Rescueyhdistys pimittää kaiken tiedon

Kaskaskun

Olen nyt ihan mielenkiinnosta jonkun kuukauden seurannut sellaista uutta rescueyhdistystä kuin Kodittomien eläinten SOS ry. Jos joku saa selville, kuka muu kuin puheenjohtajaksi nimetty juukalainen mies toimii yhdistyksen takana, tarjoan pullakahvit. Ei nimittäin ole edes yhdistysrekisterissä kuin yksi nimi, vaikka on kuulemma viideksi vuodeksi rahankeräyslupa. Olen pariin kertaan kysellyt yhdistyksen nettisivuilla asiasta, minkä seurauksena minut on estetty kokonaan (siis täysin asiallisen kyselyn johdosta). Kyseinen yhdistys sanoo sääntöjensä mukaan auttavansa kodittomia eläimiä Venäjän Karjalassa, mutta toiminta keskittyy pelkästään kulkukoirien tuontiin Venäjältä, pääasiassa Pietarista. Koiria tuodaan laajasti sieltä sun täältä kertomatta oikeastaan mistä. Myös pentueita tuodaan. Onko kotoinen koirakanta käynyt niin köyhäksi, että todellakin on pakko tuoda Suomeen koiria, jotka on jostakin oikusta hylätty kadulle. Auttaako tällainen toiminta oikeasti eläinten olojen paranemista? Onko tässä mitään järkeä? Kertokaa minulle tyhmälle!

119

9413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2345676543

      Se taitaa olla ihan bisnestä vaan ;)

    • rahankiiltosilmissä

      Samaa ne tekee kun muutkin trokarit; kerää ilmaset ja halvat koirat pois ja myy kalliilla suomessa! On vaa keksiny hyvän bisneksen kun laittaa toimintansa eteen ton rescue sanan! ja tyhmät suomalaiset maksaa kun on RESCUE! pyh!

      • Säälikskäy

        Tuovat jopa vammaisia (linkuttavia, kolmijalkaisia ja yksisilmäisiä) eläimiä. Eikö olisi armeliaampaa lopettaa eläin, joka ei pysty enää lajinomaiseen elämään?


      • huomionhakuista
        Säälikskäy kirjoitti:

        Tuovat jopa vammaisia (linkuttavia, kolmijalkaisia ja yksisilmäisiä) eläimiä. Eikö olisi armeliaampaa lopettaa eläin, joka ei pysty enää lajinomaiseen elämään?

        On ihmisiä, jotka hauaa säälistä ostaa, ja haluavat että se koira on reppana, rääpäle,vammainen.KUn ihmiset sitten syytä kysyy, voi esittäytyä "pelastajana", kaipa siitä jotain joku saa....


      • kesäkommentti

        HALOO HALOO..... kyllä nämä rahojen yms tarvikkeiden kerääjät täytyisi saada kontrollin piiriin siis jonkun on ehdottomasti valvottava toimia
        olen itse nähnyt täällä suomessa kuinka väärin asiat hoidetaan
        naapurin nainen sai rahan keräysluvan,,,,,,omalle koiralleen osti ruokaa
        minne lie rahat laittanut


      • minelan
        kesäkommentti kirjoitti:

        HALOO HALOO..... kyllä nämä rahojen yms tarvikkeiden kerääjät täytyisi saada kontrollin piiriin siis jonkun on ehdottomasti valvottava toimia
        olen itse nähnyt täällä suomessa kuinka väärin asiat hoidetaan
        naapurin nainen sai rahan keräysluvan,,,,,,omalle koiralleen osti ruokaa
        minne lie rahat laittanut

        Kyllä minä säälin noita rescue koiria. Eihän se ole niiden vika, että kuljeksivat ilman rakastavaa ihmistä noilla kaupungin kaduilla. Kllä niitä pelastettavia koiria löytyy kaikkialta. Naapurisi koira voi olla tällainen.
        miksi yhä kuitenkin teetetäänn massoittain pentuja, vaikkka entisetkin ovat myymättä.


      • Anonyymi
        kesäkommentti kirjoitti:

        HALOO HALOO..... kyllä nämä rahojen yms tarvikkeiden kerääjät täytyisi saada kontrollin piiriin siis jonkun on ehdottomasti valvottava toimia
        olen itse nähnyt täällä suomessa kuinka väärin asiat hoidetaan
        naapurin nainen sai rahan keräysluvan,,,,,,omalle koiralleen osti ruokaa
        minne lie rahat laittanut

        Haloo haloo Helsinki!
        Laitappa valot päälle!
        Ai niin, patterit loppu


    • ihanaivopesua

      Tuntuu näihin lähes kaikkiin eläinsuojelupaikkoihin liittyvän sama kummallisuus. Tietoa et saa, et vaikka kuinka kysyisit. Kaikki eivät edes ilmoita hallituksen jäsenten tietoja yhteystiedoista puhumattakaan. Olen montaa meinannut auttaa, kun ovat apua (materiaalista) pyydelleet mutta jos ei viitsitä edes vastata, niin olkoot ilman. Jos haluat testata niin lue vaikka seyn sivuja ja kohtaa jäseneksi. Siellä ei kerrota tavullakaan miten maksamasi jäsenmaksu OIKEASTI jakaantuu (puolet seylle ja puolet yhdistykselle johon haluat liittyä). Päätä itse onko järkeä vai ei.

    • RADA

      Heips! Kerron oman kokemukseni ( hävettää, nolottaa, mutta en halua että muut joutuvat kokemaan saman).
      Useampaan otteseen juteltiin Jarmon kanssa että halutaan koira perheeseen, johon kuuluu 5-vuotias poika sekä pari kissaa.
      Siiten löytyi Rada koira: lempeä, rauhallinen ja tulee toimeen lasten, kissojen ja koirien kanssa.
      Varausmaksu heti, koira tulee huomenna......Ok maksoin.
      Koira ei päässyt tullista läpi.

      Koira tuli viikon päästä...pelkäsi kaikkea, ei antanut koskea. Väisti kaikkea. Meni kaksi päivää että sain ylipienet valjaat pois. Ostin "adaptil-pannan" jolloin pikkasen rentoutui.

      Todella annettin koiralle aikaa, mutta ilman syytä hyökkäsi ja nappasi poikaani kasvoista. Onneksi olin ihan vieressä ja sain laitettua itseni väliin...............................



      .https://www.tori.fi/varsinais-suomi/Rada_tytto_37971941.htm?ca=18&w=116






      https://www.tori.fi/varsinais-suomi/Rada_tytto_37971941.htm?ca=18&w=116

      • Lelilah

        Tämä juukalaisherra hänen vaimonsa on ainakin itärajan takaa. En tiedä muuten toiminnasta mitään


      • Kiertokapuloita

        Luovuitteko Radasta kun puri poikaanne?
        Löysin vaan ilmoituksen Torista jossa myynnissä taas Rada niminen koira samaisesta Juukalaisesta yhdistyksestä.

        https://m.tori.fi/vi/44875062.htm


      • JuukaKennel

        se on huono yhdistys....Irina emäntä , ei rehellinen .


      • Anonyymi

        Tee rikosilmoitus poliisille. Jos yhdistys meinaa rahat pitää, on sille oltava perustelut todisteineen. Heidän on vähän paha mennä poliisisedälle tai -tädille todistamaan jotain, mitä ei ole tapahtunut. Lisäksi olisin yhteydessä kuluttaja-asiamieheen, joka antaa yhdistykselle suosituksen korjata tilanne. Älä ihmeessä jätä asiaa tähän, vaan rikosilmoitusta ehdottomasti kehiin!


      • Anonyymi

        Anteeksi kirjoitus virheet alussa, piti tulla eläinlääkärin kokeissa (rabies jne), toivottavasti saisimme heihin yhteyttä ja saisimme joko koiran takaisin tai rahat kun kerkesin jo kuitenkin hoitaa ja kouluttaa sen kuntoon.. olisimme vieneet sen taas uudestaan nyt lääkäriin mutta sitä mahdollisuutta ei näköjään meille meinata suoda millään.. ja vielä tuosta koiran heille hoitoon viennistä, molemmat osapuolet tuli siitä yhteisymmärrykseen että emme luovuta sitä takaisin kokonaan vaan haemme takaisin heti kun muutto on tehty siitä huolimatta olivatko käyttäneet eläinlääkärissä vai ei, paremmat rahathan he siitä nyt saavat kun saivat jo meiltä ja nyt myyvät hyvin koulutettuja ja ruokittuna eteenpäin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tee rikosilmoitus poliisille. Jos yhdistys meinaa rahat pitää, on sille oltava perustelut todisteineen. Heidän on vähän paha mennä poliisisedälle tai -tädille todistamaan jotain, mitä ei ole tapahtunut. Lisäksi olisin yhteydessä kuluttaja-asiamieheen, joka antaa yhdistykselle suosituksen korjata tilanne. Älä ihmeessä jätä asiaa tähän, vaan rikosilmoitusta ehdottomasti kehiin!

        Kuluttaja asiamies ei tee asialle mitään kun on kyseessä yhdistys joka ei tavoittele voittoa, vaikka rahoja ei ole palautettu ja koira jo myyty eteenpäin


    • aikamoinenkokemus

      Erittäin huonoja kokemuksia minullakin. Kaikkien adoptoijien tulisi tietää se, että jos joutuu miettimään adoptoimastaan koirasta luopumista, niin omistajalla( lue adoptoijalla) on täysi oikeus vaikkapa viedä piikille aggressiivisesti käyttäytyvä adoptiokoira jos eläinlääkäri on samaa mieltä. Koiran omistaja on ehdoitta adoptoija niin pitkään kun hänen maksamaansa kulukorvausta ei ole kokonaisuudessaan palautettu. Yhdistys tulee riitatilanteessa vetoamaan yhdistyksen sopimukseen joka on täynnä ehtoja, mutta sopimus ei ole lain mukainen! Olen ottanut selvää asioista epäonnistuneen adoption vuoksi ja toivoisin että itsekukin ottaa esim koiran taustoista selvää. Lempeänä myyty kotikoira voi todellisuudessa olla jotain aivan muuta. Yhteydenpito yhdistykseen estetään muutoin kuin puhelimitse. Viranomainen on neuvonut minua käymään neuvottelut sähköpostitse/ tekstiviestein jotta jää mustaa valkoiselle, mutta esim messengerin kautta tai yhdistyksen facen kautta viestittely on kohdallani estetty. Eli miettikää itsekukin uskallatteko adoptioon ryhtyä. Voi toki onnistuakin mutta pahimmillaan on todella raskas projekti.

      • En "tuomitse" ketään, ketä jostain koiransa roudaa, näitä rescuekoiriakaan siis. Mutta välillä ihmetyttää se, että kun on mennyt pieleen, eikä olekkaan tullut "kiva" koira omaan makuun, niin sitten valitetaan.
        Ihan sama, kun ottaisi jonkun trokarin kautta, JOS ei ole koiraa nähnyt, eikä tiedä mitään taustoista. Kun vielä otetaan aikuinen koira, niin ei yhtään tiedä, mitä kokemuksia sillä on takanaan ym. Jokaisen, ketä summamutikassa koiransa ottaa, kannattaisi miettiä, ihan kuin yleensäkin, mitä jos ei saakkaan sitä "kivaa" koiraa, vaan saa luonteeltaan vaikean. Ja aikuisen kanssa, vielä jo saatuja huonoja käytösjuttuja. Onko oikeasti taitoa ja halua sitten työstää, jos saa jonkun hankalan tapauksen.
        Kun valitettavasti noita koiria sitten pannaan eteenpäin tai lopetetaan, kun taidot eikä loppupeleissä halutkaan riitä työstämään.

        Se myöskin, että onko kaikilla näillä, jotka näissä asioissa touhuu, ylipäätään taitoa lukea niitä koiria, ja halua loppuun asti miettiä, sopiiko koira jollekkin edes ylipäätään. Se on kumminkin eri asia, mitä se koira on jossain koiratarhalla ilmentänyt, kun se yhtäkkiä lähetetään ihan outoihin ja stressaaviin kuvioihin.

        Mutta ihan hyvä, että ihmiset kirjoittaa kokemuksistaan, kun kaikki ei ole mennyt kuin Strömssöössä. Ehkä se pistäisi edes jonkun miettimään, ottaako vao ei sittenkään. Ainakaan liian heppoisasti...


      • edelleenaikamoista
        molossi kirjoitti:

        En "tuomitse" ketään, ketä jostain koiransa roudaa, näitä rescuekoiriakaan siis. Mutta välillä ihmetyttää se, että kun on mennyt pieleen, eikä olekkaan tullut "kiva" koira omaan makuun, niin sitten valitetaan.
        Ihan sama, kun ottaisi jonkun trokarin kautta, JOS ei ole koiraa nähnyt, eikä tiedä mitään taustoista. Kun vielä otetaan aikuinen koira, niin ei yhtään tiedä, mitä kokemuksia sillä on takanaan ym. Jokaisen, ketä summamutikassa koiransa ottaa, kannattaisi miettiä, ihan kuin yleensäkin, mitä jos ei saakkaan sitä "kivaa" koiraa, vaan saa luonteeltaan vaikean. Ja aikuisen kanssa, vielä jo saatuja huonoja käytösjuttuja. Onko oikeasti taitoa ja halua sitten työstää, jos saa jonkun hankalan tapauksen.
        Kun valitettavasti noita koiria sitten pannaan eteenpäin tai lopetetaan, kun taidot eikä loppupeleissä halutkaan riitä työstämään.

        Se myöskin, että onko kaikilla näillä, jotka näissä asioissa touhuu, ylipäätään taitoa lukea niitä koiria, ja halua loppuun asti miettiä, sopiiko koira jollekkin edes ylipäätään. Se on kumminkin eri asia, mitä se koira on jossain koiratarhalla ilmentänyt, kun se yhtäkkiä lähetetään ihan outoihin ja stressaaviin kuvioihin.

        Mutta ihan hyvä, että ihmiset kirjoittaa kokemuksistaan, kun kaikki ei ole mennyt kuin Strömssöössä. Ehkä se pistäisi edes jonkun miettimään, ottaako vao ei sittenkään. Ainakaan liian heppoisasti...

        Minullakin on vuosikymmenten kokemus erilaisista koirista joten en nyt ihan allekirjoittaisi tuota taidon puutettakaan tässä tapauksessa. Minua risoo eniten se, että yhdistys kyllä etsisi uuden sijaiskodin, mutta täysin koiraa ajattelematta. Eli laitetaan kiertoon ja sillä hyvä. Jos perheessäni ei olisi lapsia, olisin kyllä muovannut ajan saatossa koirasta yhteiskuntakelpoisen. Mutta kun lapsiperheeseen koiraa haimme ja sellainen meille myytiin, niin kun koira puree aikuista kylään tullutta ihmistä varoittamatta, on jokaisen vastuuntuntoisen omistajan mietittävä riittääkö rahkeet seurata tilannetta miten pitkään. Lapsilla kun on myös elämä, eli pahimmillaan koiran käytös pelottaa myös äkkiä ne kaverit pois. Tätä vastuuta haen yhdistyksiltä, eli olisiko heillä resursseja muuhunkin kuin koirien tuomiseen? Jos taustat olisivat selvillä niin väitän että moni koira jäisi rehellisen taustojen kertomisen jälkeen Suomeen adoptoimatta. Onneksi tässä tapauksessa koira pääsi kouluttajalle ja kaikki ystäväni ( koiraharrastajia suurin osa) ei todellakaan koe tarvetta edes miettiä oliko meidän tapauksessa kyse kokemattomuudesta. Ei ollut. Surullista asiassa on se, että asioita ei yhdistysten puolelta oteta tosissaan. Vika on aina adoptoijassa. Täytyy vain todeta että onneksi tässä ei käynyt pahemmin. Purtu henkilö sai lääkärissä käytyään ensin kolmen päivän sairasloman. Jota sitten jatkettiin toisella mokomalla kun kipu jalassa vain paheni. Kuinka moni lapsiperheellinen olisi koiran omistajana jäänyt odottamaan että seuraava purtu voi olla naapurin lapsi???


      • Tuo kirjoitukseni tuli jostain syystä kirjoituksesi alle, eli ei ollut henk,kohtaisesti tarkoitettu. Piti tulla aloituksen alle ja tarkoitus oli siis yleisesti ottaen. Ja kun itsekkin olen törmännyt tuohon, että ei ole asioita mietitty, kun lähtökohta on ollut vaan pelastaa... Ja kuten tarkoitin, se on jokaisen oma asia, enkä sitä pahaksi näe. Mutta koirien kannalta se on vaan kurjaa, jos joutuvat heittopussiksi.
        Eli riskit olisi hyvä tietää ja todellakin miettiä. Kun uskaltaisin sanoa, että kaikki ei "maailman pelastamiseltaan" ajattele kunnolla ja järkevästi, valitettavasti.
        Ja tuossahan oltiinkin ihan samaa mieltä, että vastuuta myös niille yhdistyksille. Eli sitä tarkoitin "...ylipäätään taitoa lukea..." kommentilla. Sen verran kauan koiramaailmaa katellut, niin pakko todeta, että ei kaikki koirien kanssa pitkäänkään olleet viimekädessä niiden käyttäytymistä ymmärrä kunnolla . Ja rescuetouhuissa se nimenomaan pitäisi olla hyvin hallussa niillä jotka niiden kanssa touhuu/välittää.


      • minelan

        Kävin henkilökohtaisesti Tallinnan koirakodissa Varjupaikissa. Pihalla oli ketjussa kauk-aasian paimenkoira. Se heiluti häntäännsä minulle ja käyttäytyikin kuin pentu.
        Menin silittämään sitä. Aluksi kaikki sujui hyvin, mutta sitten se kävi kimppuuni, puri kämmenen läpi ja raateli ranteeni. Takapuolestani se repi ison kimpaleen. Eikä kukaan tehnyt asialle mitään. Paitsi soittivat ambulanssin ja minut vietiin paikalliseen sairaalaan paikattavaksi. Tikitkin ommeltiin ilman nukutusta ja se sattui todella. Haavojen ympärille laitettiin paksut siteet, että veri ei pääsisi vuotamaan niiden läpi
        Karmea kokemus, mutta kun kukaan ei kertonut, että koira käyttäytyy noin, omaa tyhmyyttäni menin silittämään sitä.


    • outokäsitetuo

      Koiran adoptointi-melkoisen outo käsite. IHMISlapsi adoptoidaan eli otetaan OMAKSI LAPSEKSI!!! Koira, eläin, ostetaan. Koira ei ole ihmuslapsi vaikka aika mobet koirahullut niin tuntuvatkin luulevan. Ja rankkataustaisten, kadulta pyydystettyjen kulkurakkien eli rescue-koirien rahtaaminen Suomeen kanssaihmisten ja kanssakoirien haitaksi ja vaaraksi täytyy saada kuriin. Sääliväiset koirahöppänät voivat mennä sinne Venäjälle koirahoitoloihin näitä ressukkarassukka murumussukka haukkuleita hoitamaan.

      • enpidälapsista

        En ole kanssasi samaa mieltä, Koira on yleensä perheenjäsen, jonka vuoksi ollaan valmiiita luopumaan monista, mutta niin turhanpåviäsistä asioista
        Muuten itse haukut kuin rakkikoira, jos olet edes senkään arvoinen.


      • minelan

        Ouyo käsite tuo

        Sinä et ole mikään arvostelemaan muita, minä he pitävät koiraansan


      • Anonyymi

        😂😂😂😂


    • Ensuosittele

      Tänään laitoin kyselyn ja hakemuksen kyseiseen yhdistykseen eräästä koirasta joka on Pietarissa, ensimmäinen vastaus tuli jo kymmenessä minuutissa ja sain koirasta videon. Parin tunnin kuluttua sain viestin, missä kerrottiin että koira on Vaalimaalla parin päivän kuluttua ja sen voisi hakea Vantaalta samana iltana. Mitään varausmaksujakaan ei pyydetty vaikka FB sivuilla kerrottiin että prosessissa menee 2-4 viikkoa varausmaksun maksamisesta! Tässä vaiheessa hälytyskellot alkoivat soida ja kyseenalaistin koko asian. En ollut saanut kuulla koiran taustoista mitään vaikka niitä olin kysellytkin vastauksena tuli vain yleisiä kuvauksia ”hellä, leikkisä, ihmisrakas”. Laitoin viestiä kysyäkseni miten tämä kaikki muka tapahtuisi näin nopeasti vaikka mitään en ole vielä edes maksanutkaan. Tuli pitkä hiljaisuus eikä vastausta kuulunut. Sitten messengeriin ilmaantui heiltä viesti jossa pyydettiin puhelinnumeroani. Missään vaiheessa esittämiini kysymyksiin ei vastattu vaan ne kierrettiin aina jollain tapaa.
      Ilmoitin, että en enää ole kiinnostunut koiran adoptoinnista heidän kauttansa ja vastauksena sain ”kiitos viestistä”.
      Ja kaikki tämä tapahtui vajaassa päivässä! En suosittele!

      • 044655ytyuujh

        Jos haluaa koiran kuvan perusteella, niin ei voi tietää minkä luonteisen saa.Tietysti koiraa kehutaan helläksi jne, niinhän niitä myydään.

        Teit varmasti oikean päätöksen.


