Lapsen nimen vaihtaminen

Mutterz

Ex-miehellä ja minulla yhteishuoltajuus. Nyt mies meni naimisiin uuden kanssa ja uudelle tuli sama sukunimi kuin mun lapselle!!! Voinko vaihtaa lapsen sukunimen omakseni?

12

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskoisin.näin

      Tietääkseni et ilman ex-miehesi suostumusta.

    • LÄÄÄÄÄKKEEEEEET

      Et voi. Vaihda sen sijaan lääkityksesi. Pyydä psykiatriltasi vaihtoehtoinen ja sinulle sopivampi lääkitys.

    • Aivanaivan

      Raiison kaupungissa lääkitys hukassa:))

    • Tottakaivoit

      Tietenkin voit vaihtaa, on hyvä että lapsella on sama sukunimi kuin äidillä. Tai sitten voit itse vaihtaa oman sukunimen samaan kuin lapsenkin.

      Itse vaihdoin aikanaan samaan kuin lasten.

      • TietenkäänETVOI

        Tietenkin voit vaihtaa, on hyvä että lapsella on sama sukunimi kuin ISÄLLÄ. YHDESSÄ LAPSEN SUKUNIMI SOVITTU JA PÄÄTETTY. YKSIPUOLISESTI EI LAPSEN
        SUKUNIMEÄ VAIHDETA!!! EI EDES RAISION KAUPUN
        GIN PERÄTTÖMIN SELVITYKSIN, LAUSUMIN MM. TUOMIOISTUIMESSA LAPSEN OLOSUHTEISTA VAS-
        TOIN MITÄ OIKEASTI ON TAPAHTUNUT, LAPSET- JA "VIRANOMAISET" LAPSEN EDUN MUKAISENA ITSE
        OMA-ALOITTEISESTI LAUSUNEET ELI YHTEISHUOLTO JA LAPSEN ASUMINEN TASAVERTAISESTI ISÄLLÄ/ ÄIDILLÄ- Tai sitten voit ihan itse vaihtaa oman sukunimesi- ja lapsen sukunimen oikeaksi, entiselleen eli ihan samaksi kuin ISÄNKIN SUKUNIMI!!! Itse en vaihtanut; ei ollut tarvetta sillä lapsella ja äidillä oli alunperin se ainut
        oikea sukunimi, siis sama sukunimi kuin lapsen isällä ilman lapsen tarkoitushakuista "viranomais" vieraannuttamista yhteistyössä lapsen äidin kanssa perättömin lausumin, selvityksin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista..


      • xsdfcx
        TietenkäänETVOI kirjoitti:

        Tietenkin voit vaihtaa, on hyvä että lapsella on sama sukunimi kuin ISÄLLÄ. YHDESSÄ LAPSEN SUKUNIMI SOVITTU JA PÄÄTETTY. YKSIPUOLISESTI EI LAPSEN
        SUKUNIMEÄ VAIHDETA!!! EI EDES RAISION KAUPUN
        GIN PERÄTTÖMIN SELVITYKSIN, LAUSUMIN MM. TUOMIOISTUIMESSA LAPSEN OLOSUHTEISTA VAS-
        TOIN MITÄ OIKEASTI ON TAPAHTUNUT, LAPSET- JA "VIRANOMAISET" LAPSEN EDUN MUKAISENA ITSE
        OMA-ALOITTEISESTI LAUSUNEET ELI YHTEISHUOLTO JA LAPSEN ASUMINEN TASAVERTAISESTI ISÄLLÄ/ ÄIDILLÄ- Tai sitten voit ihan itse vaihtaa oman sukunimesi- ja lapsen sukunimen oikeaksi, entiselleen eli ihan samaksi kuin ISÄNKIN SUKUNIMI!!! Itse en vaihtanut; ei ollut tarvetta sillä lapsella ja äidillä oli alunperin se ainut
        oikea sukunimi, siis sama sukunimi kuin lapsen isällä ilman lapsen tarkoitushakuista "viranomais" vieraannuttamista yhteistyössä lapsen äidin kanssa perättömin lausumin, selvityksin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista..

        Voi vaihtaa kauheta jos minun lapsilla sama nini kun perheen rikkojalla.


      • xsdfcx
        xsdfcx kirjoitti:

        Voi vaihtaa kauheta jos minun lapsilla sama nini kun perheen rikkojalla.

        EI VOI VAIHTAA; KAUHEETA KUN MINUN LAPSILLANI ON SAMA SUKUNIMI KUN PERHEENRIKKOJA- "ÄIDILLÄ"


    • qqpkoopww

      No et tietenkään voi. Te olette lapsen nimen annon yhteydessä aikoinaan päättäneet, että mikä nimi lapselle annetaan. Jos se muutetaan, teidän täytyy muuttaa sitä yhdessä. Muutokseet ei ole mitään erityistä syytä.

      En ymmärrä miksi sinua vaivaa se, että äitipuolella on lapsen kanssa sama sukunimi? Sehän on luonnollista, kun on lapsen isän kanssa naimisissa.... On minunkin exäni mennyt aikoinaan naimisiin, ja lapseni äitipuolella on sama sukunimi kuin lapsellani. Mitä sitten? Miten sen pitäisi omaa elämää liikuttaa?

      Lapsi voi sitten aikuisena halutessaan vaihtaa nimensä. Joko muuten vain (harvinaista) tai vaikka mennessään itse naimisiin. Sittenhän lapselle voi tulla eri nimi kuin kummallakaan vanhemmistaan.

      Oletko jollakin tavalla mustasukkainen lapsesta exäsi nykyiselle vaimolle? Minusta tuntuu, että tässä on nyt kyse siitä. En syyllistä, koska omalla tavallani minäkin aikoinaan olin. Siis kun erosta oli vasta lyhyen aikaa ja exällä oli jo uusi valmiiksi katsottuna, niin minähän unosin, ettei saa esitellä lasta kyseiselle naiselle. Noh, eihän minun uhoamisella ollut mitään painoarvoa, ja isä esittelee lapsen ihan kenelle parhaaksi katsoo...

      Kun tiedostaa oman suhtautumisensa turhuuden, niin siitä pääsee eroon. Se tekisi sinulle hyvää! Sinä olet lapsen äiti, ja taatusti lapselle aina tärkeä. Jos hänelle on/tulee hyvät välit myös äitipuoleen, niin se tukee lapsen henkistä kasvua ja kehitystä. Lapsesi hyötyy siitä, että hänen elämässään on rakastavia ihmisiä, ja että lapselle tärkeät ihmiset tulevat toimeen. Ei tarvitse alkaa parhaiksi kavereiksi, mutta lapsen suuntaan on oltava selkeä linja, että hyvin tullaan toimeen!

      Mitäs jos keskittyisit vaikka siihen, mitä haluat omalta tulevaisuudeltasi? Minäkin löysin uskomattoman ihanan miehen, ja menin naimisiin. Oma sukunimeni on muuten nykyään eri, kuin mikä on esikoisellani, eikä ole koskaan vuosien varrella haitannut mitään! Olen myös saanut toisen lapsen, toisen rakkaan.

      Ja olen hyvin, hyvin onnellinen. Onnellinen on myös esikoiseni. Oli äitipuolelleen mm. tehnyt ystävänpäivälahjaksi oikein kauniin sydänkortin.:) Eikä se millään tavalla uhkaa minun "asemaa" lapseni äitinä. Tiedän olevani hänelle korvaamaton. Äitipuoleen hänellä on yhtä hyvät välit kuin esimerkiksi kummitätiinsä.:)

      • voivaihtaajasuositellaan

        Kyllä nimen voi vaihtaa. Olen itsekin sen lapselleni vaihtanut. Älä kerro väärää tietoa. Kaikki voi vaihtaa nimen.

        Lapsella kuuluu olla sama nimi kuin äidillä jos vanhemmat ovat eronneet. On hienoa että äiti rakastaa lastaan niin paljon että antaa oman nimensä hänelle ettei tarvi olla irtolainen. Kukaan ei ole mustis kenelläkään varsinkaan perheenrikkojille.

        Minä vaihdoin lastemme sukunimet heti kun meis katosi. Nyt on helppoa kun olemme saman nimisiä.

        Kurjaa että sinä et kyennyt hoitamaan omia lapsia eron jälkeen vaan jouduti luopumaan heistä.


      • vieraannuttajaolet
        voivaihtaajasuositellaan kirjoitti:

        Kyllä nimen voi vaihtaa. Olen itsekin sen lapselleni vaihtanut. Älä kerro väärää tietoa. Kaikki voi vaihtaa nimen.

        Lapsella kuuluu olla sama nimi kuin äidillä jos vanhemmat ovat eronneet. On hienoa että äiti rakastaa lastaan niin paljon että antaa oman nimensä hänelle ettei tarvi olla irtolainen. Kukaan ei ole mustis kenelläkään varsinkaan perheenrikkojille.

        Minä vaihdoin lastemme sukunimet heti kun meis katosi. Nyt on helppoa kun olemme saman nimisiä.

        Kurjaa että sinä et kyennyt hoitamaan omia lapsia eron jälkeen vaan jouduti luopumaan heistä.

        TIETENKÄÄN ET VOI VAIHTAA ILMAN LAPSEN ISÄN/ ÄIDIN SUOSTUMUSTA EIKÄ SUOSITELLA.
        On hyvä että lapsella on sama sukunimi kuin ISÄLLÄ. YHDESSÄ LAPSEN SUKUNIMI SOVITTU JA PÄÄTETTY. YKSIPUOLISESTI EI LAPSEN SUKUNIMEÄ VAIHDETA!!!
        EI EDES RAISION KAUPUNGIN PERÄTTÖMIN SELVITYKSIN, LAUSUMIN MM. TUOMIOISTUIMESSA LAPSEN OLOSUH TEISTA VASTOIN MITÄ OIKEASTI ON TAPAHTUNUT, LAPSET- JA "VIRANOMAISET" LAPSEN EDUN MUKAISENA ITSE OMA-ALOITTEISESTI SELVITYSTYÖSSÄÄN LAUSUNEET ELI YHTEISHUOLTO JA LAPSEN ASUMINEN TASAVERTAISESTI ISÄLLÄ/ ÄIDILLÄ- Tai sitten voit ihan itse vaihtaa oman sukunimesi- ja lapsen sukunimen oikeaksi, entiselleen eli ihan samaksi kuin ISÄNKIN SUKUNIMI!!! Itse en vaihtanut; ei ollut tarvetta sillä lapsella ja äidillä oli alunperin se ainut oikea sukunimi, siis sama sukunimi kuin lapsen isällä ilman lapsen tarkoitushakuista "viranomais" vieraannuttamista yhteistyössä lapsen äidin kanssa perättömin lausumin, selvityksin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista..


      • ohpok
        voivaihtaajasuositellaan kirjoitti:

        Kyllä nimen voi vaihtaa. Olen itsekin sen lapselleni vaihtanut. Älä kerro väärää tietoa. Kaikki voi vaihtaa nimen.

        Lapsella kuuluu olla sama nimi kuin äidillä jos vanhemmat ovat eronneet. On hienoa että äiti rakastaa lastaan niin paljon että antaa oman nimensä hänelle ettei tarvi olla irtolainen. Kukaan ei ole mustis kenelläkään varsinkaan perheenrikkojille.

        Minä vaihdoin lastemme sukunimet heti kun meis katosi. Nyt on helppoa kun olemme saman nimisiä.

        Kurjaa että sinä et kyennyt hoitamaan omia lapsia eron jälkeen vaan jouduti luopumaan heistä.

        Hohhoijaa... ;) =D


    • Jörö-paska

      Avovaimolla ja Avomiehellä omat sukunimet.
      Mikä sukunimi lapselle kun lapsi päättää ottaa ottoäidin tai ottoisän?
      Siirtyykö lapsi näin ottovanhempien perillisiksi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2753
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2520
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2111
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1439
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe