Megane II on automaattilukitus, kun poistutaan autosta ovien pitäisi napsahtaa lukkoon omassani ei mene? Onko se kytkettävä päälle avainkortista vai mistä? Käyttöohje on perin vaikeaselkoinen eikä siitä saa selvää.
Automaattilukitus
8
2211
Vastaukset
- JTR
Niin, kyllä ovet sentään pitää lukita ihan itse avainkortilla, ellei sinulla sitten ole autossasi hands free- versiota avainkortista (lisävaruste). Ovet kyllä lukittuvat silloin itsestään, jos ei mitään luukkua avata ovien lukituksen avaamisen jälkeen tietyssä ajassa, olisiko n.30-60s.
- Mra
Renaultien (Clio, Megane, Scenic)ovet lukittuvat tavallisellakin kortilla jos mihinkään luukkuun ei kosketa 30 sek kuluessa kaukoavaamisesta.
Ovien automaattilukitus ei tarkoita sitä että ovet menisivät automaattisesti lukkoon kun poistuu autosta. Onneksi - korttihan saattoi jäädä vaikka käsilaukkuun auton sisälle.
Automattilukitus tarkoittaa sitä että ovia ei voi avata moottorin käydessä muutoin kuin sisältä. Tämän tarkoituksena on auton kaappauksen esto liikennevaloissa tms. Automaattilukitus (jos se on aktivoitu) menee päälle kun nopeus ensi kerran ylittää 10 km/h ja pysyy päällä kunnes kone sammutetaan. Se ei estä ovien avaamista sisäpuolelta, vaan ainoastaan ulkopuolelta - Mra
Mra kirjoitti:
Renaultien (Clio, Megane, Scenic)ovet lukittuvat tavallisellakin kortilla jos mihinkään luukkuun ei kosketa 30 sek kuluessa kaukoavaamisesta.
Ovien automaattilukitus ei tarkoita sitä että ovet menisivät automaattisesti lukkoon kun poistuu autosta. Onneksi - korttihan saattoi jäädä vaikka käsilaukkuun auton sisälle.
Automattilukitus tarkoittaa sitä että ovia ei voi avata moottorin käydessä muutoin kuin sisältä. Tämän tarkoituksena on auton kaappauksen esto liikennevaloissa tms. Automaattilukitus (jos se on aktivoitu) menee päälle kun nopeus ensi kerran ylittää 10 km/h ja pysyy päällä kunnes kone sammutetaan. Se ei estä ovien avaamista sisäpuolelta, vaan ainoastaan ulkopuoleltaNiin että handsfree-kortillakaan ovet ei mene itsestään lukkoon, vaan pitää koskettaa takaosan Renault-merkkiä tms. Ylipäätään ei ole tarkoitus että auto lukitsee ovia omia aikojaan. Handsfreessa on kyllä normaali kauko-ohjaustoiminto mukana, sitäkin voi tiettävästi käyttää hands-freen rinnalla.
En ole vielä keksinyt, voiko kortin kaivamisessa taskusta todella olla niin suuri vaiva, että kannattaisi maksaa 1000 euroa hands-freestä? (sakemanneille on olemassa myös Luxe-varustetaso, missä on mm. handsfree vakiona). Handsfreen voi myös inaktivoida, jolloin se toimii kuten tavallinen kortti.
Ruotsalainen autotoimittaja (Teknikens Värld) koeajoi vertailutestissä Sceniciä, jossa oli hands-free. Jossain vaiheessa kuski vaihtoi autoa ja kolleega istui rattiin. Kone kävi koko ajan. Kun uusi kuski pääsi perille, hän sammutti koneen - se sammuu myös ilman korttia kun kuittaa ilmoituksen uusintapainalluksella. Kun matkaa piti jatkaa, hän huomasi että kortti oli 160 km:n päässä kolleegan taskussa. - RM II
Mra kirjoitti:
Niin että handsfree-kortillakaan ovet ei mene itsestään lukkoon, vaan pitää koskettaa takaosan Renault-merkkiä tms. Ylipäätään ei ole tarkoitus että auto lukitsee ovia omia aikojaan. Handsfreessa on kyllä normaali kauko-ohjaustoiminto mukana, sitäkin voi tiettävästi käyttää hands-freen rinnalla.
En ole vielä keksinyt, voiko kortin kaivamisessa taskusta todella olla niin suuri vaiva, että kannattaisi maksaa 1000 euroa hands-freestä? (sakemanneille on olemassa myös Luxe-varustetaso, missä on mm. handsfree vakiona). Handsfreen voi myös inaktivoida, jolloin se toimii kuten tavallinen kortti.
Ruotsalainen autotoimittaja (Teknikens Värld) koeajoi vertailutestissä Sceniciä, jossa oli hands-free. Jossain vaiheessa kuski vaihtoi autoa ja kolleega istui rattiin. Kone kävi koko ajan. Kun uusi kuski pääsi perille, hän sammutti koneen - se sammuu myös ilman korttia kun kuittaa ilmoituksen uusintapainalluksella. Kun matkaa piti jatkaa, hän huomasi että kortti oli 160 km:n päässä kolleegan taskussa.Nyt lukot toimii kiitos vastauksesta! Eli kaukoavaamisen jälkeen napsahtaa lukkoon kun ei koske oveen.
- ......
RM II kirjoitti:
Nyt lukot toimii kiitos vastauksesta! Eli kaukoavaamisen jälkeen napsahtaa lukkoon kun ei koske oveen.
jippii!!!..sit mä heräsin....
- Eki
Mra kirjoitti:
Niin että handsfree-kortillakaan ovet ei mene itsestään lukkoon, vaan pitää koskettaa takaosan Renault-merkkiä tms. Ylipäätään ei ole tarkoitus että auto lukitsee ovia omia aikojaan. Handsfreessa on kyllä normaali kauko-ohjaustoiminto mukana, sitäkin voi tiettävästi käyttää hands-freen rinnalla.
En ole vielä keksinyt, voiko kortin kaivamisessa taskusta todella olla niin suuri vaiva, että kannattaisi maksaa 1000 euroa hands-freestä? (sakemanneille on olemassa myös Luxe-varustetaso, missä on mm. handsfree vakiona). Handsfreen voi myös inaktivoida, jolloin se toimii kuten tavallinen kortti.
Ruotsalainen autotoimittaja (Teknikens Värld) koeajoi vertailutestissä Sceniciä, jossa oli hands-free. Jossain vaiheessa kuski vaihtoi autoa ja kolleega istui rattiin. Kone kävi koko ajan. Kun uusi kuski pääsi perille, hän sammutti koneen - se sammuu myös ilman korttia kun kuittaa ilmoituksen uusintapainalluksella. Kun matkaa piti jatkaa, hän huomasi että kortti oli 160 km:n päässä kolleegan taskussa.Ainakin omassa Lagussani "Handsfree" -toiminto koskettaa ainoastaan ovia, bensatankinkorkkia ja takaluukkua. Auton käynnistäminen vaatii kortin asettamisen paikalleen - eikä muuten lähde irti jos auto on käynnissä.
- Anonyymi
Myös Zoe lukitsee ovet automaattisesti kun kaikki avaimet on vähintään 2 m kauempana. Kätevää.
- Anonyymi
16 vuodessa on toimintoihin saattanut tulla muutoksiakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1482483
- 1801718
- 921588
- 691543
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k6925- 80924
- 68871
- 59835
- 61808
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes167784