Hidastaako koira lenkiäsi paljolla?

mietteliäs2

Kuinka kauan aikaa teillä menee tiettyyn lenkkiin koiran kanssa ja ilman? Esimerkiksi 2 km lenkki, johon koiran kanssa menee 10 min enemmän, kuin yksin kävellessä.

Yritän itse suunnitella koiran kanssa lenkkiä google mapsin avulla ja yritän pähkäillä kuinka paljon aikaa lisätä google mapsin ehdottamaan kävelyaikaan. Yleensähän nuo googlen ehdottamat ajat pystyy yksin alittamaan, mutta koiran lenkkejä harvemmin olen suunnitellut etukäteen, koska ei ole ollut aikaisemmin tarvetta.

Nyt tulossa tilanne, että koiran kanssa pitäisi vetää tunnin lenkki uudessa paikassa. Mielellään vetäisin lenkin hieman yli kuin alle tunnissa.

18

261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikeavastata

      Riippuu varmaan paljolti koirasta ja ihmisestä, kuinka paljon antaa koiran nuuskutella matkalla ja merkkailla jne.
      Itselläni koira ei tunnu hidastavan vaan päinvastoin, kävelen koiran kanssa reippaammin kuin ilman koiraa vaikka koira ei hihnassa esim vedä tms ja vaikka annankin koluta ojanpenkkoja ja merkkailla.

      • mietteliäs2

        Kyllähän mä tämän arvasin jo. Kun on koiria joita saa vetää perässä ja niitä joiden perässä saa juosta. Mutta ihan myös mielenkiinnosta kyselen :)


      • Maavainuinen

        Toiset koirat menee kuono maassa ja toiset ilmassa aikamoinen ero lenkin aikaan.


    • ewfe

      koira haluaisi juosta 3x nopeammin.

    • Näin_meillä

      Noin 6 kilsaa koiran kanssa yli kolme tuntia, ilman koiraa noin 2

      • Tulikonäppisvirhe

        Kyllä mä kävelen ilman koiraa 6 km yhdessä tunnissa ja olen ihan "mummoikäinen eli 57v, joten tuliko sulle laskuvirhe, jos kaksi tuntia matelet ilman koiraa? Pakkasella paleltuu, jos vauhti on noin hidas!?!


    • 456765432345675

      Mun koira on nopee,nopeuttaa siis lenkkiä.

    • iuyouyoy

      Menepä ap ihan vaikka kokeilemaan, kauanko kestää. Ps oletko idiootti?

      • Muttu1

        Näin sanoisin minäkin. Kuka tällaisia kyselee ja vielä vastataan tyhmään kysymykseen. Uusavuttomat älkää ottako lemmikkejä kun ette tiedä mitä niillä tehdä.


      • hkjlui

        Kyllä saa aika lapamato olla jos 2 tuntia ja 6km menee ei jumalauta.


    • Kylläkuntokasvaa

      Melko hitaalta nuo useimpien koiranomistajien lenkit vaikuttavat...5-10 min. löntystelyä ja vartin pissitauko, 5-10 min. maleksimista ja puolen tunnin seisoskelu juttelemassa muiden koiranomistajien kanssa...

    • notuotatuota

      ihmisen kunto ei riitä koskaan väsyttämään koiraa. Koiralla on 4 jalkaa ja sellaista lenkkiä tuskin on, josta se väsähtäisi. Paitsi kuumalla ilmalla. Joten aa ja oo tässä ulkoilussa on juuri se, että koira pääsee tekemään töitä kuonollaan ja haistelemaan mahdollisimman paljon eri tuoksuja ja muiden jättämiä merkkejä. Se on juuri sitä aivotyötä ja saa koiran aivot lepotilaan. Koirat ovat tehtyjä nuuskimaan.

      Ei siis mitään sellaisia ulkoiluja, jossa koira kävelee tiukasti omistajan vieressä ja karjutaan seuraa. Siitä koira ei saa mitään ja sisälle tultua on aivan sama vaikka koira ei olisi ulkona edes käynyt, paitsi tarpeilla. Mitään kalliita harrastuksia tähän aivotyöskentelyyn ei tarvita. Koira hoitaa sen itse, jos vain annetaan.

    • koirahoitaakuntoa

      Keskinopeus meillä on lenkillä 5-7km/h.Ja lisäksi koira saa juosta vapaana puolisen tuntia, ja pissatus lenkit tietty lisäksi, jotka ovatkin sitten vain muutaman sataa metriä.Koiraa koulutellaan ja leikitellään pihassa,ja saa kulkea siellä omaan tahtiinsa aluetta haistellen ja tutkien ihmisten läsnäollessa.Ei koira hidasta lenkkejä, vaan pidentää ja tekee niistä mielekkäämpiä, ja koiran kanssa tulee lenkkeiltyä, vaikka olis huonotkin kelit.

    • Riippuu mm. mitä sukupuolta koira on. Uroksilla (vars leikkaamattomilla) nokka maassa 24/7, kun taas narttujen kanssa rivakampaa tahtia saa mennä. :-D

      • Paitsi että on noita nokkamaassa narttujakin :D Täältä löytyy nytkin niitä yksi...
        Itseasiassa minulla on yhtä lukuunottamatta ollut kaikki kovia merkkaamaan ja juuttuvia nokkia.
        Mutta meillä on sopimus, että välillä lyhyt pysähdys, mutta ei joka ruohonkorteen.
        Koirat myös saa kulkea paljolti edellä, joten ehtivät pikaisesti pysähtelemään useinkin.

        Kävelen luonnostaan kovin, mutta itseasiassa koirien kanssa vielä kovemmin. Kovaa kun haluavat mennä, kuntoa se vaan tuo, kun pääasia kuitenkin liikkuminen koirien kanssa.


    • Muttu1

      Lenkiäsi en tiedä sanaa, mutta kannattaa googlettaa suomen sanakirja ja sieltä sana uusavuton.

    • Koira-akka

      Koirani haukkuu pyöräilijöitä niin paljon, että lenkki sen takia hidastuu. Eilen lähdin pakkasella pitkälle lenkille 4 tuntia. Mutta eikös sielläkin yksi pyöräilijä löydy ja oli aivan raivona, kun koira repi toppahousun lahkeen rikki. Saisi kieltää koko pyöräilyn, niin paljon se häiritsee koirakkoja.

    • Jänghäältähänmää

      Minä ottasin koiran pyörän vierelle juoksemaan, kun en jaksas itse juosta, mutta kun emminä tiijä oisiko se rääkkäystä sittenkin? Jos se koiea vaikkas läähättää ja mummo kysyy että onko sen paha olla kun nuin riutuu siinä narussa mikä on solmittu pyörän renkaaseen? Nii että mitäpä siitä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      106
      1590
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1062
    3. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      1049
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      153
      839
    5. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      82
      752
    6. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      719
    7. Ei kannata lähteä sotaan jos ei omaa edes alkeellisia taitoja.

      Sodastahan tässä ei varsinaisesti ole edes kyse, vaan naisten ja lasten suojelusta ja oikeuden toteutumisesta, tavalla t
      Ikävä
      118
      646
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      34
      644
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      640
    10. Ihan yleisesti

      Mitä kautta sun pöksyihin pääsee? Pitääkö luvata kuut taivaalta vai riittääkö jokin muu arkisempi asia?
      Ikävä
      42
      620
    Aihe