      • minelan

        nm. en suosittele

        Kylläpä olet vainoharhainen. Koiralla saattoi olla kiire päästä u.uteen kotiin,


    • Pettynyt1

      Minulla kanssa erittäin huonoja kokemuksia yhdistyksestä. Minulle tuli yhdistyksen kautta nuori koira, joka oli pienenä jäänyt auton alle ja tämän seurauksena etutassu murtunut. Yhdistys ilmoitti, että jalka on operatiivisesti korjattu Venäjällä ja se ei tule vaivaamaan tulevaisuudessa. Seurattuani tilannetta hetken aikaa totesin, että koira ontuu ja varoo leikattua jalkaa. Ilmoitin asiasta yhdistykselle, josta vastaus oli, että samanlaista vaivaa ollut jo aikaisemmin ja, että jalkaa ei saa tutkia eikä hoitaa koska kaikki mahdollinen oli jo tehty Venäjällä. He olivat samantien tekemässä myös koirasta uutta myynti ilmoitusta, vaikka tiesivät, että jalasta oli vaivaa ja mahdollisesti aiheutui kipua koiralle. Olin pöyristynyt, koira ontuu ja varoo jalkaa, mutta yhdistys on sitä mieltä, että se ei tule vaivaamaan tulevaisuudessa?! Päätin yhdistyksen kannasta huolimatta varata koiralle eläinlääkärin ja ilmoitin siitä heille. Lähetin myös videoita, jossa koira ontuu ja varoo jalkaa. Pari päivän kuluttua tuli viesti, että he hakevat koiran itselleen. Peittelyn makuako? En suosittele, että kukaan ottaa yhdistyksen kautta itselleen koiraa, voin omasta kokemuksestani sanoa, että taitaa tuo raha ratkaista..

    • EijajaMaija

      Maija-koira tuli ko. yhdistyksen kautta minulle toukokuussa. Kaikki asiat hoitui niin kuin oli sovittu. Maija on luonteeltaan juuri sellainen, kuin kertoivat. Olin monta kertaa yhteyksissä koiratarhalle ennen luovutusta ja luovutuksen jälkeen olen saanut asiallisia neuvoja.

    • rekattukodinvaihtaja

      Ei kannata kannattaa bisnestä.Ainahan siinä on hyöty kyseessä,ilmaiset koirat myydään eteenpäin.Eikä takuita ole luonteesta, perimästä tai historiasta.
      Jos haluaa aikuisen koiran, kannattaa valikoida se suomesta.Rekisteröityjä kodinvaihtajia on usein tarjolla paljon.Kun on suomikoira, omistaja voi kertoa sen historian.Ja sitä voi käydä monesti katsomassa, ennen lopullista ostopäätöstä.
      Rekattuja, puhtaita aikuisia koiria saa melko halvalla.Omani maksoi vain 400€, ja on oikeasti kaikille kiltti.Ostohetkellä ikä vajaa 2v.
      Nytkin näkyyy ilmoituksia nuorista koirista, kannattaa katsoa niistä itselle sopiva rotu ja yksilö.

    • Hyviäkinlöytyy

      Tämä yhdistys kannattaa siis ehdottomasti jättää käyttämättä, mutta on olemassa hyviäkin yhdistyksiä jotka ovat oikealla asialla ja toimivat hyvin.

    • jgfjkkhfjjk

      Monet on reckueita ottaneet, ja monet ottajat sanoneet et ei ota enää toista.Ihmiset olettaa et koirat on kiitollidii"pelastajalleen" mut ei ne ookkasn.Ovat usein moniongelmaisia, luonne ja terveys reistailee.Eivät sopeudu, ja rajoittavat elämää normi koiraa enenmän, historiansa ja kokemansa vuoksi.

      • Pöh

        Samoin ovat monet ottaneet, saattaneet ottaa useammankin ja sanoneet, etteivät enään muita kuin rescueita otakkaan. Omalta kohdalta kokemus on, että varoitettu kaikesta mahdollisesta yhdistyksen puolelta siitä, mitä ongelmia voi ilmetä rescue koiran kanssa, ja mitään ongelmia ei ole tullutkaan. Näin meilläpäin 😊


    • salkku28

      todella ikävää lukea näitä. meitä on paljon jotka ovat saaneet ihanan perheenjäsenen yhdityksen kautta. itseni mukaan lukien. jos maksoin €390 9kk vanhasta koirasta, mielestäni hinta ei ole paha. olen itse muuttanut Norjasta Suomeen koiran kanssa ja rokotuksiin ja passiin mitä vaadittiin meni melkein €400. eli ei mielestäni ole kohtuutonta että koirasta maksetaan el kulut. ja kuljetus. ehkä ollut hyvää tuuria, vuodessa on koira muuttunut täystuhosta kivaksi kotikoiraksi. ja päivä kerrallaan rauhoittuu. aivan mahtava hurtta!! ja en todellakaan ole mikään kaiken hyväksyvä vanhapiika ;). Suomessakin saa maksaa seropista monta sataa, eikä ole sen enempää takuita. eläin on eläin, niin kuin ihminen. koskaan et tiedä mitä taustalla ehkä piilee. suomessa on yhtälailla koiratehtaita jne. se on vain opittava tuntemaan jokainen yksilönä. mulla on ainakin kaikkien kaveri tullut taloon. Duracel-koira, jopa nimen saanut. kaikkia hymyilyttää kun Sepin näkee. kaikilta kehuja tullut. El missä käydään pedikyyrissä nauraa itsensä katketakseen joka kerta, kun Sepi tulee sisään neljällä jalalla hyppien häntä heiluen. joka kerta.

      • passijarokotus

        Rokotukset ja passi ei maksa 400€...joko sua huijattu, tai yrität huijata täällä muita.


      • tuonti
        passijarokotus kirjoitti:

        Rokotukset ja passi ei maksa 400€...joko sua huijattu, tai yrität huijata täällä muita.

        Kulukorvaukseen sisältyy muutakin kuin passi ja rokotukset. Tautitestit, tullimaksu, sterilointi/kastrointi ihan näin jotain näistä kuluista mainitakseni.
        Pelkkä narttikoiran sterkkaus maksaa jo ihan kivasti.


      • minelan

        nm. salkku 28

        Kiva, kun sait hyvän koiran. Ei ole koiran vika, jos välittävä yhdistys on huono


    • erilainenkokemus

      Minulla on yhdistyksestä hyviä kokemuksia, olen heiltä ottanut koiran jonka kanssa kaikki on mennyt hyvin ja asiallisesti. Yhdistys on vielä nuori ja varmasti tekee virheitä, koska käytänteet eivät ole kovin vakiintuneita, ja suurin osa toimijoista taitaa olla venäjänkielisiä (?). Kyllä se on koiraa adoptoivan ihmisen omalla vastuulla ottaa selvää asioista ja varautua siihen, että koira voi olla mitä vaan. Usein esimerkiksi luonnekuvaukset ovat peräisin tarhaoloista, onhan se nyt koiralle aivan eri asia olla tarhalla kuin jossain suomalaisessa kodissa. Tuntuu että ihmiset eivät oikein ymmärrä rescuekoiran ottamiseen liittyviä riskejä, ja sitten jos joku juttu kosahtaa naamalle, syytetään asiasta yhdistystä.

      Vaikea myöskään kuvitella että yhdistys ihan hirveästi tekee rahaa, kun tuo rokotetun, sirutetun, leikatun ja madotetun koiran Suomeen, rajaeläinlääkärin kautta, alle 400 eurolla.

      • fhgkkkgdg

        Jos aattelis et yhestä sais voittoo parisataa, niin kyllä siitä siivu jää, kun koiria jatkuvasti tuodaan.Ite en ottas, liian suuri riski et tuovat tauteja mukanaan Evira ja mot, eikö niistä ollut jotain juttuja?


      • pelastetaanomatensin
        fhgkkkgdg kirjoitti:

        Jos aattelis et yhestä sais voittoo parisataa, niin kyllä siitä siivu jää, kun koiria jatkuvasti tuodaan.Ite en ottas, liian suuri riski et tuovat tauteja mukanaan Evira ja mot, eikö niistä ollut jotain juttuja?

        Turha oikeesti kuvitella, et ketään tuo mitään myyntiin ilman omaa hyötyä.Bisnestä kaikki on, eikä siinä ajatella ostajaa, tai suomen koirien mahdollista terveysriskiä.
        On parempi ottaa suomesta kodinvaihraja.Niitä paljo tarjol, ja voi vaikka käydä useaan kattomassa, niin tietää minkä on ottamassa.
        Suomessakin lopetetaan koiria, kun ottajia ei löydetä ajoissa.Valitettavasti.


      • gjbjftgyuftsde

        Itä-Suomessa asuvana suosittelen lämpimästi karttamaan Kodittomien koirien SOS ry:tä. Koiriin ei perehdytä eikä niiden mahdollisia käytösongelmia korjata ennen myyntiä (vrt. vastuullisemmat toimijat kuten Kulkurit). Ongelmat ratkaistaan perivenäläisittäin, eli kiistetään kaikki ja myydään koira uudelleen vähän vähemmän tarkkasilmäiselle ostajalle. Koiria voidaan pallotella ja kierrättää kodista kotiin ties kuinka pitkään.

        Vastuullinen toimija testaa koirat (joka on jokaisella luotettavalla toimijalla rutiinitoimenpide; miten koira suhtautuu ihmisiin, kosketukseen, onko resurssiaggressiivinen jne.), ja yksiselitteisesti hylkää koirat, jotka voivat tehdä "mitä vaan". Sairaat koirat parannetaan ja jos parantuminen ei ole mahdollista, niin lopetetaan. Adoptioprosessista pyritään seulomaan jokainen kipuileva, sosiaalistumaton jne. koira. Ja silti tulee uutisia, kuinka tuontikoirilta löytyy yhtä jos toista - riskejä ei vain saa tietyn rajan alapuolelle. SOS sivuuttaa riskit täysin. Yhdistys välittää koiria, joita ei ole millään tapaa luonnetestattu ja joiden terveystarkistukset ovat puutteelliset (ontuvien koirien välitys jne.). Ylimalkainen suhtautuminen välitettyjen koirien luonteisiin ja terveyteen voi aidosti luoda vaaratilanteita. Hyvin vaarallista, hyvin vastuutonta.

        Toimintaa pyörittävästä ihmisestä ei saa selvää, että onko hän vain asioissaan kompasteleva tumpelo, vai oikeasti vilpillinen toimija. Missään nimessä heiltä ei kannata hankkia koiraa.


    • 123431

      Ei todellakaan kannata koiraansa hankkia tätä kautta!! Minullakin huono kokemus heiltä.. Olin jo varannut koiran ja varausmaksun maksanut, mutta koiraa en koskaan saanut. Koiran tulo Suomeen peruuntui kolme kertaa milloin mistäkin epäilyttävästä syystä, eikä minulle edes ilmoitettu asiasta. Lopulta peruin itse koko oston, kun alkoi koko heidän toiminta huijaukselta vaikuttamaan. Varausmaksun palauttamisessakin oli ongelmia, ihme että sain ne takaisin.

    • Viisaampinyt

      En suosittele tätä yhdistystä (Kodittomien eläinten SOS ry). Yhdistys valehtelee huijaa ja tuo sairaita koiria suomeen. Minulla tältä yhdistykseltä koira, joka oli sairas tänne tullessa, vaikka sanoivat terveiksi. Koira ollaan silti pidettu, ell. käydään kerran kuussa. Hyviäkin rescue yhdistyksiäkin on!

