VAIHTELEVAA ILMAA.

Hyväpuoli tuo tiuha lumen ripottelu peittää koirien kikkareet ja seutu näyttää kauniin valkoiselta. Auta armias, kun lumi sulaa ja kaikki saasta tulee näkyviin.

39

745

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muista kuitenkin että joka vuosi kakat katoavat.
      Himalajan roskat eivät koskaan.
      Koiratkin saisivat pikku-hiljaa kadota.
      Varmaan katoavatkin.
      Sitä mukaa kuin vanhuksetkin.
      Nuorista harva tuhlaa aikaansa elämistään rajoittaviin turhuuksiin.
      Homma näkyy siten, että yhä enemmän alkaa olla holtittomia, kouluttamattomia koiria.
      Nuoriso taitaa luulla että koirat ovat kuin marsut.

H.

• Kerrankin Hunksizin kanssa samaa mieltä. Saisivat kakat kadota koirien taluttajien pusseihin. Inhottavia "liukumiinoja", jotka kulkeutuvat kengän pohjassa autoon ja kotiin haisemaan.

• Siilimuorikka3

Samaa mieltä. Meidän pikkukoiran pikkujätökset katoavat aina mukanaolevaan kakkapussiin ja se sitten lenkin varrella olevaan roskalaatikkoon, mihin kaikki kaljapahvit ja jätepaperitkin tulisi syytää eikä teiden varsille.

• Siilimuorikka3 kirjoitti:

Samaa mieltä. Meidän pikkukoiran pikkujätökset katoavat aina mukanaolevaan kakkapussiin ja se sitten lenkin varrella olevaan roskalaatikkoon, mihin kaikki kaljapahvit ja jätepaperitkin tulisi syytää eikä teiden varsille.

Tyttärellä on pieni koira ja hänkin korjaa sen jätökset. Siistiä.

• onniinniii

Enpä enää toivo lunta lisää, mutta sitä ripottaa nytkin. Ison pihan kolaaminen ottaa vanhan voimille. Eilen olin ihan ventti hetken urakan jälkeen. Vuosia on vasta 66, mutta kaipa ei erityinen kunto, ei tosin ihan huonokaan.

• Nuori ihminen ja vaikerrat turhista. Ken vaivojansa valittaa on vaivojensa vanki. Ei vapautta niistä saa ellei itse hanki. Sukkelasti kolaat lumet pois ja poutapäivinä "kylmäharjoittelet". Siitä muskelit kasvavat ja pian et osaa olla ilman kolaamista.

• eppu2

Kyllä se nyt paistaa, keskiviikon ja torstain välillä tulee kai mylläkkää, sanovat nuo säätieteilijät.
      Päivä on jo pidentynyt mukavasti. Pari fasaaniakin meni tien yli ja titityitäkin jo kuuluu silloin tällöin.
      Luonto-ohjelmassa kukkui käki, tuli niin kesä mielen ytimiin.

• suvenelli1

En millään olisi malttanut tulla sisälle. Nälkä ajoi.

• Mieli matkustaa kesää vastaan etelään.

• suvenelli1

Jaa, sä olet niin malttamaton ettet jaksa odottaa kesää. Joko on maa tiedossa, Espanja kenties?

• arvo.e kirjoitti:

Mieli matkustaa kesää vastaan etelään.

"arvo.e"

Käyhän vilkaisemassa flegmaatin kämppää.
        Onko se niin lumi-kolan-lihaksikas kuin kirjoitustensa sävy antaa ymmärtää.

H.

• suvenelli1 kirjoitti:

Jaa, sä olet niin malttamaton ettet jaksa odottaa kesää. Joko on maa tiedossa, Espanja kenties?

Gran Kanarialla olen käynyt toistakymmentä vuotta keväisin - hotellit vaihtuvat.

• onniiinnii

Eilen piti olla aurinkoista säätietojen mukaan, mutta oli sakea lumisade muutaman tunnin. Katsoin sadealueita Ilmatieteenlaitoksen sivulta. Pilvet eivät näkyneet tutkassa ollenkaan.

• henrjii

Ihminenkin saa lumen kauniin keltaiseksi. Harakat tykkää kun
      makkaraperunat kera pitsan on siinä vieressä puhtaalla valkealla hangella

• suvenelli1

Hyiiii, yöööks, henrjii! Oliko pakko? Mä meinasin just ensteks syödä ja lähtee sitten lenkille... okso meinas tulla.

• suvenelli1

Pakko tulla "syyttää" tota henrjii vielä. Kun sait mulle etovan olon aikaiseksi. Niin päätin, että siirrän ulkoilua ja teen ruoan illaksi puolivalmiiksi.

Eilen, kun mä olin vetäissyt liian rankan tunnin vesijuoksulenkin, niin kotiin palattuani verenpaine oli huippauksen matalalla. No, mä sitten nostin eilen liedelle takalevylle suolapurkin, että muistan tänään vähän suolaa ripotella ruokaan. Se kun nostaa verenpainetta.

Mä siten äsken kokkasin tomattisoossia, johon lisäsin pakkasesta kasvispyöryköitä ja päätin jättää soosikattilan liedelle pienellä lämmöllä hautumaan.

Olinkin sitten kääntänyt vahingossa sen suolapurkin levyn päälle. Onnekseni lakaisin lattialta sipulinkuoria jotka oli sinne lennähtänyt. Niin sitten huomasin, että miksi tuo suolapurkin pohja, muovinen, leviää tuossa levyllä. Nappasin sen purkin pois, onneksi se oli melkein täynnä joten se suola levisi siihen liedelle. Onni ja onni, sain siirrettyä sen sulaneen muovipohjan suolan avulla sivuun.

Arvaa vaa millainen siivottava suola on, sitä menee joka koloon.

Osasyyllinen tähän on tietysti arvo.e:kin, koska provosoi koirankakkajutulla henrjiin kirjoittamaan pissistä ja oksennuksesta lumihangella.

• henrjii

anteeksi vaan, siivoaisin sotkut, mutta kun mulla on rakko sormessa
        joka on puhjennut. Eilen kun suolasin muikkuja, niin siinen meni suolaa
        ja pikkuisen se kirpeli

• suvenelli1

Saat anteeksi :) Mutta, mieti nyt kaks' kertaa ens' kerralla ennen kuin tommosia kirjoittelet.
        Aattele nyt kuin olis voinu käydä. Huomenna olisi ollut otsikoissa "Vanha(hahko) nainen pelastui tulipalosta hyppäämällä parvekkeelta". Tulipalon alkusyyksi on tutkimuksissa selvinnyt koiranjätös, jonka ketjureaktiona ollut keltaisuutta hangella ja läheisen kebab-ravintolan ruokalistanäyte. Osasyylliseksi eipäillään myös harakkaa, jonka nähty poistuvan rikospaikalta."

• suvenelli1 kirjoitti:

Saat anteeksi :) Mutta, mieti nyt kaks' kertaa ens' kerralla ennen kuin tommosia kirjoittelet.
        Aattele nyt kuin olis voinu käydä. Huomenna olisi ollut otsikoissa "Vanha(hahko) nainen pelastui tulipalosta hyppäämällä parvekkeelta". Tulipalon alkusyyksi on tutkimuksissa selvinnyt koiranjätös, jonka ketjureaktiona ollut keltaisuutta hangella ja läheisen kebab-ravintolan ruokalistanäyte. Osasyylliseksi eipäillään myös harakkaa, jonka nähty poistuvan rikospaikalta."

Join puoli pullollista valkoviiniä järkytyksestä. Olin aiheuttaa maailman lopun ainoastaan siksi, että epäilin koiran kakkineen hankeen. Myönnän, koiran asemasta saatoin itse pimeällä kujalla aiheuttaa keltaisen läikän valkoiseen hankeen.

• suvenelli1
        arvo.e kirjoitti:

Join puoli pullollista valkoviiniä järkytyksestä. Olin aiheuttaa maailman lopun ainoastaan siksi, että epäilin koiran kakkineen hankeen. Myönnän, koiran asemasta saatoin itse pimeällä kujalla aiheuttaa keltaisen läikän valkoiseen hankeen.

Laita nyt äkkiä se valkkarin korkki kiinni! Ettei käy niin, että nousussa lähet sinne kebab-ravintolaan ja sitten on ne ryynitkin hangella.

Nyt on tosi lumimyräkkä, että todistusaineisto peittyy äkkiä.

• suvenelli1 kirjoitti:

Pakko tulla "syyttää" tota henrjii vielä. Kun sait mulle etovan olon aikaiseksi. Niin päätin, että siirrän ulkoilua ja teen ruoan illaksi puolivalmiiksi.

Eilen, kun mä olin vetäissyt liian rankan tunnin vesijuoksulenkin, niin kotiin palattuani verenpaine oli huippauksen matalalla. No, mä sitten nostin eilen liedelle takalevylle suolapurkin, että muistan tänään vähän suolaa ripotella ruokaan. Se kun nostaa verenpainetta.

Mä siten äsken kokkasin tomattisoossia, johon lisäsin pakkasesta kasvispyöryköitä ja päätin jättää soosikattilan liedelle pienellä lämmöllä hautumaan.

Olinkin sitten kääntänyt vahingossa sen suolapurkin levyn päälle. Onnekseni lakaisin lattialta sipulinkuoria jotka oli sinne lennähtänyt. Niin sitten huomasin, että miksi tuo suolapurkin pohja, muovinen, leviää tuossa levyllä. Nappasin sen purkin pois, onneksi se oli melkein täynnä joten se suola levisi siihen liedelle. Onni ja onni, sain siirrettyä sen sulaneen muovipohjan suolan avulla sivuun.

Arvaa vaa millainen siivottava suola on, sitä menee joka koloon.

Osasyyllinen tähän on tietysti arvo.e:kin, koska provosoi koirankakkajutulla henrjiin kirjoittamaan pissistä ja oksennuksesta lumihangella.

Minä luojana pahoittelen koirayhdistyksen puolesta. Aamulla lupaan käydä luojan töihin ja luoda juuri satavat lumet pihasta niin, että koiran kikkaret peittyvät. En myöskään huomenna luo keltaisia pälviä kauniin valkoiseen lumeen. Nauttikaa aamukahvinne kuitenkin sisätiloissa. Vaikka ei keltaisia pälviä olisi, saattaa pyryn jatkuessa kahvi kupissa laimentua liikaa. Nukkukaa yö rauhallisesti. Laikku koira ja Heni eivät käy yöllä takamassa kelta pälviä.

• suvenelli1
        arvo.e kirjoitti:

Minä luojana pahoittelen koirayhdistyksen puolesta. Aamulla lupaan käydä luojan töihin ja luoda juuri satavat lumet pihasta niin, että koiran kikkaret peittyvät. En myöskään huomenna luo keltaisia pälviä kauniin valkoiseen lumeen. Nauttikaa aamukahvinne kuitenkin sisätiloissa. Vaikka ei keltaisia pälviä olisi, saattaa pyryn jatkuessa kahvi kupissa laimentua liikaa. Nukkukaa yö rauhallisesti. Laikku koira ja Heni eivät käy yöllä takamassa kelta pälviä.

Mä pahoittelen nyt, että sinulle tulee suolainen hinta hartiapankkiin, kun lupasit luomistöihin.

Laitan kuitenkin varoiksi aurinkolasit jodisuolan hakureissulle huomenna.

• Pelastetaan maailma! Kaikille koirille ja - taluttajille vaippa pakko. Tupakoitsijoille natsojen keräysrasia pakolliseksi. Poliisi kopeloi ja katsastaa - sakottaa rikkeistä aivan kuin turvavyön käytön laiminlyönnistä.

• pissinpönttöön
        arvo.e kirjoitti:

Ukot ja koirat sotkee keltaiseksi! Suomi oikeastaan haisee kuselle!

• Pari vuotta sitten, ilmeisesti KIKY-suunnitelman vuoksi talo-yhtiömme puu-tarhan-hoitaja-yhtiö vaihtui.
      P-yhtiö alkoi käyttää lehdissäkin kannustettua myrkkyä kasviksiin.
      -
      Puutarha ei silmissä muuttunut mitenkään.
      Voi-kukkaakin riitti pilvin pimein.
      Bulevardi-kouvujen juurista ruakettuivat kaikki heinät.
      Tässä ei juurilla tarkoiteta mitään maan-alaista.
      -
      Mutta kaato-sade-lierot katosivat jalka-käytäviltä.
      Olen erittäin huolestunut Kontiaisista.
      Onki-matojahan täällä ei ole koskaan saanut kaivaa.
      -
      Stadin turmeltunut nuoriso on havainnut että pyörä-teihin, ja muuhun katu/seinä7viemäri-taiteeseen ei riitä tarpeeksi rahaa.
      Luonnon-suojelun vuoksi Spray-purkkeihin käytetty ponne-kaasu on paljon kalliinpaa kuin ennen.
      Siksi he ovat alkaneet vaatia kalastuksen-hoito-maksua myös kakaroilta ja 60v. täyttäneiltä.
      Kieltävät kyseessä olevan mikään vero.
      Eihän maksu vero voi olla, eihän?

H.

• Vuosi-kymmeniä sitten kaverini näytti Ruman Muikun.
      Muikkua oli pienenä puraissut pieni Hauki.
      Muikku oli kärsinyt koko-elämänsä Skolioosista.
      Uskoisin että jokainen pyrstön-heilahdus sattui Muikkuun.
      Melkein kyynelehdin, kun ajattelin Muikku-raukan ensimmäistä vääntelehtimistä kutiessa.
      -
      Hauet pitää tappaa.
      Päijänteen rannoilta ainakin.
      Tappakaa ne!
      Tappakaa kaikki rupiset Jänkä-Koirat!!

H.

• henrjii

nyt nyt tämä vihapuhe saa riittää tai mä vedän rasistikortin esiin,
        senkin raristi

• Heikunkeikku

Lunta sadellut himpun verran, huitelin harjalla lumet syrjään etupihalta aamulla, kun lähdin siirtelemään jalkojani vuorosiin.
      Minua ei mitkään koirankikkareet ja kakkareet häiritse. Ei täälä ainakaan pikku pökäleitä keskellä tietä loju. Koirat kyykkyvät ojien pohjille, pientareille tai mihin nyt kyykkyvätkään, mutta on harvinaista, jos jonkun pökäleen näkee keskellä kävelypaikkaa.
      Kauaakaan aikaa ei aikaa suttaannu, kun ne pökäleet maatuvat tai sade huuhtelee ne sopivaksi lannoitteeksi heinäntupoille. Kasvillisuus tykkää ilokseen vedellä herkullista voimavelliä juurillaan. Namskutaraaraa ne huutelevat kasvien kielellä muille kasveille.:) Voi niitä kasviraukkoja, joiden viereen koira ei ole peppuaan tällännyt. Saavat katsella ja kuunnella herkuttelevien tovereiden maiskuntaa. Ei kivaa sekään.
      Eläinten jätökset eivät siis mitenkään häiritse, mutta se häiritsee, kun Ihmiset eivät kykene tai halua tai viitsi tunkea roskiaan taskuun ja pudottaa sitten roskakoriin roskat, kun roskakori eteen putkahtaa.

• suvenelli1

Nyt on palsta balanssissa. Toisessa ketjussa on koiran ruokavalio ja tässä mitä siitä sitten syntyy :)

Yhden keltaisen pläntin näin lenkilläni, en jäänyt tutkailemaan oliko tassunjälkiä vieressä.

• Heikunkeikku
        suvenelli1 kirjoitti:

Nyt on palsta balanssissa. Toisessa ketjussa on koiran ruokavalio ja tässä mitä siitä sitten syntyy :)

Yhden keltaisen pläntin näin lenkilläni, en jäänyt tutkailemaan oliko tassunjälkiä vieressä.

Hyvä kun tasapaino palstalla on kohdillaan:)
        Minä en muista havainneeni ainuttakaan keltaista plänttiä, mutta-mutta se kyllä Saaaaaattaa olla myös niin, että plänttejä on kuitenkin ollut, mutta minä oon silmäsuojuksisessa olotilassa vaan kävellyt huomaamatta mitään.
        Vähä on semmosta vikaa, että plokkaan vaan niitä kauniita näkymiä luonnosta ja aivot eivät noteeraa tai tallenna rumia paikkoja.
        Jos nyt jossakin kuitenkin näen keltaisen pissupläiskän, niin en pidä sitä maailmaa kaatavana asiana.

• suvenelli1

Ei kyllä tämänkään mummon maailma plänteistä kaadu eikä edes mummo. Ja onneksi ei mummo kaadu jos siellä niitä oksennusplänttejäkin on.
        Tuolla, kun osin lumpihangessa rämpii, niin kuin mummot yleensä eteenpäin, niin on pakko katsoa mihin astuu. Voi nääs livetä polulta, se on miltei kuin riippusiltaa kävelisi.

"Joo joo mä kuljin tietä kaitaa, joo..." Joku biisi, jonka vissiin Ritva Oksanen laulaa.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Hyvä kun tasapaino palstalla on kohdillaan:)
        Minä en muista havainneeni ainuttakaan keltaista plänttiä, mutta-mutta se kyllä Saaaaaattaa olla myös niin, että plänttejä on kuitenkin ollut, mutta minä oon silmäsuojuksisessa olotilassa vaan kävellyt huomaamatta mitään.
        Vähä on semmosta vikaa, että plokkaan vaan niitä kauniita näkymiä luonnosta ja aivot eivät noteeraa tai tallenna rumia paikkoja.
        Jos nyt jossakin kuitenkin näen keltaisen pissupläiskän, niin en pidä sitä maailmaa kaatavana asiana.

