En haluu olla kotona :((

Helpmeplease

Otsikko vähän hämää D:

Mun tilanne on se, että meillä on kotona käytetty pitkään jo aika pahaa henkistä väkivaltaa. Veli yritti sen takia itsemurhaa pari vuotta sitten ja pikkusisko itkee vieläkin joka yö. Itellä on ollut välillä masennusta, välillä syömishäiriötä ja oon liian väsynyt ystäville tai muille.

Äiti ja isä mm. nolaa, haukkuu,uhkailee, lahjoo, kritisoi, pilkkaa ja sulkee kotiin. Ennen kaikkea ne valitsee suosikit. Niillä on kausittain oma suosikkilapsi ja ne yrittää satuttaa toista satuttamalla sitä suosikkia, jos tajuatte.

Kyllä, ne on vielä naimisissa. Ei, en tiedä miksi.

Nyt pari kuukautta sitten uskaltauduin psykologille jutteleen mutta musta tuntuu ettei sitä oikeastaan kiinnosta mitä mä sanon. Se on varmaan kuullut paljon hurjempia tarinoita, tai sitten mä vaan en uskalla kertoa kaikkea.

Juttelin mun vanhempien kaa että saisin muuttaa omaan kämppään lukiota varten ja hetken vämmäämisen jälkeen ne suostui jos saisin rahaa. Aloin käydä viikonlopputöissä ja nyt viikkoa ennen yhteishakua ilmoittivat ettei käykään, joudun asumaan kotona vielä ainakin kaksi vuotta.

Tää ei käynyt mulle joten yritin puhua opon kanssa. Opo soitti mun vanhemmille mutta ei se sanonut muuta kuin yrittäkääpäs nyt päättää. Äiti tuli mulle nauramaan "luulitko oikeasti että sitä kiinnostaa?" totta, ei sitä kiinnostakaan.

Jos muutan kotoa niin sitten mun sisarukset jää vanhempien kanssa. Jos jään kotiin niin kuolen tänne, tää on oikeesti ihan sairasta :(

Mitä mun pitää tehdä? Vaikee mennä joillekki sossuille selittään et isi kiusaa, isä ja äiti osaa valehdella ja ei ne siitä jää kii kun en mäkään voi mitenkään fyysisesti todistaa että ne mitään ois tehny.

Voinko mä lintsata koulusta niin paljon että joku huomais että kaikki ei nyt oo okei? Jospa viilaisin mun kaulaan sellasen haavan että joutuisin sairaalaan? Kuultaisiinko mua sitten? Liimaanko julisteita ympäri kuntaa, joissa lukee apua tarvitaan voisiko joku tehdä jotain ennen kuin joku oikeasti tappaa itsensä? Vai sekö mun pitää tehdä, itsari? Että joku välittäisi? Vai eikö sittenkään?

Mä yritän huutaa aikuisille HALOO APUA! Mutta kukaan ei tunnu kuulevan :( mitämäteen mitämäteen....

7

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuulostaa kauheelta! Kyllä ihan varmasti jotakuta on pakko kiinnostaa!! Etsi netistä paikkoja mihin voi soittaa ja ne auttaa. Tai sitten karkas katoa ja muuta jonkun kaverin luo hetkeks asuu?

• Soita vaikka Mannerheimin lastensuojeluliittoon, siellä otetaan tälläiset asiat aina vakavasti.

• Ota yhteyttä kuntasi lastensuojeluun. Siellä asia kiinnostaa ja varmaan löytyy joku paikka teille sijoituskodiksi. Toki tylsää selittää asioita monessa paikassa ja useita kertoja mutta se on oikeastaan ainoa vaihtoehto päästä eteenpäin. Samalla myös nuoremmat sisarukset saavat apua

• Vklbxc

Ei kyse liene siitä ketä kiinnostaa vaan kenen työhön kuuluu auttaa sua. Jos psykologi on huono niin etsi työssään parempi.
      Jos elämä on tommosta niin muuta pois kotoa. Vai onko sinun läsnä olosi jotenkin välttämätöntä sisaruksillesi.
      Henkinen väkivalta on hankala juttu kun toinen kokee sen väkivaltana ja toinen ei minään. Tämä ei tarkoita ettei se olisi todellista. Näin ollen se on hankala lopettaa. Tuskin vanhempasi kokevat olevansa pahoja.
      Itsemurha on kuitenkin aina liian raju avunpyyntö, vai onko veljesi saanut apua.
      Ei kai se auta kuin juosta eri luukuilla. Tsemppiä. Opo ja psykologikin varmaan osaavat neuvoa sinua johonkin jos eivät itse osaa auttaa.

• viranomainen

Ei kotoa alaikäisenä niin vaan muuteta .

• ewrte5r

Jos vanhemmat vastustavat niin ei.

• Mnnbi

Kannatan kurkun viiltämistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      41
      8737
    2. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      26
      1749
    3. T:ltä J-miehelle

Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli
      Ikävä
      28
      1675
    4. Terveiset kaipauksen kohteelle

tähän alle 👇👇👇 !!
      Ikävä
      130
      1461
    5. Miksi kirjoittelet sinkut-palstalla?

Olet sinkku? Kaipaat jutteluseuraa? Täällä on kivoja keskusteluja? Tapaat mielenkiintoisia ihmisiä? Joku muu syy?
      Sinkut
      194
      1130
    6. Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?

Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast
      Ruoka ja juoma
      8
      1099
    7. Kumpiko kaivatussasi

teki suhun vaikutuksen äly vai ulkonäkö?
      Ikävä
      71
      1067
    8. 92
      912
    9. Mikä kaivatussasi

kiehtoo?
      Ikävä
      49
      785
    10. Haluatko että

Rikotaan vähän lisää jäätä tai jotain muuta