Yhdelle lipulle varaaminen

Elikkäsjuuh

Terve!

Nyt tällänen tyhmä kysymys ensikertalaiselta mutta olen suunnitellut matkaa Indonesiaan kesällä ja nuo lentolippujen varaaminen mietityttää ja muutenkin nuo lentokentillä olemiset.

Eli olen ajatellut mennä Joensuusta Helsinkiin, Helsingistä välilaskun kautta Jakartalle ja Jakartalta Padangiin. Olen lukenut että liput kannattaa ottaa yhdelle varaukselle kaikki, mutta kuinka tämä tapahtuu? Kaikilla lennoilla on eri yhtiöt (Finnair, Qatar ja Lion air).

Onko vaan helpompaa ottaa eri varauksilla, mutta saanko silloin kaikki liput Joensuusta vai pitääkö minun joka lentokentällä käydä uusi lippu, check in ja turvatarkastus?

Sekä tuo välilasku Helsinki-Jakarta välillä, niin tuleeko minun Hamadan lentokentällä tehdä mitään muuta kuin ootella vaan taas koneen lähtöä?

13

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matkalaukkusi

      Samalle lipulle kaikki, niin saat matkalaukkusi myös perille ilman sen käsittelyäsi välillä.

      • Matkalaukkua en välttämättä ees ota mukaan paitsi käsimatkatavarat.
        Mites tuo samalla lipulle ottamineen niiku ylipäätään tapahtuu? En ole siis ikinä itse ostanut lentolippuja.


    • CGK

      Jos nuo kaikki lennot laitetaan samalle varaukselle/lipulle niin hinta nousee tosi kalliiksi. Veikkaan että samalla lipulla hinta 1500-2000 euroa kun erikseen ostettuna kokonaishinta 650-750 euron luokassa. Menopaluuta HEL-CGK on myyty jopa 500 eurolla.

      • Hmm jos se noin kalliiksi menee ostaa yhdelle lipulle, niin enköhän osta sitten erikseen.


    • Helsinki - Padang alk 1 307,58 € yhdellä lipulla
      Lähteenä superseiver ja lähtä ensi maanantaina

      • Elikkäsjuuh

        Oisha tuoki yks vaihtoehto joo mutku ei luottoraja riitä kortissa heh..


    • PDG

      Aika huonosti elikkäsjuuh on tehnyt pohjantyön. Ei mitään hajua itsellä lentojen hinnoista. HEL-PDG menopaluu tosiaan jotain 1200-1300 euroa. JOE-PDG menopaluu 2800 euroa. HEL-CGK/KUL menopaluita saa 520-600 eurolla ja vaihtoehtoisia reittejä on paljon. Lentoyhtiöinä CX, QR, EY

      • Olen katsonut paljon eri lentoyhtiöitä ja Qatarin valitsin siksi koska on nopea ja kuitenkin suht edullinen n. 600e, kun jotkut toiset yhtiöt ovat kyl noin 500e luokkaa mut lento kestää 10h pitempään.

        Sekä suurin osa HEL-PDG menee kuitenkin jakartan kautta, niikuin omakin reitti menee vaikka onkin eri yhtiöitä. Myönnän että ehkä vähän huonosti muotoilin tuon alun.

        Kyseessä on kuitenkin mennä eri yhtiöillä, jotta säästän rahaa lennoissa. Ei ole tarkoitus mennä suoraan HEL-PDG, koska se on juuri tuon yli tonnin, kun muuten saa halvemmalla.


    • hyvätneuvot
      • Tiiän kyllä, että kannan itse vastuun jos jokin menee pieleen.. No jos otan kaikki samalle lipulle, niin kuinka se onnistuu?? Onko varatessa lippua jokin kohta mitä klikkaamalla saa muita lentoja siihen samaan syssyyn vai miten??


      • hyvätneuvot

        Vaihtoehtona on
        a) käyttää matkatoimistoa, joka on suhteellisen luotettava (ja yleensä hintava)
        b) buukata jostain Momondon tms kautta, jolloin useimmiten menee putkeen, joskus ei
        c) varata itse liput erillisinä, ja hankkia jatkuvasti voimassa oleva matkavakuutus ja jättää riittävästi aikaa legien väliin (usein mahdollisia reittejä on monta, jos matkustaa osissa, kannattaa vähän leikkiä hakukoneilla, saattaa löytää yllättäviä reittejä, mielenkiintoisia vaihtokaupunkeja, joissa voi viettää ihan hyvin päivän pari tutustumassa).

        ITA Matrix on hakukone, jolla pääsee samaan järjestelmään kuin lentoyhtiöt ja matkatoimistot. Se hakee erilaisia, hyvinkin monimutkaisia yhdistelmiä, kunhan opettelee vähän sen käyttöä.

        https://matrix.itasoftware.com/

        käyttöohjeet esim. täällä http://millionmilesecrets.com/2014/11/05/search-for-cheap-airfare-like-a-pro-part-1-ita-matrix-basics/


    • sepilentää

      Kannattaa varata eri lipuille. Ottaa huomioon vaan ettei ota liian lyhyitä vaihtoaikoja. Kannattaa tarkastella Momondon kautta vaikka yhdistelmää Helsinki-Kuala Lumpur tai Helsinki- Jakarta. Nämä yhdelle lipulle. Jatko yhteys sitten omalle lipulle Kuala- Lumpur- Padang tai Jakarta-Padang. Voisin väittää, toki riippuen ajankohdasta, niin lipuille tulee hintaa reilusti alle tonnin(ehkä jopa 600e huitteilla) Toki Helsinki-Aasia lennot on 2 kahdella pysähdyksellä. Joensuu-Helsinki kannattaa mennä junalla tai Onnibussilla.....jos ei hyvää lentotarjousta löydy. Noita Aasian sisäisiä lentoja saa edullisesti esim. AirAsialta...

    • Reissaava.poikamme

      Tiedän erään joensuulaisen henkilön, joka on reissannut Kaakkois-Aasiassa omatoimimatkustajana. kerrankin hän kertoi käyttäneensä 5 viikon reissun aikana 17 erillistä lentoa. Muistaakseni ensimmäiset kolme lentoa olivat samalla lipulla. ( Helsinki-Pariisi-Kuala Lumpur.) Osaa varmasti etsiä edullisimmat reitit. Milloin mahtanet olla lähdössä?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1595
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1263
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1037
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      930
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      858
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      61
      779
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe