Nuoreen koskeminen ja estely

Anxo

Hei. Olen 14-vuotias nuori. Saako isäpuoleni estellä minua poistumasta keittiöstä? Hän siis ihan otti minusta kovaa kiinni ja tönäisi takaisin kun olin poistumassa. Halusin poistua, sillä mielestäni minun ei tarvitse sietää huutamista varsinkaan kun en ole tehnyt mitään. Kiitos jo etukäteen kaikista vastauksista.

8

258

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • homojenhomo

Kunnioita vanhempia.

• Kyllä minä äitiäni kunnioitankin, mutta saako isäpuoleni tehdä minulle noin?

• kymppimutsi

Fyysinen koskemattomuutta pitää kunnioittaa, huutoa ei myöskään tarvitse kuunnella, ongelmista puhuisin ensin äidin kanssa - lisää neuvoja saa konkreettisesti nuorten tukipuhelimesta (esim nuorten kriisipuhelin, ks www.nuortenelama.fi ).
      Jaksamista! Elämä on joskus yhtä suttua, mutta asioilla on tapana järjestyä.

• homojenhomo

Toivon, että en herää aamulla. Loputon kärsimykseni loppuisi.

• 4974869

Laki kieltää lapsen ruumiillisen kurittamisen, mutta ilmeisesti aivan siihen asti ei olekaan menty. Vanhemmalla on aika pitkälle oikeus esimerkiksi erilaiseen estelyyn. Jos sinusta on kuitenkin otettu kiinni niin kovaa, että olet saanut mustelmia, sitä ei enää tarvitse sietää. Tönäisyn kohdalla summittainen raja voisi mennä siinä paikkeilla, että nurin asti ei saa enää töniä, sillä siinä on jo loukkaantumisen vaara.

Sosiaaliviranomaiset voivat toki keskustella vanhempien kanssa, vaikka nämä eivät varsinaisesti millään yksittäisellä teolla olekaan rikkoneet lakia. Jos sinulle esimerkiksi mielestäsi huudetaan alituiseen ilman syytä vastalauseistasi huolimatta, siltä taholta voi lähteä hakemaan apua.

• Kertomasi perusteella minusta kuulostaa siltä, että isäpuolesi on syyllistynyt lievään pahoinpitelyyn ylittämällä sallitun voimankäytön rajat, jos sitä sallittua voimankäyttöä olisi ko. tilanteessa edes ollut...

Sanoisin kuitenkin silti, että jos asut saman katon alla, niin sinun on syytä ottaa ne isäpuolesi valitukset vastaan ihan niin kuin ne olisivat äitisi antamia.

• Riippuu täysin sukupuolesta.

• Varmaan olisi kai järkevää ekana kertoa suoraan isälle mitä mieltä oot sen käytöksestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      73
      1949
    2. Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä

Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai
      Ikävä
      366
      1219
    3. Kirjoita jotain

Kivaa, hellää ja piristävää
      Ikävä
      141
      1018
    4. Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?

Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu
      Suomussalmi
      23
      991
    5. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      89
      695
    6. Päälle hautaus?

Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa
      Lieksa
      107
      679
    7. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      44
      665
    8. Voisit nainen joskus vastata minulle

Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.
      Ikävä
      63
      652
    9. On tuota ikäeroa meillä kyllä aivan liian paljon

Etsi samanikäistä kuin olet, niin minäkin.
      Ikävä
      59
      635
    10. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      58
      580
    Aihe