Outoa ammattitaitoa

AKTn.kummajainen

Väitetään ihmisten olevan tasa-arvoisia.
Minkä tason ammattilaisena pidät rekkakuskia, joka ajaa mopoauton perään?
Onko hän tosiaan samanlainen ammattilainen kuin vaikkapa aivokirurgi tai liikennelentäjä?
Onko hänkin muka alansa osaava liikenteen ammattilainen vai epäonnistuja, joka osaa liikennesäännötkin mopopoikia huonommin?

Että oikein tasaveroinen ammattilainen? Mietippä sitä. Palkkaa saa kuitenkin.

22

453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AmmattilaisenMääritelmä

      Niin. Ammattilainen on ihminen joka tekee AMMATIKSEEN työtä ja sille maksetaan siitä rahallinen korvaus. Ei termi ammattilaisuus tee työntekijästä henkilöä joka ei voisi tehdä vahingossa virheitä. Sinä et koskaan tee tai ole tehnyt virhettä työssäsi tai muuallakaan?

    • khafjhfhf

      Ei ammattilaisuus takaa mitään. Lääkäritkin on silloin tällöin amputoineet terveitä jäseniä, tai määräänneet vääriä lääkkeitä.

      Liikenteessä suurin osa ei ole "ammattilaisia", mutta kaikilla on kuitenkin aina kiire. Monien onnettumuuksien syy on kännykkä, jonka autossapito pitäisi täysin kieltää.
      Ei ole mikään ihme, että kolisee, kun kirjoitellaan tekstiviestejä ajon aikana.
      Linja-auton kuljettajiakin on tavattu tekstaamasta ajon aikana ja lentokoneita putoilee pilottivirheen vuoksi.

    • kummallista.on

      Suomessa ammattiautoilijat ovat osallisena kolareissa enemmän kuin liikennelentäjät koko maailmassa.

      • tosi.kummallista.on

        Tarkoitatko tuollaisia kolareita kuin Tikkakoskella tänään?
        Aika vaikea olla osallistumatta kun vastaantulija kajauttaa keulaan.


      • SyyJaSeuraus

        Voisiko sillä olla vaikutusta että lentokoneet sivuttavat toisensa kilometrien päästä kun taas autot maanpinnalla kulkevat metrien ja joskus pienempienkin välimatkojen päässä toisistaan? Autoja on myös liikenteessä moninkertainen määrä suhteessa lentokoneisiin taivaalla.


    • kummallista.on

      Olen kylläkin itse ajanut äitini autolla vuoden aikana neljä kolaria.

    • eroa.löytyy

      Oletteko kuulleet liikennelentäjästä, joka roikkuu pienemmän toisen lentokoneen pyrstössä kiinni? Eipä tietenkään, sehän on jopa kiellettyä.
      Monella ammattiautoilijalla on tapana roikkua pienemmän auton takapuskurissa toistuvasti vaikka sekin on kiellettyä.
      Maailmassa on enemmän liikennelentäjiä kuin Suomessa raskaan kaluston kuljettajia.

      • KerropaLisää

        Kerropa paljonko maailmalla on liikennelentäjiä ja Suomessa raskaankaluston kuljettajia?


      • irtoperä

        Lentokoneet ei kulje samaa uraa pitkin, lisäksi nillä on käytännössä rajattomasti tilaa ja niitä ohjataan lennonjohdon toimesta sivuuttamaan toisensa riittävien etäisyyksien päästä. Aika epäonnistunut vertaus.


    • Rahtari89

      Ei kävis mielessäään lähteä lasikuitukopilla kehälle ajamaan.

    • haisee

      Rekkakuski jolla sattu vahinko on voinut ajaa monia vuosia ja kymmeniätuhansia kilometrejä ilman yhtään kolaria. Se vaan joskus voi sattua kohdalle. Lääkäreiden ym huteja ei tavallinen toope edes pääse näkemään/kuulemaan/tietämään jos ei satu olemaan leikkauspöydällä mutta rekkakuskista tehdään heti suur rikollinen jos vahinko sattuu.

      • pilleriauttaa

        Miksi näitä vahinkoja kasaantuu tietyille kuskeille ja toiset selviävät jopa ilman onnettomuuksia?

        Nämä mätäpaiseet pitäisi saada pois raskaan kaluston ratista.
        Jos puskurissa roikkuva rekkakuski ei tajua, että hän aiheuttaa selvän hengenvaaran, hän on yksinkertaisesti ammattitaidoton tomppeli. Jos hän tekee sitä nauttiakseen vallan tunteesta, hän on henkisesti sairas, joka kuuluu hourulaan hoitoon.
        Tyytykööt jatkossa vaikka ojan kaivuuseen, jossa ei ole uhkaamassa muiden henkeä.


      • FaktaaKehiinKiitos
        pilleriauttaa kirjoitti:

        Miksi näitä vahinkoja kasaantuu tietyille kuskeille ja toiset selviävät jopa ilman onnettomuuksia?

        Nämä mätäpaiseet pitäisi saada pois raskaan kaluston ratista.
        Jos puskurissa roikkuva rekkakuski ei tajua, että hän aiheuttaa selvän hengenvaaran, hän on yksinkertaisesti ammattitaidoton tomppeli. Jos hän tekee sitä nauttiakseen vallan tunteesta, hän on henkisesti sairas, joka kuuluu hourulaan hoitoon.
        Tyytykööt jatkossa vaikka ojan kaivuuseen, jossa ei ole uhkaamassa muiden henkeä.

        Mistä tiedät että vahingot sattuu samoille kuljettajille? Onko oikein linkkiä heittää asiasta vai onko kyseessä vain oman pään tuottama kuvitelma?


      • FaktaaKehiin

        Sinä ilmeisesti tiedät? Kerro toki...


    • Munakuitillailmavittua

      Rekkakuski näkee vuodessa enemmän eri liikennetilanteita kuin moni henkilöautoilija koko elämänsä aikana.
      Silti monet vajaaälyiset "kaikkitietävät" vittunaamat henkilöauton ratin takana luulevat olevansa siinä asemassa että neuvoja aletaan jakamaan vaikka eivät tajua vittuakaan miten liikenne nivoutuu yhteen. Selitetään munat vaahdossa jotain itsestäänselvyyksiä tai omia houreita joilla ei ole mitään totuuspohjaa.

      Sama asia kun meet lauantaiyönä grillin myyjälle nokkelana kertoon juttua kuitista pillulla ja munasta rahalla niin se myyjä on kuullu sen saman joka viikko siitä lähtien kun on työtänsä tehnyt.

      Menkää nyt vielä niitä kirurgeja ja palomiehiä yms. neuvomaan että ei niitä taloja noi sammuteta saatana ku koko elämäni oon pesässä pölliä polttanu ni tiiän aika saatanasti miten tää tuli käyttäytyy.

      Perseessäroikkuminen ei ole suotavaa mutta se saattaa toisinaan olla hienovarainen vihje että pysyisit todennäköisemmin hengissä taksin kyydissä kuin noilla taidoilla oman auton puikoissa.

      Mikähän vittu siinä on että kun rekkamiehet on henkilöautolla liikenteessä niin ei siellä taustapeilissä lue scania. Vältteleekö rekkamiehet alitajuisesti vittuilemista toisilleen vai liittyisikö se ajotaitoihin?

      Näistä kotikytistä tulis varmaan hyviä kouluttajia poliisiammattikorkeakouluun kun tietämys on aina ylempänä kuin rautaisilla ammattilaisilla. Poliisienkin pitäisi myös alkaa liikenteessä kurittamaan hidastelemalla ja runkaamalla kuuttakymppiä satasen alueella edessä.

      Kannattaa pysyä vaan omalla tontillaan.

      • MietipäTätä

        Joka neljäs kuolemaan johtanut onnettomuus jossa mukana raskasajoneuvo on tämän kuljettajan aiheuttama.


      • rahtimaami

        Onko tuo iso määrä? Ainahan se voisi vielä pienempikin olla ja jeesustelua voi jatkaa loputtomiin.

        Olisi se nyt saatanan ihme jos ei koskaan mitään tapahdu kun ajosuorite rekkamiehen uran aikana vastaa "henkilöautoilija-ammattilaisen" 200-400 vuoden ajosuoritetta ja 30 kertaa painavammalla laitteella.

        Montako henkilövahinkoa ja kolaria rekkakuski ehkäisee omalla toiminnallaan uransa aikana? Aika helvetin monta vaikka siitä ei mitään tilastoa ole olemassakaan mutta jokainen joka alalla on, on myös nähnyt minkä helvetin keskellä joutuu välillä tekemään työtänsä.

        Vittuilevat vielä päälle vaikka pääsivät ehjin nahoin kotiinsa toisen osapuolen kuudennen aistin tai pitkän pinnan myötä.


      • eräskuski

        munakuitillailmanvittua kertoi täyttä asiaa. Varsinkin sen kohdan, jossa rekkakuski hyppää henkilöautoon, itsellä ei koskaan ole ollut minkäänlaista raskastakalustoa takapuskurissa kiinni ja jos näen että, sellainen lähestyy niin siinä vaiheessa katson nopeusmittaria. Ja annan tietä silloinkin vaikka itellä olis etuajo oikeus jossain liittymässä, niin kiire ei ole minulla.


    • kusetusko

      Tai miksi se rekka on ojassa vuodessa 365 kertaa? Tai keskisuomalaisessa oli et rekan nopeudet 130 k/h eli en ihmettele ja olen muutaman kerran nähnyt kun rekka ohittaa rekkaa ja varmaan teidät et siinä ei muutama satametriä riitä........

    • Ei-Voi-Olla-Totta
      • Ammattimiehet

        Ammattimiehet jälleen asialla


    • Uneverknowknow

      Olipa ihminen missätahansa ammatissa niin aina jossain vaiheessa käy jokin virhe.. se voi olla isompi tai pienempi virhe, mutta me ollaan vaan ihmisiä ja sitä käy. Ei tiedä millanen tilanne on todellisuudessa käynyt miksi rekkakuski vahingossa noin teki. Voi olla että rekkakuskiskilla on monia vuosia tai 10 vuosia kokemusta mutta ei se takaa ettei virhettä voisi sattua, voi olla että hän on hyvinkin taitava ja hyvä rekkakuski. Vaikka olisi kuinka kokenut ei voi taata ettei mitään voisi sattua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1243
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe