Aika isoja lukemia mitattu tojon kulutukseksi TM:n testeissä. Taajamassa ja moottoritiellä mennään yli yhdeksän litran. Todella hjuono suoritus.
C-HR kulutus 9,0 litraa sataselle
92
12330
Vastaukset
- Toyota-palstan
trollipojun valehtelu jatkuu. Tottakai ruuhkassa suurkaupungin keskustassa bensaa palaa paitsi hybridissä jossa sähkö avustaa. Auton ollessa pysähdyksissä ja moottorin käydessä esim. kylmyyden takia kulutushan on ääretön.
- Totuustuollajossain
Niin vaan arvovaltaisen teknarinkin mittaustulokset on "trollipojun valehtelua". Nyt joutuu vaan palstatlukijat miettimään että kumpaa uskois....
- HOLISTI75
toyota prius plug in hybrid mitattu kulutus 1.0 litraa sataselle bensiiniä!!!! siis yksi litra!!!!!!!! kuka enää ajaa millään volokkarin tsihiköhi tdi tiiselillä jotka kuluttaa lähes tuplasti mitä valmistaja ilmoittaa ja ajotietokone näyttää aivan pilailu lukemia :D TM myös puuttunut monesti tähän volkkarin valehteluun ilmoittaa kulutuslukemat todella törkeästi ala kanttiin. joku idiootti voi vielä uskoa volkkarin ilmoittamia kulutuslukemia mutta pettyy pahasti tosi elämässä. mutta hei...ettei volkkari sittenkin tarkoita moottoriöljyn kulutusta..... hmmmmm....
- hybridi.antiikkia
Sähköauto kuluttaa NOLLA litraa bensaa, kuka ajaa enää Hybridillä.
- Pysähdystaktiikka
hybridi.antiikkia kirjoitti:
Sähköauto kuluttaa NOLLA litraa bensaa, kuka ajaa enää Hybridillä.
Neljällä yöpymisellä lappiin ja yöt jonotetaan hotellin paria latauspistettä... ehtiihän sitä hiihtolomalla siis jopa käydä siellä.
Lataus ei onnistu myöskään rivitalon tai kerrostalon tai työpaikan parkissa. - typerää.ajamalla
Pysähdystaktiikka kirjoitti:
Neljällä yöpymisellä lappiin ja yöt jonotetaan hotellin paria latauspistettä... ehtiihän sitä hiihtolomalla siis jopa käydä siellä.
Lataus ei onnistu myöskään rivitalon tai kerrostalon tai työpaikan parkissa.Auton voi viedä junassakin.
- litranHuijausNoloa
Jos ajaa hissukseen muutaman kilsan ja taas lataa niin pääsee vähällä, mutta ajappas normaaleja ajoja, niin johan hörppää.
- kylille
Potkukelkalla kuluu pari makkaraa!
- Tyhjänäperillä
typerää.ajamalla kirjoitti:
Auton voi viedä junassakin.
Autolastausasemallekkin joutuu jo moni ajamaan sen mitä akkujen kapasitetti antaa myöden, saako akut ladattua junamatkan aikana?
- Totuustässä
Kuukauden ajanut kyseisellä autolla. Pakkasella keskikulutus 6,1, joten se siitä. Eiköhän puolet vuodesta mene alle viidellä. Kiitos; )
- Toyototuus
Mallin EU-keskikulutus 6,3 l/100km, joten hieman epäilen että kesäaikaan ajelet alle viidellä litralla... Hybridi-versiolla voi toki onnistua mutta koeajossa oli kyse tuosta bensanelikosta. Mittauksissa tuo jo 60 km/h tasanopeudella vei 6.2 l/100km eli alle viiden kulutuslukemat on pelkkää toiveajattelua.
- kuningassika
Mittauksissa?? Joopajoo ei sit varmaan merkkaa että auton omistaja ajelee pienemmällä kulutuksella :D no ei varmaan jos joku on kaasutellut x lukemia... luetaan vaan ja uskotaan :D pönttö ;D ota pää pois pensaasta...
- Toyototuus
Väittäähän täällä voi mitä tahansa, TM:n mittaukset ovat kuitenkin faktaa. C-HR:ssä tuo moottori/korimalli -kombinaatio ei vaan kulutuksen osalta taida olla se optimaalisin, suorituskyky ei ole kovin ihmeellinen (0-100 km/h yli 12s) mutta silti bensaa palaa kaupunki/moottoritieajossa yli 9 l/100km. Maantieajon kulutus 7l/100 km tienoilla nyt on vielä siedettävä, mutta kaukana hyvästä.
- janoinen.nuhapumppu
Ei ole yllätys tuollaiset lukemat suorituskyvyn tai kulutuksen suhteen. TNGA on kehitetty Priusin kaltaiselle sukkulalle. Kun sille tekee otsapinta-alaltaan paljon isomman C-HRn niin tulos on ennalta-aavistettava. Ei kulje minnekkään ja bensaa palaa. C-HR tarvitsisi paljon tehokkaamman koneen kuin mitä nyt on tarjolla. Samoin turbon taloudellisuutta tulisi parantaa, nyt se häviää selkeästi eurooppalaisille jotka ovat harjoitelleet turbojen tekoa jo reilut 10 vuotta.
Floppia pukkaa. - Harjoittelujatkuu
janoinen.nuhapumppu kirjoitti:
Ei ole yllätys tuollaiset lukemat suorituskyvyn tai kulutuksen suhteen. TNGA on kehitetty Priusin kaltaiselle sukkulalle. Kun sille tekee otsapinta-alaltaan paljon isomman C-HRn niin tulos on ennalta-aavistettava. Ei kulje minnekkään ja bensaa palaa. C-HR tarvitsisi paljon tehokkaamman koneen kuin mitä nyt on tarjolla. Samoin turbon taloudellisuutta tulisi parantaa, nyt se häviää selkeästi eurooppalaisille jotka ovat harjoitelleet turbojen tekoa jo reilut 10 vuotta.
Floppia pukkaa.Harjoitelleet todellakin, heh.
- germanengineeringgg
Harjoittelujatkuu kirjoitti:
Harjoitelleet todellakin, heh.
Eurooppalaiset ovat turboteknologian suhteen valovuosia Tojon edellä. Auris WRC:n turbokone tulee suoraan saksalaiselta pajalta eikä tojo edes kuvittelee että sen Japanin osaaminen riittäisi kilpailukykyisen voimalinjan tekemiseen. Siksi se ostaa tekniikan sieltä missä on osaamista. Ei Tojon organisaatiosta.
- Eikö_moottori
germanengineeringgg kirjoitti:
Eurooppalaiset ovat turboteknologian suhteen valovuosia Tojon edellä. Auris WRC:n turbokone tulee suoraan saksalaiselta pajalta eikä tojo edes kuvittelee että sen Japanin osaaminen riittäisi kilpailukykyisen voimalinjan tekemiseen. Siksi se ostaa tekniikan sieltä missä on osaamista. Ei Tojon organisaatiosta.
olekaan Toyotan moottori? Miltä saksalaiselta pajalta se sitten tulee? Kerro poju kun kerran tiedät asiasta.
- olet.sinä.hurja
Taasko se sama pelle kehuskelee 7 vuotta vanhalla Lelullaan?
- Sillä_on
olet.sinä.hurja kirjoitti:
Taasko se sama pelle kehuskelee 7 vuotta vanhalla Lelullaan?
sentään omaa kokemusta omasta autostaan, toisin kuin sinulla mistään, Toyota-palstan trollipoju. Toiset ajelevat edullisia kilometrejä erittäin suorituskykyisellä edustusluokan Lexus-autolla ja toiset ajelevat Helkama Raisulla. Siinä on poju pikkasen eroa, ihan kaikessa.
- Anonyymi
Sillä_on kirjoitti:
sentään omaa kokemusta omasta autostaan, toisin kuin sinulla mistään, Toyota-palstan trollipoju. Toiset ajelevat edullisia kilometrejä erittäin suorituskykyisellä edustusluokan Lexus-autolla ja toiset ajelevat Helkama Raisulla. Siinä on poju pikkasen eroa, ihan kaikessa.
Ei ole Lexus enään edustusluokan auto . Oli joskus .
- Kaikkiallelatauspisteitä
Vuoden loppuun mennessä Suomi on täynnä latauspisteitä. Nyt ei enää rakenneta vain latauspisteitä vaan latauspisteiden verkostoja:
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/yle-savon-voima-suunnittelee-sahkoautojen-latausverkostoa/6204152
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005067898.html- Toyota_hybrid
Mitä sitten suunnitella saa ihan mitä tahansa! Meidän rivitalossa ei sähköautoa voi ladata joten ei ole järkeä sijoittaa siihen senttiäkään ! Sensijaan vaihdoin Toyotan hybridiin ja tyytyväisempi en voisi olla !
- Järkipuuttuu
Toyota_hybrid kirjoitti:
Mitä sitten suunnitella saa ihan mitä tahansa! Meidän rivitalossa ei sähköautoa voi ladata joten ei ole järkeä sijoittaa siihen senttiäkään ! Sensijaan vaihdoin Toyotan hybridiin ja tyytyväisempi en voisi olla !
Sama juttu, en todellakaan lähde päivittäin lataamaan autoa johonkin, vaikka liikenneasemalle ja jonottamaan vuoroani sekä sen jälkeen odottelemaan tunteja sen latautumista.
- muut.kriteerit
Järkipuuttuu kirjoitti:
Sama juttu, en todellakaan lähde päivittäin lataamaan autoa johonkin, vaikka liikenneasemalle ja jonottamaan vuoroani sekä sen jälkeen odottelemaan tunteja sen latautumista.
Enkä minä valitse autoa litran polttoainesäästön takia.
- Hhhhhjjjhh
Järkipuuttuu kirjoitti:
Sama juttu, en todellakaan lähde päivittäin lataamaan autoa johonkin, vaikka liikenneasemalle ja jonottamaan vuoroani sekä sen jälkeen odottelemaan tunteja sen latautumista.
Sähköautot ladataan kotona yönyli. Jos se ei ole mahdollista niin ladattavan auton voi unohtaa. Onneksi monelle tulee sähköt kotiin.
- Anonyymi
Hhhhhjjjhh kirjoitti:
Sähköautot ladataan kotona yönyli. Jos se ei ole mahdollista niin ladattavan auton voi unohtaa. Onneksi monelle tulee sähköt kotiin.
Kotiin tulee kyllä sähköt, mutta parkkipaikalle ei.
- todellinen.kulutus
Janoinen on tojo vaikka kulkua ei löydy.
- hianomiäs
Mutsis on janoinen ja kulkee kelan luukulla...
- P.Arjala
hianomiäs kirjoitti:
Mutsis on janoinen ja kulkee kelan luukulla...
Lujille ottaa kohdata totuus.
- askeleen.jäljessä
Juuri kun Toyota sai vihdoin viimein kehitettyä alimittaisen janoisen turbokoneen, niin kilpailijat palaavat jo yli 1,5 litraisiin.
- tojotavaari55
Onhan se aika säälittävää, kun pikkuauton kulutus on vanhan jenkin luokkaa ja suorotuskyky Ladan tasoa.
- vaippahousujen_auto
Ei lähde niin helposti papalta lapsesta hyvä totutella ennakoivasti mopoautolla ajoon siltä varalta, että lääkäri ottaa kortin pois.
Samasta syystä tojoissa on yleisesti käytetty mopoautoista tuttua variaattorivaihteistoa. Sama tekniikka, status ja suorituskyky. - Toyota-palstan
vaippahousujen_auto kirjoitti:
Ei lähde niin helposti papalta lapsesta hyvä totutella ennakoivasti mopoautolla ajoon siltä varalta, että lääkäri ottaa kortin pois.
Samasta syystä tojoissa on yleisesti käytetty mopoautoista tuttua variaattorivaihteistoa. Sama tekniikka, status ja suorituskyky.trollipoju onkin vastaillut taas itselleen monen viestin voimalla. Noloa ja lapsellista.
- Sedätkeskustelee
Toyota-palstan kirjoitti:
trollipoju onkin vastaillut taas itselleen monen viestin voimalla. Noloa ja lapsellista.
Miten sä jaksat lässyttää noista trollipojista joka keskustelussa. Ymmärrän että testitulos ottaa pannuun mutta ei se muutu olemattomaksi tuollaisella trollipojuhöpötyksellä. Ole hiljaa ja anna aikuisten keskustella!
- Samaaamieltätästä
Sedätkeskustelee kirjoitti:
Miten sä jaksat lässyttää noista trollipojista joka keskustelussa. Ymmärrän että testitulos ottaa pannuun mutta ei se muutu olemattomaksi tuollaisella trollipojuhöpötyksellä. Ole hiljaa ja anna aikuisten keskustella!
