Pakkoapu tuhoaa kaiken

Paskak

Nykyinen elatusapu systeemi ei ota tarpeeksi huomioon maksajan taloudellista asemaa. Ihminen pakotetaan maksamaan elatusapua joka kuukausi, vaikka hänellä ei ole rahaa. Saaja sen sijaan saa ilmaista rahaa. Hänelle se on kuin joka kuukausi tuleva lottovoitto.
Maksaja on ongelmissa elatusavun kanssa. Laskuvuori painaa päälle , mutta silti ex -puoliso kiristetään maksamaan. Uhkailemalla oikeudella ja vielällä asian oikeuteen saadaan ex - puolison välille vuosia jatkuva katkeruus.
Maksaja kysyy; Miksi hänen piti ottaa väkisin rahat, vaikka minulla ei ollut varaa? Olisin halunnut rahat tyttärelleni, ei ex -vaimolleni. Oliko kaikki tämän arvoista? Hän tuhosi suhteemme lopullisesti.
Itse olen isoissa ongelmissa elatusavun vuoksi. Olen pohtinut kaikki keinot, miten päästä elatusavusta eroon. Kelan sontiaiset keksivät vielä nostaa elausapua. Kerrassaan hävytöntä.
Elän muutenkin pienellä rahalla. Olen katkera joka päivä elatusavulle. Tuntuu, ettei siitä pääse koskaan eroon. Minulla on vielä kaksi vuotta elatusapupiinaa. Se jälkeen olen vihdoin vapaa.
Sen jälkeen ryhdyn perimään ex puolisoltani takaisin päin maksamiani elatusapuja.

2

124

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletpaidiootti

PAKKOELATUSAPU???? Oletko hullu??? Elatusapu on lapsen oikeus saada siltä vanhemmalta jonka luona hän ei asu. Se on oikeus äidille joka huoltaa miehen puolesta lapsen kokonaan. Miksi isän itäisi päästä lapsen huoltajuudesta kuin koria veräjästä ja äidin hoitaa ja maksaa kaiken?? Olet tosi idiootti.

Ei kukaan kiristä, vaan se on laki että niin tehdään.

Meinaat siis että mies voi tehdä lapsia vaikka sata kenen kanssa hyvänsä eikä joudu siitä vastuuseen???? Idiootti oot.

Nykyinen laki ei ota huomioon sitä että isänkin kuuluu osallistua lapsen hoitamiseen, mutta niin harvoin käy. Siksi elatusapua pitäisi nostaa heiltä jotka jättää lapset.

• Jep jep toimeentulo tiukallla niin anna ex:n pistää oikeuteen asiat ... ...varattomana voit jopa päästä eroon elkun maksuista ja mikään muu ei ole pakko... ...tapasminen,harrastuksiin kuskaaminen on täysin sinun oman harkinnan tulos

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      12
      3169
    2. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1801
    3. Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?

Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit
      Ikävä
      19
      1642
    4. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      32
      1555
    5. Yksi "sometähti" vähemmän

Ei tunnu missään.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1553
    6. Tuliko ikävä

Vai miksi laitoit viestin? Soittamalla voisi saada kiinni. Mutta et sä uskalla
      Ikävä
      23
      1511
    7. Saitko ne viestit

Silloin viime kuussa? Vai etkö lukemut niitä.
      Ikävä
      28
      1360
    8. Miten lasketaan?

Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.
      Haapavesi
      9
      1334
    9. Hyvää Huomenta Rakas Neiti

Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies
      Ikävä
      11
      1284
    10. Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?

Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui
      Ikävä
      34
      1262
    Aihe