Kuntotarkastuksen itse valitsemansa tarkastajan kanssa, jonka nimeä en tiedä. En ollut paikalla. Kauppaa välitti asianajaja, joka suositteli tätä ostajaa ja teki kauppakirjan. Kauppakirjan allekirjoituksen jälkeen pari viikkoa myöhemmin ostaja valitti laajasta kosteusvauriosta pesutiloissa ja pyysi korvausta remonttiin. Hän oli tuonut paikalle toisen kuntotarkastusliikkeen ja esitti valokuvin lattian avauksen yms.
vetttä oli ilmaantunut pesuhuoneen lattialle vesiputkessa oli ollut jo pitkään vuoto.
Vuodon olisi mielestäni havainnut vain vesimittariin katsomalla, kun hanat olivat kiinni. Seurasi se, että palautin osan myyntihinnasta 10%, ostaja sai rahaa sekä myyjältä itseltään että myyjän vakuutusyhtiöltä.
Korvaus kymmeniä tuhansia, onneksi ostajalla oli sama vakuutusyhtiö, sattumalta.
Laillista kusetusta myyjän kustannuksella vai mitä?
ostaja sai tehdä taloon
perinnönjako
3
194
Vastaukset
- NickNailer
Riippuu kokonaan kunnasta, mutta maaseudulla saattaa polisiin saada tutkimaan törkeää petosta. Nimittäin, jos ensimmäinen kuntotarkastaja jo havaitsi vian, niin ostajan osalta rikoksen tunnusmerkit saattavat täyttyä.
- enymmärräyhtään
Jos oli syntynyt laaja kosteusvaurio, niin korjatahan se pitää, eikö vain?
- NickNailer
Kysymys on juridiikasta ei rakentamisesta.
Myyjä vastaa piilevästä viasta, mutta oliko vika piilevä vai tiesikö ostaja siitä etukäteen. Jos ostaja tiesi, saattavat törkeän petoksen tunnusmerkit täyttyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561191- 521095
- 1131092
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60892