Vakavasti otettava uhkana kaupan henkilökunnalle

zioxiö

ja nuorille itselleen pidän niitä ala-ikäisiä ja vähän vanhempia nuoria jotka menevät liikkeeseen ryöstäkseen olutta sekä maksammatta yrittävät päästä kaupasta pois. Useasti saa lehdistä lukea niistä ala-ikäisistä ja nuorista ylensä joiden elämä jostain syystä " ei ole mitään " jos eivät saa liottaa aivojaan alkoholissa. Yhteiskunnan ala ja ylä portailta ns. heitä löytyy. Puukot ja aseet jo mukana alkoholin tai huumeiden himossa. Siellä henkilökunta on vaarassa heidän taholtaan ja näpistelijät / varkaat itse itselleen ja toisille. Vuosia olen saanut lukea kuinka palon erinlaista viihdykettä ja toimintaa heille on järjestetty yhteiskunnan taholta, vai harvoja se on pystäyttänyt ajattelemaan omaa tulevaisuuttaan.

Peruskoulun oppimäärä vaati jo sellaista läsnäoloa opiskelijoilta että kenellekään ei olisi oikeasti varaa liottaa aivojaan alkoholilla säänölisesti ja jatkuvasti. Monet elävät alkoholilla liotettujen aivojensa kanssa vuosia kaikenlaisten " outojen " tuntemustensa kanssa vaikka syy löytyy useasti itsestä ja käytöksestä. Näitä on aina ollut ja joka maassa melkeinpä ja tahti näyttää kiihtyvän kun eivät kestä omia tunteitaan esimerkiksi ehkä kaveripiirin painostustakaan yms. En vielä missään ole lukenut että ikääntyneet niin suuremissa määrin uhkaisivat henkilökuntaa puukoilla ja puntareilla saadakseen alkoholia, joten kyllä saippuan ja muiden hygieniaan liittyvissä näpistyksissä kyse voi olla ikääntyneen sairaudesta, kyvyttymyydestä ja resussien pulasta kuin siitä että ei ole ketään vastuuntuntoista joka ns. " katsosi " heidän tarpeitaan.

Katsoinko uutisista vai luinko, kuitenkin nuoria jää sairaseläkkeelle runsaasti voiko kuitenkin ehkä syy olla omassa elämäntavassa eikä suinkaan lihavuudessa jota tyrkyttävät kaikenkattavaksi ongelmaksi kaikkeen. Opiskelu ja työelämä kun vaati suoriutuakseen monipuolisen ruokavalion, säänölisen riittävän levon tietysti sen vapaa-ajankin mutta miten sen vapaa-aikansa sitten käyttää on se ihan toinen asia. Jotenkin vain mielestäni on näyttänyt siltä että ei ole riittävästi aikuisuutta vaatimassa ala-ikäisiltä kuin nuorilta myös omaa vastuuta jota iän mukaan tulisi opettaa ottamaan omasta opiskelusta ja vapaa-ajan käytöstä, mitä välinpitämättömimmin suhtatuu omaan tulevaisuutensa sitä se tulevaisuus sitten ehkä varmasti monilla nuorilla sitten on jotta voi syyttää yhteiskuntaa ja ihan ketä tahansa " jos suksi ei luista "

En ole vielä tähän päivään menessä nähnyt yhdenkään iäkkäämmän herrashenkilön enkä ikkäämmän rouvashenkilön uhkaamassa ketään kaupan henkilökuntaa saadakseen saippuaa kuin muutakaan mitä ovat näpistelleetkin sitten ketä tarpeeseensa ketä sitten mistäkin syystä.

0

89

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
        Ikävä
        136
        6238
      2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
        Ikävä
        57
        4406
      3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
        Ikävä
        28
        2918
      4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
        Ikävä
        59
        2871
      5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
        Ikävä
        16
        1885
      6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
        Ikävä
        15
        1554
      7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
        Ikävä
        27
        1476
      8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
        Ikävä
        37
        1457
      9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
        Taivalkoski
        31
        1271
      10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
        Ikävä
        43
        1171
      Aihe