Olisi tarkoitus lähteä hiihtolomareissulle Ruotsiin omalla autolla pohjanlahden yli. En kuitenkaan ole ennen ajellut Ruotsin puolella, joten muutama asia mietityttää. Ensinnäkin on tuo polttoaineen osto. Että millä lailla voi ostaa polttoainetta automaatista, jos ei tietenkään ole mitään ruotsalaista pankkikorttia? Ei ole mitään luottokorttiakaan, mutta on nämä visa debit ja visa electron kortit. Mahtavatko ne käydä sitten edes huoltoaseman tiskillä, jos ei automaatissa? Onko huoltoasemia yhtä tiheässä kuin Suomessa ja onko ne pääasiassa automaatteja vai onko sellasia tankkeja, josta voi käydä aseman sisällä maksamassa vaikka sitten seteleillä, jos ei kortit kelpaa? Jotain viestiketjuja kun olen lukenut, niin siellä suositellaan viemään bensaa kanisterissa mukana, mutta ei kai se nyt sentään ole tarpeen.
Ruotsiin automatkalle
4
163
Vastaukset
- Kulkukoira
Jos osaat ajaa autolla Suomessa osaat myös Ruotsissa. Kaikessa matkailuun liittyvässä yhdistelmäkortti on aina varmin ratkaisu.
- HejaSvärje
Debit kortti toimii Ruåtsissa hyvin.
Autoilukulttuurissa on pari juttua; leveillä teillä siirrytään oikeaan reunaan, kun takaa tulee nopeampi, jotta hänen ohitus olisi helpompi.
Peilejä kannattaa katsoa, vaikka siellä ajetaan pääosin asiallisesti, niin törkykoheltajia on enemmän.
Peltipoliiseja on myös siirrettävää peräkärrymallia.
- HarkitseTarkkaan
Ei ruotsissa ole huoltoasemia, ota jerrykannut mukaan.
Myös kun kävin viimekerran ruotsissa, niin sielä oli vasemman puoleinen liikenne.
Korteista niillä ei ole tietoakaan, joten vaihda nippu kruunuja takataskuusi jos kaikesta huolimatta aiot lähteä hiihtämään vaikka suksi ei luista lainkaan ruotsissa.- CashIsKing
Jos käteistä haluaa nostaa Ruotsissa, niin Nordean korteilla saa käteistä erittäin hyvällä kurssilla ja ilman kuluja mutta _ainoastaan_ Nordean omista automaateista. Sama juttu muissakin Pohjoismaissa. Toiminee vain Electron- ja Debit-korteilla?
Onkohan Handelsbankenilla jotain vastaavaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005368692Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5370824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102231Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1701267Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17936Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40794Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57762Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72744- 46725
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657