Päiväkaupasta 10-40 euroa per pvä, Mikä pääoma?

timppaSykerö

Jos tahtoisin ruveta vapaa-aikanani day tradingia harrastamaan, ja olisin siinä sen verran hyvä että saisin enemmän voittoa kuin tappiota.
Niin mikä olisi hyvä alkupääoma esim. Nordnet ja plus500, Lynx yms. palveluissa treidaamiseen jotta saisi päivässä noin 10-40 euroa hyvää?

Itse voisin sijoittaa alkuun noin 2k-3k euroa, jos lisää niin joutuu jo lainaamaan...

11

325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdsk

      Tuohon 30-40 euroon pitää lisätä vielä kaupankäyntikulut ja verot. Työlukuna pitäisi saada päivässä vajaa satanen, jotta kattaisi silloin tällöin tulevat tappiopäivätkin?

      Kolmen prosentin nousujen haistelu päivittäin saattaa olla sen verran haastavaa, että jos tuohon pystyt niin kannattaisi tuota vainua alkaa myymään laajemminkin? Vaikka harkita siis ammattimaisen salkunhoitajan uraa?

      • Vakuusvaje

        Samaa mieltä. Ja omasta salkusta on hyvä aloittaa. Jos pystyy tekemään edes prosentin verran päivässä voittoa, salkku kasvaa vuodessa vaatimattomasti yli kymmenkertaiseksi. Sillä vauhdilla ei kestä kauan, kun ei tarvitse enää murehtia pääoman riittävyydestä.

        Eipä siis muuta kuin kokeilemaan. Tulee voittoja ja tulee tappioita. Pankkitililtä näkee sitten lopulta kokonaistuloksen. Mutta ihmeen vähän meillä on upporikkaita treidareita, vaikka siihen tarvitaan vain prosentti päivässä. :)


    • timppaSykerö

      Alussahan tämä vasta on minulla, ja toistaiseksi harjoittelen demo-tileillä.
      Mutta tosiaan, toistaiseksi ei ole tarkoitus rikastua vaan saada hiukan tuottoa sen päivätyön lisäksi. Jos edes sen 15 euroa saisi keskimäärin päivälle plussaa, tietysti mukaanlaskien miinuspäivät ja yleensäkin kulut.
      Osakekauppa vaan ei vielä ole niin tuttua, vaikka liiketalouden ihminen olenkin.
      Nuo treidaajat täällä pohjolassa ainakin ovat melko hiljaista porukkaa, eivätkä kovin usein anna haastatteluja. Ainakaan ruotsissa, suomessa ja virossa mitä nyt olen koittanut löytää.
      Mutta ainakin noissa nettitreidauksen palveluissa on silloin tällöin pörssisijoittaja kilpailuja, jossa esim. annetaan 20.000 virtuaalirahaa ja aikaa vaikka 2 viikkoa. Siellä on top 50 sakissa melkoisia tuloksia prosentuaalisesti, kärki on voinut yltää jopa 70% tuottoon kun se paikalla 50 oleva on päässyt n.10% kasvuun. Jos nuo pitävät paikkansa niin ei kai treidauksella tuoton saaminen ihan mahdotonta ole.

      Se vähä mitä olen noista tyypeistä löytänyt artikkeleita, niin monet sanovat että tässä hommassa pitää olla taktiikkaa, pelkäämätön luonne ja hyvä stressinsietokyky. Jostain luin että analyyttisen riskinottajan luonteen omaava voi pärjätä treidauksessa.
      Sanovat myös sttä tuoton määrä korreloi tehdyn työn määrään, että tämä on erittäin aikaa ja keskittymistä vaativaa touhua.

      • fdsk

        Helpostihan noihin top50 -lukemiin pääsee jos vain tietää pelikentän tarkalleen. Kannattaa vaan alkaa katselemaan erittäin volatiileja lappuja missä heitot ovat karrikoidusti tuota kymmenen prosentin luokkaa päivittäin. Hinnanmuutoksistahan se voitto tulee. Lisäksi kun alkaa shoittailemalla lyömään vetoa laskevan kurssin puolesta niin saa hyödynnettyä laskupäivätkin. Lie noita vielä eksoottisempiakin instrumentteja kuten warrantteja olemassa, millä voi päästä voitolle vaikka millaisessa markkinatilanteessa. Robottejakin varmaan on piensijoittajille tarjolla jos sitä lainarahaa koittaisi sijoittaa tuottavasti vaikka sellaisen hankinnalla?

        S&P 500 nousi loppuvuodesta niin lujaa, että aloin jo hetken rahantuloa ihmetellessä miettimään että onpas tämä helppoa, mutta jätän vielä päiväkaupan niille joilla kantti kestää paremmin.


      • fdsk

      • Vakuusvaje

        Kilpailuissa joku aina onnistuu kovaa riskiä ottamalla, mutta loppupään tuloksista puhutaankin sitten vähemmän. Ennen kaikkea on ihan eri asia tehdä tiliä kaksi viikkoa virtuaalisesti kuin jatkuvasti oikealla rahalla. Sama koskee demotilejä, joissa tappio ei kirpaise omaa lompakkoa.

        Siinä kysytään miestä, kun omat rahat ovat kiinni ja kurssi lähteekin väärään suuntaan, varsinkin vivutettuna. Kurssien tarkkailuun menee väkisinkin paljon aikaa. Siksi minä olen kokenut treidaamisen liian rankaksi hommaksi tulokseen nähden. Rahaa tulee helpommalla käyttämällä hyvät ostotilaisuudet ja pitämällä pitkään. Ja kulutkin ovat sillä tavalla paljon pienemmät.

        Mutta kokeile jos et puhetta usko. Kuten sanoin, pankkitilin saldo kertoo rehellisesti todellisen tuloksen.


      • fdsk

        "Mutta kokeile jos et puhetta usko."

        Juurikin näin. Moni, joka on ottanut riskiä joko yrittämisen tai sijoittamisen kanssa, ei ole uskonut puhetta. Moni on myös lyönyt rahoiksi.


      • kannanottaja
        fdsk kirjoitti:

        "Mutta kokeile jos et puhetta usko."

        Juurikin näin. Moni, joka on ottanut riskiä joko yrittämisen tai sijoittamisen kanssa, ei ole uskonut puhetta. Moni on myös lyönyt rahoiksi.

        Ei muiden puheista kannata välittää, jokainen osaa nämä hommat paremmin kuin muut.


    • osakenörtti

      Hyvin skeptinen olen tuollaiseen. Mutta se ei ole millään tavoin minulta pois vaikka onnistuisitkin. On vain niin, että jopa tuollainen keskimääräinen 15 euron päivätuotto sillä mekanismilla että tekee sen tuoton ns. päiväkaupalla on todella kova tavoite. Silloin vaurastumista rajoittaisi enää elinikä. Eikä sellaisesta oikein ole viitteitä. Joitakin yksittäisiä poikkeuksia miljoonien ja taas miljoonien sijoittajien joukossa. Sen sijaan sijoittajia jotka ovat ostaneet ja pitäneet sen minkä ovat ostaneet on vaurastuneita maailmassa varmasti kymmeniä tuhansia ellei miljoonia. Onko lopulta suurta eroa oletko vauras hyvin epävarmasti vuonna 2020 kuin hyvin suurella varmuudella vuonna 2030.

      • Omakas

        Kyllä se ykköstonneilla rikastuminen helvetinmoista tuuria vaatii millä tahansa sijoitustavalla. Tai sitten aivan poikkeuksellista osaamista. Tai molempia. Eli ei siis todellakaan voi luvata varsinaista vaurastumista, jos jollain parilla tonnilla lähtee holdisalkkua pitämään, ei vaikka siihen satkun kuukaudessa lisäisikin.

        Toisaalta tuo elinikä se työnteossakin vastaan tulee, vaikka helposti moni tienaa 200€ päivässä. Tai enemmänkin, ihan normaaleista töistä.

        Joku 1% treidaamista kokeilevista sillä alalla pärjää ja tekee voittoja. Varmaan vielä harvempi pääsee kunnon tuntipalkoille. Mutta eihän sitä tiedä kuuluuko itse siihen porukkaan? Mutta ei sen varaan ehkä kannata laskea.


    • TyytyväinenOlen

      Minulla on käytössä aika kohtalainen 10.000e panos ja olen nyt tehnyt voittoa SSAB:llä lähes päivittän n 100-290e n 2kk ajan :) Tästä tietenkin vähennetään välityspalkkiot ja verot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      250
      2359
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      71
      1772
    3. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      162
      1487
    4. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      328
      1483
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1035
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      79
      879
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      785
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      172
      755
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      203
      702
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      700
    Aihe