350-900 JFK

359

Moi, onko kellään tietoa tai mutu-tuntumaa, milloin 350-900 koneella lennetään JFK:lle vakkaristi?

37

557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Last.ButNot.Least

      Tiedä sitä, Finnairilla on kuitenkin 8 kpl A330 koneita ja alle 8v vanhoja, joten johonkin niitäkin käytetään. Kyseisellä reitillä on usein jokin vanhempi kone, joten lienee viimeisten joukossa mihin A350 olisi tulossa.
      Nyt vielä toimituksessa olevat koneet taitaa mennä pääasiassa uusille reiteille Aasiaan.

      • laaste

        Mille uusille reiteille?


      • AsioitaSeurannutt

        Esimerkiksi Hongkongiin ja Tokioon lisätään ensi kesäkaudella toiset päivittäiset lennot. Puerto Plataan tai jonnekin sinnepäin lennetään ensi talvena A350-koneella ja Singapore muuttuu päivittäiseksi vuoden ympäri.

        Ei tosin kyllä riitä koneet siltikään - taitaa olla taas jokin vanha vuokrakone USA:n reitillä ensi kesänä. Eli turha odottaa Jenkkeihin mitään uusia koneita vielä vuosikausiin.


      • JormaTunkki
        AsioitaSeurannutt kirjoitti:

        Esimerkiksi Hongkongiin ja Tokioon lisätään ensi kesäkaudella toiset päivittäiset lennot. Puerto Plataan tai jonnekin sinnepäin lennetään ensi talvena A350-koneella ja Singapore muuttuu päivittäiseksi vuoden ympäri.

        Ei tosin kyllä riitä koneet siltikään - taitaa olla taas jokin vanha vuokrakone USA:n reitillä ensi kesänä. Eli turha odottaa Jenkkeihin mitään uusia koneita vielä vuosikausiin.

        Puerto Plata ei ole muuten Aasiassa päinkään.
        Eikä ole mitään päivittäisiä toisia vuoroja Tokioon tai Hong Kongiin. Muutama lisävuoro joillekin päiville vaan.


      • AsioitaSeurannutt

        En kai missään vaiheessa väittänyt Puerto Platan olevan Aasiassa, kai se nyt jo paikan nimestä on melko selvä asia. En ole sama kirjoittaja kuin aiempi, joten en viitannut Aasiaan.

        Tulin juuri korjaamaan tuota mitä sanoin; tosiaan toisia päivittäisiä lentoja ei tosiaan tule, vaan 4 lisävuoroa viikossa Tokioon ja 3 lisävuoroa viikossa Hongkongiin. Lisäykset operoidaan A350-koneilla, ja talvikaudella päivittäinen Tokio siirtyy myös vakituisesti A350-koneella lennettäväksi.

        USA ei ole Finnairille kovinkaan tärkeä markkina, ja käyttöasteet ovat sen verran alhaisia ettei lisäkapasiteetille ole uuden mantereen lennoilla lainkaan tarvetta.


      • Kohta11A350
        AsioitaSeurannutt kirjoitti:

        En kai missään vaiheessa väittänyt Puerto Platan olevan Aasiassa, kai se nyt jo paikan nimestä on melko selvä asia. En ole sama kirjoittaja kuin aiempi, joten en viitannut Aasiaan.

        Tulin juuri korjaamaan tuota mitä sanoin; tosiaan toisia päivittäisiä lentoja ei tosiaan tule, vaan 4 lisävuoroa viikossa Tokioon ja 3 lisävuoroa viikossa Hongkongiin. Lisäykset operoidaan A350-koneilla, ja talvikaudella päivittäinen Tokio siirtyy myös vakituisesti A350-koneella lennettäväksi.

        USA ei ole Finnairille kovinkaan tärkeä markkina, ja käyttöasteet ovat sen verran alhaisia ettei lisäkapasiteetille ole uuden mantereen lennoilla lainkaan tarvetta.

        Tänä vuonna tulee 4 uutta A350 konetta lisää ja yhtään vanhaa isoa konetta ei ole enää poistumassa toistaiseksi (kaikki A340 ovat poistuneet jo reiteiltä).
        Tuon jälkeen on tulossa ainakin vielä 8 kpl A350 koneita myöhemmin.


      • Nuuhnuuhh

        Niin, mitä sitten? Finnair lentää edelleen moniin Aasian kohteisiinsa A330-koneilla. Uskoisin, että näille siirtyy A350 ennen kuin yhdellekään Amerikan mantereen reitille tulee A350.


    • 359

      Entäs Aasian lennot?

    • 359

      Mitkä noista?

    • KelpoTietäjä132

      Veikkasin, että A350-koneilla tullaan lentämään lähinnä Aasiaan. Tilanne toisaalta saattaa vaihtua ensi vuonna, kun miehistöjen koulutus päättyy ja lisää koneita saapuu.

      • LöpöPetteri

        Veikkaa Veikkauksen sivuilla, sinun veikkailut ei kiinnosta edes äitiäsi.


      • Hihiouou
        LöpöPetteri kirjoitti:

        Veikkaa Veikkauksen sivuilla, sinun veikkailut ei kiinnosta edes äitiäsi.

        LöpöPetteriä harmittaa kun joku tietää enemmän. Nyt arvon LöpöPetteri voisi mennä äidin helmaan itkemään kun isot pijat tulee kiusaamaan. Tai vaihtoehtoisesti isin luo kysymään, josko sossurahoilla pääsisi Tallinnaan, tai edes Kouvolaan.


    • 359

      Eikös Aasia ole liian kaukana kyseiselle konetyypille?

      • A_asia

        Jos ilmoittautuminen 1. luokalle on jo tehty, niin seuraavaksi maantiedon tunnilla kartan lukuharjoituksia, jos vaikka selviäisi missä on aasiaa.


      • Asioitaseurannutt

        Kyllä on. A350-konetta käytetään vain Lontoon ja Kanarian lennoilla.


      • jeetsu
        Asioitaseurannutt kirjoitti:

        Kyllä on. A350-konetta käytetään vain Lontoon ja Kanarian lennoilla.

        Kanarian lennoilla? Mitähän sekoilet, kaukalokyrpä?


      • ihmettelenvaan
        Asioitaseurannutt kirjoitti:

        Kyllä on. A350-konetta käytetään vain Lontoon ja Kanarian lennoilla.

        Oletko syrjäytynyt vai jälkeenjäänyt? Saatko suurtakin sisältöä elämääsi tällaisesta paskanjauhannasta?


      • Natsi-I
        ihmettelenvaan kirjoitti:

        Oletko syrjäytynyt vai jälkeenjäänyt? Saatko suurtakin sisältöä elämääsi tällaisesta paskanjauhannasta?

        Siis oletteko te nyt niin saatanan tyhmiä ettette kykene ymmärtämään nimimerkki "asioitaseuranneen" sarkasmia? Oppikaa elämään ennen kuin avaatte internetin!


    • A350-900

      Liian kaukana? Samalla A359 lennetään molemmat lennot.
      AY HEL-SIN 9271 km
      SQ SIN-SFO 13593 km

      • PöpöPutteri

        Yleensä näistä asioista puhuttaessa käytetään yksikköä nm (nautical mile).


    • Aasi_a

      Tuo uusi Airbus 350 oli aika iso pettymys, kyllä minä ennen lennän sillä vanhalla 330 koneella mitä tällä uudella.

      • Olikomuuta

        Economyluokassa ero on lähinna siinä, että A350 hieman hiljaisempi.


      • Olimuuta

        Tuo airbus 350:nen istuinjärjestys on ihan hanurista, 3-4-3 järjestys on todella surkea, etenkin kun joutuu ikkunapaikalle parin ummikon kiinalaisen kanssa. Sieltä kun lähtee konkoamaan vessaan niin rupeaa pinna kiristymään. Kovasti tulee ikävä vanhoja 340 ja 330 koneita.
        Tuosta äänestä en osaa sanoa, ei se tuo uusikaan hiljainen ole.


      • santtu.1975

        Haluatko tosiaan "lukita vastauksen" tuohon A350:n 3-4-3 istumajärjestykseen? Mikäli näin väität, niin tuskin olet koneella lentänyt. Ja sitten ai sitten kannata matkustamon äänitasoon kommentoida (mitä itseasiassa sanoitkin ettet siihen osaa sanoa...).

        Eli mikäli pitää A350 huonona, niin sitten pitää "tarjota" tilalle jotain toista konemallia mikä olisi parempi ja miksi.


      • Olimuuta
        santtu.1975 kirjoitti:

        Haluatko tosiaan "lukita vastauksen" tuohon A350:n 3-4-3 istumajärjestykseen? Mikäli näin väität, niin tuskin olet koneella lentänyt. Ja sitten ai sitten kannata matkustamon äänitasoon kommentoida (mitä itseasiassa sanoitkin ettet siihen osaa sanoa...).

        Eli mikäli pitää A350 huonona, niin sitten pitää "tarjota" tilalle jotain toista konemallia mikä olisi parempi ja miksi.

        Joo laitoin näköjään väärin, on oikeasti 3-3-3. Varmaan uusittava rillit, itse lensin paikoilla 52L ja 53L, takapuolesta joka tapauksessa. Itse tykkään enemmän noista Airbussin vanhemmista 330 ja 340 malleista, sillä nuo kolme paikkaa reunassa on todella huono ratkaisu. Airbussilla ja airbussilla on myös eroa, Kiinan sisäisillä lennoilla olen nähnyt ihan erilaiset sisustukset mitä Finnairilla on.


      • CX-CI
        Olimuuta kirjoitti:

        Joo laitoin näköjään väärin, on oikeasti 3-3-3. Varmaan uusittava rillit, itse lensin paikoilla 52L ja 53L, takapuolesta joka tapauksessa. Itse tykkään enemmän noista Airbussin vanhemmista 330 ja 340 malleista, sillä nuo kolme paikkaa reunassa on todella huono ratkaisu. Airbussilla ja airbussilla on myös eroa, Kiinan sisäisillä lennoilla olen nähnyt ihan erilaiset sisustukset mitä Finnairilla on.

        En tiedä mitä nyt tarkalleen erilaisella sisustuksella tarkoitit, mutta Kiinan sisäisillä lennoilla A350 ei lennä, eikä A350 ole vielä mannerkiinan yhtiöille edes toimitettu. CX ja CI kyllä A350 löytyy jo.


      • Olimuuta

        Puhuin yleensä Airbus koneista Kiinassa


      • santtu.1975
        Olimuuta kirjoitti:

        Joo laitoin näköjään väärin, on oikeasti 3-3-3. Varmaan uusittava rillit, itse lensin paikoilla 52L ja 53L, takapuolesta joka tapauksessa. Itse tykkään enemmän noista Airbussin vanhemmista 330 ja 340 malleista, sillä nuo kolme paikkaa reunassa on todella huono ratkaisu. Airbussilla ja airbussilla on myös eroa, Kiinan sisäisillä lennoilla olen nähnyt ihan erilaiset sisustukset mitä Finnairilla on.

        Itse olen nyt lentänyt neljät lennot A350:llä (kaksi finskillä ja kaksi Qatar:lla) ja itse ainakin pidän siitä enemmän kuin vanhemmasta A330:stä (puhumattakaan A340:stä), varmaan isoin tekijä mukavampaan matkantekoon on isolla näytöllä varustettu nykyaikainen viihdejärjestelmä (katson aasian lennoilla useamman elokuvan aina lennon aikana) ja onhan uusi kone tietysti uusi kone, selkeästi vanhempaa mallia hiljaisempi on tuon A350:n matkustamo.

        Finnairin ja Qatarin A350:n välillä en isompaa eroa muista huomanneeni kuin että verhoilujen värimaailma oli tietysti eri yhtiöiden koneissa erilainen. Busineksen puolelta en osaa sanoa oikeastaan mitään, kun sen läpi tuli vain käveltyä koneeseen tullessa ja poistuessa.

        Olen lentänyt myös A350:n lähimmällä kilpailijalla, B787-9 Dreamlinerilla, siinä on sama istumajärjestys kuin A350:ssä 3-3-3 (enkä oikein käsitä mikä muukaan se noilla laajarunko-koneilla voisi olla, mitkä on suunniteltu leveydeltään yhdeksälle ihmiselle) ja en niistä loppujenlopuksi isoja eroja löydä, toinen on vähän parempi toisella osa-alueella ja toinen toisella...


      • kiitton
        santtu.1975 kirjoitti:

        Itse olen nyt lentänyt neljät lennot A350:llä (kaksi finskillä ja kaksi Qatar:lla) ja itse ainakin pidän siitä enemmän kuin vanhemmasta A330:stä (puhumattakaan A340:stä), varmaan isoin tekijä mukavampaan matkantekoon on isolla näytöllä varustettu nykyaikainen viihdejärjestelmä (katson aasian lennoilla useamman elokuvan aina lennon aikana) ja onhan uusi kone tietysti uusi kone, selkeästi vanhempaa mallia hiljaisempi on tuon A350:n matkustamo.

        Finnairin ja Qatarin A350:n välillä en isompaa eroa muista huomanneeni kuin että verhoilujen värimaailma oli tietysti eri yhtiöiden koneissa erilainen. Busineksen puolelta en osaa sanoa oikeastaan mitään, kun sen läpi tuli vain käveltyä koneeseen tullessa ja poistuessa.

        Olen lentänyt myös A350:n lähimmällä kilpailijalla, B787-9 Dreamlinerilla, siinä on sama istumajärjestys kuin A350:ssä 3-3-3 (enkä oikein käsitä mikä muukaan se noilla laajarunko-koneilla voisi olla, mitkä on suunniteltu leveydeltään yhdeksälle ihmiselle) ja en niistä loppujenlopuksi isoja eroja löydä, toinen on vähän parempi toisella osa-alueella ja toinen toisella...

        "ja itse ainakin pidän siitä enemmän kuin vanhemmasta A330:stä (puhumattakaan A340:stä), "
        Miten 340 ja 330 erosivat niin paljon toisistaan että et tykännyt 340-koneesta?


      • Tiiviimpipaketti
        santtu.1975 kirjoitti:

        Itse olen nyt lentänyt neljät lennot A350:llä (kaksi finskillä ja kaksi Qatar:lla) ja itse ainakin pidän siitä enemmän kuin vanhemmasta A330:stä (puhumattakaan A340:stä), varmaan isoin tekijä mukavampaan matkantekoon on isolla näytöllä varustettu nykyaikainen viihdejärjestelmä (katson aasian lennoilla useamman elokuvan aina lennon aikana) ja onhan uusi kone tietysti uusi kone, selkeästi vanhempaa mallia hiljaisempi on tuon A350:n matkustamo.

        Finnairin ja Qatarin A350:n välillä en isompaa eroa muista huomanneeni kuin että verhoilujen värimaailma oli tietysti eri yhtiöiden koneissa erilainen. Busineksen puolelta en osaa sanoa oikeastaan mitään, kun sen läpi tuli vain käveltyä koneeseen tullessa ja poistuessa.

        Olen lentänyt myös A350:n lähimmällä kilpailijalla, B787-9 Dreamlinerilla, siinä on sama istumajärjestys kuin A350:ssä 3-3-3 (enkä oikein käsitä mikä muukaan se noilla laajarunko-koneilla voisi olla, mitkä on suunniteltu leveydeltään yhdeksälle ihmiselle) ja en niistä loppujenlopuksi isoja eroja löydä, toinen on vähän parempi toisella osa-alueella ja toinen toisella...

        Visioita Dreamlinerien istuimista, olisiko mukava istua keskipaikalla toisinpäin?
        https://www.youtube.com/watch?v=njLSWXhunfc


      • VihreätDeGröna
        Olimuuta kirjoitti:

        Puhuin yleensä Airbus koneista Kiinassa

        Arvoisa olimuuta, selittelysi on niin säälittävää että vaikea uskoa sinun matkustaneen koskaan edes ratikalla kun noin hataralla pohjalla on tietosi.


    • AY81

      Liekö koskaan lentänyt Finnairin A359 jos väität turistin istuimien olevan 3-4-3.
      Minä taasen pidän parempana tuota 3 jakkaraa reunoilla koska tasokortilla yhtiö jättää sen keskipenkin vapaaksi ~80% varmuudella.

    • Olimuuta

      Puhun kyllä Boeing 777 koneesta, yleensä.

    • Olimuuta

      Puhun taas ihan sekavia. Mulla on sunnuntaisin aina lääkkeet loppu tähän aikaan.

      • Olimuuta

        Hoh hoijaa, tosi lapsellista. Have a nice day.


      • Olimuuta

        Taas sunnuntai ja lääkkeet loppu ja koneeltani tulee ihan sekavaa soperrusta.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1807
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1667
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      789
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      775
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe