PRIUS PLUG-IN 2017
Koeajon kommentit:
"Active-varusteltu auto maksaa 39 897 euroa ja aurinkopaneelilla varusteltu Solar-versio 42 396 euroa."
"Edellisen sukupolven Prius Plug-in -mallin päivitystä ehdittiin hautoa neljä pitkää vuotta, mutta nyt odotus palkitaan suorastaan erinomaisella tuotteella. "
"Valmistaja lupaa autolle 63 kilometrin (NEDC) toimintasäteen pelkän sähkön voimin ja keskimääräisessä todellisessa käytössäkin puhutaan noin 50 kilometrin matkoista. Barcelonassa tapahtuneen koeajotapahtuman 15 auton keskimääräinen toimintamatka sähköllä, yhteensä 167 kilometrin mittaisella matkalla, oli 62 kilometriä. Parhaat kuljettajat pääsivät jopa 78 kilometriin."
"Kyseisellä 167 kilometrin mittaisella koeajolla autojen keskikulutus asettui 3,9 litraan sadalla kilometrillä, mitä voi pitää erinomaisena tuloksena siihen nähden, että matkaa ajettiin kaupungissa ja moottoritien kovissa nopeuksissa. Jos kokemusta peilaa esimerkiksi pääkaupunkiseudulla tapahtuvaan työmatka-ajoon, Prius Plug-in mahdollistaisi monelle täysin päästöttömän vaihtoehdon liikkumiseen. Edes erillinen kotilatausasema ei ole välttämätön, sillä lataus lämpötolpastakin on nopeaa."
"Suomen olosuhteisiin erityisen tervetullut ominaisuus on uusi lämpöpumppu, joka lämmittää auton akuston latauksen yhteydessä -10 celsiusasteen pakkasiin asti. Näin akun varaus ei laske liikkeellelähdettäessä eikä erillistä sisätilanlämmitintä tarvita. Kesällä ilmalämpöpumppu toimii myös auton viilennyksessä."
"Hidastetöyssyjen yli mennään kuin lipuen ja auton vakaus sekä hiljaisuus vakuuttavat. Ohjaus on tarkka ja hetkittäin voisi kuvitella olevan astetta hintavammankin kulkupelin ratissa. Kaiken kaikkiaan Toyota tuntuu olevan tuomassa parannuksia tärkeisiin ominaisuuksiin, jotta se pystyy jatkossa houkuttelemaan asiakkaita myös muiden merkkien parista."
"Muutenkin tasaista ajoa korostaa portaaton automaattivaihteisto, joka vetää autoa eteenpäin ilman pienimpiäkään nykäyksiä. Varsinaisten ajotilojen lisäksi valittavana on hybriditekniikan toimintatapa, jossa vaihtoehtoina on normaali hybriditoiminta sekä kaksi täysin sähköistä ajotilaa. Hybridivalitsinta pitkään pohjassa painamalla auton voi laittaa lataamaan akkua esimerkiksi maantiellä ajettaessa. Näin taajamaan tultaessa akussa on riittävästi virtaa viemään auto sähköllä loppumatkan."
http://www.iltalehti.fi/autotestit/201702152200071009_at.shtml
MITSUBISHI OUTLANDER
Koeajon kommentit:
"Outlander PHEV lähtee huokeimmillaan 48 490 eurolla."
"Ohjaus voisi olla astetta tunnokkaampi. Samoin alustan lievä pintakovuus vaivaa kaupunkiajossa."
"Pitkillä ajomatkoilla ilman latauksia Outlander PHEV ei juuri ole bensiinisisartaan taloudellisempi. Mittaamamme maantiekulutus tyhjällä akulla oli 8,3 litraa."
"Kun sähkö on kulutettu loppuun, polttomoottori alkaa syödä bensiiniä reilusti, kuten näin isolta ja korkealta autolta voi odottaa. Koeajossa keskikulutus pysyi kuitenkin alle kymmenessä litrassa."
"Tuulensuhinoista ja moottorin äänistä ei tarvitse kantaa huolta, mutta ainakin koeajoauton renkaista kantautuva ajomelu olisi voinut olla hiljaisempi."
"Kosketusnäytössä olisi edelleen kehitettävää. Näytön kapeat vaakapalkit vaativat etusormelta liikaa tähtäämistä ajaessa."
"Voimalinja ei siivitä Outlanderia kovin urheilullisiin suorituksiin, mutta eipä tälle tule tarvettakaan. Myös ajettavuus on mukavuuspainotteinen ja kaikki on tehty kuljettajan kannalta mahdollisimman vaivattomaksi. Tämä tuntuu myös valitettavan kevyeksi ja tunnottomaksi tehostetussa ohjauksessa, joka on yksittäisistä asioista eniten häiritsevä tekijä."
"Jos hieman vanhahtavan sisustuksen ja ei niin hyvän ajettavuuden kanssa tulee toimeen, on Outlander PHEV varsin helppo arkikaveri."
"EMME TYKÄNNEET
Vanhanaikaisesta viihdejärjestelmästä
Ohjauksesta"
Mitsubishi Outlander PHEV kuuluu näköjään menneeseen maailmaan sivistyneen Prius Plug-in hybridin rinnalla. Outlanderin hintakin on lähes 10.000 euroa kalliimpi.
Uusi Prius Plug-in vs. Mitsubishi Outlander
4
363
Vastaukset
- Vanhamikävanha
Latauksen loputtua Prius toimii siis normaalin hybridin tavoin ja kuluttaa 4 l/100km, mutta iso ja painava Mitsu kuluttaa samassa tilanteessa 8,3 l/100km.
Mitsu: "Koeajossa keskikulutus pysyi kuitenkin alle kymmenessä litrassa." - EivätPärjää
Todella köykäsiä ovat viime vuoden myydyimmät kilpailijat:
Volvo XC90 266 autoa
Volkswagen Passat 166 autoa
BMW 330 111 autoa
BMWX5 98 autoa
Mitsubishi Outlander 76 autoa
BMW225XE 70 autoa
Audi Q7 E-Tron 69 autoa
Ei noista ole uuden Prius Plug-in Hybridin kilpailijoiksi. Kalliita ja painavia. - Pajonkehittyneempi
Uusi Toyota Prius on aivan eri maailmasta kuin nuo muut entiset ladattavat hybridit.
- Niinonmitsullekäynyt
Mitsusta on tullut vanha ja vaivainen uuden Priuksen julkistuksen jälkeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997883- 1075617
- 2754881
- 494853
- 763637
- 512869
- 632615
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222478Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292412- 412294