Pari vuotta sitten olin olkanivelen tähystyksessä.
Kummallisuudet alkoivat jo esilääkitysvaiheessa:
annetut pillerit (diapam) pistivät höpöttämään vierustoverin kanssa ja naurattivat hetken. Sitten toveri "tipahti" niihin pillereihin, minä en - kunhan hortoilin hetken.
Hoitajatkin ihmettelivät, että miksei ukko jo nuoku - kukkuu vaan jalkeilla...
Salissa nukutettiin ja se herääminen - aargh.
Olo oli karsea, silmät punaiset kuin kiinan lippu, kurkku äärimmäisen kipeä, pään sisällä tuhat katuporaa ja oksetti...
Se vaan hämmästyttää, että tuon leikkauksen jälkeen olen kuulemma kuorsannut kuin sotanorsu - ennen en. Ja olo on ollut ajoittain muutenkin kumman heikko ja väsynyt. hmm...
hmm?
anestesian jälkioireet
5
5834
Vastaukset
- Neena
Ei niihin diapameihin yleensä kai kukaan "tipahda"... lievittävät vähän jännitystä jota moni kokee ennen leikkausta.
Olen itse ollut nukutusleikkauksessa kaikkiaan seitsemän kertaa, enkä ikinä ole kokenut mitään jälkioireita, en särkyjä tai pahoinvointeja.... Olen aina ihan pirteä ja suht hyvävointinen heti herättyä.
Sinun tapauksessasi kuulostaisi jonkinlaiselta allergialta tms... ja entäs se kuorsaaminen, kurkkuunhan laitetaan aina letku leikkauksen ajaksi, olisiko siinä tapahtunut jotain mitä ei olisi pitänyt?
Oletko käynyt lääkärissä tästä asiasta? Nimittäin nettipalstan kautta lienee eika mahdotonta saada noihin vaivoihin selkoa.- ffhx
voi vitun troll , lopeta tuo turhanpäivänen jauhaminen joka saa sinut näyttämään *aikuiselta?*
- leikelty liha
leikkauksia takana about 10kpl ja kaikissa sama kokemus,hirvee oksentaminen ja älytön tokkura heti heräämössä! kurkkukipu on kans ollut valtava,johtuu siitä kun ovat laittaneet hengitysputken leikkauksen ajaksi. siitä esilääkityksestä,en tiedä mitä antaneet mut mie olen ollut tillintallin ja rupatellut hölmöjä(kosinut lääkäriä)ja naurattanut on kovasti,usein nukkunutkin jo saliin mentäessä. kai se on toi esilääkitys ja heräämisen jälki-oireet rinnastettavissa siihen kuin isosti leikataan...
- kuorsaaja
Tuntuu vain siltä, että kroppa "otti ittensä" tuosta leikkelystä. Tiedä sitten miksi?
Meinasinko kuolla? Psyyke on ollut ns. "painajaisten " (live-unet) ja unettomuuden takia heikoilla tuon operaation jälkeen.
Sen tiedän, että opiaattijohdannaiset eivät minuun nappaa - kokeiltu on...
- On se lääketiede ihmeellistä, shamaanitkitkin parempia... - - Neena
Minulle on tehty pienempien lisäksi pari todella isoa leikkausta (rinnan rekonstruktio kuusi tuntia, keisarileikkauksen korjausleikkaus neljä tuntia), joten ei ne jälkioireet ainakaan aineiden määrästä tai leikkauksen laajuudesta ole kiinni.
Taitaa olla ihan yksilöllistä, täytyy vaan onnitella itseään kun vointi on ihan hyvä vaikka olisi millaiset mömmöt annettu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917455- 373967
- 453510
- 2352793
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402652- 432465
- 1322391
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292279Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202218- 451962