvän juttuseuraksi palstalle nämä liki ja yli 80vuotiaat, kun miehesikin on 82 ja sielun kumppani. Ristiriitaisesti viestittelet. Voithan itse siirtyä suoraan sinne 80 , kun tunnet sen ikäluokan noin läheiseksi.


    • 😆😊😂 En minä ketään paennut😂 ukko tuli tietoisuuteeni lehtijutun luettuani.

      • Tämä vastaus oli Makriinalle.


      • voi.hyvä.isä

        Kuin vähemmän taitavien kirjoittajien ylikävelyä. Vain oma kirjoitus on kovinta hiiliterästä. Että se olisi yötä päivää keulilla.


    • tosiaa.nko

      Kuka kenen yli kävellyt? Ai niin, tuli oikea kirjailija neuvomaan dementian ehkäisyssä. Ikäänkuin ei osattaisi lukea, harrastaa ja käyttää nettiä. Mutta hän onkin niin kovin kehittynyt ihmisenä ja kirjoittajana .

    • kerranminäkin

      Kuten huomaat "korpikirjailia" täälä vaan samakaikuon askelten ..
      Nämä vanhat ei kuale mikä pahantappaa -- älä ole moksiskaan -

      • Ei minua haittaa, jokainen voi olla omaa mieltänsä minusta.

        Kiva kun on saman henkisiäkin.😊


    • pakkas.evakossa.nyt

      Hyvä kun sinäkin korpikirjailija käyt palstalla joskus vierailemassa. Et ole tukkeeksi asti tääällä vieraillut.
      Sen sijaan 70 ja 80 palstojen ohjaaja ja kirjailija katsoo loukkaukseksi että tänne kirjoitetaan. Poikkeuksena tietysti ruunea ihailevat.

      • Kuka tämä ohjailija on? Tiedän jos tulee ohjailemaan minua oikeeseen osoitteeseen. Olen tietty vielä puolisen vuotta liian nuori tänne 😆 palstalle. Tulin kopaisemaan kepillä jäätä.


      • että.sikäli

        Aikanaan ruuneperi kirjoitti olevansa palstan ainoa kirjailija ja mentori.


      • Kukahan se semmoinen kirjoittaja on? Niin humalasa en ole koskaan palstalla ollut.


      • kuka-enää-jaksaa
        Ruuneman kirjoitti:

        Kukahan se semmoinen kirjoittaja on? Niin humalasa en ole koskaan palstalla ollut.

        Ei tuosta kauan ole, kun et tunnistanut omaa kirjoitustasi. Teit jopa uuden aloituksen aiheesta. Samoin oli pyörähdyksesi Kahvipirtissä, jossa olit toisella nikilläsi ja sitten muka tuntemattomana.

        Humalassako olet silloin, kun et muista tehneesi noita uskonto- politiikka aloituksia melkein joka kuukausi? Sanotaan, että kysyvä ei tieltä eksy, mutta sinä et löydä "perille", vaikka sinulle tienviitat kirjoitetaan.

        Taisit myös unohtaa lupauksesi siirtyä tuonne 80 palstalle.


    • Lopuksi, minulle urputtajien kantsii lukea tämä aloitus ja tehdä sen perusteella johtopäätökset tulinko opettamaan vai otinko osaa vain aloitusen teemaan.

      • tarkoitit-tätä

        "Ei, vaan henkilöt, joiden aivokapasiteetti on äärimmäisen rajoittunut omaan ymmärrykseen, jonka ulkopuolella ei ole mitään."

        Vai niin, vai niin?


      • En tarkoittanut sitä mitä sinun tai muiden aivokapasiteetti pitää sisällään. Sitähän emme tiedä.


      • että.niin.siinä.kävi

        Siinä tulee esille Pilm..rin laukaisema kirous. Riitaa tulee riidan perästä., kun kannattajat toimivat ovelasti.
        Puheenvuorot ovat yhtä puppua.


      • että.niin.siinä.kävi kirjoitti:

        Siinä tulee esille Pilm..rin laukaisema kirous. Riitaa tulee riidan perästä., kun kannattajat toimivat ovelasti.
        Puheenvuorot ovat yhtä puppua.

        En ymmärrä, kai pitää ensin perehtyä tapaanne kommunikoida keskenänne.


      • no.meneehän.se.siinä
        korpikirjailija kirjoitti:

        En ymmärrä, kai pitää ensin perehtyä tapaanne kommunikoida keskenänne.

        Kiitos Pilm...rin karkoituksen sotkut vain pahenevat. Kuten näkyy, palstan johtavat hahmotkaan eivät enää ole kärryillä villakoiran ytimestä keskusteluissa. Hih-hih!


    • Tervetuloa takaisin, korpikirjailija. Hyviä aloituksia ja mielipiteitä on jatkuvassa "kaipuussa"😇

      • Kiitos Ruuneman. Toivottavast en ole loukannut sinua. Ihmettelin, koska itselläni on ollut tapana siirtyä ikäni edellyttämänä seuraavaan tasoon.
        No, ei ole minun asiani ketään ohjailla.

        Kirjoitan vielä kuuskymppisiinkin, mutta olen kai saanut tarpeekseni siitä ja kaipaan vauhtelua.kun Kuuskymppisissä kirjoittelee viiskymppiset ja allekin.

        Se lie samaa kuin täälläkin koetaan minua kohtaan, että "älä tule opettamaan" 😊

        Näillä mennään. Aloitukseni jäänevät vähiin, mutta kommentoin mielelläni jos kommentoitavaa syntyy.


    • Ilmoitusluonteinen asia.

      Nimimerkki Kristiina yrittää kynsin ja hampain haukkua minua.

      Hän kävi tänään kuuskymppisissä kertomassa oikean etunimeni, uskoiko nimeni julkaisemisella aikomus pelotella ja, että lisää paljastuksia on tulossa. Hän myös kirjoitti, että olen tullut tänne kaatamaan kupppeja tänne.

      Korpis/Korpikirjailija/Aila.

      Olen ollut vuosia nimimerkki Kristiinan sylkykuppina.

      • ruuneek

        Kävi hyvin. Nyt meitä on sitten kaksi - sylkykuppia. Selvitään puolta vähemmällä kumpikin.

        Minä taidan kyllä olla sillä ruskeammalla puolella.


    • Anonyymi

      Miten menee nyt ? Vieläkö vinksahtelee aivoissa teillä ?

    • Anonyymi

      Ehkä sulla vinksahti. Lisää tylsyyttä palstan tylsyyteen:
      Nostaa vuosien takaisia viestejä esiin.

      • Anonyymi

        Selvishän tuostakin ketjusta jotain palstan nykytilaan. Kaikilla ilmiöillä on oma historiansa. Pitää kirjoittaa niin, ettei tarvitse jälkeenpäin hävetä. Palsta on tylsä , melkein pelkästään persua ja suvakkia. Uudet aloitukset tyrehtyneet, mutta pitääkö märehtiä vanhoja.


    • Mutta nythän tilanne on vähän parantunut, kun tänne on tullut lisäksi meitä uusia ja terveaivoisia tuon kahden ja puolen vuoden aikana.

    • Anonyymi

      Vähän tuntuu siltä, että letka on haudasta kaivettu.
      Ei nuo ihmiset enää täällä edes ole, kuten edellinenkin kirjoittaja muistuttaa.
      Korpikirjailija vain on edelleen mukana.
      Antaa nyt menneiden jäädä muistoihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      180
      2672
    2. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      231
      2321
    3. Seiska: Suhdekohussa rypenyt Anssi Heikkilä paljastaa - Pernilla Böckermanin kanssa tällaiset välit

      Anssi Heikkilä ja Pernilla Böckerman tanssivat yhdessä TTK:ssa ja heidän ympärillään spekuloitiin suhteesta. Nyt Heikkil
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1908
    4. Ilouutinen: Sohvaperunat Soile ja Jorma taas TV:ssä - Sohvikset jo 18 kautta - Onnea!

      Onnea Sohvikset 18 kautta! Ja ihana Soile (ja Jorma!) taas mukana! Lue lisää ja katso Soilen hauska kuva tästä: https:
      Sohvaperunat
      12
      1310
    5. Elokapinan kielto aloite kerää nimikirjoituksia kovaa vauhtia !

      Nyt klo 14 mennessä nimiä on jo liki 17000 allekirjoitusta. Nyt niitä nimiä vaan lisää meille riittää no
      Maailman menoa
      357
      1225
    6. Elokapinan lakkautusaloite 50 000 nimeä

      Ja lisää tulee, kohta on Ylenkin uutisoitavaa aloitteesta. https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143
      Maailman menoa
      336
      1145
    7. Hei, mies, kirjoita jotain minusta

      Plus jokin tunnistemerkki/kirjain nimessäni. En todellakaan ymmärrä, pidätkö minusta vai toisesta naisesta. Et ole koska
      Ikävä
      53
      1082
    8. Piupali Paupali

      Kun en mä tunne teitä... Hyvät huomenet ja mukavat päivät ja hyvät viikonloput, arvoisat naiset ja herrat. 😊🎩🎪🤹🏼‍♂️
      Ikävä
      167
      1074
    9. Mitä muuttaisit kaivattusi

      Ulkonäössä tai persoonassa
      Ikävä
      80
      1046
    10. Alan kyllästyä ihmisiin

      Hyvää yötä ja loppuiltaa. ☀️🥱🌌💤🌃✨🍁👍👎👐🫶🖖🧟‍♀️🫅🏼❄️💫
      Ikävä
      176
      970
    Aihe