Telkussani on sateliittiviritin ja sille oma antenni-liitin. Tarviinko siis muuta kuin lautasen ja tietysti jonkilaisen LNB-pään. Mistähän sateliitista näkyisi parhaiten ja minkälaista ohjelmaa, saako esim. formuloita mistään ilmaseksi näkymään ?
satelliitista kyselen
5
178
Vastaukset
- 19_50
Formulat näkyy ilmaiseksi mm. Astra-satelliitista RTL-kanavalta saksankielisellä selostuksella.
- qwxxcz
Tuo on hyvä tietää, pitää ruveta suunnittelemaan asiaa ennenkuin formu-kausi alkaa. Eiköhän google osaa neuvoa mitä pitää ostaa ja mistä.
- eräs-asiakas
qwxxcz kirjoitti:
Tuo on hyvä tietää, pitää ruveta suunnittelemaan asiaa ennenkuin formu-kausi alkaa. Eiköhän google osaa neuvoa mitä pitää ostaa ja mistä.
http://www.satshop.fi on hyvä kauppa ostaa satelliittitarpeet, on asiantuntemusta ja hyvä palvelu. Itse oon ostanut juuri tuolta.
- satelliitista_vastaan
Astroja on monta. Tässä tarkoitetaan 19,2E Astra 1 satelliitteja, joissa pääasiassa vapaina saksalaisia kanavia. RTL sd versio ilmainen, mutta HD versio tarvitsee kortin. Formulat sisältää mainoksia.
Tarvitset lautasen, jossei ole tolppaa valmiina niin jonkinlaisen kiinnityspaikan, lnb:n, F-liittimiä, kaapelia tarvittavan määrän ja mahdollisesti littanan kaapelin, jolla laitat ikkunan tai oven karmien kautta sisälle. Antennikaapelin tulee olla satelliittilähetyksiin sopivaa, harava-antenni / kaapelitv pelkästään tarkoitettu voi vaimentaa liikaa korkeammilla taajuuksilla, joita sateliittilähetyksissä käytetään (hinnassa ei käytännössä eroa).
Et kertomut missä päin asustelet. Etelä-Suomessa 80 cm riittää, pohjoisessa 120 voi olla liian vähän.
Tuolta näet mitä kanavia 19,2E on salaamattomina http://www.flysat.com/astra19.php. Maksunavat nippuina, mutta vapaat omilla riveillään. Oikeassa laidassa olevaa 1M tms. linkkiä painamalla näet sateliitin footprintin eli tarvittavan lautasen koon. 1N on vaikein Suomessa. Listan lopussa olevia n. 18 000 MHz kanavia et voi katsella tavallisella univeral lnb:llä, sillä näkyy 10700 - 12750 MHz alueella olevat kanavat. - xdcffvgbh
Ennen mitään muuta, tarkista että Astra on näkyvillä, eli näetkö auringon klo 13-14 välisenä aikana niin ettei mitään ole edessä, eikä ihan lähelläkään, siis puita tai taloja. Tämä siis oletetulla lautasen paikalla, lautanen ei tarvi olla katolla, se voi olla myös maassa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006101004424h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102458Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2111862Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231663- 721050
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.43993Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?75875Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57862En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43832Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä82792