Ensin pärski mun koira ja oli hyvin flunssaisen oloinen, nyt hiljalteen alkaa menee ohi. Mut nyt. Mun 2 kissaa kolmesta on alkanu pärskimään :/ ei oikee oo ottanu selvää että tarttuuko koiran flunssa kissoihin, mutta näin ilmeisesti on? Kissat nimittäin sisäkissoja nii ei oo voinu ulkookaa saada mitää pöpöjä. Täälä ollu myös ihmisetki flunssassa, kaikki näköjää nyt kipeenä:D mut outoa silti. Onko jotain hoitokeinoja vai paranevatko vaan itestään? Ja siis sairastuuko terveet kissat flunssaan ees? Mulla ollu kissoja aijemminki, myös vuosia sitten pari ulkokissaa eikä ykskää oo ollu flunssassa koskaan.
Kissojen flunssa(ko?)
3
151
Vastaukset
- mitästäälläkyselet
Huolestuttavaa, miten vähän lemmikkejä pitävä tietää niille tyypillisistä sairauksista ja tartuntaperiaatteista. Sillä ei ole mitään väliä, ulkoilevatko kissat vai eivät - sinä ja toivottavasti koirakin ulkoilette. Kissoilta jopa hengen vieviä tartuntatauteja voi siis kulkeutua sisälle sinun tai koiran mukana, mikä onkin syy sille, että sisäkissatkin on syytä rokottaa.
Miksi sinä ylipäätään kyselet täällä, josko flunssaoireet saattaisivat kadota itsekseen? Siksikö, että haluat päästä mahdollisimman halvalla, tai mieluiten ilmaiseksi? Sitä ei täällä kukaan osaa kertoa, sillä diagnoosia on paha tehdä etänä. Kissat on vietävä eläinlääkärille, jotta flunssaoireiden aiheuttaja selviää. Vasta silloin voi eläinlääkäri kertoa, tarvitseeko asialle tehdä jotain. - lekuriin
Sehän riippuu ihan siitä mikä flunssan aiheuttaa! Järki käyttöön! Hyvällä tuurilla menee ohi itsekseen ja huonolla tuurilla kyseessä on viirus, joka tappaa kissat. Ei kannata koetella onnea vaan suksia eläinlääkäriin ja sassiin. Varsinkin jollei niillä ole edes rokotukset kunnossa.
- jössessentään
Sisäkissatkin voivat saada sairauksia ja matoja ihan siinä missä ulkona liikkuvatkin, varsinkin jos ovat vielä kaiken lisäksi myös rokottamattomia ja madottamattomia. Koiran flunssa tuskin kissoihin tarttuu, voi olla nenäpunnki tai sitten ei. Vie kissat tutkittavaksi lääkäriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389