Auton maalaus

Jukz

Eli nyt ois kysymyksiä auton maalauksesta.
Lexus ois tarkotus saha maalaukseen jossai vaiheessa niin kysynpä nyt etä miten ikkunat summuut suojataan ja joutuukoautoon tekemään itse pohjat???
Entäs ohta, jokä näkyy kun ovi on auki, eli se jossa lukko on näkyvillä niin miten ne maalataan.
Kysynpä nyt ihan aloittelijana.

8

3366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo tekaseppa

      ite pohjat, eeehehhheeee..

      Sehän se, pohjien tekeminen, poika hyvä on juuri sitä ammattitaitoa vaativa osuus, jota ei edes kuka vaan opi. Melkein kaikki oppivat sitä ruiskua heiluttelemaan sopivalla vauhdilla.

    • mulkvist

      Maalari käyttää maalarinteippiä ja saksii paperinsuikaleita ja teippailee.
      Myös lukot teipillä.
      Pohjatyöt olisi jätettävä ammattimiehelle,jos on niin ei kelpuuta aloittelijan pohjia.
      Auto maalataan yleensä ovet kiinni.
      Kaikki täytyy peittää,myös renkaat jollei
      vedä telalla Miranolia mikä sekin on nähty.

    • myös

      löytyykö netistä ohjeet mite auto maalataan

    • itekkin pohjia tusannut

      Juu eli mun avomies on automaalari ihan ammatiltaan, olen ollu paljon mukana tekemässä pohjia ja suojaamassa yms. Eli ikkunat teipataan ja paperoidaan mahd. tarkasti umpeen, tosin täytyy kattoo ettei teippaa pellin päälle myös... Kaikki mahdollinen mitä ei haluta maalata, suojataan yllä mainitulla tavalla, tai otetaan mahd. mukaan kokonaan irti. Oven välit yms. kannattaa toki maalata varsinkin jos vaihdetaan auton väriä (voi muuten näyttää vähän räpellykseltä). Mun omaan autoon homma toimi niin,että otettiin ovet kokonaan irti. Sit oli hyvä hioo ja maalata oven välit ja ovien sisäpuolella näkyviin jäävä pinta. Mut jos viet autos jollekkin maalaamolle (mitä kyllä suosittelen) niin siellä kyllä hoidetaan pohjatyöt (joihin muuten kuuluu myös sit ruosteenpoistot yms. kaikki ei välttämättä niitä tee, kantsii kysellä!!), niitä ei kannata ite rueta tekemään jos ei osaa. Vaikeuttaa vain maalarin työtä.

      • Oku

        eli siis annetaan maalarin tehä pohjat.
        Kuulin josain et harva itseään kunnioittava maalari ei ee oisen tekemille pohjille.


      • 4thfe5yjhe
        Oku kirjoitti:

        eli siis annetaan maalarin tehä pohjat.
        Kuulin josain et harva itseään kunnioittava maalari ei ee oisen tekemille pohjille.

        Ei tee, koska ne asiakkaan omat pohjat harvoin ovat laadultaan sellaiset, että lopputuloksesta tulee mitenkään hyvä. Maali kun ei varsinaisesti peitä sitä mitä sinne alle jää vaan päinvastoin korostaa virheitä ja epätasaisuuksia.

        Asiakkaan omat "ihan hyvät" pohjat ovat takuuvarma kuluttajariitojen aihe. Ei auta, että kertoo työtä vastaanotettaessa että näiden päälle ei saa hyvää, koska asenne tuossa vaiheessa on "ei sillä niin väliä vanhassa autossa". Mutta työtä luovutettaessa asenne on yhtäkkiä muuttunut ja vaaditaan näyttelytasoa, vaikka kyljet ovat olleet autoa tuotaessa yhtä perunapeltoa.


    • Pelimies

      Kannattaa vetää ite mä maalasin "lexsuksen" parkkipaikalla,kandee kattoo vaan säätiedotus [jos sataa tulee valumia)ja jo vain vähän hesaria ikkunoihin niin hyvä tulee. Pohja työt on hyvä tehdä santapaperilla ja pakkelilla.

      • Raikas

        Juu kaverini maalasi aikoinaan autonsa peltikatto maalilla, melkosta taikinaa mattamustaa vanha paita oli oiva työväline maalauksessa sillä oli nopea maalata auto.Koska kyse oli tuunauksesta niin kartsalle piti päästä äkkiä ja kyllä päät käänty oli se niin komia peli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1822
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1469
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1160
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      266
      948
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      932
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      818
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe