On sitä äärimmäistä teatteria

reppuriika

Katsoin Tainola Shown ja haastattelussa oli Mikko Kuustonen. Kun Mikko valittiin vuoden positiivisimmaksi henkilöksi, hän eli elämänsä syvintä masennusjaksoa.
Ihminen voi näytellä, vakuutella ja huijata ulospäin ihan mitä haluaa ja onhan Kuustosella näyttelijän lahjat ja ammattitaito. On voinut näyttelystä joku hyötyä, mutta itsellään huijaaminen ei kanna pysyvästi ja kauaskantoisesti vaan seinä tulee eteen.

Sama tulee mieleen miettiessä Pirkko Jalovaaran touhuja. Hän yrittää puolustaa keräyspetoksiaan jopa sillä, että oli jo rikas aloittaessaan saarnaajatyön. Jos hän oli rikas, niin miksi hän sitten alkoi keräämään mummoilta varoja. Olisi voinut lahjoittaa omastaan toimintaan ja lähetystyöhön.

Muutaman kerran olen käynyt kuuntelmassa Jalovaaraa ja Seppo Juntusta, mutta jotenkin on jäänyt empivä tunne. En ole rikastuttanut heitä edes kahden euron vertaa. Yleensä luterilaisessa kirkossa on tapana laittaa kolehtihaaviin "jotain" vaikka se kymmen senttiä. Onpa sattunut niin, että kaveri on sujauttanut käteen pikkulantin, jos itsellä ei ole ollut taskussa mitään. On kai häpeä olla laittamatta.

16

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Homma toimii hienosti palstallakin.
      Itsekin osaat hyvin.

      H.

      • reppuriika

        Ihminen olen minäkin ja pitää olla silmät ja sydän auki ettei tule huijatuksi ja naruta toisia. En ole täydellinen. Ihminen ihmiselle on peili.


      • reppuriika kirjoitti:

        Ihminen olen minäkin ja pitää olla silmät ja sydän auki ettei tule huijatuksi ja naruta toisia. En ole täydellinen. Ihminen ihmiselle on peili.

        "reppuriika"

        Jesse kertoi muinoin, se oli aikaa jolloin ihminen oli vasta suunnitteilla.
        - Ihmisestä tulee herkkä.
        - Miten niin herkkä? Kysyin.
        - Isäni on katsonut parhaaksi antaa Norsuille paksun nahan.
        ihminen saa ohuen.
        Mitäpä minä sitten siihen.
        Jatkoin ihmisen kuvan hahmottelemista Hiilen-palallani.
        Arvaa vain, kuinka monta hahmotelmaani jessen faija oli jo silloin rypistänyt uhri-Lampaitten nuotioon?
        Kerrankin huusi että MINÄ en ole tuon-näköinen.!
        Ainakaan vielä.
        Yritä siinä jumalan-kuvaa sitten....

        H.


      • VoiMikäKuvotusRienaaja

        Perrrrrrrkeleen rienaaja, joka leikkii jumalaa tai ainakin vertaistaan. Kuvottaa, etoo, oksettaa. Yök!!!! On pakko poistua paikalta ainaakin vähäksi aikaa.

        Ei yhtään hauskaa. Pelkästään huonoa makua osoittavaa rienaamista. YÖK!!!!


      • VoiMikäKuvotusRienaaja kirjoitti:

        Perrrrrrrkeleen rienaaja, joka leikkii jumalaa tai ainakin vertaistaan. Kuvottaa, etoo, oksettaa. Yök!!!! On pakko poistua paikalta ainaakin vähäksi aikaa.

        Ei yhtään hauskaa. Pelkästään huonoa makua osoittavaa rienaamista. YÖK!!!!

        "oiMikäKuvotusRienaaja"

        Rauhallisesti nyt.
        Kyllä sinunkin jumalasi varmaan huumorin tuntee.
        -
        Yksi hauska tarina nousi mieleeni.
        Jessekin nauroi sille.
        SIlloin kerran kun rikoimme torvilla sen Jerikon muurin, ei homma mennyt alussa ihan oikein putkeen.
        Vaikka muuten menikin.
        Olethan sinä siitä Jerikosta lukenut?
        -
        Torvi-oktettimme muodosti pari-jonon, jotta musiikki kohdistuisi oikein ja samaan paikkaan vahvasti.
        Toiseksi-takimmaisen soittajan eväistä oli särkynyt raaka kanan-muna.
        Sisältö oli valunut sen torveen.
        Kun Jesse kohotti tahti-puikkonsa kaikki kahdeksan puhalsivat torveensa.
        Se toiseksi takimmainenkiin.
        Sen verran meni löysät housuille että jouduimme ottamaan uusiksi seuraavana päivänä.

        H.


    • Se on normaali eläinkunnan tyyli, ettei heikkouksia sovi näyttää.
      Jos eläin näyttää heikkoutensa, se syödään.
      Naisten ajatusmaailmasta en tiedä, mutta eihän miehen sovi heikkouksia esitellä.
      Jalovaarasta en tiedä, mutta on hän todella hyvä näyttelijä, kun on nainen.
      Yleensä nämä huijarit on miehiä, kun naisia on supliikkimiesten helpompi höynäyttää.
      Onko nämä Jalovaaran seurakuntalaiset miehiä, kun tuntuu, ettänaisen on vaikea naisia vedättää.

      • reppuriika

        Yhdistyksen toinen hallitseva jäsen näyttää olevan mies. Tilaisuuksissa missä olen ollut on suurin osa keski-iästä kuuluu iäkkäimpiin ihmisiin. On pariskuntia mutta suurin osanottajajoukko on selvästi naisia.
        Kun olen kuunnellut Pirkon saarnoja, niin hengellinen terä puuttuu. Ei hän kyllä suoraan kehota ketään tekemään parannusta. On puhetta ongelmista, Jumalan rakkaudesta ja että Jumala tahtoo auttaa ja parantaa.

        Kaiken kohokohta on aina se tilaisuuden lopussa järjestettävä rukouspalvelu. Pirkko ei työnnä ketään kumoon mutta toiset silti kaatuvat. Paljon niissä tilaisuuksissa on ihmisiä, joita ei yleensä seurakunnantilaisuuksissa näy.
        Meidän paikkakunnalla peruttiin jo sovittu tilaisuus ja tuli täydellinen toppi Jalovaaran vierailuille, kun huhut talousrikoksista alkoivat vuotaa.


    • elinkautinen

      Vankeustuomio pitäs langettaa tuosta Jalovaaralle.
      Lehdessä oli juttu 101 vuotiaasta hyväksikäyttäjästä joka sai elinkautistuomion!!

      • Rehellisesti-sanoen

        Olen rukoillut aitoa ja oikeaa jumalaa langettamaan Jalovaaralle tappavan syövän.
        Niin että sen tekokiharat lentää.
        Pettäjät ja hyväksikäyttäjät, vanhusten sumuttajat hirteen.
        Jalovaara pitäisi luovuttaa ISIS järjestön käsiin.
        Harmi, että suomessa ei ole noitalakia enää.
        Juhannuskokoille täytettä.


    • Minusta Mikko Kuustonen on hyvä tarinankertoja, musiikkinsa ei ole tehnyt minuun vaikutusta. Taisi tulla se Unicefin hyväntahdon lähettilään duuni hänelle silloin, kun tähti oli muuten laskussa.
      Masennus on kai ammattilaisellekin vaikea tunnistaa, sen kun voi halutessaan kätkeä erilaisten naamioiden taakse. Yksi niistä voi olla juuri tuo "positiivisuus".
      Masennus ei myy ja julkisuuden henkilö pystyy vain harvoin rahastamaan sillä, vaikka yritystä on..))
      Olen tavannut Pirkko Jalovaaran vain kerran. Silloin kun hän Seppo Juntusen kanssa kaatoi kansaa. Ei hän minuun erityistä vaikutusta tehnyt, silti nuo rahasotkut yllättivät. Hän ei ehkä ole sitten koskaan mennyt sen "neulansilmän läpi".

      Eikös niissä lopunajan kuvauksissa kehotettu varomaan susia lammasten vaatteissa, vääriä profeettoja ? Niitä löytyy minusta kaikilta elämänalueilta. Kevyempien gurujen on helpompi kääntää takkia, vakuuttaa, että on "kehittynyt", uskovien kohdalla se on vaikeata. Heiltä kun odotetaan moraalista nuhteettomuutta.

      • makkarasukka

        Reppuriika kirjoitti Tainola show ohjelmasta. Olen jo kotvan aikaa mietiskellyt, ovatko näyttelijän työt perintöhommeleita. Kuustosella pari tytärtä varsin näyttävissä ohjelmissa. Samoin Jukka Virtasen poika Ville ja monta muuta laulajaa ja näyttelijää saman näyttelijä pätinäkunnan edustajia.

        Onneksi näyttää Putous ohjelmassa oelvan suurin osa uusia ei perintövirka näyttelijöitä.

        Joku on vitsaillut tehtaisiin pääsevien etuus, kun on isä, iso-isä, iso-iso-isäkin ollut firmassa työssä onhan sen pojan, pojanpojan, pojanpojanpojan-kin, pojan firmaan päästävä työhön.


    • reppuriika

      Ja kaiken huippu petoksesta sen sokeudesta on Jari Aarnion tarina ja hänet valittiin vuoden poliisiksi 1987, ja vuonna 1995 hän sai poliisin ansioristin. Miten voi työyhteisö, jossa tehdään lähellä ja porukoissa töitä olla niin sokeita.
      Ihmiseen ei kyllä ole paljoa luottamista.

    • Ilmankos Mikko Kuustonen ei kuulu suosikkeihini, olen kai vaistonnut epäaitouden.
      Näitä ihmeparantajia olen aina kavahtanut, tunsin erään joka lapsena "parantui" poliosta, sairaudesta ei ollut kovin pahoja merkkejä ulospäin, ontui jonkin verran. En huomannut juuri eroa vaikka hehkuttivat ihmeestä. Jostain syystä liikkuminen huonontui huomattavasti muutamassa vuodessa, mistähän johtui?
      Tämä Jalovaara on häikäilemätön ihmisten hädällä rahastaja.

    • en.tykkee

      Mikko Kuustonen on jokapaikanhöylä ja tyhjännauraja.

      • Jos noilla hommilla ihtesä elättää, on oltava jokapaikanhöylä.
        murjottamalla leipä jää vielä ohuemmaksi.
        Ei Suomeen montaa mielensäpahoittajaa mahdu.


      • Kuustonen on ihmisenä mielestäni todella fiksu kaveri. Ja aito.
        Musiikkiinsa tai muihin ansioihinsa en ole suuremmin tutustunut.

        Jalovaaran ja Juntusen seurat olen onnistunut maalaisjärkeni perusteella välttämään, vaikka olen jossain määrin kristillinen ja kuulun kirkkoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      168
      3366
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      63
      2822
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2692
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      38
      2157
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      1997
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1617
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1585
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1538
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1409
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1301
    Aihe