Nykyinen elatusapu systeemi ei ota tarpeeksi huomioon maksajan taloudellista asemaa. Ihminen pakotetaan maksamaan elatusapua joka kuukausi, vaikka hänellä ei ole rahaa. Saaja sen sijaan saa ilmaista rahaa. Hänelle se on kuin joka kuukausi tuleva lottovoitto.
Maksaja on ongelmissa elatusavun kanssa. Laskuvuori painaa päälle , mutta silti ex -puoliso kiristetään maksamaan. Uhkailemalla oikeudella ja vielällä asian oikeuteen saadaan ex - puolison välille vuosia jatkuva katkeruus.
Maksaja kysyy; Miksi hänen piti ottaa väkisin rahat, vaikka minulla ei ollut varaa? Olisin halunnut rahat tyttärelleni, ei ex -vaimolleni. Oliko kaikki tämän arvoista? Hän tuhosi suhteemme lopullisesti.
Itse olen isoissa ongelmissa elatusavun vuoksi. Olen pohtinut kaikki keinot, miten päästä elatusavusta eroon. Kelan sontiaiset keksivät vielä nostaa elausapua. Kerrassaan hävytöntä.
Elän muutenkin pienellä rahalla. Olen katkera joka päivä elatusavulle. Tuntuu, ettei siitä pääse koskaan eroon. Minulla on vielä kaksi vuotta elatusapupiinaa. Se jälkeen olen vihdoin vapaa.
Sen jälkeen ryhdyn perimään ex puolisoltani takaisin päin maksamiani elatusapuja.
Pakkoapu tuhoaa kaiken
2
111
Vastaukset
- Oletpaidiootti
PAKKOELATUSAPU???? Oletko hullu??? Elatusapu on lapsen oikeus saada siltä vanhemmalta jonka luona hän ei asu. Se on oikeus äidille joka huoltaa miehen puolesta lapsen kokonaan. Miksi isän itäisi päästä lapsen huoltajuudesta kuin koria veräjästä ja äidin hoitaa ja maksaa kaiken?? Olet tosi idiootti.
Ei kukaan kiristä, vaan se on laki että niin tehdään.
Meinaat siis että mies voi tehdä lapsia vaikka sata kenen kanssa hyvänsä eikä joudu siitä vastuuseen???? Idiootti oot.
Nykyinen laki ei ota huomioon sitä että isänkin kuuluu osallistua lapsen hoitamiseen, mutta niin harvoin käy. Siksi elatusapua pitäisi nostaa heiltä jotka jättää lapset. Jep jep toimeentulo tiukallla niin anna ex:n pistää oikeuteen asiat ... ...varattomana voit jopa päästä eroon elkun maksuista ja mikään muu ei ole pakko... ...tapasminen,harrastuksiin kuskaaminen on täysin sinun oman harkinnan tulos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä521916Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651668Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411347Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2191278Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3381163- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3151075Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271067