Los Angeles vai Florida

ananoomi

Olen ensi talvena lähdössä matkalle puolisoni ja 15-vuotiaan tyttäremme ja 17-vuotiaan poikamme kanssa. Ajattelimme Los Angelesia ja Floridaa tai ehkä jotain Väli-Amerikkaa. Mutta pääasiassa Losi ja Florida. Onko kellään kokemuksia? Mitä suosittelette? Löytyykö väli-amerikasta jotain kaupunkia johon on halvat lennot ja turvallista? Missä olisi lämmintä? Kertokaa ihmeessa kokemuksia.

6

1153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käynyt

      Kalifornia on ainakin mielenkiintoinen, mutta vaatii vuokra-auton kuten Floridakin. Ainoa kohde USA:ssa, jossa voi hyvin viettää parikin viikkoa ilman autoa on mielestäni New York.

      Los Angeles on ihan hyvä paikka vuokrata auto, jos sinne saa kohtuuhintaiset lennot. Siellä voi viettää pari kolme päivää. Universal Studios ja Disneyland ovat katsomisen arvoisia nuorten kanssa ja kyllä siellä aikuinenkin viihtyi. Hollywood Boulevard on nuhjuinen. Sunset Boulevard on jo ihan autokohde. Rantakohteet ovat oma lukunsa ja niillä voi kyllä viettää aikaa.

      Aika iso ero, oletteko menossa viikoksi, kahdeksi vai kolmeksi. Vaikuttaa kuinka isolla alueella kannattaa suunnitella liikkuvansa. Joka tapauksessa hotellit kannattaa ennakkoon varata vain ensimmäiseen kohteeseen ja sen jälkeen ottaa hotelli tai motelli edellisenä iltana netistä.

      Yksi vaihtoehto on ottaa meno- ja paluulento eri kohteisiin. Kaliforniassa esimerkiksi Los Angeles ja San Fran on toimiva pari.

      Jos matkaa suunnittelee Kaliforniaan, niin itse painottaisin viinialueita ja kansallispuistoja. Kaliformiassa tehdään hyvää viiniä ja sen lukuisat kansallispuistot ovat upeita.

    • snowbaby

      Vastoin yleista luuloa, Kaliforniassa ei ole lamminta talvella. Paivalla suht. mukavaa mutta aamulla ja illalla tarvitsee lampimia vaatteita. Pari vuotta sitten Los Angelesissa satoi lunta ja tana vuonna on tullut (kauan kaivattua) vetta.

    • MakeAmericaGreatAgain

      Itse juuri kalifornian,arizonan ja nevadan kierrokselta tulleena (2vkon matka), yhden kerran käytimme shortseja. Grand canyonin sekä mammoth lakesin/tahoen alueella oli parhaimmillaan jopa -10astetta pakkasta. Lämpimää paikkaa etsiessä florida on paljon varmempi paikka talvikuukausina.

    • ameeeerika

      Ääni menee ehdottomasti Floridalle ilmaston ja infrastruktuurin takia.

    • fflorida

      Ihan ehdottomasti Florida. Vuokra-auto on pakko olla, mutta autovuokrat on edullisia ja liikenne helppoa. Floridassa riittää nähtävää ainakin Miamissa (ranta), Fort Lauderdalessa (Sawgrass Mills ostoskeskus) ja Orlandossa (teemapuistot). Orlandossa hintataso huomattavasti Etelä-Floridaa edullisempi. Florida myös ainut paikka usassa, jossa on talvikaudella lämmin. En kuitenkaan itse matkustaisi joulu-helmikuussa, jolloin saattaa olla vilpoista. Esim lokakuussa on varmuudella ihanat ilmat!

      Los Angelesissa ei mitään niin ihmeellistä nähtävää ja lennot pitkät. Grand Canyon Arizonassa on kyllä vaikuttava.

    • Usassavuodesta2006

      Ehdottomasti Los Angeles.
      Olen asunut ja lomaillut molemmissa ja en missäänmuodossa voi suositella Floridaa kenellekkään! Ellei sitten lomaile pohjois Floridassa joka on kyllä jo ihan siisti ja hyvä.
      Miami ja siita west palm beachille asti on ihan paskaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe