Mulla on Sonyn stereot mallia CMT- SBT100. Kannattaako pakettistereoihin vaihtaa parempia kaiuttimia? Paraneeko ääni yleensäkkään paremmilla kaiuttimilla? Jos on jotain ehdotuksia, niin voi kertoa vapaasti. Hinta sais olla max 200 eur, mutta mielummin selvästi alle.
Paremmat kaiuttimet stereosarjaan
4
189
Vastaukset
- Kailotin
"Paremmat kaiuttimet" tarkoittaa juuri "parempia kaiuttimia". Stereoitten tärkein lenkki ovat juuri kaiuttimet, jotka sen äänen lopulta muodostavat. Elektroniikka on nykyään halpaa ja yllättävän hyvää.
Stereosarjoissa heikoin kohta ovat tavallisesti juuri kaiuttimet, koska hyvät sellaiset eivät voi olla kovin pienet, sinänsä pakettisysteemiin voi kytkeä vaikka miten hyvät ja kalliit kajarit ja ääni vain paranee. Tietysti jossain tulee järkevyysraja vastaan.
200€ on kuitenkin niin halpa hinta, että on oikeasti vaikea löytää edes kohtuuhyviä kajareita sillä hinnalla (riippuu tietysti kriteereistä). Tosin sanoen tuolla hinnalla ei ehkä mitään merkittävää laatuhyppäystä tapahdu. Käytettynä ehkä, uutena ei. Yksi vaihtoehto on rakentaa itse. - kommarivaltio
B&W tekee hyviä pöytä/hyllykajareita. Paras ostos ikinä on hyvät kaiuttimet, käy kuuntelemassa jossain omalla musalla ja mieti onko parempi bassotoisto ja selkeä soundi satojen eurojen arvoista.
- Sonycmtsbt-100
Bassoa noissa sonyn omissakin kajareissa on omasta mielestäni tarpeeksi, mutta ylä-äänet on jotenki tosi tuhnusia. En ole mikään hifisti, mutta nuo ei kuulosta omaan korvaan hyvältä. Käytettyjä ehkä oon enemmän katellut. Uusissa taitaa tuo hinta hypätä liian ylös.
- koikkelehtii
Se miltä musiikki äänellisesti kuulostaa, niin siihen vaikuttaa kaksi tekijää.
kaiuttimet ja äänilähde. Muut on sivuseikkoja normimeiningissä
Jos äänilähde joku paska MP3 tai onneton youtube, niin hyvät kaiuttimet ei tee siitä yhtään parempaa.
Mutta jos on paskat kaiuttimet, niin pakettistereoissa tuppaa olemaan, niin silloin paraskaan äänitys ei pääse oikeuksiinsa.
Tietenkin kaiuttimet pitää valita kuuntelupaikan mukaan. Kaiuttimen koko ei pidä olla valintakriteeri.
Kaiuttimessa ei ole yhtään Wattia.
Pieneen koppiin ei kannata hommata isoja lattiakaiuttimia, koska se on aivan turhaan, ellei musiikin tärkein elementti ole basso.
Joten hyvillä kaiuttimilla musiikki kuulostaa hyvältä.
Linkeissä muutama n. 200€ kaiutinpari
http://www.kruunuradio.fi/verkkokauppa?ItemCategory=10&Item=1588
https://www.veikonkone.fi/tv-aani/tuote/yamaha-nsb700-hyllykaiutin-pianomusta-ansb700pb-1943901/4957812405850/
https://www.veikonkone.fi/tv-aani/tuote/yamaha-ns333-hyllykaiutin-kaiutin-2-tie-ans333bl/4957812054577/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984