Onnistuisiko mitenkään?
Pankki takaa ja takaajat?
Asunto ilman omaa rahaa?
4
112
Vastaukset
- jkjköjbh
Ota pikavippejä omarahoitusosuuden verran ?
- Nissan-GTR
Minä otin auton ilman omaa rahaa.
Ei onnistu.
Vähintään 10% kiinteistön tai asunnon hinnasta mahdollinen varainsiirtovero muut kulut.- Karbonabc
Vuosi sitten onnistui pelkällä henkilötakauksella.. Tällä hetkellä varattoman asuntolainan hankkimiseen on kaksi vaihtoehtoja, molemmat edellyttää että sinulla on vakiduunipaikka ja asumismenot tulevat olemaan korkeintaan 40% nettopalkastasi.
1. Joku tuttusi jolla omaisuutta, yleensä äiti tai isä kiinnittää vakuudeksi esim. asunnostaan sen verran että ylimääräinen osuus tulee taattua, yleensä 20-25% asunnon hinnasta. Eli jos mielit 120 000e asuntoon ilman rahaa niin äitiltä, isältä, mummolta tai joltain joka ylipäätään tahtoo lähteä takaajaksi täytyisi löytyä omaisuutta 30 000e edestä.
2. Valtio takaa ensiasunnon asuntolainasta 20% ja asunto itsessään riittää 75% vakuudeksi joten itse pitäisi säästää 5% asunnon hinnasta että saa lainan ENSIMMÄISEEN asuntoon. Nordea ainakin myi palvelua joka maksaa 2000e ja tällä rahalla saa Nordealta takauksen tälle puuttuvalle 5% osuudelle.
(En täysin satavarma ole oliko se 5% vai 10% mutta siitä olen täysin varma että 2000e saa ostettua takauksen puuttuvalle osuudelle)
Joten etsi takaaja jolla on omaisuutta kiinnitettävänä 25% edestä,
TAI säästä 2000e ja osta nordealta takaus.
Onnea asunnonostoon, lähes aina järkevä päätös. Myös pelkällä velkarahalla.
ps. ensiasunnossta ei tarvitse maksaa varainsiirtoveroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1461100- 511092
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle601055Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu44807Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä55788Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo69785Miten aiot saada kaivattusi?
1) loukuttamalla 2) kidnappaamalla 3) huijaamalla 4) jokin muu, mikä?54735Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä54720KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin71701- 32652