Ex-miehellä ja minulla yhteishuoltajuus. Nyt mies meni naimisiin uuden kanssa ja uudelle tuli sama sukunimi kuin mun lapselle!!! Voinko vaihtaa lapsen sukunimen omakseni?
Lapsen nimen vaihtaminen
12
466
Vastaukset
- Uskoisin.näin
Tietääkseni et ilman ex-miehesi suostumusta.
- LÄÄÄÄÄKKEEEEEET
Et voi. Vaihda sen sijaan lääkityksesi. Pyydä psykiatriltasi vaihtoehtoinen ja sinulle sopivampi lääkitys.
- Aivanaivan
Raiison kaupungissa lääkitys hukassa:))
- Tottakaivoit
Tietenkin voit vaihtaa, on hyvä että lapsella on sama sukunimi kuin äidillä. Tai sitten voit itse vaihtaa oman sukunimen samaan kuin lapsenkin.
Itse vaihdoin aikanaan samaan kuin lasten.- TietenkäänETVOI
Tietenkin voit vaihtaa, on hyvä että lapsella on sama sukunimi kuin ISÄLLÄ. YHDESSÄ LAPSEN SUKUNIMI SOVITTU JA PÄÄTETTY. YKSIPUOLISESTI EI LAPSEN
SUKUNIMEÄ VAIHDETA!!! EI EDES RAISION KAUPUN
GIN PERÄTTÖMIN SELVITYKSIN, LAUSUMIN MM. TUOMIOISTUIMESSA LAPSEN OLOSUHTEISTA VAS-
TOIN MITÄ OIKEASTI ON TAPAHTUNUT, LAPSET- JA "VIRANOMAISET" LAPSEN EDUN MUKAISENA ITSE
OMA-ALOITTEISESTI LAUSUNEET ELI YHTEISHUOLTO JA LAPSEN ASUMINEN TASAVERTAISESTI ISÄLLÄ/ ÄIDILLÄ- Tai sitten voit ihan itse vaihtaa oman sukunimesi- ja lapsen sukunimen oikeaksi, entiselleen eli ihan samaksi kuin ISÄNKIN SUKUNIMI!!! Itse en vaihtanut; ei ollut tarvetta sillä lapsella ja äidillä oli alunperin se ainut
oikea sukunimi, siis sama sukunimi kuin lapsen isällä ilman lapsen tarkoitushakuista "viranomais" vieraannuttamista yhteistyössä lapsen äidin kanssa perättömin lausumin, selvityksin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista.. - xsdfcx
TietenkäänETVOI kirjoitti:
Tietenkin voit vaihtaa, on hyvä että lapsella on sama sukunimi kuin ISÄLLÄ. YHDESSÄ LAPSEN SUKUNIMI SOVITTU JA PÄÄTETTY. YKSIPUOLISESTI EI LAPSEN
SUKUNIMEÄ VAIHDETA!!! EI EDES RAISION KAUPUN
GIN PERÄTTÖMIN SELVITYKSIN, LAUSUMIN MM. TUOMIOISTUIMESSA LAPSEN OLOSUHTEISTA VAS-
TOIN MITÄ OIKEASTI ON TAPAHTUNUT, LAPSET- JA "VIRANOMAISET" LAPSEN EDUN MUKAISENA ITSE
OMA-ALOITTEISESTI LAUSUNEET ELI YHTEISHUOLTO JA LAPSEN ASUMINEN TASAVERTAISESTI ISÄLLÄ/ ÄIDILLÄ- Tai sitten voit ihan itse vaihtaa oman sukunimesi- ja lapsen sukunimen oikeaksi, entiselleen eli ihan samaksi kuin ISÄNKIN SUKUNIMI!!! Itse en vaihtanut; ei ollut tarvetta sillä lapsella ja äidillä oli alunperin se ainut
oikea sukunimi, siis sama sukunimi kuin lapsen isällä ilman lapsen tarkoitushakuista "viranomais" vieraannuttamista yhteistyössä lapsen äidin kanssa perättömin lausumin, selvityksin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista..Voi vaihtaa kauheta jos minun lapsilla sama nini kun perheen rikkojalla.
- xsdfcx
xsdfcx kirjoitti:
Voi vaihtaa kauheta jos minun lapsilla sama nini kun perheen rikkojalla.
EI VOI VAIHTAA; KAUHEETA KUN MINUN LAPSILLANI ON SAMA SUKUNIMI KUN PERHEENRIKKOJA- "ÄIDILLÄ"
- qqpkoopww
No et tietenkään voi. Te olette lapsen nimen annon yhteydessä aikoinaan päättäneet, että mikä nimi lapselle annetaan. Jos se muutetaan, teidän täytyy muuttaa sitä yhdessä. Muutokseet ei ole mitään erityistä syytä.
En ymmärrä miksi sinua vaivaa se, että äitipuolella on lapsen kanssa sama sukunimi? Sehän on luonnollista, kun on lapsen isän kanssa naimisissa.... On minunkin exäni mennyt aikoinaan naimisiin, ja lapseni äitipuolella on sama sukunimi kuin lapsellani. Mitä sitten? Miten sen pitäisi omaa elämää liikuttaa?
Lapsi voi sitten aikuisena halutessaan vaihtaa nimensä. Joko muuten vain (harvinaista) tai vaikka mennessään itse naimisiin. Sittenhän lapselle voi tulla eri nimi kuin kummallakaan vanhemmistaan.
Oletko jollakin tavalla mustasukkainen lapsesta exäsi nykyiselle vaimolle? Minusta tuntuu, että tässä on nyt kyse siitä. En syyllistä, koska omalla tavallani minäkin aikoinaan olin. Siis kun erosta oli vasta lyhyen aikaa ja exällä oli jo uusi valmiiksi katsottuna, niin minähän unosin, ettei saa esitellä lasta kyseiselle naiselle. Noh, eihän minun uhoamisella ollut mitään painoarvoa, ja isä esittelee lapsen ihan kenelle parhaaksi katsoo...
Kun tiedostaa oman suhtautumisensa turhuuden, niin siitä pääsee eroon. Se tekisi sinulle hyvää! Sinä olet lapsen äiti, ja taatusti lapselle aina tärkeä. Jos hänelle on/tulee hyvät välit myös äitipuoleen, niin se tukee lapsen henkistä kasvua ja kehitystä. Lapsesi hyötyy siitä, että hänen elämässään on rakastavia ihmisiä, ja että lapselle tärkeät ihmiset tulevat toimeen. Ei tarvitse alkaa parhaiksi kavereiksi, mutta lapsen suuntaan on oltava selkeä linja, että hyvin tullaan toimeen!
Mitäs jos keskittyisit vaikka siihen, mitä haluat omalta tulevaisuudeltasi? Minäkin löysin uskomattoman ihanan miehen, ja menin naimisiin. Oma sukunimeni on muuten nykyään eri, kuin mikä on esikoisellani, eikä ole koskaan vuosien varrella haitannut mitään! Olen myös saanut toisen lapsen, toisen rakkaan.
Ja olen hyvin, hyvin onnellinen. Onnellinen on myös esikoiseni. Oli äitipuolelleen mm. tehnyt ystävänpäivälahjaksi oikein kauniin sydänkortin.:) Eikä se millään tavalla uhkaa minun "asemaa" lapseni äitinä. Tiedän olevani hänelle korvaamaton. Äitipuoleen hänellä on yhtä hyvät välit kuin esimerkiksi kummitätiinsä.:)- voivaihtaajasuositellaan
Kyllä nimen voi vaihtaa. Olen itsekin sen lapselleni vaihtanut. Älä kerro väärää tietoa. Kaikki voi vaihtaa nimen.
Lapsella kuuluu olla sama nimi kuin äidillä jos vanhemmat ovat eronneet. On hienoa että äiti rakastaa lastaan niin paljon että antaa oman nimensä hänelle ettei tarvi olla irtolainen. Kukaan ei ole mustis kenelläkään varsinkaan perheenrikkojille.
Minä vaihdoin lastemme sukunimet heti kun meis katosi. Nyt on helppoa kun olemme saman nimisiä.
Kurjaa että sinä et kyennyt hoitamaan omia lapsia eron jälkeen vaan jouduti luopumaan heistä. - vieraannuttajaolet
voivaihtaajasuositellaan kirjoitti:
Kyllä nimen voi vaihtaa. Olen itsekin sen lapselleni vaihtanut. Älä kerro väärää tietoa. Kaikki voi vaihtaa nimen.
Lapsella kuuluu olla sama nimi kuin äidillä jos vanhemmat ovat eronneet. On hienoa että äiti rakastaa lastaan niin paljon että antaa oman nimensä hänelle ettei tarvi olla irtolainen. Kukaan ei ole mustis kenelläkään varsinkaan perheenrikkojille.
Minä vaihdoin lastemme sukunimet heti kun meis katosi. Nyt on helppoa kun olemme saman nimisiä.
Kurjaa että sinä et kyennyt hoitamaan omia lapsia eron jälkeen vaan jouduti luopumaan heistä.TIETENKÄÄN ET VOI VAIHTAA ILMAN LAPSEN ISÄN/ ÄIDIN SUOSTUMUSTA EIKÄ SUOSITELLA.
On hyvä että lapsella on sama sukunimi kuin ISÄLLÄ. YHDESSÄ LAPSEN SUKUNIMI SOVITTU JA PÄÄTETTY. YKSIPUOLISESTI EI LAPSEN SUKUNIMEÄ VAIHDETA!!!
EI EDES RAISION KAUPUNGIN PERÄTTÖMIN SELVITYKSIN, LAUSUMIN MM. TUOMIOISTUIMESSA LAPSEN OLOSUH TEISTA VASTOIN MITÄ OIKEASTI ON TAPAHTUNUT, LAPSET- JA "VIRANOMAISET" LAPSEN EDUN MUKAISENA ITSE OMA-ALOITTEISESTI SELVITYSTYÖSSÄÄN LAUSUNEET ELI YHTEISHUOLTO JA LAPSEN ASUMINEN TASAVERTAISESTI ISÄLLÄ/ ÄIDILLÄ- Tai sitten voit ihan itse vaihtaa oman sukunimesi- ja lapsen sukunimen oikeaksi, entiselleen eli ihan samaksi kuin ISÄNKIN SUKUNIMI!!! Itse en vaihtanut; ei ollut tarvetta sillä lapsella ja äidillä oli alunperin se ainut oikea sukunimi, siis sama sukunimi kuin lapsen isällä ilman lapsen tarkoitushakuista "viranomais" vieraannuttamista yhteistyössä lapsen äidin kanssa perättömin lausumin, selvityksin tuomioistuimessa lapsen olosuhteista.. - ohpok
voivaihtaajasuositellaan kirjoitti:
Kurjaa että sinä et kyennyt hoitamaan omia lapsia eron jälkeen vaan jouduti luopumaan heistä.Hohhoijaa... ;) =D
- Jörö-paska
Avovaimolla ja Avomiehellä omat sukunimet.
Mikä sukunimi lapselle kun lapsi päättää ottaa ottoäidin tai ottoisän?
Siirtyykö lapsi näin ottovanhempien perillisiksi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124430MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar862270Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5591744Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011471Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671167- 71121
Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331108Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt218971Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60913Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3908