Prius plus kokemuksia

AurisHybrid

Auris hybridillä kolmen vuoden ajon jälkeen olen ollut malliin erittäin tyytyväinen. Matkaa on kertynyt 48 tkm. Ainoa miinus on sivupeilien ongelmat. Peilit kääntyvät ns. yli kun niitä kääntää sivuilta normaaliin asentoon. Vika tulee esiin kun on pakkasta yli 10 astetta.
Ajoittaisen lisätilantilan tarpeen vuoksi kiinnostaa käytetty Prius plus. Saisinko käyttäjien kokemuksia niistä. Onko sisätilan melu ongelma.

31

7092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käsittämätönViritys

      Ainakin Jenkit hylkäsivät Priuksen ja onhan tuo uutukainen järjettömän hintainen Toyota jossa ei ole mitään hyvää annettavaa.

      • Tero.toteaa

        Kyllä Prius pärjäsi paremmin törmäyskokeessa kuin Teslan Model X, joka on tuplasti kalliimpi. No, ei tämäkään ole vastaus aloittajan kysymykseen kuten ei ylläolevakaan trollaus.


      • Anonyymi

        Suurin osa New Yorkin takseista on Toyota prius plussia. Samoin kaikissa suuremmissa jenkkilän kaupungeissa.


    • Järkeäsaksantuontiin
    • ugihp

      Prius plus on hyvä ja tilava auto.Ennen prius ja nyt prius plus.Kulutus lähes sama kuin pienemmässä priuksessa.Plus hiljaisempi.Renkaat vaikuttaa asiaan.

      • mopediko

        Mites kiihtyvyys ja alavääntö, onko ylimääräistä yhtään koneessa vai vain riittävästi?


    • Anonyymi

      varmaan kaikki tyytyy siihen että tasavauhtiin joskus pääsee?

    • Anonyymi

      minkähintainen on säshkömoottorin huolto, vaatiiko jarrut erikoishuollon? xenoneihin ei polttimoita voi itse vaihtaa? entäs onko edes ilman/raitisilmansuodattimiin helppo pääsy`?

      • Anonyymi

        "minkähintainen on säshkömoottorin huolto,"
        0 € eli se on huoltovapaa.

        "vaatiiko jarrut erikoishuollon?"
        Ei vaadi, vaan ovat ihan tavalliset jarrut.

        "xenoneihin ei polttimoita voi itse vaihtaa?"
        Voi

        "entäs onko edes ilman/raitisilmansuodattimiin helppo pääsy`?"
        Molempiin ihan yhtä helppo kuin missä tahansa autossa.


    • Anonyymi

      Akustovika tuli jo 10 tuhannen jälkeen.
      Sähkönkäryä auton ympärillä. Ei se sinällään kustannuksia suoraan aiheuttanut kun takuuseen meni mutta vajaan viikon korjaamolla kun vikaa selvittivät-

    • Anonyymi

      Pääkaupunkiseudun taksimiehet ovat erittäin tyytyväisiä Prius Plussaan. Ajan paljon taksilla ja olen jutellut noiden taksimiesten kanssa. Niitä on kuulemma nimenomaan sen vuoksi pääkaupunkiseudulla paljon takseina, koska kaikki sillä ajavat kehuvat sitä ja sen alhaisia kustannuksia.

      • Anonyymi

        Kovanen on tilannut 160 Prius Plussaa taksiautoiksi.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Niin luotettavia kuin hybridi Toyotat ovatkin, niin plussan kohdalle lankeaa synkkä varjo. Se on nimittäin kova auto polttamaan sylinterinkannen tiivisteitä. 300 000 on kriittinen raja minkä tuolla autolla voi ajaa. Vikaa ei voi korjata kannentiivisteen vaihdolla vaan remppa vaatii uuden sylinterinkannen. Vanhaa kantta ei voi höylätä (toyotan tehdas kieltää sen) tämä varma tieto on saatu Toyotalta. Ja rämä remppa maksaa maltaita. Remontti täytyy tehdä korjaamolla jolla on hybrifiautojen kirjausluvat.

      • Anonyymi

        Japanmotors myy 40 000-60 000 ajettuja, Japanista tuotuja moottoreita 1500 € joten korjaukseen ei ole edes tarvetta.


      • Anonyymi

        Minulla on melkein 600 000 ajettu prius plus eikä siitä ole kansipahvi palanut eikä mikään muukaan paikka ole ollut koskaan rikki. Auto on edelleen kuin uusi. Mistähän arviosi oikein johtuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on melkein 600 000 ajettu prius plus eikä siitä ole kansipahvi palanut eikä mikään muukaan paikka ole ollut koskaan rikki. Auto on edelleen kuin uusi. Mistähän arviosi oikein johtuu?

        Osa ihmiskunnasta on sellaista ainesta, että jos niille antaa metrin pätkän ratakiskoa niin jos ne ei saa sitä vääräksi niin ne hävittää sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on melkein 600 000 ajettu prius plus eikä siitä ole kansipahvi palanut eikä mikään muukaan paikka ole ollut koskaan rikki. Auto on edelleen kuin uusi. Mistähän arviosi oikein johtuu?

        Ihan takuulla onkin, hihii.


    • Anonyymi

      hihihii, oliko ainut mahdollinen vika isoilla kilsoilla tuo sylinterikannen tiiviste?

    • Anonyymi

      Hybridi Toyotat kestävät todella kauan. Ne ovat aikanaan suunniteltu kahden sukupolven autoiksi. Kakkos generaation Priuksilla ajetaan miljoona kilometriä ja ylikin tekemättä muuta kuin pakolliset huollot. Riikki niitä on vaikea saada.

      Toyota Prius Plus on automaailman kuningas. Tilava, taloudellinen, ergonominen kokonaisuus ihmiselle joka tarvitsee luotettavaa autoa.

      http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/miljoona-kilometria-hybridilla

    • Anonyymi

      Toyota Prius Plus on paras auto ikinä. Varsinkin lasikattoinen malli joka soveltuu erittäin hyvin naisille.

    • Anonyymi

      Toyota tekee mitä haluaa, muut tekevät mitä osaavat.

      • Anonyymi

        Muut osaavat tehdä sähköautoja, ja ovat osanneet jo kauan. Bensa-autojen viimeinen myyntipäivä on nyt sitten Euroopassa jo päätetty.


      • Anonyymi

        Toyota Prius on paras auto maailmankaikkeudessa.


    • Anonyymi

      Toyota Prius plus on todella onnistunut auto moneen käyttöön. New Yorkin takseistakin valtaosa on noita kyseisiä autoja. Kestävä ja taloudellinen. Kun penkit kaataa niin se on miltei pakun kokoinen. Itse kuljetin tyttäreni yksiön muuttokuorman kahdella keikalla.

    • Anonyymi

      Kone söi öljyä alle 100tkm ajettuna ja alkava ruostuminen teki sen, että laitoin paskan kiertoon.

    • Anonyymi

      Mielettömän hyvä auto ajaa. Monikäyttöinen ja tilava auto.

    • Anonyymi

      Kun on omistanut Toyota Prius Plussan muutaman vuoden niin muita kulkineita ei oikein osaa enää autoksi edes kutsua. Ainoa auto jolla uskaltaisin lähteä maailmanympärysmatkalle huojentunein mielin. En luovu siitä ikinä.

      • Anonyymi

        Minä lähtisin kyllä vain lentokoneella tai isolla laivalla, autolla pirun hankalaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3397
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2045
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1698
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1613
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      1006
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      123
      948
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      865
    Aihe