Mitä on sisäinen kauneus?

eppu2

Näetkö sitä ympärillasi, entä itsessäsi, miten se ilmenee?
Kauneus, sanan vastakohdaksi mielletään yleensä rumuus, mutta sisäisen kauneuden vastakohtia voisi olla esim. pahansuopuus, häijyys.
Sanotaan, että, jos ihminen on sinut itsensä kanssa, se heijastuu siäisenä kauneutena uloskin päin.

129

1025

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "eppu2"

      Itse sisäistä kauneutta ei ole.
      Sanonta kuvaa jotain, minkä ihminen on kokenut eläessään.
      Joten kyseessä on jonkin-lainen Miss-Suomi.
      Malka katsojan mielessä.
      Sisäinen kauneus on tärketä nuorille.
      Heillä kun se on enemmän hakusessa kuin ulkoinen versio.
      Me, 60 voimme vain lueskella kirjoja.
      Tai sitten palstamme kommentteja.
      Mikä kenellekin sitten on tärkeintä elämässä.
      Ihan heti en tuota kauneutta alkaisi vertailemaan toisiinsa :)

      H.

      • Psykoterapeutitar

        Yritä vaan h hymyillä, että piilossa oleva sisäinen kaunetesi loistaa, niin minäkin yritän. Silloin ei kukaan tiedä, kuinka v........nen oikeasti onkaan😏


      • ent.siivoojaparka
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Yritä vaan h hymyillä, että piilossa oleva sisäinen kaunetesi loistaa, niin minäkin yritän. Silloin ei kukaan tiedä, kuinka v........nen oikeasti onkaan😏

        Niin, ihan just noin. Peitä pakkelilla sisäinen rumuutesi ...
        Sitä se sisäinen kauneus on.


      • eppu2

        Nuorena jokainen on ulkoisesti kaunis, koska tarvitsee sitä asiaa siinä iässä enemmän.
        Sisäinen kauneus useimmiten kasvaa iän ja kokemusten myötä, jos kasvaa.


      • eppu2 kirjoitti:

        Nuorena jokainen on ulkoisesti kaunis, koska tarvitsee sitä asiaa siinä iässä enemmän.
        Sisäinen kauneus useimmiten kasvaa iän ja kokemusten myötä, jos kasvaa.

        "eppu2"

        Kun/jos sisäinen kauneus on syntynyt, ei sillä ole muuta merkitystä kuin Rembrandtin taululla.
        60 ihmisten ei pitäisi enää kovin innokkaasti viljellä nuorten ilmaisuja.
        Tulee vaan paha mieli.

        H


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Kun/jos sisäinen kauneus on syntynyt, ei sillä ole muuta merkitystä kuin Rembrandtin taululla.
        60 ihmisten ei pitäisi enää kovin innokkaasti viljellä nuorten ilmaisuja.
        Tulee vaan paha mieli.

        H

        En ole tiennytkään, että se on nuorten ilmaus. Kiitos, kun kerroit.
        Ikävää, että sait pahan mielen minun toimestani. (sori)

        :)


      • eppu2 kirjoitti:

        En ole tiennytkään, että se on nuorten ilmaus. Kiitos, kun kerroit.
        Ikävää, että sait pahan mielen minun toimestani. (sori)

        :)

        "eppu2"

        En minä käytä tuota ilmaisua.
        Minä olen aina iloinen.

        H.


    • ent.siivoojaparka

      Monesti/useinkin/lähes aina se sisäinen kauneus on sellaista keinotekoista (meikattua) kauneutta. Peitellään niitä omia sisäisiä ryppyjään toisten katseilta.

      Just sitä sellaista, että "mitä muutkin nyt ajattelevat minusta ... Pitää näyttää kauniilta, että minut hyväksytään, että minusta tykätään ..."

      • eppu2

        Nimenomaan juuri tuo ei sitä ole minun mielikuvassani.
        Tuota minä sanoisin teeskentelyksi.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Nimenomaan juuri tuo ei sitä ole minun mielikuvassani.
        Tuota minä sanoisin teeskentelyksi.

        No sitähän se onkin, se ulospäin näytetty"sisäinen kauneus" ...


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        No sitähän se onkin, se ulospäin näytetty"sisäinen kauneus" ...

        Ei se ole ´´ulospäin näytetty´´ se joko on tai ei ole.
        Sen voi aistia toisesta ihmisestä.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Ei se ole ´´ulospäin näytetty´´ se joko on tai ei ole.
        Sen voi aistia toisesta ihmisestä.

        Vieläkin väitän, että et aisti sitä sinulle ennestään tuntemattomasta ihmisestä.

        Kuvittelet vain aistivasi ja muodostat hänestä mielikuvan oman harhaisen tuntemuksesi perusteella.


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Vieläkin väitän, että et aisti sitä sinulle ennestään tuntemattomasta ihmisestä.

        Kuvittelet vain aistivasi ja muodostat hänestä mielikuvan oman harhaisen tuntemuksesi perusteella.

        Ei olekaan kysymys mielikuvan muodostamisesta tuntemattomasta ihmisestä.
        Vaan siitä mitä voi aistia, kun on tekemisissä tutun tai tuntemattoman ihmisen kanssa, välttämättä ei aisti mitään.
        En minä sen perusteella 100 prosentin faktaa kenestäkään luo.
        Ei sellaista voi luoda ylipäätään.
        Eikä ole kysymys harhaisuudestankaan.


    • kehtaan-kehua-

      JUUUUU,,,,
      olen sisäisesi myös ulkoisesti kaunis,
      ku ihminen on läpeensä rehellinen,
      tekee aina asiat oikeudenmukaisesti,
      kunnioittaa toisia ihmisiä niinkuin itseään,
      elämä perustuu rammatun oppiin ja lakeihin,
      ihmisen ei koskaan tarvi hävetä heikkouttaan kun sen itse tajuaa,

      • eppu2

        Tuossa on ihan hyviä ajatuksia asiasta.


    • hurraaaaaaaa

      Sama jankutus jatkuu kun seontiina ketjussa. Sama asia toisilla sanoilla. Jopa hunkzsikin on niin mielinkielin, kun on mieleinen aloittaja.

      • eppu2

        Aina oppii jotain uutta, en ole tiennytkään, että olen H:lle mielenen aloittaja. Nyt olet kyllä jotain tulkinnut väärin.
        En ymmärrä sitäkään, mitä yhteistä tällä on jonkun toisen ketjun kanssa.
        Sillehän minä en mitään voi, jos ihmiset jankuttavat.
        Aloitukseenhan Sinäkään et vastannut.


      • ent.siivoojaparka

        Hus hus, täällä kirjoittelevat nyt palstan sisäisesti kauniit ihmiset, onkohan sama kun sisäpiiri ?

        Sitähän minä eilen kyselin/peräänkuulutin/en saanut vastausta. Nyt olen kuitenkin lähellä totuuden paljastumista.


      • hurraaaaaa
        eppu2 kirjoitti:

        Aina oppii jotain uutta, en ole tiennytkään, että olen H:lle mielenen aloittaja. Nyt olet kyllä jotain tulkinnut väärin.
        En ymmärrä sitäkään, mitä yhteistä tällä on jonkun toisen ketjun kanssa.
        Sillehän minä en mitään voi, jos ihmiset jankuttavat.
        Aloitukseenhan Sinäkään et vastannut.

        Jonkunhan on pidettävä perinteistä kiinni, kun hunkzsi ei tällä kertaa kommentoinut : tämähän asia keskusteltiin jo eilen, se ja se kirjoitti siitä ja siitä.
        Eikö kuulosta yhtään tutulta. Voitko väittää ettei herra palstan ylivaltias ole koskaan noita sanoja käyttänyt. "Minähän jo sanoin niin, miksi toistat ?" ja niin edelleen. Loputtomiin.


      • ent.siivoojaparka
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Hus hus, täällä kirjoittelevat nyt palstan sisäisesti kauniit ihmiset, onkohan sama kun sisäpiiri ?

        Sitähän minä eilen kyselin/peräänkuulutin/en saanut vastausta. Nyt olen kuitenkin lähellä totuuden paljastumista.

        Kuule, älä viiti enää.
        Eikö sinulla olisi mitään mahdollisuutta ottaa käyttöösi joku toinen nikki kuin tämä, mitä minä olen käyttänyt jo monta vuotta.

        Jos lienet entinen siivoaja sinäkin ja parka, niin on kai sellaisille muitakin ammattinimikkeitä.
        Ajattele vähän, että tälleen joudut ottamaan kontollesi kaikki minunkin kirjoittamat paskakommentit.


      • ent.siivojaparka
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kuule, älä viiti enää.
        Eikö sinulla olisi mitään mahdollisuutta ottaa käyttöösi joku toinen nikki kuin tämä, mitä minä olen käyttänyt jo monta vuotta.

        Jos lienet entinen siivoaja sinäkin ja parka, niin on kai sellaisille muitakin ammattinimikkeitä.
        Ajattele vähän, että tälleen joudut ottamaan kontollesi kaikki minunkin kirjoittamat paskakommentit.

        Oletko itse kuullut koskaan, älä viiti enää ? Jatkat vaan jankutustasi.

        Ihmeellistä kyllä että sinun näppiksistäsi tulee nuo samat sanat, mitä sinulle on jankutettu. Luuletko että minä käskystäsi lopetan. Jatkoit vain sitä seontiinan älytöntä avausta niistä iljettävistä homppeleista.


      • ent.siivojaparka kirjoitti:

        Oletko itse kuullut koskaan, älä viiti enää ? Jatkat vaan jankutustasi.

        Ihmeellistä kyllä että sinun näppiksistäsi tulee nuo samat sanat, mitä sinulle on jankutettu. Luuletko että minä käskystäsi lopetan. Jatkoit vain sitä seontiinan älytöntä avausta niistä iljettävistä homppeleista.

        Noin just, olinkin haistavinani noissa valepaketeissa yhden raatolinnun, joka jo lapsena kehui tehneensä valepaketteja.

        ent.siivoojaparka


      • ent.siivoojaparka
        Tellukka kirjoitti:

        Noin just, olinkin haistavinani noissa valepaketeissa yhden raatolinnun, joka jo lapsena kehui tehneensä valepaketteja.

        ent.siivoojaparka

        Älä hauku väärää puuta. Näkyy olevan sinullakin rekattu nikki. On täällä palstala kymmeniä muitakin kirjoittajia kun korppis. Ette te yksin ole tämän palstan sielu.

        Erittäin paljon on käytöksesi eilisestä muuttunut. Olet pahin palstakiusaaja ja vedättäjä mitä maa päällään kantaa. Uskovaninen/melkein pappi/mitä nyt ikinä olet itsestäsi valheita kirjoitellut. Säälittävää.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Älä hauku väärää puuta. Näkyy olevan sinullakin rekattu nikki. On täällä palstala kymmeniä muitakin kirjoittajia kun korppis. Ette te yksin ole tämän palstan sielu.

        Erittäin paljon on käytöksesi eilisestä muuttunut. Olet pahin palstakiusaaja ja vedättäjä mitä maa päällään kantaa. Uskovaninen/melkein pappi/mitä nyt ikinä olet itsestäsi valheita kirjoitellut. Säälittävää.

        No on on on rekattu nikki.
        Olenhan sen sanonut monta kertaa aikaisemmin, että puskasta kirjoitan vain ent.siivoojaparka nikillä.

        Mutta pidä nyt hyvänäsi, jos haluat itsellesi minun korkeasti arvostetun palstakiusaajan maineeni. Hyvin sen ainakin olet jo aloittanut. Jatka vain ...

        alkuperäinen ent.siivoojaparka


      • ent.siivoojaparka
        Tellukka kirjoitti:

        No on on on rekattu nikki.
        Olenhan sen sanonut monta kertaa aikaisemmin, että puskasta kirjoitan vain ent.siivoojaparka nikillä.

        Mutta pidä nyt hyvänäsi, jos haluat itsellesi minun korkeasti arvostetun palstakiusaajan maineeni. Hyvin sen ainakin olet jo aloittanut. Jatka vain ...

        alkuperäinen ent.siivoojaparka

        Siihen ei pysty muut kun sinä.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Siihen ei pysty muut kun sinä.

        Kyllä sinä pystyt.
        Tuo kauan käyttämäni puskanikin haltuunotto on jo niin hyvä alku, että en edes minä ole sellaista kiusaamista koskaan ajatellutkaan.

        Vaikutat olevan hyvin lupaava kyky palstakiusaaja-alalla.


      • Tellukka kirjoitti:

        Kyllä sinä pystyt.
        Tuo kauan käyttämäni puskanikin haltuunotto on jo niin hyvä alku, että en edes minä ole sellaista kiusaamista koskaan ajatellutkaan.

        Vaikutat olevan hyvin lupaava kyky palstakiusaaja-alalla.

        Piti vielä se allekirjoitus

        alkup. ent.siivoojaparka


    • mimmimum-..mi

      Kyllä se sisäinen kauneus loistaa joistakin ihmisistä....Entinen työkaverini oli sellainen...hänestä huokui lämpö ja kauneuskin kuin auringon valo....sen kokivat muutkin...
      Joku on sanonut näin....Jos haluat kauniit huulet...puhu kauniita ja ystävällisiä sanoja.. Ulkokuoremme rapistuu iänmyötä...lempeä vanhus on tavoittelemisen arvoinen asia...

      • eppu2

        Nyt sanoit juuri sitä asiaa, mitä aloituksellani ajoin takaa.
        Varinkin tuo ´´huokui lämpö´´ kuvaa sitä oikein hyvin.
        Kyllä sisäinen maailma huokuu myös ihmisen olemuksessa.
        Olekos joskus katsellut murhaajien ja raiskaajien kuvia. Sisäinen alhaisuus näkyy monen kasvoilta, joskus ihan puistattaa.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Nyt sanoit juuri sitä asiaa, mitä aloituksellani ajoin takaa.
        Varinkin tuo ´´huokui lämpö´´ kuvaa sitä oikein hyvin.
        Kyllä sisäinen maailma huokuu myös ihmisen olemuksessa.
        Olekos joskus katsellut murhaajien ja raiskaajien kuvia. Sisäinen alhaisuus näkyy monen kasvoilta, joskus ihan puistattaa.

        Älä luota liikaa kasvojen ilmeeseen, jos et tunne ihmistä paremmin.

        Sinulle tuntemattomien ihmisten kasvoista ja ilmeistä et pysty erottamaan, kuka on vain hyvä näyttelijä ja kuka ei.
        Tiedän monta, joita ympäristö pitää lämpöisinä ja sisäisesti kauniina, herttaisina kaikille hyvää tarkoittavina ihmisinä, mutta ovat kotioloissa suoranaisia piruja.


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Älä luota liikaa kasvojen ilmeeseen, jos et tunne ihmistä paremmin.

        Sinulle tuntemattomien ihmisten kasvoista ja ilmeistä et pysty erottamaan, kuka on vain hyvä näyttelijä ja kuka ei.
        Tiedän monta, joita ympäristö pitää lämpöisinä ja sisäisesti kauniina, herttaisina kaikille hyvää tarkoittavina ihmisinä, mutta ovat kotioloissa suoranaisia piruja.

