sohvan pesu

1234

Meillä tummansininen pestävä sohva, mutta istuintyynyjen vetoketjut niin lyhyet ja tiukat
että irroittaminen lähes mahdotonta,,, ja saako niitä ikinä takaisin jos irti saisikin. Irrottaisiko pesula jos pesettäisi?

16

29046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuokraa

      Tuolla alempana joku kysyi samantyyppistä asiaa ja häntä "oma kokemus" neuvoi vuokraamaan tekstiilipesurin. Kannattaa kysyä siivousfirmoista, onko heillä vuokrauspalvelua tai sitten pesulasta.

    • Johanna

      Ensinnäkin imuroi sohva hyvin. Sitten ostamaan esim Askosta Soft Care:n vaahtopesuaine. Noudata ohjeita, sohvasi tulee takuulla puhtaaksi. Sen jälkeen suojaat sen saman valmistajan suoja-aineella.

    • minä ainekin

      Jos soffa ei ole ihan mahdottoman likainen, hanki (tai lainaa jos jollakin tutulla on) tämä höyrypesuri, mitä tv shop myi kovalla hinnalla. Minä löysin paikallisesta halpamarketista samaisen höyrypesurin 20 €. Pesasin sillä soffat ja hyvin lähti puhtaaksi. Ja lisäetuna tuli, että soffakangas "vetääntyi" kuoseihinsa niistä kohdista missä kangas on vuosien saatossa päässyt venymään.
      Toimii muuten erittäin hyvin myös mattojen pesussa, mikäli likatahroja on sielä täällä. Käyttömahdollisuuksia on monia, joten raha ei mene hukkaan. (Ainoa iso työ siinä on sen esille ottaminen..)

      • Katrin

        Minkämerkkinen ja mistä liikkeestä ostit tämän höyrypesurin? Ja minkä kokoinen on?

        Voisiko sillä ajatella pestä villaplyyssimattoa ?

        Kiitos etukätween tiedoista!


      • reiska

        hei kuule, mistä ostit sen aparaatin? Mua hirvittää maksaa tv-shopin kannusta se kova hinta, jos ei olekaan hyvä.Jollain palstalla haukuttiin aivan leluksi semmoiset pienet laitteet, mutta mihin sen isonkaan laittaa jos on ahdasta...


    • tehty

      Tekstiilipesuri = painehuuhtelukone on ainoa laite jolla saat sohvasi puhtaaksi. Mutta pese oikein eli niin, että pesuainetta ei jää kankaaseen.
      Vetoketjut ei ole sitä varten, että päälliset voisi pestä. Jos peset ne irralaan, niin ne kutistuu / muuttaa muotoaan ja todennäköisesti et saa niitä enää takaisin.

      Tuolle vaahtopesijälle sanoisin, että tekstiilinsuoja-aineet vaatii ehdottomasti puhtaan kankaan, eikä siinä saa olla pesuainejäämiä. Kuvaamallasi tavalla homma ei toimi.

      Ei se kyllä totuuden nimissä toimi muutenkaan... Tee vaikka testi, jos et usko:
      Vesi kelluu just suojatun kankaan päällä, mutta tee sama koe muutaman viikon päästä. Vesi menee läpi ihan kuin suojaamattomastakin kankaasta. Näitä on joskus pesty ihan ammattimaisesti ja käytännössä ei ole mitään eroa sillä onko kangas joskus suojattu, tai ei. Ikävä kyllä.

