Tutkintapyyntö??

hmmmm2421

Hei,

Eli siis olen nyt joutunut ongelman kohteeksi. Katsotaanko sitä rikokseksi jos lähettää jollekin tuntemattomalle henkilölle tekstiviestin "moi, homo seuraa?". Tämä ei ollut tarkotus ja pahoittelin sitä, mutta tämä henkilö vaatii nyt saada tietää minun tietojani ja loukkaantui tuosta ilmaisustani hänelle. Hän uhkaa tehdä tutkintapyynnön asiasta poliisille, koska "venkuilen".

Aikooko poliisi tehdä kyseiselle asialle jotakin? Mitä minun kannattaisi tehdä tässä tilanteessa, kun olen yrittänyt puhua tämän asianomaisen kanssa, mutta hän on edelleen tutkintapyyntöä tekemässä. Ryhtyykö poliisi jollain tavalla toimenpiteisiin tämän asian suhteen mikäli tutkintapyyntö tehdään? Voiko katsoa, että olen syyllistynyt tässä johonkin rikokseen?

Kiitoksia avustanne.

11

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Htr0

      Tuossahan on kirjoitusvirhe. Tarkoititko:

      "Moi, homoseuraa?"

      Vai

      "Moi, homo, seuraa?"

      Ensimmäisen voi tulkita homoseuran etsimiseksi ja jälkimmäisen vttuiluksi.

      • jengilla

        jälkimmäinen on uhkailua, et siis joku (homoseksuaali) seuraa, vakoilee!


    • ap131

      Sanoin tarkalleen näin "moi. homo seuraa?" ja pahoittelin sitä. onko asiassa tapahtunut siis mitään rikosta? mielestäni ei, ja tekeekö poliisi asialle jotain?

    • qwqwwwq

      Anna sen tehdä se tutkintapyyntönsä, homot ovat nykyään muotia, ei poliisi ryhdy mihinkään toimenpiteeseen.

    • app46

      Okei, hienoa! :)

    • 26286

      Jos jonkun vihjaa olevan homo, se voi täyttää kunnianloukkauksen tunnusmerkit, sillä tämä heteronormatiivinen yhteiskunta tahtoo paheksua homottelua. Itse kyllä tulkitsin viestin vain homoseuran tarjoamiseksi, mikä ei tietenkään ole rikos. Joka tapauksessa pahin skenaario on, että poliisi tutkii, syyttäjä syyttää ja tuomari tuomitsee. Siinäkään tapauksessa siitä ei kyllä monta päiväsakkoa tule, joten älä huolehdi (yhden päiväsakon hinta alkaa 6 eurosta).

    • Henkilö kertoi minulle, että on tehnyt asiasta sähköisen rikosilmoituksen. En usko kyllä, että juttu pääsee eteenpäin..
      mitäs mieltä muut on? onko "moi. homo seuraa?" rangaistava teko?

      t. ap

    • ainaainaaina

      Nii, jos noin olet uhkaillut toista ihmistä, että tätä joku homo seuraa, niin onhan se aikamoista uhkailua.

      • sfmfah

        Entä jos uhkaillaan, että lesbo seuraa tai hetero seuraa?


    • jaanamllll

      paitsi jos olet tarjonnut homoseuraa, jota et kyllä viestissäsi tehnyt, se nyt ei ole yhtään mitään, yhtä tyhjän kanssa!

    • kaikenlaistaonkin

      Kirjoitusvirhe sulla eikös se ollut niin,että moi pomo seuraa,justjuu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      133
      1342
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1195
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      26
      846
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      156
      832
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      746
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      150
      733
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      728
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      588
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      575
    Aihe