      • tyui

        huono yhdistys ! Irina Juuka kaupungistä


    • Zintti

      Hmm... juuri tältä yhdistykseltä löytyi sopiva koira joka haluttaisiin. Mutta nämä kommentit on epäilyttäviä. Moni sanoo että ota suomesta kodinvaihtaja. ottaisin juu, jos olisi sopiva tarjolla mutta kuukausien etsintä ja tarjotaan vain joko kissankokoisia noin 1000e maksavia sekarotuisia tai sakemanni-mixejä satasella. Tai sitten pennut, 750e näkyy olevan keskivertohinta sekarotuisella pennulla :O ennemmin ottaisin oikeasti tarvitsevan koiran kun tukisin kotimaista pentutehtailua. Eli uskallanko tämän yhdistyksen kautta koiran ottaa? ja siksi nimenomaan tämä yhdistys kun täältä löytyi mieleinen ja muualta ei.

      • Siinäköolivaihtoehdot

        Ei kait sinulle kukaan voi sanoa, mitä sinä uskallat tai et uskalla tehdä. Itse en ottaisi huomioiden, mitä kaikkea ko. yhdistyksestä ja ylipäätään rescueista puhutaan, mutta on sinun asiasi, teetkö mielipiteelläni mitään.

        Mikä siinä on, että aina vedetään tuo pentutehtailukortti esiin? Mistä sinä tiedät, millaisesta tehtaasta ne rescuet ovat peräisin? Niinpä niin, et mistään. Etkä tiedä mitään muutakaan niiden taustoista. Tuskinpa tässä nyt ainoat kaksi vaihtoehtoa ovat joko mahdollisesti kyseenalainen rescue taikka pentutehtailun hedelmä. Oikeastikin eettisiä koiria on saatavissa, joten mikään pakko ei ole valita kahdesta huonosta vaihtoehdosta.


      • silmäkäteenkatso

        Kodinvaihtajia, monia tarjolla.Rekattuja ollut 300€, alle 2v.
        Sekotuksia paljon enemmän tarjolla.Jos et näe niitä muutaman satasen koiran myyntiilmoja, niin oletpa outo.Monet on nuoria, tai muutaman vuoden ikäsiä.Semmosesta jo näkee mikä on, eikä niissä kaikissa sakuja ole.


      • dghft

        Vähän aikaa sitten facebookissa oli myynnissä sekarotuisia pentuja 300€. Niitä on kyllä, kunhan malttaa etsiä. Suunnilleen saman verran maksaa terveystarkastettu rescue. SOS-häiskät kierrättävät koiria, joilla on esim. luonnevika tai terveysongelmia. Ne luottavat siihen, että lopulta löytyy koiranostaja joka ei huomaa koiran vikoja. Koirahan siinä kärsii, ei oikeastaan muut.


      • Rescuerakki

        Me otettiin koira yhdistykseltä, käytiin suomalaisella "välittäjällä" joka kysyi asuinpaikasta, kokemuksesta tms. Kysyttiin myös jos eroan poikaystävästä niin miten koiran kanssa. Kun totesi meidän olevan hyvä perhe ja ettei elämäntilanteen muutoksen vuoksi luovuta koirasta niin näytti kuvia ja videoita ja kertoi koirasta kaiken mahdollisen, myös sen että on ujo ja hieman arka. Sen jälkeen kertoi yhdistykselle sopivasta kodista ja sovittiin aika koska haetaan koira. Hintaa oli 200e ja ei ole parempaa koiraa ollut! Aluksi oli tietenkin arka ja ujo kun oli aivan uusi ympäristö ja ihmiset mutta kun tottui niin iloinen ja kaikille todella ystävällinen sekä todella kiintynyt meihin. Meillä tosiaan on sokea koira ja kerrottiin heti koiran olevan sokea ja syy miksi on. Sain apua koiran kanssa olemiseen heti aluksi ja miten toimia sekä kyselee miten on mennyt. Ollaan myös soiteltu pari kertaa vuodessa ja vaihdettu kuulumisia :) kun on tullut kysyttävää niin olen laittanut viestiä ja vastanneet heti ja ohjanneet. Ovat olleet todella iloisia kun on löytynyt koti missä koira viihtynyt. Kerrottiin miten löytyi ja miten on ollut hoitopaikassa. Tietenkään en tiedä mitä on kokenut ennen löytämistä mutta sehän on rescueissa oma riskinsä aina.


      • koiranainen

        Tyttärellä on ko yhdistyksestä koira, joka on tismalleen sellainen, kuin he kertoivatkin. Silti yhdistys epäilyttää minuakin, koira oli nimittäin liian siisti ja hyväkuntoinen sekä -tapainen ollakseen tarhakoira, luulen, että se on vain ostettu joltakulta jostakin. Minulla itselläni on koira Viipurin Koirista, se oli tullessaan arka, likainen pentu suoraan tarhalta, juuri sellainen kuin sen oli kerrottukin olevan ja tänä päivänä se on aivan täydellinen rallytoko- ja agilitykoira ja muutenkin maailman paras. Suosittelen Viipurin Koiria.


      • rgdrxdgr
        koiranainen kirjoitti:

        Tyttärellä on ko yhdistyksestä koira, joka on tismalleen sellainen, kuin he kertoivatkin. Silti yhdistys epäilyttää minuakin, koira oli nimittäin liian siisti ja hyväkuntoinen sekä -tapainen ollakseen tarhakoira, luulen, että se on vain ostettu joltakulta jostakin. Minulla itselläni on koira Viipurin Koirista, se oli tullessaan arka, likainen pentu suoraan tarhalta, juuri sellainen kuin sen oli kerrottukin olevan ja tänä päivänä se on aivan täydellinen rallytoko- ja agilitykoira ja muutenkin maailman paras. Suosittelen Viipurin Koiria.

        Joka toisella Venäjältä tuodulta koiralla on sairaalabakteeri. Olettehan testanneet koiranne?


      • Tämä yhdistys tosiaan tuo todella paljon koiria (tällä hetkellä joka viikko pitkälti toistakymmentä koiraa kerralla), joten ymmärrän, että koirien joukosta joku tuntuu kiinnostavalta - niin kävi itsellenikin kun en ollut ottanut vielä selvää asioista. Nyt en enää missään nimessä ottaisi koiraani täältä, vaan muilta yhdistyksiltä, jotka mm. testaavat koiransa tautien varalta ja antavat adoptoijalle tietoa. Tämä yhdistys ei niin tee.

        Kärsivällisyyttä, varmasti muillekin yhdistyksille ilmaantuu pian teille sopiva koira :) kannattaa chekata vastuulliseen toimintaan sitoutuneet yhdistykset esim: https://www.responsiblerescue.fi/kriteerit


      • tuonti
        rgdrxdgr kirjoitti:

        Joka toisella Venäjältä tuodulta koiralla on sairaalabakteeri. Olettehan testanneet koiranne?

        Noin suureen lukuun ei kyllä päästä. Pitää myös muistaa, että suomalaisia koiria ei ole testattu oikeastaan lainkaan. Mitä enemmän testataan, sitä enemmän näitä löytyy.
        Lisäksi on suurempi riski saada esim. ESPL ihmiseltä kuin koiralta. Noin 80% Aasiaan matkaavista tuo mukanaan tietämättään kyseisen pöpön. Aasiaan matkustavia ihmisiä on enemmän kuin koiria joita maahamme tuodaan. Tämä on ihan faktaa ei mutua.


      • reckue
        koiranainen kirjoitti:

        Tyttärellä on ko yhdistyksestä koira, joka on tismalleen sellainen, kuin he kertoivatkin. Silti yhdistys epäilyttää minuakin, koira oli nimittäin liian siisti ja hyväkuntoinen sekä -tapainen ollakseen tarhakoira, luulen, että se on vain ostettu joltakulta jostakin. Minulla itselläni on koira Viipurin Koirista, se oli tullessaan arka, likainen pentu suoraan tarhalta, juuri sellainen kuin sen oli kerrottukin olevan ja tänä päivänä se on aivan täydellinen rallytoko- ja agilitykoira ja muutenkin maailman paras. Suosittelen Viipurin Koiria.

        Hei. Meillekin tuli tältä 16.5.2018 koira, joka mielestämme ei kyllä kadulla ole ollut, niin kuin sanoivat : "Joulukuussa 2017 Pietarin kadulta kiinni otettu. Ilmoituksia oli tullut monesta kylästä, että tällainen kulkee siellä."
        On niin kuin olisi aina kotikoira ollut. Käytöksessä EI MITÄÄN ongelmia, täysin sisäsiisti jne.


      • Koiranostaja
        Rescue-omistaja kirjoitti:

        Tämä yhdistys tosiaan tuo todella paljon koiria (tällä hetkellä joka viikko pitkälti toistakymmentä koiraa kerralla), joten ymmärrän, että koirien joukosta joku tuntuu kiinnostavalta - niin kävi itsellenikin kun en ollut ottanut vielä selvää asioista. Nyt en enää missään nimessä ottaisi koiraani täältä, vaan muilta yhdistyksiltä, jotka mm. testaavat koiransa tautien varalta ja antavat adoptoijalle tietoa. Tämä yhdistys ei niin tee.

        Kärsivällisyyttä, varmasti muillekin yhdistyksille ilmaantuu pian teille sopiva koira :) kannattaa chekata vastuulliseen toimintaan sitoutuneet yhdistykset esim: https://www.responsiblerescue.fi/kriteerit

        Hei! Mä otin täältä koiran ja mulla ainakin kaikki sujunut moitteetta, ensi viikolla käyn ottamassa vielä rabies testin. Oliko sun koiralla kaikki ok? Rabies rokote siis OIKEASTI annettu


    • Zintti

      joo on jos haluaa sakemanni-jotain mixin.. mutta jos ei halua niin aika vähissä on tai niihin on pitkät jonot..

      • Onhannoitatarjolla

        Kun minä katson vaikkapa torista koiria ja laitan hakuehdoiksi max 500€ hinnan, niin saan monta sivua tuloksia. Isommalla budjetilla löytyy entistä enemmän. Suomalaisia kodinvaihtajiakin löydän vaikka kuinka paljon. En sitten tiedä mitä sinä sähellät. Nyt kevättä kohden pentujen tulo kaiken lisäksi kiihtyy, joten minä näkisin, että koiria on tarjolla yllin kyllin, ellei jopa liikaa.

        On tietenkin eri asia, jos hakuasi rajoittaa tiukka budjetti tai muut vastaavat syyt, joiden valossa voitaisiin miettiä sitäkin kannattaako sitä koiraa sitten hankkiakaan. Oma budjetti ei saa olla syy siihen, että sitten hankitaan ties mitä piskiä ties mistä oloista. Silloin jätetään koira vastuullisesti hankkimatta ja säästetään niin kauan, että taustoiltaan tiedettyyn koiraan on varaa. Sekään ei saa olla hätiköityjen, vähemmän vastuullisten päätösten syy, että koira on saatava justiinsa nyt ja heti paikalla. Kyllä se oikea kohdalle vielä osuu ja silloin ei sen odottaminen harmita enää yhtään.


      • etsivälöytääkyl
        Onhannoitatarjolla kirjoitti:

        Kun minä katson vaikkapa torista koiria ja laitan hakuehdoiksi max 500€ hinnan, niin saan monta sivua tuloksia. Isommalla budjetilla löytyy entistä enemmän. Suomalaisia kodinvaihtajiakin löydän vaikka kuinka paljon. En sitten tiedä mitä sinä sähellät. Nyt kevättä kohden pentujen tulo kaiken lisäksi kiihtyy, joten minä näkisin, että koiria on tarjolla yllin kyllin, ellei jopa liikaa.

        On tietenkin eri asia, jos hakuasi rajoittaa tiukka budjetti tai muut vastaavat syyt, joiden valossa voitaisiin miettiä sitäkin kannattaako sitä koiraa sitten hankkiakaan. Oma budjetti ei saa olla syy siihen, että sitten hankitaan ties mitä piskiä ties mistä oloista. Silloin jätetään koira vastuullisesti hankkimatta ja säästetään niin kauan, että taustoiltaan tiedettyyn koiraan on varaa. Sekään ei saa olla hätiköityjen, vähemmän vastuullisten päätösten syy, että koira on saatava justiinsa nyt ja heti paikalla. Kyllä se oikea kohdalle vielä osuu ja silloin ei sen odottaminen harmita enää yhtään.

        Juuri noin, ja jos ei pentua halua, eikä sitä kautta tukea pentutehtailua.Niin noita nuoria, 6kk eteenpäin löytyy kyllä.Pentu jota on joku hetkenmielijohteesta otranut, eikä jaksakjaan pitää Alle 200€, oli hintaa yhes ilmossa.Et noita löytyy paljon, eikä ihan pentuja kaikki, myös nuoria löytyy.
        Itse otin alle vuotiaan, jo sisäsiistin ja luonne puhdasta kultaa.Lapsiperheessä ei aika koiralle riittänyt, ja siksi minulle tuli.Onneksi, mahtava puhdasrotuinen rekisteröity koira, hintaa oli tuolloin 400€.


      • Oikeitavalintoja
        etsivälöytääkyl kirjoitti:

        Juuri noin, ja jos ei pentua halua, eikä sitä kautta tukea pentutehtailua.Niin noita nuoria, 6kk eteenpäin löytyy kyllä.Pentu jota on joku hetkenmielijohteesta otranut, eikä jaksakjaan pitää Alle 200€, oli hintaa yhes ilmossa.Et noita löytyy paljon, eikä ihan pentuja kaikki, myös nuoria löytyy.
        Itse otin alle vuotiaan, jo sisäsiistin ja luonne puhdasta kultaa.Lapsiperheessä ei aika koiralle riittänyt, ja siksi minulle tuli.Onneksi, mahtava puhdasrotuinen rekisteröity koira, hintaa oli tuolloin 400€.

        No joo, mutta toisaalta se, että koira on jo vanhempi ei tee siitä yhtään sen vähempää tehtailtua, joten eihän se tehtailu vain pentuihin liity. Tehtailuun liittyy muitakin ongelmia kuin tehtailijan rahallinen tukeminen, joten niitä ongelmia voi saada osakseen myös aikuisen hankkiessaan. Tärkeintä on, että hankkii taustaltaan tiedetyn koiran, oli se sitten pentu taikka aikuinen. Aikuisen koiran kanssa vain korostuu se, että myyjän/luovuttajan sanaan koiran luonteesta on voitava luottaa. Jos kaikki hankkisivat koiransa eettisesti, niin eihän niitä epäeettisiä olisi tarjollakaan. Jokainen "pelastaja" tukee siten osaltaan epäeettistä kasvatusta ja myyntiä, vaikka on tekevinään niin hyvän teon että.


      • tuonti
        Onhannoitatarjolla kirjoitti:

        Kun minä katson vaikkapa torista koiria ja laitan hakuehdoiksi max 500€ hinnan, niin saan monta sivua tuloksia. Isommalla budjetilla löytyy entistä enemmän. Suomalaisia kodinvaihtajiakin löydän vaikka kuinka paljon. En sitten tiedä mitä sinä sähellät. Nyt kevättä kohden pentujen tulo kaiken lisäksi kiihtyy, joten minä näkisin, että koiria on tarjolla yllin kyllin, ellei jopa liikaa.

        On tietenkin eri asia, jos hakuasi rajoittaa tiukka budjetti tai muut vastaavat syyt, joiden valossa voitaisiin miettiä sitäkin kannattaako sitä koiraa sitten hankkiakaan. Oma budjetti ei saa olla syy siihen, että sitten hankitaan ties mitä piskiä ties mistä oloista. Silloin jätetään koira vastuullisesti hankkimatta ja säästetään niin kauan, että taustoiltaan tiedettyyn koiraan on varaa. Sekään ei saa olla hätiköityjen, vähemmän vastuullisten päätösten syy, että koira on saatava justiinsa nyt ja heti paikalla. Kyllä se oikea kohdalle vielä osuu ja silloin ei sen odottaminen harmita enää yhtään.

        En suosittele Tori.fi sivustoa koiran hankintaan, koska on jäänyt monesti kiinni pentutehdas ilmoituksista. Luotettavinta on kysellä koiraa elsu yhdistyksistä. Siis jos koiran pitää olla kotimainen kotia etsivä koira.

        Itse olen auttanut lukemattomia kodittomia koiria maanrajojen sisällä ja niiden ulkopuolella, Osaan aivan varmaksi sanoa, että rescuetoiminta ei ole sama kuin pentutehtailu. Toisessa pistetään rahaa koiraan ja etsitään sille koti kulukorvausta vastaan(ei aina edes kata kuluja) eläinsuojelioiden toimesta. Toisessa laitetaan menot minimiin eli ei ruokita, ei rokoteta taikka sterkata ja myydään kelle vain. Jälkimmäisessä ei tehdä kirjallista sopimusta koiran hoidosta ja pidosta.
        Huomautan myös, että Suomen sisällä on myös pentutehtaita ja ne saattavat kuulua jopa kennelliittoon. Olen itse näitä jälkiä korjannut.


      • Dgjkiytd
        tuonti kirjoitti:

        En suosittele Tori.fi sivustoa koiran hankintaan, koska on jäänyt monesti kiinni pentutehdas ilmoituksista. Luotettavinta on kysellä koiraa elsu yhdistyksistä. Siis jos koiran pitää olla kotimainen kotia etsivä koira.

        Itse olen auttanut lukemattomia kodittomia koiria maanrajojen sisällä ja niiden ulkopuolella, Osaan aivan varmaksi sanoa, että rescuetoiminta ei ole sama kuin pentutehtailu. Toisessa pistetään rahaa koiraan ja etsitään sille koti kulukorvausta vastaan(ei aina edes kata kuluja) eläinsuojelioiden toimesta. Toisessa laitetaan menot minimiin eli ei ruokita, ei rokoteta taikka sterkata ja myydään kelle vain. Jälkimmäisessä ei tehdä kirjallista sopimusta koiran hoidosta ja pidosta.
        Huomautan myös, että Suomen sisällä on myös pentutehtaita ja ne saattavat kuulua jopa kennelliittoon. Olen itse näitä jälkiä korjannut.

        No, uskoisin että rescuetoimintaakin voi tehdä laittaen kulut minimiin (varsinkin kun ihmiset on innokkaita lahjoittamaan ruokaa, tarvikkeita ja rahaa) ja myyden kaikille ostajille. Lisäksi samat epärehelliset keinot on mahdollisia kuin tehtailijoilla, kuten väärennetyt rokotus- ja eläinlääkäritodistukset. Suurin osa on varmasti rehellisiä toimijoita, ainakin ne "pioneerit", jotka ovat ensimmäisenä nähneet tarvetta auttaa. Mutta nyt ilmiö on laajentunut ja rescue ikään kuin muodissa, joku voi hoksata että tollahan voi tehdä rahaa.

        En tietenkään tiedä tämän yhdistyksen motiiveista, enkä ole heidän toimintaansa tarkemmin perehtynyt. Mutta olen siinä käsityksessä että heidän toimintansa keskittyy lähinnä koirien myyntiin, ei katukoiraongelman ratkaisemiseen (esim joukkosteriloinnit, kampanjoinnit). Voin olla väärässäkin, toivottavasti.


    • koiranomistaja

      Eiköhän aikuinen ihminen koiraa hankkiessaan tiedosta mistä koiran hankkii. Mikäli haluat katukoiran niin silloin tulee olla kokemusta koirista. Minulle tehtiin hyvinkin selväksi mitä riskejä tässä voi olla. Tosin tiedostin sen itsekkin. Luuletteko, että tätä rumbaa pyöritetään rahan takia?? Jokainen viisas ihminen osaa laskea, että kaikinkaikkiset kulut eivät todellakaan voi tuoda voittoa. Miksi kaikkea täytyy arvostella? Jokainen teemme oman valintamme ja jos haluat ottaa katukoiran lapsiperheeseen ja sitten haukut järjestön kun koira puri niin olisiko pitänyt kääntyä vaikka suomen Coccerspanieli yhdistyksen puoleen?

      • Enallekirjoita

        Sinulla voi olla suuret luulot ihmisistä, mutta totuus on se, etteivät edes aikuiset ihmiset useinkaan ole yhtään perillä siitä, mitä tekevät. Tunteet menevät järjen edelle ja koiria ostetaan kuvan perusteella miettimättä asiaa sen enempää. Jopa Alkossa työntekijät katsovat enemmän, kenelle myyvät kuin suurin osa rescueyhdistyksistä. Tämä yhdistettynä siihen tosiasiaan, ettei koiran ostajatkaan omaa yhtään itsekritiikkiä johtaa juuri noihin puremisiin ja muihin ongelmiin. Vähintään epäilyttävää ja moraalitonta puuhaa, vaikka sekä yhdistykset että rescueiden omistajat toimintaa ylistävätkin.


      • kaikkeakanssa

        "Eiköhän aikuinen ihminen koiraa hankkiessaan tiedosta mistä koiran hankkii."

        Jos tämä olisi totta, niin pentutehtailua ei olisi ollenkaan ja suurin osa katukoiristakin jäisi hankkimatta.

        "Mikäli haluat katukoiran niin silloin tulee olla kokemusta koirista."

        No monellako on? Ja monelleko on siitä huolimatta myyty vastuuttomasti jopa lapsiperheisiin koiria, joiden taustoista ei ole mitään tietoa?

        "Luuletteko, että tätä rumbaa pyöritetään rahan takia??"

        Sinä voit yrittää perustella, miten ihmeessä adoptiomaksut muka menevät suoraan koiran kuluihin. Edes Suomessa ei rokotukset, ell tarkastukset ja rajan yli roijaaminen maksa niin paljoa, saati sitten lähtömaissa. Adoptiomaksujen lisäksi yhdistykset saavat lahjoituksiakin. Ja vaikka tuolla toiminnalla ei miljonääriksi kukaan pääsekään, niin meinaatko sinä, että vain rakkaus koiriin pyörittää toimintaa? Jos se todella olisi tärkeysjärjestyksessä ykkönen, niin koiria ei myytäisi minne vain ja ongelmien sattuessa taas uudestaan uuteen perheeseen hoitamatta ensin ongelmaa. Oma mielipiteeni on myös se, ettei koiria edes roijattaisi näin paljon, jos suomalaisten koirien terveys ja lähtömaassa todellisen ongelman ratkominen kiinnostaisi enemmän kuin toiminnan pyörittäminen ilman järjen hiventäkään.

        "Miksi kaikkea täytyy arvostella?"

        Noh, itse et näytä voivan perustella yhtään sitä, miksi kielteisiä mielipiteitä katukoirien roijaamisesta arvostelet. Roijaaminen kieltämistä tai ainakin nykyistä rankempaa rajoitusta puoltavat jopa eläinlääkärit - ja hyvästä syystä!

        "...ja jos haluat ottaa katukoiran lapsiperheeseen ja sitten haukut järjestön kun koira puri niin olisiko pitänyt kääntyä vaikka suomen Coccerspanieli yhdistyksen puoleen?"

        Ehdottomasti olisi. Yhdistyksiin ei näemmä voi luottaa, joten ehdottomasti kannattaisi jokaisen kääntyä luotettavampien ja vastuullisempien tahojen puoleen koiraa hankkiessaan.


      • tuonti
        Enallekirjoita kirjoitti:

        Sinulla voi olla suuret luulot ihmisistä, mutta totuus on se, etteivät edes aikuiset ihmiset useinkaan ole yhtään perillä siitä, mitä tekevät. Tunteet menevät järjen edelle ja koiria ostetaan kuvan perusteella miettimättä asiaa sen enempää. Jopa Alkossa työntekijät katsovat enemmän, kenelle myyvät kuin suurin osa rescueyhdistyksistä. Tämä yhdistettynä siihen tosiasiaan, ettei koiran ostajatkaan omaa yhtään itsekritiikkiä johtaa juuri noihin puremisiin ja muihin ongelmiin. Vähintään epäilyttävää ja moraalitonta puuhaa, vaikka sekä yhdistykset että rescueiden omistajat toimintaa ylistävätkin.

        Kuinka monessa haastattelussa olet ollut? Et varmaankaan yhdessäkään.


      • minelan
        kaikkeakanssa kirjoitti:

        "Eiköhän aikuinen ihminen koiraa hankkiessaan tiedosta mistä koiran hankkii."

        Jos tämä olisi totta, niin pentutehtailua ei olisi ollenkaan ja suurin osa katukoiristakin jäisi hankkimatta.

        "Mikäli haluat katukoiran niin silloin tulee olla kokemusta koirista."

        No monellako on? Ja monelleko on siitä huolimatta myyty vastuuttomasti jopa lapsiperheisiin koiria, joiden taustoista ei ole mitään tietoa?

        "Luuletteko, että tätä rumbaa pyöritetään rahan takia??"

        Sinä voit yrittää perustella, miten ihmeessä adoptiomaksut muka menevät suoraan koiran kuluihin. Edes Suomessa ei rokotukset, ell tarkastukset ja rajan yli roijaaminen maksa niin paljoa, saati sitten lähtömaissa. Adoptiomaksujen lisäksi yhdistykset saavat lahjoituksiakin. Ja vaikka tuolla toiminnalla ei miljonääriksi kukaan pääsekään, niin meinaatko sinä, että vain rakkaus koiriin pyörittää toimintaa? Jos se todella olisi tärkeysjärjestyksessä ykkönen, niin koiria ei myytäisi minne vain ja ongelmien sattuessa taas uudestaan uuteen perheeseen hoitamatta ensin ongelmaa. Oma mielipiteeni on myös se, ettei koiria edes roijattaisi näin paljon, jos suomalaisten koirien terveys ja lähtömaassa todellisen ongelman ratkominen kiinnostaisi enemmän kuin toiminnan pyörittäminen ilman järjen hiventäkään.

        "Miksi kaikkea täytyy arvostella?"

        Noh, itse et näytä voivan perustella yhtään sitä, miksi kielteisiä mielipiteitä katukoirien roijaamisesta arvostelet. Roijaaminen kieltämistä tai ainakin nykyistä rankempaa rajoitusta puoltavat jopa eläinlääkärit - ja hyvästä syystä!

        "...ja jos haluat ottaa katukoiran lapsiperheeseen ja sitten haukut järjestön kun koira puri niin olisiko pitänyt kääntyä vaikka suomen Coccerspanieli yhdistyksen puoleen?"

        Ehdottomasti olisi. Yhdistyksiin ei näemmä voi luottaa, joten ehdottomasti kannattaisi jokaisen kääntyä luotettavampien ja vastuullisempien tahojen puoleen koiraa hankkiessaan.

        Valitettavasti EI yksikään rotuyhdistys anna taakuita pennun eliniän kestävästä terveydestä, tavoista eikä ulkonåöstäkään. Et saa koirastasi paljonkaan takuita, oli se sitten rescue-koira tai jonkun yhdistyksen kautta hankittu.
        Itse kasvatin karkeakarvaisia mäyräkoiria pienimuotoisesti 29 vuotta. Ja todela voitokkaastii, mutta se ei estä sitä, että en olisi huolissani näistä rescuekoirista, jotka ovat kokeneet karmean kohtalon.
        Toivottavasti auttajia riittää.


    • Eppu1234

      Minä olen tyytyväinen sekä koiraan että yhdistyksen toimintaan. Koiran otin puoli vuotta sitten, ottamispäätöstä mietin noin kuukauden ja lähetin paljon kysymyksiä, joihin sain vastauksen aina vuorokauden sisään. Koirasta sain videokuvaa, mikä kertoi koiran luonteesta ja olemuksesta ja auttoi ottamispäätöksen tekemisessä. Tutkitutin koiran suomalaisella eläinlääkärillä ja otatin esbl/mrsa-testit. Koirasta ei löytynyt moitetta. Se on ollut sitä mitä luvattiinkin. Jälkeenpäin on tuntunut mukavalta, että koiraa Venäjällä hoitaneet ihmiset ovat koiran voinnista edelleen kiinnostuneita. Omalta kokemukseni perusteella voin suositella yhdistystä.
      Etsin tietyn tyyppistä koiraa myös suomalaisista kodinvaihtajista, mutta sopivaa ei näyttänyt olevan tarjolla. Kahdesta koirasta pyysin tietoja, mutta niihin ei koskaan vastattu. Ehkä kotimaisille ongelmattomille kodinvaihtajille on niin paljon kysyntää.

    • Erittäinhuijattu

      Pysy kaukana tästä yhdistyksestä :( :( on olemassa hyviä rescueyhdistyksiä esim. Viipurin koirat ry.

    • Eläintenhoitaja

      Tämä yhdistys koostuu kahdesta hujjareista. Ottivat varaamani koiran takaisin kun eivät kestäneet kritiikkiä. Varausmaksua en saannut takaisin.
      Poliisi ei pysty hirveästi tehdä. Mutta miten enemmän kuitenkin ottaa poliisiin yhteyttä niin paremmin poliisi varmaan tutkivat niiten touhua. Kaikin puolin huono yhdistys.

      • Kavallus

        Varausmaksua on laitonta pitää, jos luovuttaja peruu kaupat. Ota yhteyttä poliisin lisäksi kuluttaja-asiamieheen ja tarvittaessa oikeusaputoimistoon.


    • Rescue-omistaja

      Meillä on yhdistyksen kautta koira, mutten myöskään suosittele TÄTÄ yhdistystä kenellekään. Meille syksyllä 2017 tullut koira on kyllä oikein ihana, enkä siitä enää luopuisi, mutten ole varma onko se todellisuudessa koskaan ollut mikään katukoira, vai onko kyse pentutehtailusta. Koira on ollut hieman liiankin helppo. Yhteyttä yhdistys ei ole pitänyt ensimmäisten kuukaisien jälkeen. Adoptioprosessi meni meilläkin turhan nopeasti, ja eteni kuin liukuhihnalla. Jossain vaiheessa epäilytti, mutta otimme kuitenkin koiran. Jälkikäteen ajateltuna oöimme turhan sinisilmäisiä.

      Suomesta löytyy vaikka kuinka paljon yhdistyksiä (Kulkurit, Viipurin koirat jne...) , jotka tiedottavat toiminnastaan ajantasaisesti ja läpinäkyvästi. Tämän yhdistyksen nettisivuilta ei selviä oikein mitään muuta kuin pelottelua ja säälin herättelyä, eivätkä sivut ole päivittyneey kuukausiin (vuosiin?), vaikka koiria tulee kymmenen kerrallaan parin viikon välein jatkuvalla syötöllä. Esim. mahdollisista ongelmista ei tiedoteta tai ostajaa ohjeisteta Suomeen tulon jälkeen tarvittavista madotuksista, rokotuksista tms.
      ohjeisteta, eikä nettisivuilla selvitetä yhdistyksen rahankäyttöä tai varainhankintaa. Yhdistys täyttää Eviran pakolliset tuontimääräykset, mutta mitään extraa ei tehdä tai huolehdita. Tuntuu siis siltä, että kaikki mahdolliset (sairaatkin) koirat tuodaan Suomeen, eikä oikeasti koeteta vaikuttaa oloihin paikan päällä.

      • jhhknvknmb

        Paras, on auttaa siellä ongelmamaassa.Ei auta tännetuonti, kun loput lisääntyy holtittomasti....


      • Zxcvbn

        Hyvät rescueyhdistyksethän tekee myös työtä paikanpäällä (sterilointeja,rokotuksia, valistusta) yksittäisten koirien "pelastamisen" lisäksi. Tekeekö tämä yhdistys? Itse en luottaisi yhdistykseen jonka ainut toiminta on kulkukoirien välitys.


      • Eivät ainakaan kerro tekevänsä, joten tuskin. Välillä he ovat järjestäneet ruoka- ja tarvikekeräyksiä, joista ei ole aivan selvinnyt mihin tavarat menevät: tarhoille Venäjälle, vai myyntiin jonka tuotto käytetään "yhdistyksen toiminnan hyväksi".


    • Koirankouluttaja

      Olen itsekin kuullut tästä samaisesta yhdistyksestä epäilyttäviä tarinoita. Se mitä koirien maksuihin tulee, on totta ettei yhden koiran rokotus, passi, matka etc. Maksakaan niin paljoa, mutta loppu osa rahoista menee koirien ruokiin, koppeihin, peteihin, tavaroihin, madotuksiin ja esim. Muiden tarhalla olevien koiria sairauksien, vammojen yms. Hoitoon, sekä muidenkin kulkukoirien kastraatioihin. Näin ainakin Portugalissa yksityisellä koiratarhalla jossa teen vapaaehtoistyötä koiran kouluttajana. Tarhan omistajalle itselleen ei jää toiminnasta varoja käteen käytännössä ollenkaan, vaan hommaa pyöritetään vapaaehtoisten, lahjoitusten ja koirista saatavien maksujen, sekä omien varojen avulla ja omistaja hankkii oman leipänsä muuten.
      En toki kiellä sitä etteikö voittoa tavoittelevia yhdistyksiäkin löydy jotka sysäävät koiria kenelle tahansa. Tärkeintä olisi olla rehellinen ja etsiä terveille koirille koteja jossa ne voivat viettää hyvän loppuelämän. Meilläkin koirien ongelmat hoidetaan ja jos ovat liian vaativia, esim. Arvaamattomia, niille etsitään kodit joissa oikeasti pärjätään sellaisten koirien kanssa tai sitten niitä ei sijoiteta ollenkaan. Niin kuin edellä jo todettiin, antamalla vääränlaisia vaikutelmia koirista saadaan aikaiseksi oikeasti hyvin vaarallisia tilanteita.
      Itse suosittelen juurikin niitä muutamia mainittuja Suomessa toimivia yhdistyksiä, kuten Viipurin koirat, kulkurit. jotka ovat vastuuntuntoisia ja oikeasti tekevät työtä koirien puolesta.

    • yeruerueru

      "Olen pariin kertaan kysellyt yhdistyksen nettisivuilla asiasta, minkä seurauksena minut on estetty kokonaan"

      Taisit kysellä aika kohteliaasti etkä suinkaan ole häirikkö

    • Edelliselle kirjoittajalle vastaukseksi, että olen myös ilmeisesti "mustalla listalla". Yhdistys koettaa hiljentää kaiken toimintaansa koskevan kritiikin, ja vastaa kaikkeen arvosteluun agressiivisesti.

      Jos haluat rescuen, niin kannattaa katsoa tältä sivulta vastuulliseen rescue-toimintaan sitoutuneet suomalaisyhdistykset. Niitä on toistakymmentä, eikä Kodittomien eläinten SOS ole listalla (tuskin tulee koskaan olemaankaan). Kysyin yhdistyksen facebook-ryhmässä, milloin he aikovat liittyä ohjelmaan, johon sain todella asiattoman vastauksen ja mm. toteamuksen etteivät he kaipaa ohjeita tai apua, sekä käskyn tehdä itse jotain hyödyllistä ja olla kritisoimatta heitä.

      Vastuulliset yhdistykset mm. sitoutuvat tautitestauksiin ja niiden pistokokeisiin lähtömaassa, sekä sitoutuvat antamaan koiran ottajalle tiedon mahdollisista taudeista sekä mm. seuraavista madotuksista ja rokotuksista, jotka tämä yhdistys kuittaa sanomalla: "kaikki tarvittava on hoidettu, ei tarvitse testata tai tehdä mitään".

      https://www.responsiblerescue.fi/kriteerit

    • Henriiikka

      Meille tuli koira tämän yhdistyksen koirien mukana jonkun aikaa sitten ( oli kyllä muita välikäsiä mukana enkä lopulta tuntenut näistä ihmisistä ketään ) ja jouduttiin tekemään eutanasiapäätös eläinlääkärien kattavien tutkimusten jälkeen koiran huonon kunnon ja huonon ennusteen takia.

      Monta kertaa tässä matkan varrella tuonti peruuntui milloin mistäkin syystä eikä yhteyttä minuun pidetty ja varmaan mulle on valehdeltu aivan kaikesta. Silti sain aivan kamalia viestejä venäjältä, koska en palauttanut monisairasta koiraa takaisin sinne, 100% varmasti olisi joutunut kiertoon seuraavalle hyväuskoiselle ja koiran kärsimys olisi siten vain jatkunut. Suru tästä on ollut aivan järkyttävä ja sitten vielä tämä syyttely päälle.

      Minut on varmaan estetty myös monesta paikkaa ja todellakin olen ollut liian luottavainen, mutta jatkossa olen varmasti fiksumpi ja vähemmän sinisilmäinen. Mulla oli kokemusta yhdestä rescue-koirasta ja silloin kaikki sujui todella hyvin, mutta olikin toisen yhdistyksen kautta. Olkaa siis enemmän järkeviä kuin minä ja laittakaa homma poikki ajoissa, jos joku toiminnassa epäilyttää...

    • Eitiedämitätehdä

      Hei auttakaa! Löysin koiran heidän sivuiltaa joka kiinnostaisi ja sopisi kerrostaloon. Mutta aloin epäilemään koska luin kommenttine... koira olisi steriloitu, madotettu ja sirutettu heidän mukaansa.
      Uhka vai mahdollisuus?

      • drgdrg

        Jos sinulla on ostosumman verran ylimääräistä rahaa eikä koiran sairaalloisuus tai sen palautus kiertoon haittaa, niin kokeile toki. Joku voittaa venäläisessä ruletissakin.


    • meille-myös

      Olihan tv:ssa juttu noista ja lähes 80% rokotustodistuksista on väärennetty myös Virosta tulleilla.Ei lekuri saa hinnan ja tekee paprut ja koira saa valohoitoa.
      Onneksi on tulossa tiukempi seula eli koirilta jotka tulee maahan otetaan testit jossa selviää onko rokotettu ja madotettu kuten tuontimääräykset sanoo. Jos ei niin koira ei pääse maahan. Pikatestiä kehitetty jo vuosia suomessa ja alkaa kokeilu vuoden alusta. Pitää muistaa että vesikauhu tarttuessaan ihmiseen tappaa 100% sen ihmisen aina ellei mene heti varuiksi testeihin ja ne maksaa yhteskunnalle pelkästään 2500€/kerta. Pitäisi olla niin että testiin ilmaiseksi pääsisi vain ne joita toisen koira puree ei oma koira. Oman koiran rokotukset on pidettävä vaan kunnossa ja sillä hyvä.
      Norjan esimerkkiä pitäisi noudattaa heti sillä norjalaiset kielsi kaikkien rescuekoirien tuonnin maahan kokonaan. Samoin sekarotuisia ei saa maahan tuoda enään ollenkaan, kun siellä niitä omastakin takaa annettavaksi. Turisti tietenkin saa käydä koiran kun koiran kanssa jos parerit kunnossa eikä ole kielletyllä listalla oleva rotu.

      • eiperävalotakuutakaan

        Hyvä että joitakin sairauksia voidaan testeillä pois sulkea tai huomata. Evira ei suosittele katukoirien ja rescueuden tuontia,juurikin tautiriskin vuoksi.
        Et kannattaa ihmisen oikeasti miettiä mitä toimintaa tukee .Myyjä haluaa vaan rahat tyhmiltä, ja tyhmiähän saa huijata.Eivät vastaa kyn perään soittelee jos koira sairastuu, tsi käytöshäiriköi.
        Keskustelkaa noista tuonneista tuontimaan ihmisten kanssa .He tietää touhusta enemmän ku te.


    • Abcs

      En missään nimessä suosittele tätä yhdistystä. Löysin kiinnostavan oloisen koiran netti-ilmoituksen perusteella, otin sähköpostilla yhteyttä ja kyselin lisätietoja. Omistaja vastaili epämääräisesti ja lyhyesti mm koiran luonteesta, eikä vastannut kaikkiin kysymyksiin ollenkaan.

      Kun menin paikan päälle, koira lähestulkoon työnnettiin mukaan koeajalle, minulta ei kyselty mitään, eikä varmistuttu siitä, että olen hyvällä asialla. Epämääräisesti sovittiin koeajasta, jonka aikana koiran voi vielä palauttaa ja sitten jos sen haluaa pitää, paperit tulevat myöhemmin postissa.

      Tyhmä ja hyväuskoinen kun olin, otin koiran mukaan. Koira oli erittäin laiha ja rapsutteli itseään jatkuvasti. Koira lähtikin sitten takaisin melko pian, enkä tuohon yhdistykseen enää kajoa. Jokainen tekee oman päätöksensä, mutta minä en suosittele tämän yhdistyksen kautta asioimista.

      • minelan

        ABS
        miksi et hoitanut koiraa kuntoon


    • Evildead

      Olen myös suunnitellut koiraa tuolta. Vastaavat kyllä kysymyksiin ja videotakin tullut. Mutta....koirat näyttää todella hyväkuntoisilta...minulla,ollut rescue ja ei kyllä ollut hyväkuntoinen. Mahtava koira kuitenkin tuli kun turkin vaihtoi kokonaan. Tietääkö kukaan mikä tuo Karjalan tarha on mistä koirat kuulemma tulevat?

    • Juuka

      Kuka hullu ottaa koiran täältä? Mikään ei pidä paikkaansa mitä luvataan. Koiran paperit on kuukausi tolkulla venäjän puolella. Ei rokotuksista tietoakaan...

    • Kannattaaostaa

      Itsellä on otettu koira tuon kautta ja tullut Virosta.Koira on ollut jo minulla 5 vuotta ja olen ollut tyytyväinen.Ei ole ollut sairauksia ja uusintarokotukset annettu vuosi sitten.

      Ottaisin jatkossakin tuolta koiran ja voinkin suositella muillekkin.

      • onervamiettiiviellä

        Ootko trokari,saako sulta listaa?


    • janneko

      ootko saanu mitää selvyyttä? meillä vähä ongelmia yhdistyksen kanssa..

      • Juuka

        Tietoa heidän toiminnastaan on vaikka kuinka ja paljon, mutta en ala täällä enempää kertomaan. Otan yhteyttä viranomaisiin.


      • voisentään

        Lue uutisia,selvis paljon.


    • Olen.tyytyväinen

      Ei ole ollut ongelmia yhdistyksenkautta.Koira oli tullessaan villi.Ei ollut koskaan ollut pantaa eikä kulkenut hihnassa.Sisällä hyppi pöydillä ja oli käsissä kiini ja kengissä.Puolivuotta meni ennenkuin oppi tavoille ja nyt hyvin kiltti.Koskaan ei ole rikkonut mitään sisällä eikä haukkunut.
      Parempaa koiraa ei enään voi ollakkaan.
      Koirapassissa oli kaikki rokotukse merkattu asiallisesti mahdollinen arvioitu syntymäaika ja paino Suomeen tultaessa ja ennen luovutusta.
      Voinkin näin suositella koiranottoa tuolta.Tietenkin joka koira on oma yksilönsä ja ei voi olla varma minkälaisen saa ja sama koskee myöskin Suomalaisia kenneleitä.Monessa suomalaisessa kennelissä vastuu loppuu,kun pentu häviää näkyvistä.

      • Russian78

        pitäis kyllä järkevän ihmisen tajuta, että jos venäjältä katukoira tänne tuodaan niin mistä helvetistä syntymäaika tiedetään päivälleen, niinkuin heidän koirien myynti ilmoituksissa, joka ikisessä on ... D


      • huomioinut

        Rokotukset onkin yleisesti vaan passissa,ei koirassa .Niitä tuojia on jääny kiinni,oli uutisissakin.Jos iän tietää,sua on huijattu.Se ei oo katupentu.Se on luultavammin pentutehtaasta,jossa teetetään pentuja myyntiä varten.
        Niitä ostamalla kannattaa pentutehtailua.Siitä on paljon ollut uutisissa.Kannattaa googlettaa,saa tietoa.Kannattas ottaa selkoa jo ennen pennun ottoa.


    • Näinmeilläon

      Itsellä on koiran arvioitu syntymäpäivä Virosta tuodulla koiralla.Kyllä eläinlääkäri osaa arvioida kuinka vanha koira on.Eli ei ole tarkkaa syntymäpäivää.

      • Ettäsilleen9

        Älä jauha kakkaa. Yksikään eläinlääkäri ei osaa arvioida syntymäpäivää edes suuntaa antavasti, eikä järjissään oleva sellaista menisi tekemäänkään. Muutaman kuukauden tarkkuudella eläinlääkärit osaavat toki arvioida nuoria koiria, pikkupentuja vähän tarkemminkin joskus jopa päivien tai ainakin viikkojen tarkkuudella. Aikuisia koiria yksikään lähtee äärimmäisen harvoin arvioimaan kuin vuoden tarkkuudella. Syntymäpäiviä ei siis todellakaan yksikään normaalijärkinen eläinlääkäri lähde arvuuttelemaan, mutta sen verran osaavat sanoa, puhutaanko n. 6kk vai kahden vuoden ikäisestä jne.


      • Hölmöhuijataan

        Mieti,eikö oo hassua,et tietävät katukoirien syntymäpäivät ?
        Taitaa kuule olla ihan suunniteltu pentue,ja tarkotuksella astuttu,et myytävää saadaan.
        Herkkäuskoisille voi sepittää mitä vaan,ne kyllä pelastuksen huumassaan uskoo kaiken,ostaa ja maksaa.Monet ostaa selvästi sairaankin,pentutehdaspennun,ja itkevät kun se menehtyy lääkäri hoidoista huolimatta.


    • Tyytyväinenolen

      Oma koira on ollut alta vuoden ikäinen,eli pentu,kun se on arvioitu eikä ole tarkkaa syntymäpäivää merkattu passiin.

      Olen ollut tyytyväinen koiraan ja kommentoinu kiitokseksi yhdistyksen sivulla.Siellä olen kertonut miten koira voi.

      • Muuttärkeämpiä

        Eviran mukaan reckut on riski suomen ihmisille ja koirille,ja niitä pitäis auttaa kohdemaassa.
        Et taida välittää yhtään muiden ihmisten etkä heidän koiriensa turvallisuudesta.Lluulet et tekoas arvostetaan?....älä vie liki muiden koiria,koirapuistoja ja kerää ulosteet.Se on riski muille.


      • Wtr1950
        Muuttärkeämpiä kirjoitti:

        Eviran mukaan reckut on riski suomen ihmisille ja koirille,ja niitä pitäis auttaa kohdemaassa.
        Et taida välittää yhtään muiden ihmisten etkä heidän koiriensa turvallisuudesta.Lluulet et tekoas arvostetaan?....älä vie liki muiden koiria,koirapuistoja ja kerää ulosteet.Se on riski muille.

        Ei todella ole mikään riski muille koirille eikä ihmisille ja ainahan koiranpaskat kuuluu ottaa pois.
        Koiralle on annettu uusintarokotukset ja eläinlääkäri tarkistanut ja annettu madotus 2 kertaa vuodessa.

        Varmaan kaikki ei huolehdi edes jalostetuista koirista niin hyvin.Jalostettua koiraa en edes huolisi vaikka ilman saisi.


      • Anonyymi

        Minulla on yksi koira tuotu Virosta ja nyt otin Venäjältä tuodun toiseksi.
        Varmistan,että rokotukset ovat kunnossa eläinlääkärin kautta kokein.


    • Juuka

      juu ei osaa Eläinlääkäritkään arvioida edes suomalaisten koirien ikää :D

    • Russian78

      Kevät tulee. Eläimillä ja linnuilla kohta poikaset, kannattais pikkuhiljaa alkaa pitää niitä koiria kiinni...

    • Juuuuuu

      Missä on faktaa tai lehtijuttuja tästä yhdistyksestä? En googlella löydä...

    • huijattu22

      Juu takuusumma luvattiin takas jos koiraa ei pidetä. käskitävt pitämään koiraa siihen asti että voivat hakea sen pois. oli ylittynyt tuo 2 viikkoa sen takia kun he eivöt ehtineet hakea ja takuusummaa en saa takaisin. käytin koiran myös rokotuksessa eikä siitäkään rahaa saa takaisin vaikka sopimuksessa sanovat osallistuvansa kustannuksiin.

    • Jaa-a

      Niin jos edes ovat mitään hylättyjä koiria , ettei vaan tosiaan ole pentutehtaan tuloksia ???

    • Tsiisus

      Koirat näyttävät liian hyväkuntoisilta katukoiriksi. Piste.

      • Anonyymi

        Eihän ne sentään suoraan kadulta Suomeen tule vaan joko eläinsuojelijoiden ylläpitämältä tarhalta tai sijaiskodista. Harva rescuekoira on edes kovin pitkään kadulla joutunut asumaan. Monet on korjattu talteen pian hylkäämisen jälkeen tai ne on dumpattu suoraan tarhalle.


      • Anonyymi

        Suomeen tuodaan mahdollisimman terveitä ja hyväkuntoisia koiria, joilla on edellytykset aloittaa normaali kotikoiran elämä Suomessa. Koirat hoidetaan jo lähtömaassa kuntoon adoptiota varten niin pitkälle kuin se on mahdollista.


    • kamalaisäntä

      puhelimeen vastaamatta jättäminen töiden takia oli kuulema eläinsuojelurikos eikä rahaa saa takaisin ' :)'

    • Anonyymi

      Minä otin koiran tältä yhdistykseltä. Rokotuskortti ja rescuesopimuspaperit on. Luovutuspaperit olisi jääneet saamatta ellen itse ottanut kopioita mukaani ja täyttänyt luovutushetkellä paikan päällä.
      Ainoa asia mikä minua ärsyttää on se ettei koiran taustasta saa imemälläkään mitään tietoa. Puhelimella en ole saanut yhteyttä. Ei edes miltä koiratarhalta koira tulee. Sain koiran kuraattorin yhteystietolinkin josta en ole saanut vastausta.
      Koira muuten on mitä odotin. Odotin hankalampaa tapausta kun kyse rescuesta.
      On niin tuore tapaus että vielä en ole testauttanut lääkeresistenssiä ja muita vasta aineita. Niillä kun ei ole kiire. Koiralla menee aikaa sopeutua uuteen ympäristöön siinä missä itselläkin koiraan.
      Jos ilmenee jotain vilppiä niin yhdistys joutuu vastuuseen. Siitä pidän huolen.

      • Anonyymi

        Usein rescuekoirien koko tausta ei ole tiedossa, tai siitä tiedetään hyvin vähän. Rescueyhdistys pyrkii antamaan kaiken mahdollisen tiedon.

        Mistä alun perin sait tiedon rescuekoirastasi? Yhdistyksen sivuiltako? Eikö siellä annettu jo perustiedot taustasta? Enempää tietoa ei useinkaan ole olemassa, kaikki tieto annetaan, mitä on.


    • Anonyymi

      No tuo huoli loppuu sillä Rescuekoirian maahnatuonti kielletään 2020 Tammikuusta lähtien ja sen ehti viime hallitus jo tehdä onneksi. Norja kieltsi jo vuosi sitten kokonaan niiden haun Norjaan ja 2020 maahan pääsee enään koira joka on virallisessa rekisterissä omassa maassa. Eli vain Kennelliiton koiria voi viedä lomalle Norjaan 2020 alusta. Siellä varauduttu kovempaankin sillä jos Afrikkalainen sikarutto saapuu suomeen Venäjältä tai Viron kautta ei yksikään lemmikki pääse enään rajojen sisälle.

      • Anonyymi

        Ai, hallitusko on kieltänyt rescuekoirien tuonnin ? Viikon vitsikö ?


    • Anonyymi

      Tällä yhdistyksellä oli juuri myynnissä spanieli. Laitoin siitä kyselyä, koska ilmoituksessa ei mainittu kyseessä olevan rescue. Sain lähes heti vastauksen, missä kerrottiin koiran olevan rescue ja sijaiskodissa odottamassa "rakastavaa loppuelämän kotia".

      Olin pyytänyt numeroa, jotta voisin soittaa koirasta. Viestissä ollut numero meni jollekin toiselle henkilölle, joka myös oli laittanut koirasta kyselyä. Oli siis vahingossa copypastennut oman vastauksensa lisäksi myös palan toisen henkilön viestistä. Laitoin asiasta viestiä ja kysyin tiedetäänkö koiran taustoista mitään, mistä se on yhdistykselle tullut ja mitä tautitestejä he teettävät koirille. Lisäksi kerroin, että yhdistyksen toiminnasta löytyy hieman negatiivissävytteistä nettikirjoittelua ja kysyin, onko heillä ollut toiminnan käynnistämisen suhteen haasteita ymv. Kaikki tämä hyvin ystävällisesti. Sen jälkeen ei olekaan enää vastattu mitään.

    • Anonyymi

      Onko kukaan saanut yhdistyksestä lisätietoja? Edelleenkään mistään ei selviä mitkä tarhat ovat yhdistyksen yhteistyökumppaneita ja millaista ennaltaehkäisevää työtä he tekevät Venäjällä. Esim. paikallisten katukoirien steriloinneista tai rokotuksista ei ole tietoa, mikä on monien yhdistysten ydintehtävä.

      Nämä ilmeisesti keskittyvät vain koirien tuontiin???

      • Anonyymi

        Mistään ei saa mitään tietoa. Koiria haalitaan sieltä sun täältä ja ainoa tavoite on saada myytyä mahdollisimman monta Suomeen. Mitään papereita et saa, jos et vaadi. Jos koira on esim. aggressiivinen (kuten mm. Bim-koiran tapauksessa) ja haluat luopua, ottavat koiran ja eivät kerro ongelmista vaan myyvät surutta eteenpäin. Esim. Bim ainakin kerran, mahdollisesti kahdesti yhdistykselle palautunut koira, joka on taas myynnissä siellä sivuilla...

        Älkää tukeeko tällaista toimintaa. Ottakaa koira kunnollisesta yhdistykseltä, joka sitoutuu vastuulliseen toimintaan eli täyttää Responsibile Rescue määritelmän. Tällöin toiminta on läpinäkyvää ja koirien taustat tiedetään.


    • Anonyymi

      On harmittavaa, että kissat kiskotaan kotikulmiltaan tai pelastetaan rescueyhdistysten toimesta Virosta ja Romaniasta asti. On noloa, kun ihmiset on niin ylpeitä rescuekissoistaan, tajuamatta, että rescue tulee ulkomailta ja täysin tuntemattomista oloista. Ulkomainen kissa on vielä halvempi yhdistysten kautta kuin kotimainen kulmiltaan pöllitty kissa. Rekisteröimättömät sirutetut kissat ilman omistajatietoa on juuri näitä ulkomaisia katteja, joita on tuotu pilvin pimein rescuehuumassa Suomeen taudeista välittämättä. Nythän meilläkin on sitten kissahiv, kiitos heidän.

    • Anonyymi

      Vanha juttuhan tämä, mutta kommentoidaan..

      Meillä on rescue-koira, joka on tullut tämän yhdistyksen kautta. Kaikki meni hyvin, ei mitään valittamista. Sain tästä miehestä ainakin sen kuvan, että hän aidosti rakastaa eläimiä. Meidän koiruus oli sellainen kuin miksi kuvailtiin. Aluksi se oli arka, mutta rohkaistui ja on nyt ihan täysi kotikoira. <3

      Rescue-tapauksille pitää antaa paljon aikaa, tilaa, ymmärrystä. Hyvä kohtelu kuitenkin kantaa hedelmää. Ei kuitenkaan heti voi odottaa, että koira luottaa. Kärsivällisyyttä pitää olla.

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1604
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1468
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1452
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1308
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1245
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1168
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe