A1 lukuarvo, B1 lukuarvo ja C1 edellisten summa. Edellä mainitun sain tehtyä, mutta miten saisi aina C- sarakkeeseen A ja B summan kun vain jatkaa numeroiden täyttämistä A2, B2 ja siitä edelleen A3, B3...?
Summa kolmanteen sarakkeeseen
6
170
Vastaukset
- VaikkapaNäin
Mene soluun C3 ja paina Ctrl C. Valitse sarake C ja paina Ctrl V
- enskertaa
Kiitän ja kumarran! Pitäisi löytää aikaa syvällisempään opiskeluun, mutta tarvitsen hyvin harvoin tällaisia toimintoja.
- Copy-Paste-Duplicate
Satunnaiseen kopiointiin käy myös Ctrl D, joka kopioi yläpuolisen solun arvon. Jos C1:ssä on vaikkapa =A1 B2 ja C2:ssa painaa Ctrl D, niin C2:een tulee silloin =A2 B2.
Funktioiden avulla voi tietysti tehdä vähän tyylikkäämmän ratkaisun. Mikäli C-sarakkeessa on aina saman rivin A- ja B-sarakkeiden solujen summa, niin laittaa C1-soluun esim. kaavan =IF(AND(ISNUMBER(A1);ISNUMBER(B1));A1 B1;"") ja kopioi sitä sitten alaspäin riittävästi.
Tuo tarkastaa ensin onko A- tai B-solussa luku. Jos on, niin lasketaan ne yhteen, jos ei, niin jätetään "tyhjäksi" (""). - enskertaa
Kiitoksia vaan lisäopastuksesta! Nälkä tosin alkaa kasvamaan syödessä...
Jos laittaisi vaikka vesimittarin lukemia taulukkoon. Ensin A1 -soluun tammikuu sitten A2 -soluun helmikuu. Tuosta voisi sitten B2 soluun koneella laskettaa erotuksen, eli kk-kulutuksen. Tämän jo osaisinkin. Miten tuosta jatkettaisiin niin, että A3 -soluun lisättäisiin helmikuun lukema ja kulutus näkyisi B3 -solussa ja niin edelleen? Toki niihin B -soluihin voisi syöttää "riittävän" moneen sen laskukaavan, jokaiseen erikseen. Olisiko joku kätevä tapa miten se kaava asettuisi B-soluihin kertaheitolla oikeanlaisena.
A1
A2 A1-A2 = B2
A3 A2-A3 =B3
... - enskertaa
enskertaa kirjoitti:
Kiitoksia vaan lisäopastuksesta! Nälkä tosin alkaa kasvamaan syödessä...
Jos laittaisi vaikka vesimittarin lukemia taulukkoon. Ensin A1 -soluun tammikuu sitten A2 -soluun helmikuu. Tuosta voisi sitten B2 soluun koneella laskettaa erotuksen, eli kk-kulutuksen. Tämän jo osaisinkin. Miten tuosta jatkettaisiin niin, että A3 -soluun lisättäisiin helmikuun lukema ja kulutus näkyisi B3 -solussa ja niin edelleen? Toki niihin B -soluihin voisi syöttää "riittävän" moneen sen laskukaavan, jokaiseen erikseen. Olisiko joku kätevä tapa miten se kaava asettuisi B-soluihin kertaheitolla oikeanlaisena.
A1
A2 A1-A2 = B2
A3 A2-A3 =B3
...A1
A2 A2-A1 = B2
A3 A3-A2 =B3
...
tietenkin näin... - enskertaa
Tuossa 2.2.2016 olikin ketju jossa asiaa käsiteltiin. Ohjelma osaa tunnistaa säännöllisiä sarjoja, eli valitaan useampi solu ja vedetään alakulmassa olevasta neliöstä alaspäin, niin sarja jatkuu tietyllä toiminnolla.
Tulostuksessa halusin paperin vaakasuuntaan, koska eräs taulukko ei sopinut pystysuuntaiselle paperille. Ainakaan esikatselussa ei näkynyt oikein.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445239Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243440Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992830Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui562643- 1702312
- 242119
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661845Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391