Keittiö remontti rullaa pikkuhiljaa eteenpäin vaihe vaiheelta. Nyt oon valittu vaniljan väriset kaapit ja kirsikka työtasot, kivitason valinta nyt edessä...mikä kävisi hyvin ? Kuvien perusteella vaikea tietää.
Olimme jo valinneet pyökin ja royal Beige tason, mutta kaupassa tulimme toisiin ajatuksiin nähtyämme nuo jalopuiset kirsikkatasot..ihanat !Nyt epäilen ,ettei Royal Beige enää sovikkaan.
Mikä kivitaso kirsikkapuun kanssa ?
11
3892
Vastaukset
- puutasosta
Ei tee mitään, pitää koko ajan varoa. Ei kuulu keittiöön, missä tehdään ruokaa muullakin konstilla kuin mikroaaltouunilla.
JN - Oonis
Teille tulee siis ilmeisesti sekä kivitasoa että puutasoa?
Mielestäni kirsikan ja vaniljan kanssa sopii yhteen mm. ihan musta kivitaso tai sitten esim. Tumma Labrador, jossa kimaltavia kiteitä. Itse päätyisin näistä jompaan kumpaan. Myös spektroliitti on kaunis, joskin myös kallis.
Royal beigegin varmasti käy kirsikan kanssa. Muistathan kuitenkin, että nämä vaaleat kivet imevät helposti itseensä esim. punajuuren värin tms., jos niitä ei ehdi heti puhdistamaan. Tummien tasojen kanssa ei tätä ongelmaa ole. - Kokemusta on
Jos olet valikoimassa kirsikka tasoa keittiöösi, niin on hyvä muistaa seuraavia asioita. Kirsikka tummuu valon vaikutuksesta syvän punaruskeaksi muutaman kuukauden aikana. Väri säilyy sellaisena sitten. Puutasojen kohdalla käsittelyssä on paras menettely vahakäsittely vähintään 3 kerrosta pintaa ( Osmo colorin tuotteet ) Antaa hyvän suojan erilaisille soppatahroille ja punavinkullekin. Muista uusia käsittely kerran vuodessa, niin pysyy pinta kunnossa. Öljyt eivät anna oikein vastaavaa suojaa. Tee allasupotus ja liesitason sijoitus kiveen, joka taas kestää lämpöä ja toistuvaa veden kanssa lutraamista. Kirsikan kanssa hyvin yhteen sointuvia värejä mm. absolut musta, terra nuvola ja vånga. Kivipintakin kannattaa käsitellä likatahroja vastaan. Siihenkin löytyy hyvät aineet, niin säilyy hyvänä.
- anna
Meille tuli vaniljansävyiset ovet kirsikkarungolla uuteen keittiöömme. Kaikki ns. työskentelytilat ovat Royal beige - kivitasoa. Vain "aamiaispöytätaso" sekä astianpesukoneen päällä oleva taso ovat puuta, ts. kirsikan sävyiseksi petsattua tammea.
Omasta mielestäni tuo Royal beige on väriltään ihastuttava; ei liian tumma, ei liian vaalea ja sopivasti kirjava, jottei jokainen leivänmuru hypi silmille:) Ja sopii hyvin kaappien väriin. Tummat kivitasot ovat taas kyllä ylellisen näköisiä, mutta syövät ainakin pienessä keittiössä liikaa valoa mielestäni.
Ja kuten sanottu, kivitasoon on omat litkunsa, jotka suojaavat pintaa; eli kivitasokaan ei selviä ilman hoitoa.- lautakunta
antaa äänesä tummien kivien puolesta. Ota kivikauppaan vaikka triangelin tikku mukaan ja kolauttele kiviä. Tummat soi kimeästi ja vaaleat verrattain kumeasti. Kimeä = tiivis ja kova kivi = ei ole herkkä naarmuille, eikä ime likaa itseesä. Kumea = huokoisempi ja pehmeä = lika saattaa imeytyä.
Vaaliden hyvä puoli on se että ne näyttää likasinakin puhtailta ja tietty ne on valoisammat. - keittiö remppa
Hei miten hoidat kivitasoasi, yksi kivitaso myyjä sanoi, että pelkkä ruokaöljy on paras ??
Olipas kiva kuulla ,että sopii hyvin yhteen. Olen todennut ,että on ainakin kovaa puuta meidän kirsikkatasolevyt ( niitä parhaillaan viimeistelen) - Oonis
keittiö remppa kirjoitti:
Hei miten hoidat kivitasoasi, yksi kivitaso myyjä sanoi, että pelkkä ruokaöljy on paras ??
Olipas kiva kuulla ,että sopii hyvin yhteen. Olen todennut ,että on ainakin kovaa puuta meidän kirsikkatasolevyt ( niitä parhaillaan viimeistelen)Ainakin jotkut kivitasovalmistajat suosittelevat vaaleiden kivien (Roayl Beige, Kurun harmaa, Shampagne, Cristall) käsittelyyn mm. pellavasiemenöljyä. On myös olemassa esim. Dyny-kivenhoitoainetta. Aineet muodostavat kiven pinnalle vettä hylkivän kalvon. Silti vaaleista kivistä pitää muistaa heti pyyhkiä ruoka-aineet pois, etteivät ne ehdi imeytyä kiveen.
Huom! Tummia kiviä ei tarvitse käsitellä. Pelkkä nihkeällä liinalla pyyhkiminen riittää. Vältä vahvasti happamia tai vahvasti emäksisiä pesuaineita, samoin kuin hankaavia tai karkeita pesuaineita.
- köksä
Meillä on keittiössä sekä puu- että kivitasoa. Kivitaso on musta ja puutasot kirsikkaiset. Mietin itsekin suunnitteluvaiheessa, onko musta kivitaso liian "synkkä", varsinkin kun se on n. 4 m pitkä. Ei tullut synkkä, itse asiassa musta kivitaso antaa sopivasti ryhtiä ja puutasot taas pehmeyttä. Kirsikka on vielä ihanan lämmin sävy. Suosittelen yhdistelmää !
- t.m.
Onkos kellään samassa keittiössä sekä kiveä että laminaattia. Myyjän mielstä niinkin voi (kaikkeahan tietysti voi..) laittaa, itse epäröin, että onko liian kova kontrasti laadun ja näön suhteen??
- Oonis
Laminaatti yksinään ok, kivi yksinään ok - yhdessä ei kiitos. Ovat kuitenkin kaksi niin ääripään materiaalia. Kivitaso ja massiivipuutaso sopivat hyvin yhteen. Tämä minun mielipiteeni.
- kivituntija
Kirsikan kanssa sopii moni muukin laji kuin Royal Beige. Kotimaisistakin kivistä löytyy vihreää, mustaa ja punaista jotka sopivat erinomaisesti. myös tumma labradoriitti on kaunis punasävyisessä keittiössä.
Kiven ominaisuudet keittiötasona ovat vertaansa vailla, eikä niitä tarvitse varoa käytössä. Kivi ei myöskään välttämättä tarvitse hoitoaineita, mutta kyllä niitä käyttää voi.
Jos haluat lisää tietoa, voit lähettää sähköpostia [email protected].
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854568
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163493Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392093Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1061307