Honor 8 valokuvaus

Onko kellään muulla huonoja kokemuksia Honor 8 kamerasta? Itselläni Honor 8 ja en saa kyllä mitenkään lapsesta, tai mistään muustakaan elävästä kohteesta hyvää kuvaa. Kuvat aina ihan tärähtäneitä. Harmittaa kun joka paikassa kehutaan miten loistava kamera puhelimessa on, mutta ei ainakaan minun kohdalla toimi ollenkaan.

19

591

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puhelin ei koskaan tule olemaan kamera vaikka jotkut hätäpäissään niin kuvittelevat.

      Tutustu kuitenkin kameran valikoihin ja kokeile eri säätöjä niin herkkyyden kuin aukkojen ja ajankin suhteen.

      Tärkeää on myös pitää kamera täysin liikkumatta kuvaushetkellä.

      • Katsoin Honor 8 mainosta ja kopsasin sieltä alla olevan pätkän.

        "Kaipaatko kuviisi vielä jotakin ekstraa? Honor 8:n laaja-aukko-efekti mahdollistaa kuvan taustan pehmentämisen (F0.95–F16). Entä haluatko sittenkin vaihtaa kuvassa olevaa kohdennusta? Tämä onnistuu Honor 8:lla kätevästi vielä kuvan ottamisen jälkeenkin."

        Lienee syytä kokeilla tarkennuksen jälkisäätöä joka jostain kummasta syystä tuon tekstin perusteella on mahdollista? En itse tunne asiaa sen kummemmin enkä ole Honor miehiä.


      • Extyökkäri kirjoitti:

        Katsoin Honor 8 mainosta ja kopsasin sieltä alla olevan pätkän.

        "Kaipaatko kuviisi vielä jotakin ekstraa? Honor 8:n laaja-aukko-efekti mahdollistaa kuvan taustan pehmentämisen (F0.95–F16). Entä haluatko sittenkin vaihtaa kuvassa olevaa kohdennusta? Tämä onnistuu Honor 8:lla kätevästi vielä kuvan ottamisen jälkeenkin."

        Lienee syytä kokeilla tarkennuksen jälkisäätöä joka jostain kummasta syystä tuon tekstin perusteella on mahdollista? En itse tunne asiaa sen kummemmin enkä ole Honor miehiä.

        Enpä usko, että saat tärähtäneistä kuvista kelvollisia. Hoida perusasiat kuntoon: tarpeeksi valoa ja pidä kameraa kunnolla käsissä.


      • okaro kirjoitti:

        Enpä usko, että saat tärähtäneistä kuvista kelvollisia. Hoida perusasiat kuntoon: tarpeeksi valoa ja pidä kameraa kunnolla käsissä.

        Ovatko oikeasti tärähtäneitä vai muutoin epäteräviä? Vaikeaa sanoa kun ei ole yhtäkään nähnyt. Tuo Honorin jälkikäteen tarkennus ei ole vielä minulle selvinnyt mutta noin sen ymmärsin heidän mainoksistaan.


    • Nojosvaikka

      Kun on erikseen mainittu, että elävät kohteet ovat ongelmallisia, niin ilmeisesti lienee kyseessä on liike-epäterävyys, eli paikallaan olevat esineet tarkkoja, mutta lapsi "tärähtänyt"? Tämä johtuu liian hitaasta suljinajasta suhteessa tärähtäneen kohteen liikkeeseen.

      Puhelimessa (en tunne tuota kyseistä mallia tarkemmin) saattaa olla puutteelliset mahdollisuudet säätää noita perusasioita, kuten suljinaikaa, mutta asiaan voi vaikuttaa välillisesti esim. lisäämällä valaistusta tai käyttämällä kameran urheilu/lemmikit/lapset -ohjelmaa, jos joku sellainen on tarjolla. Mieluiten molempia.

    • Noprobleemos

      Minulla taas on toisenlaisia kokemuksia Honor 8 kamerasta. . Sillä saa kameran puhelimeksi aivan loistavia kuvia. Olen niihin kyllä todella tyytyväinen. Oisko kuvaajassa vika?

      • Onko olemassa Honor8 kameraa? Veikkaan jotta joudut tyytymään Honor 8 puhelimeen jossa on kuvausmahdollisuus. Jos lähdetään puhumaan kamerasta niin se on jotain muuta kuin puhelimen lisäosa.


      • Kullijuusto

        Ex työntekijällä taitaa olla jotain henkisiä ongelmia.


      • Kullijuusto kirjoitti:

        Ex työntekijällä taitaa olla jotain henkisiä ongelmia.

        Nikistäsi päätellen ongelma on sinulle kovasti aktuellimpi noiden henkisten ongelmien suhteen. Jois mielesi yhdistää tuon mainitsemasi elimen ja juuston niin suositan hoitoon hakeutumista. Minulla kun tuo elin edelleen (iästäni huolimatta) vetää enemmän pimpun puoleen kuin juuston.

        Puhelinta ei todella voi sanoa kameraksi vaikka sillä voisikin kuvata. Veikkaan omaavani enemmän kokemusta tuolta alalta kuin sinä. Ensimmäisen kameran olen hankkinut jo -50 - -60 lukujen vaihteessa koska se oli minulla mukana kun menin Suomen raskaaseen 1961 kesällä 11 kuukauden ajaksi.


    • kfkjfjhwf

      Tuollaiset kännykkä kamerat ja useat pokkarit on niin hitaita, että kohde ehtii poistua ruudusta ennen kuinkamera laukeaa.
      Omaa kokemusta.
      Metsäkauris seisoi pari metriä tiestä. Kuljin ohi ja kun eläin oli niin hienosti ja rohkea päätin kuvata sen mukanani olleella powershotilla. Kun kamera räpsähti oli eläin vielä paikoillaan, mutta hämmästykseni oli suuri, kun kuvassa näkyi vain ponnistava takajalka ja valkoinen peräpeili. Liikkumattomat kohteet onnistui aina.

    • Peilitön_on_ykkönen

      Olen todella monessa asiassa täysin eri mieltä kuin "extyökkäri", mutta tässä asiassa komppaan häntä. Olen myös sitä mieltä, että puhelin ei koskaan tule olemaan kamera. Kamerana se on surkea ja ominaisuuksiltaan erittäin rajoittunut lelu täysin merkistä riippumatta. Toki se voisi kelvata heille, jotka eivät valokuvaamisesta ja kameroista mitään ymmärrä.

      • tuossanoin

        Monelle kännykkä on ehkä "riittävän hyvä", mutta taitaa kuitenkin olla jokaiselle selvää, että kännykkä ei voi ikinä korvata kunnon järkkäriä. Koko on aina rajoite, vaikka puhelinten koot ovatkin kasvamaan päin.

        Optimaallisissa olosuhteissa parhaiden kamerapuhelinten nopeat räpsyt ovat kuitenkin järkkäritasoa. Kamerapuhelin onkin oiva työkalu myös kuvaamisen ammattilaisille, sillä se kulkee aina mukana ja on nopea käyttää. -Kamerapuhelimella otettu kuva on aina parempi kuin ei kuvaa ollenkaan.


      • Peilitön_on_ykkönen
        tuossanoin kirjoitti:

        Monelle kännykkä on ehkä "riittävän hyvä", mutta taitaa kuitenkin olla jokaiselle selvää, että kännykkä ei voi ikinä korvata kunnon järkkäriä. Koko on aina rajoite, vaikka puhelinten koot ovatkin kasvamaan päin.

        Optimaallisissa olosuhteissa parhaiden kamerapuhelinten nopeat räpsyt ovat kuitenkin järkkäritasoa. Kamerapuhelin onkin oiva työkalu myös kuvaamisen ammattilaisille, sillä se kulkee aina mukana ja on nopea käyttää. -Kamerapuhelimella otettu kuva on aina parempi kuin ei kuvaa ollenkaan.

        Ovatpas järkkärit sitten huonoja, jos kännyköiden miniatyyrikokoisilla kennoilla saa muka samantasoista jälkeä.
        Tai sitten olet pelkkä tuuleen huutelija, joka ei edes kunnon kameraa omista. Kännykkä on kamerana lelu.


      • Peilitön_on_ykkönen kirjoitti:

        Ovatpas järkkärit sitten huonoja, jos kännyköiden miniatyyrikokoisilla kennoilla saa muka samantasoista jälkeä.
        Tai sitten olet pelkkä tuuleen huutelija, joka ei edes kunnon kameraa omista. Kännykkä on kamerana lelu.

        Jos kuvaa käyttää ainoastaan naamakirjassa niin sellaisen 2 megan räpsyn saa melkein millä tahansa puhelimellakin tänä päivänä. Oikein kameraksi vakavassa mielessä ei kännystä toistaiseksi ainakaan liene. Haluaisin vaan nähdä kännyn jossa on edes 16 - 80 mm kulmia vastaava zoom optiikka ja kunnon käsisäädöt.


    • Äähvoivit

      Vaikka olisi hyväkin kamera käytössä niin jonkinlainen valokuvauksen perusasioiden ymmärrys on silti tarpeen. Esimerkiksi että valokuvaukseen tarvitaan riittävästi valoa. Varsinkin liikkuva kohde ja vähäinen valo ovat myrkkyä. Silloin aletaan tarvita ymmärrystä suljinajan merkityksestä ja miten sen saa sopivaksi. Parempi kamera voi siirtää epäonnistumisen rajaa kauemmaksi ja antaa enemmän säätövaraa valotuksen pyhään kolminaisuuteen suljinajan lyhentämisen kompensoimiseksi. Esimerkiksi siten että kohina pysyy kurissa suuremmillakin herkkyyksillä ja/tai aukkoa on varaa säätää suuremmaksi. Näiden lisäksi on yksi keino, lisää valoa.

      • Tuntuu, että nykyään monella on perusasiat hukassa. Otetaan liikkuvista lapsista sisällä kuvia ja haukutaan kameraa, kun ei tule teräviä. Ennen ihmiset olivat selkeämmin tietoisia rajoitteista.


      • okaro kirjoitti:

        Tuntuu, että nykyään monella on perusasiat hukassa. Otetaan liikkuvista lapsista sisällä kuvia ja haukutaan kameraa, kun ei tule teräviä. Ennen ihmiset olivat selkeämmin tietoisia rajoitteista.

        Osalla okaro oppiminen kestää kauemmin ja osa ei opi koskaan. Napsitaan vain automaatilla ja kirotaan surkeaa kameraa. Olet oikeassa tuosta aiemmasta. Kun ei ollut automatiikkaa niin piti aina miettiä ja kun kuvan aikaisintaan näki vasta päivien tai joskus viikkojen päästä niin mitään ei ollut tehtävissä kuin pitää pienet manaukset oman kykenemättömyyden vuoksi.

        Nyt kaikki on surkean kameran syytä olkoon sen hinta mitä hyvänsä 100€ ja 10'000€ välillä, arvelen tuohon rakoon kuuluvan jokaisen lukijoilla olevan kameran uushinnan., Hinnasta riippumatta se automatiikka toimii "oikein" (kuvaajan haluaman tuloksen antaen) vain silloin kun on automatiikalle sopiva aihe!


      • Extyökkäri kirjoitti:

        Osalla okaro oppiminen kestää kauemmin ja osa ei opi koskaan. Napsitaan vain automaatilla ja kirotaan surkeaa kameraa. Olet oikeassa tuosta aiemmasta. Kun ei ollut automatiikkaa niin piti aina miettiä ja kun kuvan aikaisintaan näki vasta päivien tai joskus viikkojen päästä niin mitään ei ollut tehtävissä kuin pitää pienet manaukset oman kykenemättömyyden vuoksi.

        Nyt kaikki on surkean kameran syytä olkoon sen hinta mitä hyvänsä 100€ ja 10'000€ välillä, arvelen tuohon rakoon kuuluvan jokaisen lukijoilla olevan kameran uushinnan., Hinnasta riippumatta se automatiikka toimii "oikein" (kuvaajan haluaman tuloksen antaen) vain silloin kun on automatiikalle sopiva aihe!

        Minun eka kamera oli sellainen, että sillä otti kuvia joko auringonpaisteessa tai salamalla. Ei tullut mietittyä miten kuvataan liikkuvia kohteita sisällä.


      • okaro kirjoitti:

        Minun eka kamera oli sellainen, että sillä otti kuvia joko auringonpaisteessa tai salamalla. Ei tullut mietittyä miten kuvataan liikkuvia kohteita sisällä.

        Silloin ennen noin -60 luvullahan ne olivat sellaista Coca-Cola kameratyyppiä monesti. Edes valotusmittaria ei monessakaan ollut ja itse ostin moisen avuksi jossain vaiheessa. Ei silloin ollut järkkäriä mutta siinä silloisessa kamerassa sai aikaa ja aukkoa justeerattua sen mittarin mukaan. Se taisi olla oikeastaan tarkempaa kohteen osalta kun vaikka henkilökuvaan valmistautuessa ensin kävi olevassa valaistuksessa mittaamassa kasvoista valotusarvon ja sääsi sen kameraan. Salamalamputkin olivat kertakäyttöisiä, jotain lankaa oli muovikuvun sisällä joka sitten paloi ja valaisi kun otti kuvan. Vaan en usko sen valon keston olleen mitään luokkaa 1/100 sek vaan siinä se kärysi omia aikojaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe