kukkateline sänkyyn liikuntarajoitteiselle

kukkaihminen

Ideana olisi tehdä pääasiassa sängyssä makaavalle ihmiselle kukkateline iloksi, mutta huone on pieni, joten erilliselle kukkatelineelle ei juuri ole tilaa. Onko jollain ideaa, miten sellaisen järjestäisi? 

Turussa asutaan. Sängyn pääty on tasainen, ehkä joku 7 cm leveä toiseen suuntaan (ja toiseen suuntaan sängyn levyinen) ... Ajattelin vähän samaan tyyliin kuin ihmisillä on kukkia ikkunalaudalla. 

Muitakin ideoita ihmisen piristämiseksi kaivataan!! Pieniä asioita, joita voisi tehdä ja joista lähes halvaantunut ihminen voisi tykätä.

2

889

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JoitainEhdotuksia

Laita seinälle amppeleita.

Jos on puuseinä, helppo lyödä naulalla reikä ja sitten vääntää siihen pieni ruuvi, ei kukkakori putoa herkästi. Amppelikorin voi samoin tukea nauloilla molemmin puolin sivulta, ettei esim. käden osuessa käänny sivuttain ja koko komeus mätkähdä lattialle. Toreilla myydään käsitöinä tehtyjä erilaisia koreja ja amppelitelineitä. Myös kauniita amppeliverkkoja, joihin voi laittaa vaikka kuinka paljon kukkia esim. ikkunalle roikkumaan.

Mikäli on kerrostalon kova betoniseinä, tässä tarvitaan porakone. Jospa joku naapuri kävisi tuon tekemässä: seinään porataan syviä reikiä ja niihin pieni koukkuruuvi. Amppeli pitää liikuntavammaisen kohdalla mahd. tukea pienillä nauloilla sivuilta (ei tietenkään ole välttämätöntä) myös betoniseinän kohdalla. Löytyisikö avuliasta naapuria porakoneineen?

Amppeleita voi laittaa seinälle useampia ja johonkin yöpöydän lähelle esim. kastelukannun, tai pullon raikasta vettä.

Jos ei löydy avuliasta naapuria, voi käyttää mielikuvitusta ja itse lyödä nauloja ja vääntää pienet ruuvit mihin tahansa tukevaan puuhuonekaluun, tai naruilla tukevasti kiinnittää johonkin sopivaan paikkaan näkyville roikkumaan.

Jos on ylimääräinen tuoli, myös sitä voi käyttää kukkatelineenä isommalle kasville.
      .

• Ed.puhuja

Toreilla myydään myös isompia, punottuja kukkatelineitä, joissa usein "2 "kerrosta". Voi laittaa sängyn päätyyn monta kukkaa riviin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      22
      3027
    2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2627
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1493
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1350
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1251
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      999
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      125
      903
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      32
      816
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      29
      663
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      59
      621
    Aihe