Nyt täytyy sanoa että olen samaa mieltä vaikka itse Toyotaa ajankin. Trollit on trolleja mutta tuo Toyota-palstan Kerberos laskee palstan tasoa. Pidäpä vähän lomaa niiden trollipoju-juttujen kanssa, saat meidät kaikki näyttämään yksinkertaisinta kiihkoilijoilta.
- Toyota-palstan
Samaaamieltätästä kirjoitti:
Nyt täytyy sanoa että olen samaa mieltä vaikka itse Toyotaa ajankin. Trollit on trolleja mutta tuo Toyota-palstan Kerberos laskee palstan tasoa. Pidäpä vähän lomaa niiden trollipoju-juttujen kanssa, saat meidät kaikki näyttämään yksinkertaisinta kiihkoilijoilta.
trollipoju esiintyy tällä kertaa Toyotan omistajana. Vitutus näkyy selkeästi kun pitää yrittää vaikuttaa keskusteluun lukemattomien viestien ja sivupersoonien hahmoissa.
- abigin
Ajellut nyt uudella C-HR:llä nyt kaksi viikkoa ja noin 500 km, pääasiassa kaupunkiajoa. Kulutus 4,5-5,5 litraa sadalla kilometrillä.....En tiedä miten TM sai menemään 9 ltr/100km
- kiertää_vaan_ei_kulje
Sinä köröttelet patteriversiolla tientukkona ja TM ajoi tollolootan aneemisella 1,2 turbolla, yrittäen pysyä muun liikenteen tahdissa?
- Mitenkannattaa
Kertokaans nyt Tojon hybridin ostaneet että miten te laskutetaan että hybridi maksaisi itsensä takaisin? Vai ostitteko sen hybriidinne vanmin hurjan kiihtyvyyden takia?
- EiTaidaKannattaa
No jos oletetaan että korko on nolla ja että hybridi kuluttaa litran vähemmän kuin halvempi auto ja että pitoaika jatkuu äärettömäksi, niin kannattaa.
Jos taas tehdään se realistinen oletus että auto ruostuu piloille vaikka 200t kohdallaniin 200t km:n aikana tulee säästettyä jo tuhat litraa. Sitä voi sitten miettiä että kannattiko. - viuh12sekkaa
EiTaidaKannattaa kirjoitti:
No jos oletetaan että korko on nolla ja että hybridi kuluttaa litran vähemmän kuin halvempi auto ja että pitoaika jatkuu äärettömäksi, niin kannattaa.
Jos taas tehdään se realistinen oletus että auto ruostuu piloille vaikka 200t kohdallaniin 200t km:n aikana tulee säästettyä jo tuhat litraa. Sitä voi sitten miettiä että kannattiko.Niin mutta se räjähtävä kiihtyvyys....
- Toyota-palstan
viuh12sekkaa kirjoitti:
Niin mutta se räjähtävä kiihtyvyys....
trollipoju kommentoi taas usealla peräkkäisellä viestillä. Mielenterveyspotilaalla on aikaa yh-äipän peräkammarissa purkaa vitutustaan siihen että trollauksensa maksajalla Vw- tai Skoda-maahantuojalla menee autobisnekset päin helvettiä. Agenda Toyotan solvaamiseksi on kuitenkin kirkkaana mielessä vaikka muuten vähän sumeaa onkin.
- germanengineeering
"olekaan Toyotan moottori? Miltä saksalaiselta pajalta se sitten tulee? "
TMG Marsdorfissa. Toki nimellisesti Toyotaa, mutta pyörii täysin eurooppalaisen osaamisen varassa. Vain rahat tulevat Japanista.
WRC-projektin kehitysvastuussa ovat Tom Fowlerin, Simon Carrierin ja Mikko Ruohon vetämät tiimit. Japanialaisia projektissa on lähinnä teenkeittäjinä.
Ikunvaimentimet ovat BOSeja ranskasta, koko voimansiirto Xtrac tulee Englannista, samoin kuin aerodynamiikan suunnittelu ja testaaminen.- Seliseli_
poju. Meinaatkos että WRC-Polon moottori tehtiin muiden moottorien kanssa samassa pajassa. No ei tehty. Sitä varten oli erillinen oma turkkilaisten siirtotyöläisten organisaatia työnimeltään Auschwitz, mottonaan "tulos tai uunin kautta ulos".
- jää.kauppaan
Täysi floppi koko auto, ruma, meluisa ja janoinen.
- vain.Tojo.osaa
Tuollaiset 9,9 litran kulutukset motarilla (120 km/h) eivät ole nykypäivää, eivätkä edes tätä vuosituhatta.
- omilla.luvuillaan
Ei myös yli 12 s kiihdytysajat satasen nopeuteen yli 35000 euron hintaluokassa.
- huima.ero
Auris samalla koneella vei aiemmin TM:n vertailussa motarinopeudella 7,7 litraa.
- Aerodynamiikka
huima.ero kirjoitti:
Auris samalla koneella vei aiemmin TM:n vertailussa motarinopeudella 7,7 litraa.
Cittarin iloja,isomma reiän poraaminen ilmaan vaatii enemmän energiaa.
- se_on_bensarosvo
Aerodynamiikka kirjoitti:
Cittarin iloja,isomma reiän poraaminen ilmaan vaatii enemmän energiaa.
Ja cvt-vaihteisto syö tehoja enemmän kuin manuaali- tai kaksoiskytkinvaihteisto.
- ugihp
prius plus,tilava auto.kulutus mulla kesällä 4.8-5.2 ja talvela 5-5.5l.satasella.Ei nyt kovin paha.
- Niitana
Hauskaa lukea tietämättömien puupäiden juttuja :D 9 litraa satasella :D jepjep, löytyy hybridi chr pihasta ja 5,5 vie pakkasella. Kiihtyy riittävästi ja on hiljainen, piste. Täys kympin ostos. Vw paska meni vaihdossa ja tankkasin joka viikko, nyt 3 viikon välein.
- Reilut12sekuntia
Kannattaisi puupään sielläpäässä opetella lukemaan. Kyseessä 1.2 turbon kulutus TMn mittaamana.
Käypä päräyttämässä parinsanadan kilsan siivu motarilla sillä omallasi ja tule kertomaan paljon soppaa paloi. - Niitana
4,5l/100km
- höpöhöpö_tero
Niitana kirjoitti:
4,5l/100km
Vain rinnakkaistodellisuudessa ja vaihtoehtoisilla faktoilla!
200km:n moottoritieajoon sallitulla maksiminopeudella 4,5l keskikulutuksella ei pysty mikään yleisessä myynnissä oleva polttomoottoriauto. Temppu on mahdollista ainoastaan ladattavalla hybridillä, mutta ei kuitenkaan Priusilla. Audi A2 TDI pääsi lähelle tuota kulutusta. - nopeus.ratkaisee
Niitana kirjoitti:
4,5l/100km
Motarilla Priukset ajeleekin sellaista 100 todellista nopeutta kesällä ja 90 talvella.
- huru-ukot.vauhdissa
höpöhöpö_tero kirjoitti:
Vain rinnakkaistodellisuudessa ja vaihtoehtoisilla faktoilla!
200km:n moottoritieajoon sallitulla maksiminopeudella 4,5l keskikulutuksella ei pysty mikään yleisessä myynnissä oleva polttomoottoriauto. Temppu on mahdollista ainoastaan ladattavalla hybridillä, mutta ei kuitenkaan Priusilla. Audi A2 TDI pääsi lähelle tuota kulutusta.Tero heitti lekkeriksi kun ei voi oikeitakaan lukuja esittää. Terolle asioiden todellinen mittaaminen on aivan tuntematon konsepti. Terot heittelevät numeroita hatustaan ja sitten niitä toistellaan essonpöydässä kunnes alkavat tuntumaan tosilta.
Puhutaan aivan tosissaan että Corollalla ajaa helposti 600.000km kun katsastustilastoista voi luke että YKSI TUHANNESTA Suomessa katsastetusta tojosta vuonna 2015 oli yli 600.000km ajettu.
Täysin illuusiossa elävää porukkaa. Pitäisi ymmärtää että jokainen matematiikkaa vähänkin ymmärtävä pitää noita aivan huru-ukkoina. - 200000
huru-ukot.vauhdissa kirjoitti:
Tero heitti lekkeriksi kun ei voi oikeitakaan lukuja esittää. Terolle asioiden todellinen mittaaminen on aivan tuntematon konsepti. Terot heittelevät numeroita hatustaan ja sitten niitä toistellaan essonpöydässä kunnes alkavat tuntumaan tosilta.
Puhutaan aivan tosissaan että Corollalla ajaa helposti 600.000km kun katsastustilastoista voi luke että YKSI TUHANNESTA Suomessa katsastetusta tojosta vuonna 2015 oli yli 600.000km ajettu.