      • Johanna

        Kokeile ensin itse, ennen kuin puhut...
        Tällä samalla aineella olen pessyt niin sohvat kuin myös auton penkit. Tätä ainetta käyttää esim. ammattilaiset autoliikkeissä.
        Ok, sohvan päällisen voit saada irti, pestyä ja takaisin paikoilleen, mutta ensin pitää tietää kestääkö päällinen lainkaan vettä. Jos, niin pese väljässä vedessä, venytä muotoonsa ja kosteana takaisin paikoilleen. Vaikka kangas päällisessä kestääkin vesipesun, niin mahdolliset tereet eivät välttämättä kestä. Niissä voi olla käytettynä paperinarua, joka katkeaa kastuessaan. Myös saumat eivät välttämättä ole huoliteltu tavalla, joka kestää pesun.
        Välttämättä asiakas ei ole ostotilanteessa osannut kysyä kaikkia näitä asioita myyjältä. Itse myyjänä suosittelen ko. ainetta soft carelta, koska olemme sen havinneet erittäin toimivaksi. Myös suoja toimii, vaikka edellinen kirjoittaja sitäkin epäili. En myöskään ymmärrä edellisen pointtia, jos aine vaatisi puhtaan pinnan niin miksi pesemään?!?!
        Kokeile ensin vähemmän näkyvään paikkaan, niin tehokas, että saattaa irroittaa väriä. Lupaan, että ohjeen luettuasi ja kuvaamallani tavalla "homma toimii".


      • on oikeasti tehty
        Johanna kirjoitti:

        Kokeile ensin itse, ennen kuin puhut...
        Tällä samalla aineella olen pessyt niin sohvat kuin myös auton penkit. Tätä ainetta käyttää esim. ammattilaiset autoliikkeissä.
        Ok, sohvan päällisen voit saada irti, pestyä ja takaisin paikoilleen, mutta ensin pitää tietää kestääkö päällinen lainkaan vettä. Jos, niin pese väljässä vedessä, venytä muotoonsa ja kosteana takaisin paikoilleen. Vaikka kangas päällisessä kestääkin vesipesun, niin mahdolliset tereet eivät välttämättä kestä. Niissä voi olla käytettynä paperinarua, joka katkeaa kastuessaan. Myös saumat eivät välttämättä ole huoliteltu tavalla, joka kestää pesun.
        Välttämättä asiakas ei ole ostotilanteessa osannut kysyä kaikkia näitä asioita myyjältä. Itse myyjänä suosittelen ko. ainetta soft carelta, koska olemme sen havinneet erittäin toimivaksi. Myös suoja toimii, vaikka edellinen kirjoittaja sitäkin epäili. En myöskään ymmärrä edellisen pointtia, jos aine vaatisi puhtaan pinnan niin miksi pesemään?!?!
        Kokeile ensin vähemmän näkyvään paikkaan, niin tehokas, että saattaa irroittaa väriä. Lupaan, että ohjeen luettuasi ja kuvaamallani tavalla "homma toimii".

        On takavuosina pesty ja suojattu niin huonekaluja, kuin kokolattiamattojakin. Mm. softcarea on levitetty kymmeniä, kymmeniä litroja. Markkinat vaan oli liian työläät, mutta tärkeämpi pointti on se, että en usko kokemusteni perusteella näihin tuotteisiin.

        Ammattilaisia on niin montaa laatua. Ainoa oikea menetelmä on pesuaineen levitys sumuttamalla ja pesu / huuhtelu painehuuhtelukoneella. Jos kankaaseen jää pesuainetta, niin lika tarttuu entistä helpommin. (vrt. ottaisitko vaatteesi pyykkikoneesta ilman huuhtelua?)

        Teflonsuoja-aineet vaativat todellakin puhtaan kankaan, eikä siinä saa olla pesuainejäämiä. Usein jopa mittasin kankaan Ph:n ennen suojausta ja kangas todellakin neutraloitiin niin, että ph-liuska näytti ~seiskaa.
        Parhaaseen lopputulokseen ja varmuuteen tekstiilisuojan tarttumiseksi, päästään lisäämällä huuhteluveteen esim. sitruunahappoa, mutta tilkka etikkaakin ajaa saman asian.

        Kuiva ja vaahtopesuainetta jää aina kankaaseen. Pesuainetta kankaaseen jää myös menetelmässä, jossa pesuaine laitetaan painehuuhtelukoneen vesisäiliöön. Sinne kuuluu vain puhdasta vettä!

        Olen joskus pessyt kokolattiamattoja joita on pesty vaahto ja kuivapesusaineilla, tai muuten väärin menetelmin. Voin kertoa, että pesuainetta ei tarvita, sillä sitä on näiden menetelmien jäljiltä niin paljon, että tarvitaan vain vettä..

        Softcare sun muut on helppo demota niin, että asiakas "ymmärtää" niiden erinomaisuuden ja tarpeellisuuden. Jopa säkkikangas saadaan vedenpitäväksi ja tuoreet tahrat poistuu vasta suojatusta kankaasta helposti.
        Mutta kun asia on niin, että suojauksen teho katoaa ja katoaa liian nopeasti! Siihen tulee helposti vastaväite, että kuidut on joka tapauksessa kyllästetty ja suojattu vaikka vesi läpi meneekin. Täyttä puppua!

        Esimerkki, jota voit vaikka itse kokeilla:
        Otetaan vaikka kaksi samanlaista tuolia, toinen on suojattu joskus ja toinen jätetty suojaamatta. Tuolit olleet samanlaisessa käytössä ja ovat yhtä likaisia. Kun nämä pestään, niin lika lähtee - tai on lähtemättä aivan samalla tavalla molemmista tuoleista. Mitään eroa ei ole.
        Eikä siinä vuosi sitten suojatussa sohvassa ole tietoakaan mistään lian hylkivyydestä. Usko, tai ole uskomatta. Minä tiedän.


      • ks. aineella
        Johanna kirjoitti:

        Kokeile ensin itse, ennen kuin puhut...
        Tällä samalla aineella olen pessyt niin sohvat kuin myös auton penkit. Tätä ainetta käyttää esim. ammattilaiset autoliikkeissä.
        Ok, sohvan päällisen voit saada irti, pestyä ja takaisin paikoilleen, mutta ensin pitää tietää kestääkö päällinen lainkaan vettä. Jos, niin pese väljässä vedessä, venytä muotoonsa ja kosteana takaisin paikoilleen. Vaikka kangas päällisessä kestääkin vesipesun, niin mahdolliset tereet eivät välttämättä kestä. Niissä voi olla käytettynä paperinarua, joka katkeaa kastuessaan. Myös saumat eivät välttämättä ole huoliteltu tavalla, joka kestää pesun.
        Välttämättä asiakas ei ole ostotilanteessa osannut kysyä kaikkia näitä asioita myyjältä. Itse myyjänä suosittelen ko. ainetta soft carelta, koska olemme sen havinneet erittäin toimivaksi. Myös suoja toimii, vaikka edellinen kirjoittaja sitäkin epäili. En myöskään ymmärrä edellisen pointtia, jos aine vaatisi puhtaan pinnan niin miksi pesemään?!?!
        Kokeile ensin vähemmän näkyvään paikkaan, niin tehokas, että saattaa irroittaa väriä. Lupaan, että ohjeen luettuasi ja kuvaamallani tavalla "homma toimii".

        Lepotuolimme käsinojasta tahra (jotain roiskunutta juomaa), eli en voi suositella ks. ainetta.


      • Pola8
        Johanna kirjoitti:

        Kokeile ensin itse, ennen kuin puhut...
        Tällä samalla aineella olen pessyt niin sohvat kuin myös auton penkit. Tätä ainetta käyttää esim. ammattilaiset autoliikkeissä.
        Ok, sohvan päällisen voit saada irti, pestyä ja takaisin paikoilleen, mutta ensin pitää tietää kestääkö päällinen lainkaan vettä. Jos, niin pese väljässä vedessä, venytä muotoonsa ja kosteana takaisin paikoilleen. Vaikka kangas päällisessä kestääkin vesipesun, niin mahdolliset tereet eivät välttämättä kestä. Niissä voi olla käytettynä paperinarua, joka katkeaa kastuessaan. Myös saumat eivät välttämättä ole huoliteltu tavalla, joka kestää pesun.
        Välttämättä asiakas ei ole ostotilanteessa osannut kysyä kaikkia näitä asioita myyjältä. Itse myyjänä suosittelen ko. ainetta soft carelta, koska olemme sen havinneet erittäin toimivaksi. Myös suoja toimii, vaikka edellinen kirjoittaja sitäkin epäili. En myöskään ymmärrä edellisen pointtia, jos aine vaatisi puhtaan pinnan niin miksi pesemään?!?!
        Kokeile ensin vähemmän näkyvään paikkaan, niin tehokas, että saattaa irroittaa väriä. Lupaan, että ohjeen luettuasi ja kuvaamallani tavalla "homma toimii".

        Mistä aineesta / laitteesta on kyse?


    • paremmin

      Vuokraa pesuri www.rugdoctor.fi Toimitus valtakunnallinen. Sieltä saat myös MYRKYTTÖMÄN likaahylkivä aineen. Ei tarvitse tyhjentää koko asuntoa, kun käsittelee pesun jälkeen aineella. Pätevä pesuri. Kannattaa koeilla. Pesee märkäpesuna ja myös kuivapesuna käsittelyaineen kera. Pointtina on suuri säästö verrattuna pesulatyöhön tai niihin ammattilaisiin, jotka tulevat painehuuhtelukoneineen pesemään.

    • SussuK79

      Vuokraa tekstiili- ja höyrypesuri irent.fi palvelusta.

      http://www.irent.fi/search/list?search_txt=1902&id_item_category=first&search=     

    • Jyrki Höyry

      Nyt voit unohtaa mattojen raahaamisen vaivan pesulaan - tuomme liikkuvan pesulapalvelumme kotiisi ja yritykseesi! Hoidamme tarvittaessa kaikki matot ja kalusteet puhtaiksi paikallaan lattialla!

      Käyttämämme menetelmä on erittäin turvallinen ja sopii kaikille vesipesun kestäville materiaaleille. Puhdistuksessa käytämme vettä ja pesuaineita sekä vain tarvittaessa höyryä.

      Palvelun edut asiakkaalle:

      *Matot, sohvat ja muut huonekalut puhdistetaan paikan päällä niitä siirtämättä
      *Matot , sohvat ja huonekalut tulevat vain pintakosteaksi, joten saat ne lähes heti käyttöön
      *Palveluaikamme ei ole virka-aikaan sidottu- toimitamme palvelun silloin kun se sinulle parhaiten sopii
      *Asiakkaidemme ei tarvitse tehdä mitään ennakkojärjestelyjä - Me teemme kaiken puolestasi!
      *Myrkyttömän suojauskäsittelymme avulla saadan 3 vuoden likaahylkivä pinta kalusteille ja matoille

      Käyttämämme menetelmä:

      *Antaa pesulatason tuloksen
      *Matot pestään laakapesuna
      *Palvelumme käyttämä tekniikkaa mahdollistaa mattojen pesun vaikka parkettilattialla
      *Voimme pestä kaikki vesipesun kestävät materiaalit
      *Palvelumme käyttämä tekniikka pesee, huuhtelee ja kuivaa pestävän pinnan yhdellä työvaiheella

    • TJPesu Oy, Tommi

      Sohvan, maton ja ruokailuruhmän/toimistotuolien pesua kotona/yrityksessä

      Minulla on sohvan ja maton pesu yritys. Toimin pääasissa pääkaupunkiseudulla.
      Erikseen sovittuna ja erillistä korvausta vastaan lähden myös kauemmaksi.

      Esimerkkinä 2:n istuttavan sohvan pesu maksaa 125 €
      Suojauskäsittely 25 €

      Teen myös vakuutusyhtiöitä varten vahinkoarvioita.

      Jos pesun tilaus tuntuu liian kalliilta niin konetta voi myös vuokrata 50 €/vrk
      Jos haluaa niin pesuaine 10 € ja suojauskäsittelyaine 16 €/pullo


      Ota rohkeasti yhteyttä ja kysy lisää 0400 22 77 58 tai [email protected]
      Lisätietoa www.tjpesu.net

    • jeesus sentään

      ei vittu, joka ainoa ketju, ni nää samat jampat mainostamassa puljjujaan. Tuli kyllä jo selväksi! Jos haluan ammattilaisen, googletan sen saatana!

    • Anonyymi

      Yhdellä tarjouspyynnöllä vertailet sohvan pesua palveluatarjoavien hinnat, palveluehdot, takuut ja arvostelut. Näin minäkin tein - https://www.kodinplaza.fi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe