tuli se suomen kaunein koti
toisaalta sillä ei ohjelmana nyt oo merkitystä
mutta viimeinen talo jyväskylässä kuohu nimisellä alueella
ja tämän kertainen kaunein koti
sijaitsee jyväskylän kuohussa
mää kun meen käymään siellä päin meen kuohulle
toinen on paikka laukaa mennään laukaaseen eikä laukaalle
mää oon tietysti huono kommentoimaan mitään
kun mää kirjoitankin mieten sattuu
mutta en voi mitään että mun korvaan särähtää
jos taivutetaan paikan nimi väärin
mitäs mieltä siellä stadilla ollaan asiasta
tai tampereessa :)
pistääkö muiden korvaan
10
179
Vastaukset
- Kuin-turpeeseen
Mä meen Vermon raviradalle ja alan Laukkaseen.
- inhokkisi
Iso ero , menet kuselle olet kusessa .
Menet Laukaaseen olet Laukaassa .
Olet Kuohussa menet Kuohulle .- Pulp-fictio
Entäs kuusikossa tai pusikossa, josta synteesi kusikossa 3-vuotiaan uusiosana.
Pulp-fictio kirjoitti:
Entäs kuusikossa tai pusikossa, josta synteesi kusikossa 3-vuotiaan uusiosana.
Kuusikko ja pusikko on eri juttuja ,pusikossa olles ollaan pienten lehtipuiden joukossa.
Kuusikkoon ja kuusikossa jne
lahdella on kiva käydä aina kirppiksillä
perjantaina lähden onnibussilla kemiin
kaveri on mua sit kemmillä vastassa
sieltä ajetaan heille tornioon
ja oon sit viikonlopun torniolla :)- VassaValla
Tornio onkin kiva taivutettava. Tornioon mennään ja Torniossa ollaan ja Torniosta lähdetään Ylitorniolle ja Ylitorniolla sitten ollahan.
- VassaValla
Jyväskylän stadissa ollaan sitä mieltä, ettei meikäläisen paljasjalattoman jyväskyläläisen korva selvästi sano, miten taivutetaan. Siksi tuntuu kohtuuttomalta se kauhean vihainen moite, jos menee taivutus väärin. Laukaassa ja Laukaalla tuntuvat yhtä hyviltä. No. Kuohussa ei tunnu hyvältä.
Kyllä oman kotiseutunsa paikannimien taivutukset tietää, että miten menee oikein, kun on kuullut monet kerrat.
Mutta oudompien seutujen nimet eivät olekaan yhtä selvää pässin lihaa. Tietäisitkö sinäkään tuosta lonkalta sanoa, miten Ullava taipuu? Onko Ullavassa vai Ullavalla? Mennäänkö Ullavaan vai Ullavalle?
Täältä saa neuvot
Kotimaisten kielten keskus
Kuntien nimet ja niiden taivutus
http://www.kotus.fi/julkaisut/nimijulkaisut/paikannimijulkaisut/kuntien_nimet_ja_niiden_taivutus mulla jyväskyläläisenä
ne vaan tulee luonnostaan niinkun oikein kaikkien paikkojen taivutus
ja jotenkin sitten ärsyttää noitten puheammattilaisten
väärät taivutukset ja ihan samalla lailla
toimittajien kirjoituksissa tarttuu kaikki
väärät taivutukset silmään
mää olisin ullavalla ja menisin ullavaan.- VassaValla
Ullavaan mennähän ja Ullavassa ollahan. On oikein,
Samoin Tornioon mennään ja Torniossa ollaan.
Jos olet menossa Ylitorniolle, niin sitten, kun olet perillä, olet Ylitorniolla. VassaValla kirjoitti:
Ullavaan mennähän ja Ullavassa ollahan. On oikein,
Samoin Tornioon mennään ja Torniossa ollaan.
Jos olet menossa Ylitorniolle, niin sitten, kun olet perillä, olet Ylitorniolla.noi oli vitsejä mitä mää kirjoitin
mutta toi ullava ullavassa oli outo jutuu
ehkä jos joku olis sen sanonu ääneen niin olis kuulostanu erillaiselta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1573250EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403022- 1121535
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1501264Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621097Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661067- 601037
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373989- 43896
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23893