Täysin illuusiossa elävää porukkaa. Pitäisi ymmärtää että jokainen matematiikkaa vähänkin ymmärtävä pitää noita aivan huru-ukkoina.Sama tilasto kertoo että iso osa tojoista paalaaminen tuossa parinsadan tuhannen tietämissä. Poikkeusyksilöitä näkee joskus, mutta tavallista se ei ole.
- Vaihtoehtoistafaktaa
200000 kirjoitti:
Sama tilasto kertoo että iso osa tojoista paalaaminen tuossa parinsadan tuhannen tietämissä. Poikkeusyksilöitä näkee joskus, mutta tavallista se ei ole.
Tässä on kaksi kovaa vastakkain: ammattilaisten mittaamaan tutkimustieto ja Teron graniitin luja usko. Kumman valitsisi....
- ei.vaihtoehtoja
Vaihtoehtoistafaktaa kirjoitti:
Tässä on kaksi kovaa vastakkain: ammattilaisten mittaamaan tutkimustieto ja Teron graniitin luja usko. Kumman valitsisi....
Etkö luota 50 vuoden ja 3 sukupolven kokemuksiin maailman parhaasta :D
- kokemus.puhuuu
Siinä on 700.000 suomalaisen auton vuosittainen katsastustieto paperia kun nämä takakylien autotuntijat ja Kempin mannekiinit pääsevät vauhtiin. Parhaimmilla on kokemusta jopa kolmesta Carina E:stä. Yksi on menossa hitsauksen kautta leimalle ja kaksi käytöstä poistunutta on ulkorakennuksen takana varaosien lähteenä.
- Toyota-palstan
huru-ukot.vauhdissa kirjoitti:
Tero heitti lekkeriksi kun ei voi oikeitakaan lukuja esittää. Terolle asioiden todellinen mittaaminen on aivan tuntematon konsepti. Terot heittelevät numeroita hatustaan ja sitten niitä toistellaan essonpöydässä kunnes alkavat tuntumaan tosilta.
Puhutaan aivan tosissaan että Corollalla ajaa helposti 600.000km kun katsastustilastoista voi luke että YKSI TUHANNESTA Suomessa katsastetusta tojosta vuonna 2015 oli yli 600.000km ajettu.
Täysin illuusiossa elävää porukkaa. Pitäisi ymmärtää että jokainen matematiikkaa vähänkin ymmärtävä pitää noita aivan huru-ukkoina.trollipoju joutuikin tässä vaiheessa taas tapojensa mukaan vaihtamaan aihetta. Seuraavaksi alettiinkin puhua Toyotan ruostumisesta ja hitsauksesta. Tämä seikka on skitsofreniapotilailla aika jännä ilmiö. Pystyy sekoittamaan asioita aivan miten sattuu ja jutut täyttä paskaa niin ettei niissä meinaa pysyä mukana millään. Vetää kokemattomana hatusta omia luulojaan pikkupojan lailla, inttää ja vänkää skitsofreniansa antamalla sitkeydellä ja aloittaa taas uuden samanlaisen jänkkäysketjun joutuessaan keskusteluissa häviölle tai nurkkaan ahdistetuksi. Jossain vaiheessa pää sanoo poks ja valkotakkiset pojat käyvät hakemassa trollipojun lepäämään lukittuun huoneeseen pitkäksi aikaa. Usein on käynyt myös niin että potilas tajuaa vähän selkeämpänä hetkenä tilansa ja tekee henkilökohtaisen ratkaisun. Näitä ns. Lapinlahden lintuja ja pikajunan pysäyttäjiä on tullut itsekin joskus nähtyä, tai sitä mitä niistä jää jäljelle muovipussiin laitettavaksi.
- Anonyymi
Niitana kirjoitti:
4,5l/100km
No tuota 4,5 en usko
- suunnittelumoka
Paha yhtälö. C-HR on tarkoitettu juuri kaupunkiajoon mutta kulutus on siellä järkyttävän korkea.
- tarpeenmukaan
Mitähän merkitystä uudehkon auton kulutuksella onkaan ? Suurin kulu on pääoma ja verot ja vakuutusmaksut.
Fysiikan lait sanoo mitä enemmän tehoa käytetään sitä enemmän energiaa tarvitaan. Jos menee pienellä niin hiljaa ajellaan.
Meillä on ollut kolmisen vuotta hybriditojota. Vaimon kaupunkikäytössä kulutus on keskimäärin 3,5 litraa satasella.
Oma Audi nelikko vie keskimäärin 12. Vaikka on paljon matka- ajoakin.- einelikkona
Saahan sitä bensaa rahalla huoltoasemalta, mutta jollain parin litran kulutuserolla kuittaa jo ison osan esim. niistä vuotuisista veroista tai vakuutuksista.
Korkean kulutuksen vielä jotenkin ymmärtäisi jos vastineeksi saa hyvän suorituskyvyn, mutta TM:n koeajaman C-HR:n tapauksessa yli 12s kiihtyvyys 0-100 km/h ja silti yli 9 litran kulutus moottoritie/kaupunkiajossa vaan yksinkertaisesti on nykypäivänä surkeaa tasoa.
- ItkekääTerot
Naurettava, rujo itäkippa. Itkekää Terot ja valehdelkaa netti pullollaan viiden litran kulutuksia ja rivakoita kiihtymisiä. Paskahan se on.
- LoistavaaTojo
Haha...Brilliant....Tojon hybridi vie saman verran kuin mänsimerkkien pikkurutiinit ja Tojon pikkuturbo vie sitten 9....Kiihtyvyys kuitenkin totuttua säästöpossutasoa.
- Uskomatonlällykkä
On kuin päiväkotilapsen lätinää.
- Jhhhhjl
Trrollipojun-metsästäjä spämmää kuula punaisena.
Ei muuta mitään. Jokainen uuden TM:n lukenut tietää että lainaus on oikea.
Mitattu kulutus:
120 kmh - 9,9 litraa/100km
Taajama-ajo (40kmh) - 9,0 litraa/100km.
Ja kaupanpäälle suorituskyky suoraan 80-luvulta. - yhden.asian.maanikko
"trollipoju joutuikin tässä vaiheessa taas tapojensa mukaan vaihtamaan aihetta. "
Tämä trollipojun-metsästäjä sen sijaan ei koskaan vaihda aihettaan vaan kirjoittaa aina ja kaikkialla vain himoitsemastaan trollipojusta. Ei koskaan sanaakaan autoista tai ketjun aiheesta.
Sanoisin että käsissämme on jopa Osssssi pahempi yhden asian maanikko ja tämä maanikko ei edes pysty kirjoittamaan ensimmäistäkään asiaa autoista. - 7litraariittää
Tossa yhdeksässä on ollut kaikenlaista testiä. Josajaa nätisti nii seiska on ihan saavutettavissa.
- turha.yrittää
Kaupunki- ja maantiekulutuksissa ei ole mukana mitään testejä, vain pelkkää normaalia ajoa. Korkea kori, CVT, neliveto ja alimittainen kone tuon kulutuksen saavat aikaan.
- Separus
Trollipoju sitä... trollipoju tätä... nyyh nyyh!
- Toyohojohojo
Mitäs tässä on ihmettelemistä? Alikokoinen ja tehoinen moottori isoon koriin surkella vaihteistovaihtoehdolla, niin kulutus perseestä samoin kuin suorituskyky. Joksikin 15-20teuron autoksi olisi ihan ok niin kuin Daciatkin on...
- pulleat.pellit
Sisätilat ja tavaratila Polo-luokkaa. Huyndai i20 on jo isompi.
- UsvassaPaukkuu
Voihan se TM:n kulutustesti olla tottakin.
Mutta TM on jättänyt mainitsematta MB:n jarrujen jäätymisen ja ajovalojen usvaantumisen sisäpuolelta talviajoselosteissaan.- tahtoo.tietää
Kerrohan MB malli ja vuosimalli ja mitkä ajovalot?
- hannuvee
Ohoijaa. Toivomus olisi , että näillä palstoilla oltais asiallisia ja rehellisiä. Toki otsake "Toyota C.hr kulutus 9,0/L /100km herättää keskustelemaan , ja kirjoittajan tarkoitus varmasti ollut provosoida. 1 Hienoa. Totuus on että keskikulutus n. 5.7-5.8. L/100km ja kaupunki noin 2.7- 3,8 haarukassa. Jokainen ko. autolla ajanut tuon tietää.
- Junnuvee
Eipä mitään provosointia tojotan hybridit kuluttaa testien mukaan 2-3 litraa sadalla tehtaan ilmoitusta enempi näin se vaan on..