        Ei se ollut tarkoitettukaan miksikään 100 prosentin faktaksi.
        Nuo mitä sanoit viimeisessä lauseessasi on lähinnä narsistien kuvausta.
        En muuten usko ensivaikutelmaankaan.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Ei se ollut tarkoitettukaan miksikään 100 prosentin faktaksi.
        Nuo mitä sanoit viimeisessä lauseessasi on lähinnä narsistien kuvausta.
        En muuten usko ensivaikutelmaankaan.

        Aamen.

        Herran siunausta sinulle. Olet lämmin/sisäisesti kaunis/herttainen ihminen.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Aamen.

        Herran siunausta sinulle. Olet lämmin/sisäisesti kaunis/herttainen ihminen.

        Kiitos samoin sinullekin, valheellinen sisareni Herrassa!
        Ryömipä nyt sinne ristin juurelle, tunnusta syntisi ja tee parannus, sillä mikään vääryys ei peri Taivasten Valtakuntaa.

        e.sp (lähes pappi)


      • e.sp.lähespappi
        Tellukka kirjoitti:

        Kiitos samoin sinullekin, valheellinen sisareni Herrassa!
        Ryömipä nyt sinne ristin juurelle, tunnusta syntisi ja tee parannus, sillä mikään vääryys ei peri Taivasten Valtakuntaa.

        e.sp (lähes pappi)

        Älä määräile, minne kenenkin on ryömittävä. Pidä vaan huoli omasta uskottavuudestasi/pyhyydestäsi/kaikista valheistasi joita olet kylvänyt tällä palstalla.


      • e.sp.lähespappi kirjoitti:

        Älä määräile, minne kenenkin on ryömittävä. Pidä vaan huoli omasta uskottavuudestasi/pyhyydestäsi/kaikista valheistasi joita olet kylvänyt tällä palstalla.

        En ole kenenkään toisenkaan kieltänyt määräilemästä. Eilenhän kirjoitin:

        """Mitä, milloin ja miten paljon tänne kirjoitan, niin sitäkään ei määrää kukaan toinen keskustelija vaikka yrittäähän aina voi ja saakin, sillä se on hänen vapaa valintansa."""

        Sinä määräät, minä määrään, mutta kummallakin meillä on vapaa tahto noudattaa niitä määräyksiä. Mielestäni ihan nätisti pyysin sinua jättämään monia vuosia käyttämäni nikin ja ottamaan itsellesi jonkun toisen.

        No, ok, tuo oli sinun vapaa valintasi ja ei siinä mitään.
        Kaikki aikaisemmin kirjoittamani on nyt sinun.
        Ole hyvä.

        alkuperäinen ent.siivoojaparka


      • sisäpiiripyörii
        Tellukka kirjoitti:

        En ole kenenkään toisenkaan kieltänyt määräilemästä. Eilenhän kirjoitin:

        """Mitä, milloin ja miten paljon tänne kirjoitan, niin sitäkään ei määrää kukaan toinen keskustelija vaikka yrittäähän aina voi ja saakin, sillä se on hänen vapaa valintansa."""

        Sinä määräät, minä määrään, mutta kummallakin meillä on vapaa tahto noudattaa niitä määräyksiä. Mielestäni ihan nätisti pyysin sinua jättämään monia vuosia käyttämäni nikin ja ottamaan itsellesi jonkun toisen.

        No, ok, tuo oli sinun vapaa valintasi ja ei siinä mitään.
        Kaikki aikaisemmin kirjoittamani on nyt sinun.
        Ole hyvä.

        alkuperäinen ent.siivoojaparka

        No mutta Tellukka oletko alkanut mukavaksi kirjoittajaksi. Luopunut vihdoinkin siitä jankkaamisestasi. Ilo kuulla. Rukouksiimme on vastattu.


      • sisäpiiripyörii kirjoitti:

        No mutta Tellukka oletko alkanut mukavaksi kirjoittajaksi. Luopunut vihdoinkin siitä jankkaamisestasi. Ilo kuulla. Rukouksiimme on vastattu.

        Ainahan minä olen ollut mukava.
        Vain "kateelliset" ja "katkerat", sellaiset joilla on "paha olo", ovat yrittäneet väittää muuta.

        alkup. ent.siivoojaparka


      • Tellukka kirjoitti:

        Ainahan minä olen ollut mukava.
        Vain "kateelliset" ja "katkerat", sellaiset joilla on "paha olo", ovat yrittäneet väittää muuta.

        alkup. ent.siivoojaparka

        Voinko mää nyt luottaa siihen et tellukka on se aito ja alkuperäinen änkyrä?


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Voinko mää nyt luottaa siihen et tellukka on se aito ja alkuperäinen änkyrä?

        "koti-kiusattu"

        Et voi koskaan.
        Ainoastaan soittamalla voit saada varmuuden ihmisestä.
        Mitä aiot tehdä?

        H.
        .


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Et voi koskaan.
        Ainoastaan soittamalla voit saada varmuuden ihmisestä.
        Mitä aiot tehdä?

        H.
        .

        Oleks sää sit tellukka ?


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Oleks sää sit tellukka ?

        En.
        Minä olen hunksz.
        H.


      • hunksz kirjoitti:

        En.
        Minä olen hunksz.
        H.

        Sovitaan niin et kaik on sitä mitä sanovat , hauska juttu tääkin kloonaus homma.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Sovitaan niin et kaik on sitä mitä sanovat , hauska juttu tääkin kloonaus homma.

        "koti-kiusattu"

        Sekö on hauskenpaa noin?
        '
        Irvistellä ilman parenpaa tietoa.

        H.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Voinko mää nyt luottaa siihen et tellukka on se aito ja alkuperäinen änkyrä?

        Kyllä sinä vielä aikaa myöten tulet toteamaan, että sama hiien änkyrä.
        Tee vaikka aloitus homoavioliitoista.
        Mihis se tiikeri raidoistaan pääsisi.

        alkup. e.sp


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Sovitaan niin et kaik on sitä mitä sanovat , hauska juttu tääkin kloonaus homma.

        Teit kerran aikaisemmin samanlaisen hauskan kloonauksen käyttämäni nikin kanssa.
        En silti haluaisi uskoa sinun enää olevan yhtä kakara, olethan täyttänyt jo parikin kertaa vuosia sen jälkeen.

        alkup. e.sp


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Sekö on hauskenpaa noin?
        '
        Irvistellä ilman parenpaa tietoa.

        H.

        Usko pois sinä paljasohimoinen kuva että en aio soittaa sulle mulle riittää kun tierän yhren aidon nikin täällä .
        En osaa ottaa vakavasti näitä palstalla häälyviä varjoja .


      • Tellukka kirjoitti:

        Teit kerran aikaisemmin samanlaisen hauskan kloonauksen käyttämäni nikin kanssa.
        En silti haluaisi uskoa sinun enää olevan yhtä kakara, olethan täyttänyt jo parikin kertaa vuosia sen jälkeen.

        alkup. e.sp

        Kuulehan tellukka se juttu meni ,kuten hyvin muistat että kinasimme rekatuista nikeistä.
        Osoitin sulle miten helppoa on musta nikki ottaa käyttöön ja väitit että silti et halua sinisellä kirjoittaa .
        Minä itse kerroin toisessa viestissä sulle että todistaakseni ajatukseni käytin mustaa nikkiäsi ,kyse ei ollut varkaudesta vaan väitteeni oikeaksi todistelusta.
        Muutaman kerran on nikkiäni erehryttävästi muunnosta käytetty ja harmittaahan se ,kyl mä uskallan sulle omallakin tunnuksella kirjoittaa.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Usko pois sinä paljasohimoinen kuva että en aio soittaa sulle mulle riittää kun tierän yhren aidon nikin täällä .
        En osaa ottaa vakavasti näitä palstalla häälyviä varjoja .

        "koti-kiusattu"

        Olen iloinen että ulko-näköni ilahdutti sinua.
        Oletan sinun olevan aikuinen ihminen.
        Miksi sinusta ei tunnu jotain menevän mielessäsi väärin?
        Tunnetko että sinulta puuttuu jotain.
        Tai että et enää uskalla.

        Miten tahansa.
        Ole onnellinen kommentoidessasi.
        Soittaminen vaatii vahvaa henkilö-kohtaisuutta.


        H.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Kuulehan tellukka se juttu meni ,kuten hyvin muistat että kinasimme rekatuista nikeistä.
        Osoitin sulle miten helppoa on musta nikki ottaa käyttöön ja väitit että silti et halua sinisellä kirjoittaa .
        Minä itse kerroin toisessa viestissä sulle että todistaakseni ajatukseni käytin mustaa nikkiäsi ,kyse ei ollut varkaudesta vaan väitteeni oikeaksi todistelusta.
        Muutaman kerran on nikkiäni erehryttävästi muunnosta käytetty ja harmittaahan se ,kyl mä uskallan sulle omallakin tunnuksella kirjoittaa.

        En tällä kertaa sinua epäillytkään, sillä uskon sinulla olevan nikkejä jo ihan tarpeeksi.

        En ole väittänyt, että en halua sinisellä kirjoittaa. Olenhan tällä kirjoittanut aikaisemminkin. Vuosia vanha rekattu nikkini.

        Sitä olen sanonut, että jos ent.siivoojaparka näkyy joskus sinisenä, niin se ei ole minun rekkaamani, vaan silloin ollut asialla joku toinen.
        Samoin myös, että puskasta kirjoitin tälle palstalle vain ent.siivoojaparkana enkä minään muuna.

        Mahtuuko päähäsi?

        alkup. e.sp


      • Tellukka kirjoitti:

        En tällä kertaa sinua epäillytkään, sillä uskon sinulla olevan nikkejä jo ihan tarpeeksi.

        En ole väittänyt, että en halua sinisellä kirjoittaa. Olenhan tällä kirjoittanut aikaisemminkin. Vuosia vanha rekattu nikkini.

        Sitä olen sanonut, että jos ent.siivoojaparka näkyy joskus sinisenä, niin se ei ole minun rekkaamani, vaan silloin ollut asialla joku toinen.
        Samoin myös, että puskasta kirjoitin tälle palstalle vain ent.siivoojaparkana enkä minään muuna.

        Mahtuuko päähäsi?

        alkup. e.sp

        Uskon uskon ja oikeestaan toi vihjailu useimpiin nikkeihin todisti sinun olevan aito ja alkuperäinen siivoojaparka .
        kaksihan niitä on ja pysyy ellei säännöt kiellä.
        Piikkiö ja kotikiusattu on sitä mitä on olleetkin .


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Olen iloinen että ulko-näköni ilahdutti sinua.
        Oletan sinun olevan aikuinen ihminen.
        Miksi sinusta ei tunnu jotain menevän mielessäsi väärin?
        Tunnetko että sinulta puuttuu jotain.
        Tai että et enää uskalla.

        Miten tahansa.
        Ole onnellinen kommentoidessasi.
        Soittaminen vaatii vahvaa henkilö-kohtaisuutta.


        H.

        Miksikö ei mene väärin ?ehkä siksi et elämässäni on kaikki tarpeellinen ei oo onttoo kohtaa joka pitäs täyttää muka kaverilla .


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Uskon uskon ja oikeestaan toi vihjailu useimpiin nikkeihin todisti sinun olevan aito ja alkuperäinen siivoojaparka .
        kaksihan niitä on ja pysyy ellei säännöt kiellä.
        Piikkiö ja kotikiusattu on sitä mitä on olleetkin .

        Nonnih! Sanoinhan jo, että vielä tulet huomaamaan, että sama änkyrä ...


      • ihankukavaan
        Tellukka kirjoitti:

        Nonnih! Sanoinhan jo, että vielä tulet huomaamaan, että sama änkyrä ...

        Tellukkka lellukka löllykkä. Liittyykö tämä sinun vuodatuksesi jotenkin nyt tähän aloitukseen. Taidat olla melkoinen mimmi, kun sait noi kaksi supersankaria lähes syömään kädestäsi. Ällöä. Mutta sitähän ne ovat molemmat. Syy ei ole sinun.


      • ihankukavaan kirjoitti:

        Tellukkka lellukka löllykkä. Liittyykö tämä sinun vuodatuksesi jotenkin nyt tähän aloitukseen. Taidat olla melkoinen mimmi, kun sait noi kaksi supersankaria lähes syömään kädestäsi. Ällöä. Mutta sitähän ne ovat molemmat. Syy ei ole sinun.

        Huolimatta sun ylenkatseestas niin edelleen pidän ittelläni oikeuden vastailla kelle haluan ja vastailla mitä haluan.


      • ihankukavaan kirjoitti:

        Tellukkka lellukka löllykkä. Liittyykö tämä sinun vuodatuksesi jotenkin nyt tähän aloitukseen. Taidat olla melkoinen mimmi, kun sait noi kaksi supersankaria lähes syömään kädestäsi. Ällöä. Mutta sitähän ne ovat molemmat. Syy ei ole sinun.

        Karkasiko paisti hampaittesi välistä, "ihankukavaan"?

        Miksi et nyt käytä sitten sitä nikkiä, minkä niin auliisti sinulle lahjoitin, kun sitä niin ensin himoitsit? Sait kaikki vanhat kommenttinikin siihen kaupanpäälisinä.


    • Pulp-fictio

      Jos voisi kaivaa sisäisen olemuksen tuohon keittiön pöydälle, mitähän kasassa olisi. Kaikenlaista. Muilta napattuja, lainattuja hyviä ajatuksia
      tai periaatteita, toisten oivalluksia. Omittuja, opittuja, omaksuttuja. Niistä tulisi sitten sellainen sekametelisoppa pöydälle. Graniittia mukana. Kiisuakin. Dynamiittia ja raketteja.
      Ei sitä voi itsestään sanoa, onko sisäistä kauneutta. Toivoa sopii.
      Muissa olen kyllä havainnut hyvin erilaistakin kauneutta. Muista siis voisin sanoa, että on sitä olemassa.
      Mutta on ihmisissä useissa raadollinenkin puolensa - vaisumpi tai voimakkaampi. Millaisia koettelemuksia jollakin on ollut ja miten ne on osannut käsitellä. Onkohan vähän kulunut ilmaisu. Itselohdutusko?

      • eppu2

        Loistavasti eritelty. Putkahti mieleen, että, jos ne tosiaan voisi ´´pöydälle kaivaa´´ niin sitten voisi myös katsoa, aha tuon heitän pois, tuon jätän.
        Niin se on, ettei omaa sisäistä kauneuttaan pysty määrittelemään.
        Ajatuksilleen voisi kokeilla tuota, että kun tulee paha, ilkeä ajatus, sanoo sille, että sinut heitän pois, katselempa tuota kaunista kukkaa tuossa pöydällä sen sijaan.


      • Pulp-fictio
        eppu2 kirjoitti:

        Loistavasti eritelty. Putkahti mieleen, että, jos ne tosiaan voisi ´´pöydälle kaivaa´´ niin sitten voisi myös katsoa, aha tuon heitän pois, tuon jätän.
        Niin se on, ettei omaa sisäistä kauneuttaan pysty määrittelemään.
        Ajatuksilleen voisi kokeilla tuota, että kun tulee paha, ilkeä ajatus, sanoo sille, että sinut heitän pois, katselempa tuota kaunista kukkaa tuossa pöydällä sen sijaan.

        No pahat ilkeät ajatukset ovat vähän niinkuin paiseita. Ei voi mitään, kyllä ne pitää joskus poksauttaa = kiukutella. Muuten tulehdus tai tartuntavaara. Eikä auta mitkään antiseptiset aineet tuohon vaivaan.
        Pikkulapsilla on uhmaikänsä. Mielestäni aikuisten uhmaikiä ei kukaan ole tutkinut - vai? Kyllä ihmiset kokeilevat rajojaan muulloinkin.
        Puhutaanhan siitäkin, että jos ei ole murrosiän kähinöitä ollut, ne tulevatkin kenties myöhemmin. Mitä on naisten teinipukeutuminen?
        Tai jos nuorena ei juoksujaan ole juossut, tuleekin 35 - 45 nuoruudenkaipuu - viis perheestä, viis lapsista. En haluaisi tähän mitään moralisoivaa sävyä. Niin vain voi käydä.


      • eppu2
        Pulp-fictio kirjoitti:

        No pahat ilkeät ajatukset ovat vähän niinkuin paiseita. Ei voi mitään, kyllä ne pitää joskus poksauttaa = kiukutella. Muuten tulehdus tai tartuntavaara. Eikä auta mitkään antiseptiset aineet tuohon vaivaan.
        Pikkulapsilla on uhmaikänsä. Mielestäni aikuisten uhmaikiä ei kukaan ole tutkinut - vai? Kyllä ihmiset kokeilevat rajojaan muulloinkin.
        Puhutaanhan siitäkin, että jos ei ole murrosiän kähinöitä ollut, ne tulevatkin kenties myöhemmin. Mitä on naisten teinipukeutuminen?
        Tai jos nuorena ei juoksujaan ole juossut, tuleekin 35 - 45 nuoruudenkaipuu - viis perheestä, viis lapsista. En haluaisi tähän mitään moralisoivaa sävyä. Niin vain voi käydä.

        Kävin siinä lenkillä, sillä välin näyttää tänne noita kiukuttelijoita pesyityneen.
        Lieko 2 vai 3, vai joku muu luku.
        Hyvä ajatus, tuo, että aikuistenkin uhmaikää voisi tutkia.
        Täällähän sitä aineistoa näyttäysi olevan.
        Olisiko noin, kun sanot, että kähistä tarvii isona, jos teininä on jäänyt väliin. Voi olla.


      • Pulp-fictio
        eppu2 kirjoitti:

        Kävin siinä lenkillä, sillä välin näyttää tänne noita kiukuttelijoita pesyityneen.
        Lieko 2 vai 3, vai joku muu luku.
        Hyvä ajatus, tuo, että aikuistenkin uhmaikää voisi tutkia.
        Täällähän sitä aineistoa näyttäysi olevan.
        Olisiko noin, kun sanot, että kähistä tarvii isona, jos teininä on jäänyt väliin. Voi olla.

        En tarkoita, että pitää kähistä. En. Ei se ole sisäinen pakko. Vaan mielestäni, jos joku ns.kehitysvaihe on jäänyt väliin, niin ikäänkuin ihminenpaikkaa sen. Tätäkään en itse ole kokenut, seurannut vain sivusta.
        Esim. kuten sanoin nuoruuden juoksut.
        Omaan luonteeseeni kuuluu tuli ja leimaus, ylinopea reagointi, kun joku yrittää kaivaa hernettä nenästäni. Vaan: ei oikeutta saa, jos itse sit ei vaadi -teemalla, mutta ken lienee sanonut tämän jossain joskus - en muista.
        Noooo, turpakäräjäthän siitä seuraa....ärsyttää saisi, muttei reagoida. Mutta ei se nyt ihan niinkään mene...


    • Olen tänään yrittänyt luoda palstalle kauneutta.
      Tai siis omalta kannaltani komeutta.
      Loin komeuteni lähenpää kuin yksikään kotona kiusattu kökkö-runoilija. :)
      Aito rohkeus vaatii.
      Niin vastaamista puhelimeen, kuin aitoa kuvausta.
      Tehkää siis muutakin kuin löysää löpinää.

      H.

      • Häh!
        Taas sä kopioit minua. Minulla on ollut profiilikuvana jo kauan sitten ihan aito, oikea kuva kasvoistani. Tosin ei ihan viime vuodelta ;)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Häh!
        Taas sä kopioit minua. Minulla on ollut profiilikuvana jo kauan sitten ihan aito, oikea kuva kasvoistani. Tosin ei ihan viime vuodelta ;)

        "Paloma.se.co"

        Kuvan otin tänään tässä multi-media-pöytäni ääressä.
        Ei ole minun syyni jos olen kauniinpi.
        Tai lutusenpi.
        Kiitä sentään että sait kulma-karvani.

        H.


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Häh!
        Taas sä kopioit minua. Minulla on ollut profiilikuvana jo kauan sitten ihan aito, oikea kuva kasvoistani. Tosin ei ihan viime vuodelta ;)

        Eihän tämä herramme hunksz osaakkaan muuta kun kopioida toisten tekstejä. Jonka jälkeen hän väittää niitä omakseen.
        Aamen.

        Tellukka


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Eihän tämä herramme hunksz osaakkaan muuta kun kopioida toisten tekstejä. Jonka jälkeen hän väittää niitä omakseen.
        Aamen.

        Tellukka

        Sinunkin nimesi Tellukka?

        Sittenhän olemme kuin kaksi marjaa.

        alkup. ent.siivoojaparka


      • suvenelli1

        Onks tämä nyt sitä itsensä kanssa keskustelua?


      • eppu2
        suvenelli1 kirjoitti:

        Onks tämä nyt sitä itsensä kanssa keskustelua?

        Sitähän se, tarkoituksena pilata aloitukseni.


      • eppu2 kirjoitti:

        Sitähän se, tarkoituksena pilata aloitukseni.

        "eppu2"

        Sinulla on mahdollisuus näyttää minunkin aloituksessani.
        Soittaakin ihan.

        H.


      • suvenelli1
        eppu2 kirjoitti:

        Sitähän se, tarkoituksena pilata aloitukseni.

        Aijaa, just, kun piti kirjoittamani, että sisäinen kauneus kyllä näkyy mielestäni tuntemattomissakin. Sellainen ihminen ottaa toiset huomioon. Ei vain siloiteltua kohteliaisuuttaan.


      • eppu2
        suvenelli1 kirjoitti:

        Aijaa, just, kun piti kirjoittamani, että sisäinen kauneus kyllä näkyy mielestäni tuntemattomissakin. Sellainen ihminen ottaa toiset huomioon. Ei vain siloiteltua kohteliaisuuttaan.

        Toisista ihmisistä aistii sen pienemmässäkin kontaktissa.
        Tulin ajatelleeksi, paljonko siihen mahdollisesti vaikuttaa se, millaiset kemiat ovat henkilöissä itsessään.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Sinulla on mahdollisuus näyttää minunkin aloituksessani.
        Soittaakin ihan.

        H.

        Mitä minun pitäisi näyttää?


      • eppu2 kirjoitti:

        Mitä minun pitäisi näyttää?

        "eppu2"

        Soita edes.
        Älä selittele.
        Kyllä minä sitten..
        Minä en ole hävytön.

        H.


      • suvenelli1 kirjoitti:

        Onks tämä nyt sitä itsensä kanssa keskustelua?

        Ei ole itseni kanssa keskustelua.

        Imarreltuna sain todeta, että täällä joku jakaa niin täysin mielipiteeni (esim. homoavioliitoista), että hän päätti omia itselleen kaikki aikaisemmat kirjoitukseni ent.siivoojaparkana ottamalla saman puskanikin itselleen.

        Näin kävi. Paistatelkoon nyt entisten kirjoitusteni lämmössä olemalla mustana ent.siivoojaparkana.

        alkup. e.sp


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Soita edes.
        Älä selittele.
        Kyllä minä sitten..
        Minä en ole hävytön.

        H.

        Vastaatko jos soitan?


      • eppu2 kirjoitti:

        Vastaatko jos soitan?

        Vastaan.
        Jokaiselle.

        H.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        Vastaan.
        Jokaiselle.

        H.

        Haluan tuntea kemiasi.


      • eppu2 kirjoitti:

        Haluan tuntea kemiasi.

        Tee sitten jotain.

        H.


      • suvenelli1
        Tellukka kirjoitti:

        Ei ole itseni kanssa keskustelua.

        Imarreltuna sain todeta, että täällä joku jakaa niin täysin mielipiteeni (esim. homoavioliitoista), että hän päätti omia itselleen kaikki aikaisemmat kirjoitukseni ent.siivoojaparkana ottamalla saman puskanikin itselleen.

        Näin kävi. Paistatelkoon nyt entisten kirjoitusteni lämmössä olemalla mustana ent.siivoojaparkana.

        alkup. e.sp

        Jaahas, vai niin. Se on niin pitkä ketju, että saas nähdä pystynkö pyörittämään sen koneella. Heräsi uteliaisuus.


      • suvenelli1 kirjoitti:

        Aijaa, just, kun piti kirjoittamani, että sisäinen kauneus kyllä näkyy mielestäni tuntemattomissakin. Sellainen ihminen ottaa toiset huomioon. Ei vain siloiteltua kohteliaisuuttaan.

        Teidän, sinun ja epun, olisi helppo joutua psykopaatin hömpitettäviksi.

        alkup. e.sp


      • ynjevi
        Tellukka kirjoitti:

        Ei ole itseni kanssa keskustelua.

        Imarreltuna sain todeta, että täällä joku jakaa niin täysin mielipiteeni (esim. homoavioliitoista), että hän päätti omia itselleen kaikki aikaisemmat kirjoitukseni ent.siivoojaparkana ottamalla saman puskanikin itselleen.

        Näin kävi. Paistatelkoon nyt entisten kirjoitusteni lämmössä olemalla mustana ent.siivoojaparkana.

        alkup. e.sp

        Ai miten minua naurattaa tuo uuden siivoojaparan ilmestyminen. Mahtavaa että joku hyppii välillä sinunkin nenillesi. Niin paljon olet täällä vittuillut ja nälvinyt niin ihanaa että saat välillä takaisinkin päin.

        Hauskaa päivän jatkoa. Haahhhaaaa


      • ynjevi kirjoitti:

        Ai miten minua naurattaa tuo uuden siivoojaparan ilmestyminen. Mahtavaa että joku hyppii välillä sinunkin nenillesi. Niin paljon olet täällä vittuillut ja nälvinyt niin ihanaa että saat välillä takaisinkin päin.

        Hauskaa päivän jatkoa. Haahhhaaaa

        En minä tunne itseäni nenillehypätyksi. Mutta hyvä, että sinulla on hauskaa. Kaiken, mitä olen kirjoittanut, olisin yhtä hyvin voinut kirjoittaa rekattunakin.
        Eikä tyylini tule muuttumaan nikin värin vaihtuessa.

        Jos vittuilla haluaisin, niin miksei se yhtä hyvin onnistuisi rekattuna tai villipuskasta niinkuin sinullakin. Siinäpä sait vanhat vittuiluni omalle kontollesi, jos vielä kanttisi kestää käyttää sitä nikkiä.
        Ei näköjään kauan kestänyt. Joko rupesi hävettämään, kun näit mitä kaikkea sillä nikillä on kirjoitettu?

        alkup. e.sp


      • hunksz kirjoitti:

        Tee sitten jotain.

        H.

        Jaahas, täällä on joku siivooja jo ruvennut käyttämään minunkin nikkiäni.
        eppu2


      • eppu2
        Tellukka kirjoitti:

        Teidän, sinun ja epun, olisi helppo joutua psykopaatin hömpitettäviksi.

        alkup. e.sp

        Siinä kyllä erehdyt ja pahasti.
        Tunnen mielenterveyspotilaat paremmin kuin moni muu, en vaan viitsi täällä joka hulluuteen sanojani tuhlata.


      • kissamummu kirjoitti:

        Jaahas, täällä on joku siivooja jo ruvennut käyttämään minunkin nikkiäni.
        eppu2

        "kissamummu"

        Noh, se ja sama.
        Ainakin minä tunnistan aidon.

        H.


      • kissamummu kirjoitti:

        Jaahas, täällä on joku siivooja jo ruvennut käyttämään minunkin nikkiäni.
        eppu2

        Onko joku siis ihastunut sinunkin mielipiteisiisi ja haluaa samaistua sinuun?
        Joku, joka etsii omaa identiteettiä vielä tässä iässä.


      • Tellukka kirjoitti:

        Onko joku siis ihastunut sinunkin mielipiteisiisi ja haluaa samaistua sinuun?
        Joku, joka etsii omaa identiteettiä vielä tässä iässä.

        Sinulla se identiteetti näyttää olevan hukassa, kun monilla nikeillä touhuat ja vielä toistenkin.
        Kyllä viitsit olla lapsellinen.
        eppu2


      • ammattilainentunnistaa
        Tellukka kirjoitti:

        Teidän, sinun ja epun, olisi helppo joutua psykopaatin hömpitettäviksi.

        alkup. e.sp

        Kirjoittaa itse psykopaatti sehän meidän Tellu/ent.siivoojaparka/mikälie pappi varmasti on. Kuinkahan monta nikkiä löytyy vielä, rekattua ja rekkaamatonta.


      • suvenelli1
        Tellukka kirjoitti:

        Teidän, sinun ja epun, olisi helppo joutua psykopaatin hömpitettäviksi.

        alkup. e.sp

        Mistä sen tietää kuka ketäkin "vedättää". Vedättäjä voi olla sekin joka mukamas sinisilmäisenä on uskovinaan. Tämä on niin hullu palsta, sinisellä nikillä voi olla vaikka kuinka monena. Vetää minkälaista roolia tahansa. Ihan sama.


      • ammattilainentunnistaa kirjoitti:

        Kirjoittaa itse psykopaatti sehän meidän Tellu/ent.siivoojaparka/mikälie pappi varmasti on. Kuinkahan monta nikkiä löytyy vielä, rekattua ja rekkaamatonta.

        Eipä tuon monikin hepulikohtaus yllätyksenä tullut, olihan siitä jo merkkejä aiemmin ainakin yhdessä ketjussa.

        eppu2


      • suvenelli1 kirjoitti:

        Mistä sen tietää kuka ketäkin "vedättää". Vedättäjä voi olla sekin joka mukamas sinisilmäisenä on uskovinaan. Tämä on niin hullu palsta, sinisellä nikillä voi olla vaikka kuinka monena. Vetää minkälaista roolia tahansa. Ihan sama.

        Niimpä juuri.
        Kyllä toisinaan on hetkiä, että tekisi mieli sanoa ruma sana niinkuin se on.
        Mutta kun ei kuulu tapoihin.
        Mieluummin antaa olla.
        eppu2


      • kissamummu kirjoitti:

        Sinulla se identiteetti näyttää olevan hukassa, kun monilla nikeillä touhuat ja vielä toistenkin.
        Kyllä viitsit olla lapsellinen.
        eppu2

        Minulla on nyt käytössä vain tämä yksi nikki ja lopeta hourailusi.

        Tähän päivään asti puskasta ent.siivoojaparkana kirjoitettujen kommenttien takana seison, mutta tämänpäiväisissä on jo osa sellaisia, jotka eivät enää ole minun käsialaani. Muilla nikeillä en ole puskasta kirjoitellut tällä palstalla noin kolmeen vuoteen kuin ent.siivoojaparkana.
        Nyt se aika on ohi ja on vain tämä nikki mikä minulla tulee olemaan jatkossa ja tällä tulen kirjoittamaan vain sinisenä. Jos sitä mustana näkyy, niin ne eivät ole minun kommenttejani.

        Sano vain ne rumat sanat. Ei sinun tarvitse yrittää olla sisäisesti kaunis. Sellaisesta saat vain patoutumia.


    • Ihan hyvä idea tuolta pulpilta. Tyhjentää oma sisäinen käsilaukkunsa/olkalaukkunsa/selkäreppunsa tohon tiskille ja katelkaa siitä, mitäs tykkäätte?

    • Olla sinut itsensä kanssa hyväksyäkseen ja kunnioittaakseen muiden erilaisuutta
      Noudattaa humanismin periaatetta on jo pitkällä ns sisäisen kauneuden tiellä
      Positiivinen asenne on yleensä eduksi, sekä "empatian kyky"

      • eppu2

        Tiivistit asian hienosti. Tuohon voi yhtyä.


    • Pikaisesti ketjun luettuani halu omien ajatusten kirjoittamisesta katosi.
      Kopioin tähän Taavi Kassilan sivuilta tekstin, johon voin yhtyä.

      "Nähdessämme kauniin ihmisen silmämme lepää, havaitessamme kauniin eläimen me jäämme ihastelemaan sitä ja kohdatessamme kauniin luontonäkymän me suorastaan mykistymme. Mutta jos kaunis ihminen on ylpeä, kauneus hänessä vähenee. Kestävin kauneus kumpuaa sydämestä, sillä hyvyys on kaunista, myötätuntoisuus, auttamisen halu ja rakkaus ovat kaikkein kauneinta."

      • Kiitos koskettava teksi tuo.
        Valitettavasti tuo eräs henkilö onnistui myyräntyössään.

        eppu2


    • Haitanneeko

      Sisäinen kauneuteni peittyy ulkoisen kauneuteni alle.

    • no jopas oli sillisalaattia
      onneks oon ollu kylillä luuhustamassa
      ja laulaa lurittelemassa
      aihe oli just niinkun mun makuun
      mutta enpä taida kumminkaan kommentoimaan sen kummemmin
      ja keskityn töllöttimeen tänä iltana :)

      • Kohta alkaa teemalta kotimainen elokuva: Aika hyvä ihmiseksi. Aattelin kattella sitä.
        eppu2


      • kissamummu kirjoitti:

        Kohta alkaa teemalta kotimainen elokuva: Aika hyvä ihmiseksi. Aattelin kattella sitä.
        eppu2

        ai sää oot nyt kissamummu
        hyvä että pysyy kärryillä kuka on kuka
        mää katon viaplayltä sellasta
        pohjoismaista sarjaa kun svartsjön
        mää tykkään näistä pohjoismaisista rikossarjoista yli kaiken
        kohta vaan oon kaikki kattonu
        mukavaa elokuvailtaa :)


    • Iltaa@

      Joko ne jäät lätöään tekevät siellä etelämpänä?

      • korj. lähtöään.....


      • Skoool

        Eeeeeee vielä kahteen kuuuuukauuuteeeeen.


      • korppis kirjoitti:

        korj. lähtöään.....

        Eivät vielä ainakaan tällä korkeudella. Mökkireissulla viime lauantaina kävelin jäällä. Siellä ne moottorikelkalla mukuloita veleli pulkissa.
        En tiedä miten tuolla ihan etelässä.
        eppu2


    • Siilimuorikka3

      Olen huomannut kykyni havaita sisäistä kauneutta haalistuneen. Vai onkos tuo piirre ihmisissä oikeasti kadonnut/häviämässä?

      • Ehkä se on vain painunut sisemmäs ajatusten syövereihin, kun niin paljon kaikkea tulee joka tuutista nykypäivänä.
        Siksi olisikin hyvä, että jokaisella olisi aika ja paikka silloin tällöin omille ajatuksilleen.

        eppu2


      • Siilimuorikka3
        kissamummu kirjoitti:

        Ehkä se on vain painunut sisemmäs ajatusten syövereihin, kun niin paljon kaikkea tulee joka tuutista nykypäivänä.
        Siksi olisikin hyvä, että jokaisella olisi aika ja paikka silloin tällöin omille ajatuksilleen.

        eppu2

        Aivan. Oma hiljaisuuden retriitti :).


      • kissamummu kirjoitti:

        Ehkä se on vain painunut sisemmäs ajatusten syövereihin, kun niin paljon kaikkea tulee joka tuutista nykypäivänä.
        Siksi olisikin hyvä, että jokaisella olisi aika ja paikka silloin tällöin omille ajatuksilleen.

        eppu2

        "Aika ja paikka omille ajatuksilleen", minä ajattelen aina omia ajatuksiani, en kenenkään toisen.

        Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, joskus on hyvä olla ihan itsekseen ja keskittyä vain "omiin ajatuksiin".

        Eräs luennoitsija väitti, että kaikki aikamme on omaamme.
        Miksi ihmiset sitten niin kovin etsivät ja haluavat "omaa aikaa", kun se on jo tässä, koko ajan kulumassa.


      • Siilimuorikka3
        Ancelina kirjoitti:

        "Aika ja paikka omille ajatuksilleen", minä ajattelen aina omia ajatuksiani, en kenenkään toisen.

        Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, joskus on hyvä olla ihan itsekseen ja keskittyä vain "omiin ajatuksiin".

        Eräs luennoitsija väitti, että kaikki aikamme on omaamme.
        Miksi ihmiset sitten niin kovin etsivät ja haluavat "omaa aikaa", kun se on jo tässä, koko ajan kulumassa.

        Kyllä minä ainakin olen myynyt aikani työnantajalle, joka taas on pitänyt huolta siitä ettei omalle ajalle tuona aikana jää aikaa.


      • Ancelina kirjoitti:

        "Aika ja paikka omille ajatuksilleen", minä ajattelen aina omia ajatuksiani, en kenenkään toisen.

        Ymmärrän kyllä mitä tarkoitat, joskus on hyvä olla ihan itsekseen ja keskittyä vain "omiin ajatuksiin".

        Eräs luennoitsija väitti, että kaikki aikamme on omaamme.
        Miksi ihmiset sitten niin kovin etsivät ja haluavat "omaa aikaa", kun se on jo tässä, koko ajan kulumassa.

        Aineettomissa asioissa, ei ilmaisut aina ole kovin täsmällisiä, kuitenkin asiayhteydet usein kertoo tarkoituksen.
        Myös monelta kantilta voi asioita ajatella ja silloin vastaus voi olla toinen.

        eppu2


      • kissamummu kirjoitti:

        Aineettomissa asioissa, ei ilmaisut aina ole kovin täsmällisiä, kuitenkin asiayhteydet usein kertoo tarkoituksen.
        Myös monelta kantilta voi asioita ajatella ja silloin vastaus voi olla toinen.

        eppu2

        Nimenomaan ja vielä kun ajattelee niitä omia ajatuksiaan, kaikessa rauhassa.


    • Vastaan lukematta muiden vastauksia. Mun mielestä se energia mikä virtaa ihmisestä kun hän on sinut itsensä kanssa, on lähinnä karismaa. En ole ihan varma onko se sisäistä kauneutta... sellainen on minun mielestä enemmän se, kun elämästä kiinnostunut, päästää toisia lähelleen. Kulkee ilman muureja. Ajattelee hyvää ihmisistä eikä ole heti tuomitsemassa.

      Vai onko niin, että kaikissa ihmisissä on tuo sisäinen kauneus. Toiset vaan piiloutuu muurin taakse niin ettei sitä huomaa, ei pääse haavoittumaan.

      • Mielestäni kaikissa ihmisissä on sisäkkä kauneus ja rumuus, riippuu vaan siitä kumpaa ihminen ruokkii.
        ´´Sinut itsensä kanssa´´ kuvastaa sisäistä kauneutta mielestäni hyvin.
        eppu2


    • Jos oletamme että on olemassa sisäistä kauneutta niin silloin on ehkä myös tunnustettava että on olemassa myös sisäistä rumuutta. Miten se ilmenee, palstailkeilynä? Koulu-, työpaikka-, nettikiusaamisena?
      Vihapuheina, v....uiluna?
      Pahansuopaisuutena, kateutena, katkeruutena, kyräilevänä epäluuloisuutena? Jyrkkinä ja tuomitsevina ennakkoasenteina? Suvaitsemattomuutena?

      • Sitä rumuutta voi kuvata juuri vaikkapa noilla sanoilla.
        Jokaisesta löytyy varmaan rumuutta niinkuin kauneuttakin.
        Tuossa juuri hmplle sanoin tuota, että mitä ruokkii.
        Ihminen voi käyttää vapaata tahtoaan. Joskus, kun joku rumuus meinaa saada vallan, voi itsekseen itselleen tehdä ´´ ryhtiliikkeen.´´
        eppu2


      • kissamummu kirjoitti:

        Sitä rumuutta voi kuvata juuri vaikkapa noilla sanoilla.
        Jokaisesta löytyy varmaan rumuutta niinkuin kauneuttakin.
        Tuossa juuri hmplle sanoin tuota, että mitä ruokkii.
        Ihminen voi käyttää vapaata tahtoaan. Joskus, kun joku rumuus meinaa saada vallan, voi itsekseen itselleen tehdä ´´ ryhtiliikkeen.´´
        eppu2

        Niimpä...silleen kuin sen intiaanin sudet.


      • Paloma, entäs jos ihmiset ei ole rumia tai pahoja, vaan vain rikki.


      • Pulp-fictio

        Pitääköhän mennä taas keittiön pöydän ääreen "tyhjentämään sisin olemus". (Tuorepasta lämmittää vielä.)
        Onhan ihmisellä heikot puolensa. Hyvä kaukonäkö tekee sen, että ihan lähelle ei näe.
        Mutta, jos yrittäisi olla johdonmukainen tuon edellä kirjoittamani kanssa. Pakko kysymyksellä edetä, jos hyvät asiat, kauneus on omaksuttua, opittua, omittua - miten on huonot asiat?
        Kerro, mitä luet tai kerro, kenen kanssa kuljet, sellainen olet.
        Olisi liian helppoa, että syyttäisi muuta tai muita. Minä voi heijastaa
        ehkä muita, mutta vastuu on itsellä. En voi luetella vain ikäviä piirteitä ja antaa ymmärtää, että ne on tuolla jossain muualla.
        Kyllä keittiön pöydältäkin löytyy....mutta ongelma on kait siinä, miten
        kukin oman rosoisuutensa handlaa.
        Huom. ->arkiajattelija


      • Pulp-fictio kirjoitti:

        Pitääköhän mennä taas keittiön pöydän ääreen "tyhjentämään sisin olemus". (Tuorepasta lämmittää vielä.)
        Onhan ihmisellä heikot puolensa. Hyvä kaukonäkö tekee sen, että ihan lähelle ei näe.
        Mutta, jos yrittäisi olla johdonmukainen tuon edellä kirjoittamani kanssa. Pakko kysymyksellä edetä, jos hyvät asiat, kauneus on omaksuttua, opittua, omittua - miten on huonot asiat?
        Kerro, mitä luet tai kerro, kenen kanssa kuljet, sellainen olet.
        Olisi liian helppoa, että syyttäisi muuta tai muita. Minä voi heijastaa
        ehkä muita, mutta vastuu on itsellä. En voi luetella vain ikäviä piirteitä ja antaa ymmärtää, että ne on tuolla jossain muualla.
        Kyllä keittiön pöydältäkin löytyy....mutta ongelma on kait siinä, miten
        kukin oman rosoisuutensa handlaa.
        Huom. ->arkiajattelija

        Näin näkisin, että ihminen ´´ tuo tullessaan´´ syntyessään valmiuksia.
        Sitten se imee koko ajan vaikutteita tiedostamattaan.
        Ihmisen omalla vastuulla on se, mitä ottaa ja mitä jättää ottamatta.
        Olosuhteet taas voi johtaa siihen, ettei kykene käyttämään suoraa valinnanvapautta, vain sen miten mihinkin suhtautuu.
        Jotkut luovuttavat tieten tai tiedostamattaan, jotkut taistelevat.
        Toiset heittäytyvät sohvalle seljälleen, toiset etsivät paikkaansa auringossa.
        eppu2


    • Lueskelin eilisiä ketjuja tässä uunia lämmittäessäni :)
      Sitten pisti silmään Aloitus: "Mitä on sisäinen kauneus".
      Minkähän takia alkoi naurattamaan?

      • Löysitkö kenties kontrastin?

        eppu2


      • kissamummu kirjoitti:

        Löysitkö kenties kontrastin?

        eppu2

        Minä löysin ketjusta sen kontrastin.
        Ei hänkään, joka kokeili näytellä kaikkein kauneinta sisäisesti, pystynyt pitämään katseilta salassa sitä kaikkein sisintä olemustaan, ikävä kyllä ja noloa hänelle itselleen.


      • Taikuritässä
        Tellukka kirjoitti:

        Minä löysin ketjusta sen kontrastin.
        Ei hänkään, joka kokeili näytellä kaikkein kauneinta sisäisesti, pystynyt pitämään katseilta salassa sitä kaikkein sisintä olemustaan, ikävä kyllä ja noloa hänelle itselleen.

        Hyh. Toisten läsnäollessa ei saa kuiskutella. Ei kuulu hyviin tapoihin.
        Teistä tuli hetkessä rumia.


      • kissamummu kirjoitti:

        Löysitkö kenties kontrastin?

        eppu2

        Aika piikikkäitä kommentteja oli. Oli ihan hyviäkin.


      • Taikuritässä kirjoitti:

        Hyh. Toisten läsnäollessa ei saa kuiskutella. Ei kuulu hyviin tapoihin.
        Teistä tuli hetkessä rumia.

        Enhän minä mitään kenestäkään kuiskutellut.
        Hänelle itselleen sanoin ihan avoimesti.


      • Tellukka kirjoitti:

        Enhän minä mitään kenestäkään kuiskutellut.
        Hänelle itselleen sanoin ihan avoimesti.

        Mielestäni sanot hyvin suoraan mutta siinä on totuus takana.
        Olin nuorena hyvin hiljainen, nykyisin en ole hiljainen mutta sanovat että olen silti etäinen. Kammoksun riitoja, sitten kun suutun niin olen verbaalisesti hyvinkin lahjakas. Kaikkein pisimmät ketjut ovat riitaisia, kai liian maltilliset ovat pitkästyttäviä, ainakin suosiosta päätellen.


    • Se on nyt, eppu, tutkittu tieteellisesti ja ammattimaisesti minun sisäinen kauneuteni. Sinä kun aina siihen tieteeseen luotat ja vetoat.

      Kaksi tuntia tutkittiin ultraäänellä ja tarkoilla mittauksilla.
      Sydän on paikallaan minulla.
      "Det ser fint ut", sanoi tiedemies. Lukuunottamatta ihan pientä kauneusvirhettä, mikä minulla luultavasti on ollut syntymästäni saakka eikä vaadi minkäänlaista korjausta. Onpahan vain vähän niinkuin kauneuspilkku Marilynin poskessa.

      Että nii ...

      • kööööä

        Ei sitten näkynyt sen tiedemiehen laitteella ne sun vittumaiset sisäkalut?


      • kööööä kirjoitti:

        Ei sitten näkynyt sen tiedemiehen laitteella ne sun vittumaiset sisäkalut?

        Ei mitään sisäistä rumuutta minulla, ei.
        Se on nyt tutkittu ja dokumentoitu.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      308
      3137
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      222
      1967
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1602
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1404
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      81
      1288
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      272
      1213
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1064
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1051
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      991
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      145
      867
    Aihe