Onnistuisiko mitenkään?
Pankki takaa ja takaajat?
Asunto ilman omaa rahaa?
4
107
Vastaukset
- jkjköjbh
Ota pikavippejä omarahoitusosuuden verran ?
- Nissan-GTR
Minä otin auton ilman omaa rahaa.
Ei onnistu.
Vähintään 10% kiinteistön tai asunnon hinnasta mahdollinen varainsiirtovero muut kulut.- Karbonabc
Vuosi sitten onnistui pelkällä henkilötakauksella.. Tällä hetkellä varattoman asuntolainan hankkimiseen on kaksi vaihtoehtoja, molemmat edellyttää että sinulla on vakiduunipaikka ja asumismenot tulevat olemaan korkeintaan 40% nettopalkastasi.
1. Joku tuttusi jolla omaisuutta, yleensä äiti tai isä kiinnittää vakuudeksi esim. asunnostaan sen verran että ylimääräinen osuus tulee taattua, yleensä 20-25% asunnon hinnasta. Eli jos mielit 120 000e asuntoon ilman rahaa niin äitiltä, isältä, mummolta tai joltain joka ylipäätään tahtoo lähteä takaajaksi täytyisi löytyä omaisuutta 30 000e edestä.
2. Valtio takaa ensiasunnon asuntolainasta 20% ja asunto itsessään riittää 75% vakuudeksi joten itse pitäisi säästää 5% asunnon hinnasta että saa lainan ENSIMMÄISEEN asuntoon. Nordea ainakin myi palvelua joka maksaa 2000e ja tällä rahalla saa Nordealta takauksen tälle puuttuvalle 5% osuudelle.
(En täysin satavarma ole oliko se 5% vai 10% mutta siitä olen täysin varma että 2000e saa ostettua takauksen puuttuvalle osuudelle)
Joten etsi takaaja jolla on omaisuutta kiinnitettävänä 25% edestä,
TAI säästä 2000e ja osta nordealta takaus.
Onnea asunnonostoon, lähes aina järkevä päätös. Myös pelkällä velkarahalla.
ps. ensiasunnossta ei tarvitse maksaa varainsiirtoveroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076904- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483806Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513498
- 1883445
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242949- 672654
- 462491
- 131854