Pakkoapu tuhoaa kaiken

Paskak

Nykyinen elatusapu systeemi ei ota tarpeeksi huomioon maksajan taloudellista asemaa. Ihminen pakotetaan maksamaan elatusapua joka kuukausi, vaikka hänellä ei ole rahaa. Saaja sen sijaan saa ilmaista rahaa. Hänelle se on kuin joka kuukausi tuleva lottovoitto.
Maksaja on ongelmissa elatusavun kanssa. Laskuvuori painaa päälle , mutta silti ex -puoliso kiristetään maksamaan. Uhkailemalla oikeudella ja vielällä asian oikeuteen saadaan ex - puolison välille vuosia jatkuva katkeruus.
Maksaja kysyy; Miksi hänen piti ottaa väkisin rahat, vaikka minulla ei ollut varaa? Olisin halunnut rahat tyttärelleni, ei ex -vaimolleni. Oliko kaikki tämän arvoista? Hän tuhosi suhteemme lopullisesti.
Itse olen isoissa ongelmissa elatusavun vuoksi. Olen pohtinut kaikki keinot, miten päästä elatusavusta eroon. Kelan sontiaiset keksivät vielä nostaa elausapua. Kerrassaan hävytöntä.
Elän muutenkin pienellä rahalla. Olen katkera joka päivä elatusavulle. Tuntuu, ettei siitä pääse koskaan eroon. Minulla on vielä kaksi vuotta elatusapupiinaa. Se jälkeen olen vihdoin vapaa.
Sen jälkeen ryhdyn perimään ex puolisoltani takaisin päin maksamiani elatusapuja.

2

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletpaidiootti

PAKKOELATUSAPU???? Oletko hullu??? Elatusapu on lapsen oikeus saada siltä vanhemmalta jonka luona hän ei asu. Se on oikeus äidille joka huoltaa miehen puolesta lapsen kokonaan. Miksi isän itäisi päästä lapsen huoltajuudesta kuin koria veräjästä ja äidin hoitaa ja maksaa kaiken?? Olet tosi idiootti.

Ei kukaan kiristä, vaan se on laki että niin tehdään.

Meinaat siis että mies voi tehdä lapsia vaikka sata kenen kanssa hyvänsä eikä joudu siitä vastuuseen???? Idiootti oot.

Nykyinen laki ei ota huomioon sitä että isänkin kuuluu osallistua lapsen hoitamiseen, mutta niin harvoin käy. Siksi elatusapua pitäisi nostaa heiltä jotka jättää lapset.

• Jep jep toimeentulo tiukallla niin anna ex:n pistää oikeuteen asiat ... ...varattomana voit jopa päästä eroon elkun maksuista ja mikään muu ei ole pakko... ...tapasminen,harrastuksiin kuskaaminen on täysin sinun oman harkinnan tulos

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      23
      2742
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2302
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2180
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1792
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1652
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1586
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      294
      1470
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1409
    Aihe