- mitattuja
Nimenomaan pitäisi olla rehellinen. TM:ssä mitatun mallin (1.2T neliveto, ei siis hybridi) kaupunkikulutus ei taatusti ole 2,7-3,8 haarukassa. Tuon voi sanoa vaikka ei ko. autolla olisi ajanut metriäkään.
- itsensäkusettamista
mitattuja kirjoitti:
Nimenomaan pitäisi olla rehellinen. TM:ssä mitatun mallin (1.2T neliveto, ei siis hybridi) kaupunkikulutus ei taatusti ole 2,7-3,8 haarukassa. Tuon voi sanoa vaikka ei ko. autolla olisi ajanut metriäkään.
Kyllä tässä mainittin selvästi tietolähde ja olosuhteet jossa tuo 9 litraa on mitattu. Ei mitään oman mutu-tiedon tai valheiden levittelyä.
TM:n mittaamaa faktaa ja moottorina toisaankin tuo 1.2T.
Jos spekuloimaan alkaa niin kyllä myös hybridille maistuu soppa 120kmh vauhdissa. Hybridi auris vei noin 6,5 litraa autohullujen motariosuudella ja C-HR:ssä on paljon suurempi otsapinta-ala. Ihmeenä pidän jos alle 8 litraa pääsisi.
Ja vielä sellainen lisäys että nuo ovat aivan normaaleja lukemia 120kmh vauhdissa. Tojoteroilla on vaan täysin epärealistisia odotuksia ja kuvitelmia hybridien kulutuksesta jotka perustuvat hyvin valikoituun ajotietokoneen "tietojen" tulkintaan.
Jos pitäisivät kirjaa todellisesta kulutuksesta vaikka vuoden ajan niin totuus selviäisi.
- Anonyymi
Hybridillä normaalissa taajama-ajossa 4,2-5l/100km, maantieajossa valtaosin 100:n tietä, 4,8-5,3l, talvirajoituksilla noin samaa. Talviaikaan taajamakulutus toki korkeampi jos ajaa lyhyttä matkaa, jos siirtymät pidempiä, kulutus lähellä kesälukemia. Kesälläkin jos pelkkää lyhyttä siirtymää taajamassa, kulutus 6l ja vähän päälle.
Lämpötilaero 31...-33ºc.
yli 2,5v tilastot ;) - Anonyymi
OMA C-HR KULUTTAA TAAJAMASSA 4,5L MOOTTORITIEAJOSSA SALLITUILLA NOPEUKSILLA 5,5L AUTO ON VAKAA JA HELPPO AJAA
- Anonyymi
Annat auton oman kulutusmittarin höynäyttää itseäsi? Huvinsa kullakin.
- Anonyymi
Hirveä kulutus laiskalla vaaputtimella.
Omaa autoni hörppii vain 1,8 l satkulle. Eikä kalenteri ole se vehje, millä kiihtyvyys mitataan. - Anonyymi
Varmasti dementoituneelle vaarille sopiva peli. On sekä suorituskyky, kulutus että ajo-ominaisuudet ehtaa 80-lukua.
- Anonyymi
Nyt tarkkana oululainen autokauppa sakan sutomyyjä varoittaa muista maista tuotuja autoja niiden matkamittarien ruuvailuista
- Anonyymi
Täällä alkaa röllin lämpö nousemaan kun kuukauden loppu ja vikavaginan nöyryytys lähestyy
- Anonyymi
VHS hypetys HS koeajossa 1.2.2020.
"Talvisessa kaupungissa huomaa, että edes hybridi ei pysty ihmeisiin. Lyhyitä pätkiä ajaessa akku ilmeisesti pysyy kylmänä, eikä ehdi avustaa polttomoottoria. Kulutus nousee 7,6 litraan sadalla kilometrillä, vaikka mittausten perusteella Toyotan pitäisi olla taloudellisimmillaan juuri kaupunkiajossa." - Anonyymi
17" alumiinivanne ja 225 rengas lisää puoli litraa jokaisella sadalla km vähintään kulutusta seat leon / golf / octavia, corolla uusissa.
Verrattuna 195 ja pienempään vanteeseen ja kevyempään.
Saman testin voi tehdä kokeilemalla kahta samanlaista kottikärryä joissa erilaiset renkaat. Toinen vaatii enemmän voimaa työntäjältä- Anonyymi
wolkswagwen o ku ajaisi kottikärrylä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232