Erinomaista! Varmaan sinulla on sydämen muotoiset vaaleanpunaiset silmä / aurinkolasit ja näet ohdakkeissakin ruusun kukat. Silloin elämä maistuu ja onni kukoistaa.

• Heikunkeikku
        arvo.e kirjoitti:

Erinomaista! Varmaan sinulla on sydämen muotoiset vaaleanpunaiset silmä / aurinkolasit ja näet ohdakkeissakin ruusun kukat. Silloin elämä maistuu ja onni kukoistaa.

Ehei, ei-ei, emmää nyt Niiin vaaleanpunaisesti paikkoja kattele, mutta ehkä hieman vaaleanpunaista vivahdetta kuitenkin reunoilta löytyy.
        Aina olen ollut tämmönen silmillä suodattelija. Jotenkin vaan esim. luonnosta pompahtelee joku erityisen hieno "oi-että-ku-on-kaunista"-maisema tai yksittäinen "erityisyys" ja tulee "raamitettua" tämä kohta. Niinku raamit taulussa. Maiseman raamitus tapahtuu siten, että raamien sisäpuolen jutut painuu silmiin ja raamien ulkopuoliset asiat jäävät pimentoon.
        Joo, aika outo otus olen o oi oi:)

• Heikunkeikku kirjoitti:

Ehei, ei-ei, emmää nyt Niiin vaaleanpunaisesti paikkoja kattele, mutta ehkä hieman vaaleanpunaista vivahdetta kuitenkin reunoilta löytyy.
        Aina olen ollut tämmönen silmillä suodattelija. Jotenkin vaan esim. luonnosta pompahtelee joku erityisen hieno "oi-että-ku-on-kaunista"-maisema tai yksittäinen "erityisyys" ja tulee "raamitettua" tämä kohta. Niinku raamit taulussa. Maiseman raamitus tapahtuu siten, että raamien sisäpuolen jutut painuu silmiin ja raamien ulkopuoliset asiat jäävät pimentoon.
        Joo, aika outo otus olen o oi oi:)

Sateenkaaren muistan "raamittaneeni" ja muistin sen päässä olevan pussillinen kultaa. Menin etsimään, mutta siellä oli nuori nainen. Siinä kultaa oli vuosikymmeniksi. Satuihin kannattaa uskoa.

• Heikunkeikku

Ihanan pehmoista ja pahmoista, untuvaista lunta on eilisen ja yön aikana satanut maahan. Lunta oli aamulla paljon, mutta se oli niin kevyttä, että melkein puhaltamalla olisi voinut tehdä lumityöt. Noh, ehkä puhaltamiseen tarvittaisiin pikkusen isompi suu, että työ onnistuis. Minä huitelin harjalla lumet syrjään sillä aikaa, kun kahvivesi oli "tulella".
      Aurinko kimaltelee hankeen niin kirkkaasti, että silmät sirrillään täytyy tihruttaa, ellei ole aurinkolaseja naamas. Mulla oli, kun lähdin lenkille.
      Sopivasti tuli lunta (lasten kannalta katsottuna), kun täällä alkoi hiihtoloma. Saa lapsukaiset peuhata lumessa. Minä itse en tuosta lumesta niin piittaa.

• Helsingissä satoi 20cm. jo muutama päivä siten. Aamusta pilvistä, mutta päiväkävelyltä palattuani alkoi aurinko kirkkaasti paistaa. Hiihtoloma oli Helsingissä menneellä viikolla. Tytär kävi Virossa 10v. pojan kanssa.

• kilttiveronmaksaja

Pitääkö muuttaa pois täältä Espoosta ? Täällä haisee paska. Tuliskohan se tuolta metrotyömaalta ?

• Tee ympäristökartoitus. Siirry Kauniaisiin. Jos sielläkin haisee, mene pesulle.

• kilttiveronmaksaja
        arvo.e kirjoitti:

Tee ympäristökartoitus. Siirry Kauniaisiin. Jos sielläkin haisee, mene pesulle.

Okei. Menen pesulle. Mene sinä pisulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      50
      2244
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      988
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      952
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    6. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      853
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      121
      842
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      773
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      753
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      749
    Aihe