Onko tämä new agea?

Antti Kristus

Helou New Age ihmiset! Onko seuraava kirjoitus teistä new agea? Kirjoitin sen helluntailaisten palstalle, ja sanoivat että olisi new agea. Itse en tiedä.

Sisäinen kaste

Jeesus kehottaa meitä etsimään ensin Taivasten valtakuntaa. Hän lupaa, että kaikki muu annetaan sen ohessa. Jeesus opettaa, että Taivasten valtakunta on sisäisesti meissä.

Jeesus ei siis kehota meitä etsimään Taivasten valtakuntaa itsemme ulkopuolelta. Päinvastoin hän neuvoo meitä etsimään sitä sisimmästämme.

Jeesus kehottaa ihmisiä kääntymään. Hän opastaa meitä tutkimaan sisintämme. Jeesus sanoo, että itsensä kadottava löytää itsensä.

Emme voi löytää itseämme itsemme ulkopuolelta. Siksi meidän on kadotettava se, mikä on ulkoista, löytääksemme sen, mikä on sisäistä.

Emme löydä taivasten valtakuntaa tästä ulkoisesta maailmasta, ellemme ole ensin löytäneet sitä sisimmästämme. Jeesus kehottaa meitä puhdistamaan ensiksi maljan sisäpuolen, jotta sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi.

Jeesuksen kaste on sisäinen kaste. Se on valkeuksien kaste. Jokainen ihminen löytää tämän kasteen sisimmästään. Tämä kaste on astumista sisäiseen virtaan, so. elävän veden virtaan, joka kumpuaa sisimmästämme.

Paavali kirjoittaa kirkkauden toivon olevan Kristus meissä. Kaikkien ihmisten parantuminen lähtee sisäisesti meistä. Se on Kristuksen löytymistä sisimmästämme.

Paljon puhuttu ja ennustettu Jeesuksen toinen tulemus onkin käsittääkseni tapahtuva sitä kautta, että ihmiset tulevat tuntemaan itsensä. Taivasten valtakunnan löytäminen on sisimmän itsensä löytämistä. Se on saapumista olemuksemme ytimeen.

38

2231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marja

      Noin Jeesus opettaa Tuomaan evankeliumissa Valtakunnasta. Sitä voi sanoa gnostilaisuudeksi tai aidoksi kristillisyydeksi, eikä tuo opetus eroa oleellisesti buddhalaisuudesta eikä muustakaan aidosta uskonnollisuudesta.

      New agessa katto on korkealla ja seinät huterat, läpi tuulee joka suunnasta, joten ei voi ainakaan sanoa että tuo EI olisi new agea. Monin tavoin maailman tämänhetkinen kiivaassa liikkeessä ja hämmennyksessä oleva henkinen tila muistuttaa tilannetta ensimmäisen vuosisadan tienovilla, jolloin viimeksi länsimaissa tapahtui suuri henkinen herätys (ja jonka Rooman keisari ja kirkko taivuttivat sitten palvelemaan maallista valtaa.)

      • Antti Kristus

        Kaikilla ihmisillä on sama Jumala uskonnosta riippumatta. Tämä Jumala on meitä lähempänä kuin itse olemme itseämme. Hän on meidän keskuksemme, so. sisimpämme.

        Samalla Jumala on koko maailmankaikkeuden keskus. Maailmankaikkeuden keskus sijaitsee nykyisin tieteen mukaan joka paikassa. Se sijaitsee kaikkialla, myös minussa. Voin löytää kaiken keskuksen siis myös itsestäni.

        Tämä keskus on tieteen mukaan alkurjähdyspiste. Uskonnon mukaan se on puolestaan Jumala. Jotkut puhuvat energiasta, toiset Kristuksesta. Yhtä kaikki.

        Kaiken keskus on siis meitä lähellä. Se on meidän sisimmässämme. Se on meidän olemisemme ytimessä. Näin Jumala on kaikki ja kaikissa.


      • Gnossis
        Antti Kristus kirjoitti:

        Kaikilla ihmisillä on sama Jumala uskonnosta riippumatta. Tämä Jumala on meitä lähempänä kuin itse olemme itseämme. Hän on meidän keskuksemme, so. sisimpämme.

        Samalla Jumala on koko maailmankaikkeuden keskus. Maailmankaikkeuden keskus sijaitsee nykyisin tieteen mukaan joka paikassa. Se sijaitsee kaikkialla, myös minussa. Voin löytää kaiken keskuksen siis myös itsestäni.

        Tämä keskus on tieteen mukaan alkurjähdyspiste. Uskonnon mukaan se on puolestaan Jumala. Jotkut puhuvat energiasta, toiset Kristuksesta. Yhtä kaikki.

        Kaiken keskus on siis meitä lähellä. Se on meidän sisimmässämme. Se on meidän olemisemme ytimessä. Näin Jumala on kaikki ja kaikissa.

        Tiedät ihan tarkkaan mitä yrität selittää. Teet jotain outoa jumalkuvaa yleistät, "minun mielestäni"

        Huuhaata koko rakennelma. Mistä olet noukkinut tietosi? Mitä kummaa tarkoitat nykyisen tieteen valossa? Minkä tieteen. Energiat, Kristukset. Huh.


      • akk.
        Antti Kristus kirjoitti:

        Kaikilla ihmisillä on sama Jumala uskonnosta riippumatta. Tämä Jumala on meitä lähempänä kuin itse olemme itseämme. Hän on meidän keskuksemme, so. sisimpämme.

        Samalla Jumala on koko maailmankaikkeuden keskus. Maailmankaikkeuden keskus sijaitsee nykyisin tieteen mukaan joka paikassa. Se sijaitsee kaikkialla, myös minussa. Voin löytää kaiken keskuksen siis myös itsestäni.

        Tämä keskus on tieteen mukaan alkurjähdyspiste. Uskonnon mukaan se on puolestaan Jumala. Jotkut puhuvat energiasta, toiset Kristuksesta. Yhtä kaikki.

        Kaiken keskus on siis meitä lähellä. Se on meidän sisimmässämme. Se on meidän olemisemme ytimessä. Näin Jumala on kaikki ja kaikissa.

        Isä meidän,joka olet taivaissa...

        Ja taivaaseen Jeesus nousi,ei kenenkään sisimpään. Paitsi Jumalan sisimpään.

        Ja on sieltä tuleva...

        Pyhän hengen Hän lupasi lähettää ihmisen sisimpään,ja Pyhä henki auttaa rukoilemaan ja ylistämään ja koroittamaan jeesusta Kristusta.

        Jos olet lukenut new age ja muita opetuksia,sanoudu kokonaan niistä irti ja rukoile Taivaan Isää antamaan aito ja puhdas henkien erottamisen armolahja. saat olla hyvin kriittinen,Jumala kyllä sen hyväksyy,ja kestää.

        Jeesushan sanoi.-Katsokaa,ettei teitä kukaan eksytä.! Eksyttäjä pyrkii tulemaan portin raosta,jos siinä ei ole aito Jeesuksen veren merkki.


      • Marja
        akk. kirjoitti:

        Isä meidän,joka olet taivaissa...

        Ja taivaaseen Jeesus nousi,ei kenenkään sisimpään. Paitsi Jumalan sisimpään.

        Ja on sieltä tuleva...

        Pyhän hengen Hän lupasi lähettää ihmisen sisimpään,ja Pyhä henki auttaa rukoilemaan ja ylistämään ja koroittamaan jeesusta Kristusta.

        Jos olet lukenut new age ja muita opetuksia,sanoudu kokonaan niistä irti ja rukoile Taivaan Isää antamaan aito ja puhdas henkien erottamisen armolahja. saat olla hyvin kriittinen,Jumala kyllä sen hyväksyy,ja kestää.

        Jeesushan sanoi.-Katsokaa,ettei teitä kukaan eksytä.! Eksyttäjä pyrkii tulemaan portin raosta,jos siinä ei ole aito Jeesuksen veren merkki.

        Jeesus varoitti sinunkaltaisista eksyttäjistä, jotka esiintyvät hänen nimessään ja vääristävät hänen opetuksensa. Eksytys alkoi todenteolla jo Nikean kirkolliskokouksessa, jossa uskovais-kristityt tekivät liiton Rooman keisarin kanssa ja kohta laativat Raamatun, jossa oppi vääristettiin palvelemaan maallista valtaa, minkä jälkeen tietenkin alkoivat Kristuksen esimerkin seuraajien vainot ja kirjaroviot, joissa koitettiin hävittää kaikki todellinen tieto Jeesuksen opetuksesta. Tässä onnistuttiin varsin hyvin, vasta viimevuosisadalla Nag Hammadista löytyi Kristuksen seuraajien vainolta aikoinaan kätkemiä tekstejä, joista selviää, mikä oli Jeesuksen todellinen opetus. Erityisesti mainittakoon Tuomaan evankeliumi, johon on tallennettu Jeesuksen sanoja, Kirkon niitä vääristelemättä.

        Vaikene, sinä Hallitsijoiden palvelija! Katoa häiritsemästä, eksyttäjä! Sano irti liittosi Hallitsijoiden kanssa ja hiljenny etsimään Valtakuntaa omassa sydämessäsi.


      • Antti Kristus
        Gnossis kirjoitti:

        Tiedät ihan tarkkaan mitä yrität selittää. Teet jotain outoa jumalkuvaa yleistät, "minun mielestäni"

        Huuhaata koko rakennelma. Mistä olet noukkinut tietosi? Mitä kummaa tarkoitat nykyisen tieteen valossa? Minkä tieteen. Energiat, Kristukset. Huh.

        Tarkoitan nykyisellä tieteellä nykyisen tieteen selitystä maailmankaikkeuden synnystä, ja sen keskuksesta.

        Maailmankaikkeuden synnyssä energia sitoo aineen alkuräjähdyspisteeksi. Jos maailmankaikkeudelle etsitään keskusta, se on tämä alkuräjähdyspiste.

        Tämä piste sijaitsee nykyisin kaikkialla. Se on läsnä joka paikassa, missä on ainetta. Tämä piste on olemukseltaan energiaa. Se pitää koossa kaikkea ainetta.

        Siksi tämä alkuräjähdyspiste, kaiken keskus, sijaitsee myös minussa. Se on lähempänä minua kuin itse olen itseäni. Tätä pistettä länsimainen uskonto kutsuu Jumalaksi, idän uskonnot tietoisuudeksi, kristillinen mystiikka Kristukseksi.

        Yhtä kaikki. Tärkeintä on, että oivallan tämän keskuksen itsessäni, ja pääsen yhteyteen sisimpäni kanssa.

        Elää erossa itsestään, so. sisimmästään, on samaa kuin elää erossa Jumalasta. Siksi Jeesus opettaa ihmisiä etsimään ensin taivasten valtakuntaa. Tämän valtakunnan hän sanoo olevan sisäisesti meissä.


      • akk.
        Marja kirjoitti:

        Jeesus varoitti sinunkaltaisista eksyttäjistä, jotka esiintyvät hänen nimessään ja vääristävät hänen opetuksensa. Eksytys alkoi todenteolla jo Nikean kirkolliskokouksessa, jossa uskovais-kristityt tekivät liiton Rooman keisarin kanssa ja kohta laativat Raamatun, jossa oppi vääristettiin palvelemaan maallista valtaa, minkä jälkeen tietenkin alkoivat Kristuksen esimerkin seuraajien vainot ja kirjaroviot, joissa koitettiin hävittää kaikki todellinen tieto Jeesuksen opetuksesta. Tässä onnistuttiin varsin hyvin, vasta viimevuosisadalla Nag Hammadista löytyi Kristuksen seuraajien vainolta aikoinaan kätkemiä tekstejä, joista selviää, mikä oli Jeesuksen todellinen opetus. Erityisesti mainittakoon Tuomaan evankeliumi, johon on tallennettu Jeesuksen sanoja, Kirkon niitä vääristelemättä.

        Vaikene, sinä Hallitsijoiden palvelija! Katoa häiritsemästä, eksyttäjä! Sano irti liittosi Hallitsijoiden kanssa ja hiljenny etsimään Valtakuntaa omassa sydämessäsi.

        Sana rististä on hullutus niille,jotka kadotukseen joutuvat!!!

        Vaikene itse,paljastit eksytyksen henkesi välittömästi!

        Minä uskon Jeesuksen sanoneen.-Joka syntinsä tunnustaa,saa armon.

        Ja Hän lupasi lähettää Isän omasta Totuuden Hengen,joka johdattaa kaikkeen totuuteen.

        Ja Hän sanoi,katsokaa,ettei kukaan teitä eksytä.

        Jos minun sanani oli sinun mielestä eksytystä,niin sinä olet aivan sekaisin,poloinen.

        Luuletko,etten tiedä,mikä omituinen sekasikiö new age pulju on ufo,ja meedio istuntoineen,ja muine urantia houreineen.

        RAAMATTU VAROITTAA ÄÄRIMMÄISEN VAKAVASTI!!!


        Vaikka enkeli taivaasta tuo teille muuta evankeliumia,se olkoon kirottu!!!


      • Marja
        akk. kirjoitti:

        Sana rististä on hullutus niille,jotka kadotukseen joutuvat!!!

        Vaikene itse,paljastit eksytyksen henkesi välittömästi!

        Minä uskon Jeesuksen sanoneen.-Joka syntinsä tunnustaa,saa armon.

        Ja Hän lupasi lähettää Isän omasta Totuuden Hengen,joka johdattaa kaikkeen totuuteen.

        Ja Hän sanoi,katsokaa,ettei kukaan teitä eksytä.

        Jos minun sanani oli sinun mielestä eksytystä,niin sinä olet aivan sekaisin,poloinen.

        Luuletko,etten tiedä,mikä omituinen sekasikiö new age pulju on ufo,ja meedio istuntoineen,ja muine urantia houreineen.

        RAAMATTU VAROITTAA ÄÄRIMMÄISEN VAKAVASTI!!!


        Vaikka enkeli taivaasta tuo teille muuta evankeliumia,se olkoon kirottu!!!

        3) Jeesus sanoi:

        ”Teidän johtajanne saattavat sanoa teille: ’Valtakunta on taivaassa’, mutta silloinhan taivaan linnut ehtivät sinne ennen teitä. He voivat myös sanoa: ’Se on meressä’, mutta silloin kalat ehtivät sinne ennen teitä. Tosiasiassa valtakunta on sekä teidän sisällänne että teidän ulkopuolellanne.

        Kun opitte tuntemaan itsenne, silloin teidät tunnetaan ja te ymmärrätte olevanne elävän Isän lapsia. Jollette opi tuntemaan itseänne, te elätte köyhyydessä ja olette köyhyys.”



        Kiroat ja tuomitset herjaavilla sanoillasi ihmisen lapsen ja Pyhän Hengen, vaikka Kristuskin tuomitsemasta varoitti. Teoistasi on sinut nyt tunnistettu. Totisesti totisesti minä sanon sinulle:

        Opi tuntemaan itsesi ja kaikki synnin erehdyksesi juuria myöten seuraten Kristuksen esimerkkiä äläkä tahraa suutasi tuomitsevilla sanoilla!

        Äläkä pidä Keisarille kirjoitettua Raamattua ja Keisarin eduksi perustettua Kirkkoa Jumalanasi, varoittihan Kristus myös ulkokultaisesta farisealaisuudesta.


      • Antti Kristus
        akk. kirjoitti:

        Sana rististä on hullutus niille,jotka kadotukseen joutuvat!!!

        Vaikene itse,paljastit eksytyksen henkesi välittömästi!

        Minä uskon Jeesuksen sanoneen.-Joka syntinsä tunnustaa,saa armon.

        Ja Hän lupasi lähettää Isän omasta Totuuden Hengen,joka johdattaa kaikkeen totuuteen.

        Ja Hän sanoi,katsokaa,ettei kukaan teitä eksytä.

        Jos minun sanani oli sinun mielestä eksytystä,niin sinä olet aivan sekaisin,poloinen.

        Luuletko,etten tiedä,mikä omituinen sekasikiö new age pulju on ufo,ja meedio istuntoineen,ja muine urantia houreineen.

        RAAMATTU VAROITTAA ÄÄRIMMÄISEN VAKAVASTI!!!


        Vaikka enkeli taivaasta tuo teille muuta evankeliumia,se olkoon kirottu!!!

        akk.:lle löytynee kaltaistaan seuraa esim. helluntailaisten palstalta.

        Siellä rakkaus ja armo ehdollistetaan vastoin "sanomaa rististä".

        Näitä ristin kieltäjiä näkyy riittävän jokaiselle palstalle. Aina he ovat härnäämässä niitä, jotka Kristuksen vapaudessa vaeltavat.

        "Tutkikaa itseänne, koetelkaa itseänne, vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä..."

        "Taivasten valtakunta on sisäisesti teissä..."


      • Antti Kristus
        akk. kirjoitti:

        Sana rististä on hullutus niille,jotka kadotukseen joutuvat!!!

        Vaikene itse,paljastit eksytyksen henkesi välittömästi!

        Minä uskon Jeesuksen sanoneen.-Joka syntinsä tunnustaa,saa armon.

        Ja Hän lupasi lähettää Isän omasta Totuuden Hengen,joka johdattaa kaikkeen totuuteen.

        Ja Hän sanoi,katsokaa,ettei kukaan teitä eksytä.

        Jos minun sanani oli sinun mielestä eksytystä,niin sinä olet aivan sekaisin,poloinen.

        Luuletko,etten tiedä,mikä omituinen sekasikiö new age pulju on ufo,ja meedio istuntoineen,ja muine urantia houreineen.

        RAAMATTU VAROITTAA ÄÄRIMMÄISEN VAKAVASTI!!!


        Vaikka enkeli taivaasta tuo teille muuta evankeliumia,se olkoon kirottu!!!

        Poimin tähän yhteyteen vielä kirjoitukseni tuolta helluntailaisten palstalta. Teilasivat tämän siellä RAAMATUN vastaisena. Alla olevaan ristin hullutukseen ei näet vaadita mitään tekoja.

        "Armo ja rakkaus eivät ole sen tyyppisiä asioita, joita voitaisiin ehdollistaa. Ne ovat olemassa sellaisinaan meitä varten, ja ylläpitävät kaikkea inhimillistä elämää.

        Kuitenkin nykyinen uskonto usein ehdollistaa sekä armon että rakkauden. "Kun teet parannuksen, saat armon" tai "Jos uskot, Jumala hyväksyy sinut"

        Uskonnon luonne paljastaa, onko kysymyksessä todellinen armo tai rakkaus. Sellainen armo, joka täytyy ansaita esimerkiksi uskonratkaisulla, ei ole lainkaan armo. Tuollainen kaupankäynti ei kuulu armon luonteeseen.

        Tai sellainen rakkaus, jonka saa osakseen esimerkiksi kuuliaisuudella Jumalaa kohtaan, ei ole lainkaan rakkautta. Rakkautta ei näet voi ansaita. Sitä ei voi saada osakseen yhtään enempää "olemalla hyvä", eikä vähempää "olemalla paha".

        Kuitenkin nykyiset uskonnot ehdollistavat rakkauden. Ne opettavat, että sen voi saada osakseen tekemällä jotakin, muuttumalla, uskomalla jne. Pakene tällaista rakkautta.

        Myös armo ehdollistetaan. Opetetaan, että kun ihminen tekee parannuksen, uskon ratkaisun tms., hän saa osakseen armon. Muutoin ihminen on tuomittu. Pakene tällaista armoa.

        Armo ja rakkaus ovat tulleet osaksesi jo ennenkuin olet edes syntynyt. Ne ovat olleet olemassa jo ennen tämän maailman perustamista. Et tarvitse enää saavuttaa niitä. Ne ovat jo luonasi. Ne ovat sinussa itsessäsi."


      • akk.
        Marja kirjoitti:

        3) Jeesus sanoi:

        ”Teidän johtajanne saattavat sanoa teille: ’Valtakunta on taivaassa’, mutta silloinhan taivaan linnut ehtivät sinne ennen teitä. He voivat myös sanoa: ’Se on meressä’, mutta silloin kalat ehtivät sinne ennen teitä. Tosiasiassa valtakunta on sekä teidän sisällänne että teidän ulkopuolellanne.

        Kun opitte tuntemaan itsenne, silloin teidät tunnetaan ja te ymmärrätte olevanne elävän Isän lapsia. Jollette opi tuntemaan itseänne, te elätte köyhyydessä ja olette köyhyys.”



        Kiroat ja tuomitset herjaavilla sanoillasi ihmisen lapsen ja Pyhän Hengen, vaikka Kristuskin tuomitsemasta varoitti. Teoistasi on sinut nyt tunnistettu. Totisesti totisesti minä sanon sinulle:

        Opi tuntemaan itsesi ja kaikki synnin erehdyksesi juuria myöten seuraten Kristuksen esimerkkiä äläkä tahraa suutasi tuomitsevilla sanoilla!

        Äläkä pidä Keisarille kirjoitettua Raamattua ja Keisarin eduksi perustettua Kirkkoa Jumalanasi, varoittihan Kristus myös ulkokultaisesta farisealaisuudesta.

        Ensimmäisenä olit minua syyttämässä eksyttäjäksi,siispä luit tuomion itsellesi omien sanojesi kautta!!!


      • akk.
        Antti Kristus kirjoitti:

        Poimin tähän yhteyteen vielä kirjoitukseni tuolta helluntailaisten palstalta. Teilasivat tämän siellä RAAMATUN vastaisena. Alla olevaan ristin hullutukseen ei näet vaadita mitään tekoja.

        "Armo ja rakkaus eivät ole sen tyyppisiä asioita, joita voitaisiin ehdollistaa. Ne ovat olemassa sellaisinaan meitä varten, ja ylläpitävät kaikkea inhimillistä elämää.

        Kuitenkin nykyinen uskonto usein ehdollistaa sekä armon että rakkauden. "Kun teet parannuksen, saat armon" tai "Jos uskot, Jumala hyväksyy sinut"

        Uskonnon luonne paljastaa, onko kysymyksessä todellinen armo tai rakkaus. Sellainen armo, joka täytyy ansaita esimerkiksi uskonratkaisulla, ei ole lainkaan armo. Tuollainen kaupankäynti ei kuulu armon luonteeseen.

        Tai sellainen rakkaus, jonka saa osakseen esimerkiksi kuuliaisuudella Jumalaa kohtaan, ei ole lainkaan rakkautta. Rakkautta ei näet voi ansaita. Sitä ei voi saada osakseen yhtään enempää "olemalla hyvä", eikä vähempää "olemalla paha".

        Kuitenkin nykyiset uskonnot ehdollistavat rakkauden. Ne opettavat, että sen voi saada osakseen tekemällä jotakin, muuttumalla, uskomalla jne. Pakene tällaista rakkautta.

        Myös armo ehdollistetaan. Opetetaan, että kun ihminen tekee parannuksen, uskon ratkaisun tms., hän saa osakseen armon. Muutoin ihminen on tuomittu. Pakene tällaista armoa.

        Armo ja rakkaus ovat tulleet osaksesi jo ennenkuin olet edes syntynyt. Ne ovat olleet olemassa jo ennen tämän maailman perustamista. Et tarvitse enää saavuttaa niitä. Ne ovat jo luonasi. Ne ovat sinussa itsessäsi."

        No sinä kanssa huomaat,niinkuin kaikki muutkin,että tuon lähimmäisen silmät on niitä rikkoja täynnä,ja kuvitellaan olevamme parempia,niinkuin sinä kuvittelet olevasi parempi,kuin Jeesuksen eteen polvistuva Helluntailainen.

        Eikö he osaa syntejään tunnustaa,siinä kuin sinäki?

        Ensimmäisessä viestissäni tällä sivulla sanoin vain new age opetuksia vastaan,koska se poikkeaa raamatusta aivan selvästi.

        Se on yksi niitä eksytyksen harhoja,joita Jeesus käski varoa. Ja heti piti hyökätä vastaan.

        Se Urantia kirjan teksti on täsmälleen,niinkuin muutkin transsissa jonkun meedion henkioppaan sanelemaa petosta,jossa taustalta paljastuu eksyttämisen juoni.


      • akk.
        Antti Kristus kirjoitti:

        akk.:lle löytynee kaltaistaan seuraa esim. helluntailaisten palstalta.

        Siellä rakkaus ja armo ehdollistetaan vastoin "sanomaa rististä".

        Näitä ristin kieltäjiä näkyy riittävän jokaiselle palstalle. Aina he ovat härnäämässä niitä, jotka Kristuksen vapaudessa vaeltavat.

        "Tutkikaa itseänne, koetelkaa itseänne, vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä..."

        "Taivasten valtakunta on sisäisesti teissä..."

        Luin nyt vasta tarkemmin sinun sanat,ja pakko sanoa.

        Mitä minä helluntalaisia tunnen,niin sinä sanoit heistä todellakin aivan nurinpäin.

        Vai ei siellä puhuta Kristuksen rististä,ja sovitustyöstä? Mikä henki sinun korvasi on nurinpäin vääntänyt,jos olet käynyt edes kuuntelemassa.

        Ja sama asenne sinulla on minuakin kohtaan. Ja minä vakuutan sinulle tämän.

        Sinä et käsitäkään,kuinka paljon minä luotan armosta pelastumiseen.

        Omia luulojanne horisette edes kysymättä asiaa.

        Pakko tässä on suoraan puhua,kun ette muuten kuule,niiden luulojenne takaa.


      • Antti Kristus
        akk. kirjoitti:

        Luin nyt vasta tarkemmin sinun sanat,ja pakko sanoa.

        Mitä minä helluntalaisia tunnen,niin sinä sanoit heistä todellakin aivan nurinpäin.

        Vai ei siellä puhuta Kristuksen rististä,ja sovitustyöstä? Mikä henki sinun korvasi on nurinpäin vääntänyt,jos olet käynyt edes kuuntelemassa.

        Ja sama asenne sinulla on minuakin kohtaan. Ja minä vakuutan sinulle tämän.

        Sinä et käsitäkään,kuinka paljon minä luotan armosta pelastumiseen.

        Omia luulojanne horisette edes kysymättä asiaa.

        Pakko tässä on suoraan puhua,kun ette muuten kuule,niiden luulojenne takaa.

        "Sinä et käsitäkään,kuinka paljon minä luotan armosta pelastumiseen."

        Jos luottaisit armosta pelastumiseen, et enää lausuisi kadotustuomiota niille ihmisille, jotka eivät usko niin kuin sinä.


      • Marja
        akk. kirjoitti:

        Ensimmäisenä olit minua syyttämässä eksyttäjäksi,siispä luit tuomion itsellesi omien sanojesi kautta!!!

        Ensimmäisenä olit sinä sanomassa "eksyttäjä". Jolloin minä sanoin: "malka omassa silmässäsi". Omilla sanoillasi olet itsesi tuominnut.

        Ja sanoin ja sanon edelleen: lakkaa levittämästä Kirkon valheita Kristuksesta, lopeta vihasi ja pelkosi sylkeminen muiden ihmisen lapsien päälle, mene pois kiusaaja!

        Kristus on sinun sydämessäsi niin kuin jokaisen sydämessä. Kun hiljenet ja kokonaan riisuudut kaikista valheista, mielipiteistä ja ulkokultaisuudesta, myötätunnon Pyhä Henki sinussa vapautuu, etkä tee eroa sisäpuolen ja ulkopuolen kanssa. Tätä tarkoittaa Armo.


      • akk.
        Marja kirjoitti:

        Ensimmäisenä olit sinä sanomassa "eksyttäjä". Jolloin minä sanoin: "malka omassa silmässäsi". Omilla sanoillasi olet itsesi tuominnut.

        Ja sanoin ja sanon edelleen: lakkaa levittämästä Kirkon valheita Kristuksesta, lopeta vihasi ja pelkosi sylkeminen muiden ihmisen lapsien päälle, mene pois kiusaaja!

        Kristus on sinun sydämessäsi niin kuin jokaisen sydämessä. Kun hiljenet ja kokonaan riisuudut kaikista valheista, mielipiteistä ja ulkokultaisuudesta, myötätunnon Pyhä Henki sinussa vapautuu, etkä tee eroa sisäpuolen ja ulkopuolen kanssa. Tätä tarkoittaa Armo.

        minä olen huolissani ihmisten eksymisestä kaikenmaailman harhaoppeihin. On tarot kortteja, horoskooppeja,Spiritismiä,budhaa,Urantiaa,marian palvontaa,äitijumalaa,allah agbar,ja Vielä Ns.kristityt,jotka kaikki,(sinä mukaan lukien) julistatte osaavanne raamatun paremmin,kuin kukaan muu. -Ota tästä sitten selvä.-

        Sen tähden minua on puhutellut paljon Jeesuksen vakava varoitus.-Katsokaa,ettei teitä kukaan eksytä.

        ja koska se,ja omat kokemukset ovat saaneet minut erittäin varovaiseksi,toivotin sitä myös ensimmäiselle kysyjälle,joka lopulta paljastuikin toisten moittijaksi,siinä kuin muutkin,sinä mukaan lukien.

        Ja se raivokas viha,,,se kertoo minulle enemmän,kuin aavistatkaan.

        Sinun henkesi koki heti minut vihollisena,ja torjuttavana. Ja koska minä sydämessäni luotan kertakaikkiaan yksin Jeesuksen veren suojaan,niin herää kysymys,mikä henki sinussa näki välittömästi "punaista".


      • akk.
        Antti Kristus kirjoitti:

        "Sinä et käsitäkään,kuinka paljon minä luotan armosta pelastumiseen."

        Jos luottaisit armosta pelastumiseen, et enää lausuisi kadotustuomiota niille ihmisille, jotka eivät usko niin kuin sinä.

        Nyt on jo käynyt niin,että minua syytetään kadotustuomion julistamisesta,enkä ole edes ehtinyt ajatella koko sanaa.

        Kyllä te olette niitä urantian "vapauttamia",joilla ei ole mitään tietoa enää,mitä puhuvat.

        te taisitte hengessä kokea sen kadotustuomion,koska minä en sitä sanonut.


      • Antti Kristus
        akk. kirjoitti:

        Nyt on jo käynyt niin,että minua syytetään kadotustuomion julistamisesta,enkä ole edes ehtinyt ajatella koko sanaa.

        Kyllä te olette niitä urantian "vapauttamia",joilla ei ole mitään tietoa enää,mitä puhuvat.

        te taisitte hengessä kokea sen kadotustuomion,koska minä en sitä sanonut.

        -Kyllä te olette niitä urantian "vapauttamia"...-

        Aika outoa puhetta, sillä allekirjoittanut ei ole koskaan edes nähnyt Urantia-kirjaa, saati lukenut sitä. Tosin vaahtoamisesi herättää jopa pientä mielenkiintoa kirjaa kohtaan.

        Muista, veli hyvä, ettei vapaus löydy mistään kirjasta. Sitä et voi opetella ulkoa. Vapautta ei voi ansaita hyvillä teoilla tai käytöksellä, niin kuin ehkä maallisessa oikeudessa. Vapaus löytyy sinusta itsestäsi.

        "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"


      • Antti Kristus
        akk. kirjoitti:

        minä olen huolissani ihmisten eksymisestä kaikenmaailman harhaoppeihin. On tarot kortteja, horoskooppeja,Spiritismiä,budhaa,Urantiaa,marian palvontaa,äitijumalaa,allah agbar,ja Vielä Ns.kristityt,jotka kaikki,(sinä mukaan lukien) julistatte osaavanne raamatun paremmin,kuin kukaan muu. -Ota tästä sitten selvä.-

        Sen tähden minua on puhutellut paljon Jeesuksen vakava varoitus.-Katsokaa,ettei teitä kukaan eksytä.

        ja koska se,ja omat kokemukset ovat saaneet minut erittäin varovaiseksi,toivotin sitä myös ensimmäiselle kysyjälle,joka lopulta paljastuikin toisten moittijaksi,siinä kuin muutkin,sinä mukaan lukien.

        Ja se raivokas viha,,,se kertoo minulle enemmän,kuin aavistatkaan.

        Sinun henkesi koki heti minut vihollisena,ja torjuttavana. Ja koska minä sydämessäni luotan kertakaikkiaan yksin Jeesuksen veren suojaan,niin herää kysymys,mikä henki sinussa näki välittömästi "punaista".

        Hyvä akk., jos näet ja kuulet henkiä, suosittelen sinulle lämpimästi terapiaa. Kaikki "pahat henget" ovat vain sinun alitajuntasi "mörköjä."

        Sinulla on ehkä käsittelemättömiä asioita, joita olisi hyvä purkaa hyvän terapeutin kanssa. Alitajuntaan torjutut tunnepitoiset patoumat voivat jossakin vaiheessa sairastuttaa mielesi, ja aiheuttaa neuroosin, erilaisia komplekseja, tai jopa psykoosin.


      • akk.
        Antti Kristus kirjoitti:

        Hyvä akk., jos näet ja kuulet henkiä, suosittelen sinulle lämpimästi terapiaa. Kaikki "pahat henget" ovat vain sinun alitajuntasi "mörköjä."

        Sinulla on ehkä käsittelemättömiä asioita, joita olisi hyvä purkaa hyvän terapeutin kanssa. Alitajuntaan torjutut tunnepitoiset patoumat voivat jossakin vaiheessa sairastuttaa mielesi, ja aiheuttaa neuroosin, erilaisia komplekseja, tai jopa psykoosin.

        Hah hah,luuletko sinä minun tuommoista tohtoria uskovan.joka puhuu,mitä sattuu?

        Minä taas toistin Jeesuksen sanat,ja sinä toivotat minua terapeutille.

        Tuommoinen pönkkötauti ei oo selviä savusaunassakaan.
        Odottakaa vain niitä Uhvoja,en suinkaan minä sitä teiltä kiellä,jos urantia kirjan opetukset on niin sopivia.


      • Marja
        akk. kirjoitti:

        minä olen huolissani ihmisten eksymisestä kaikenmaailman harhaoppeihin. On tarot kortteja, horoskooppeja,Spiritismiä,budhaa,Urantiaa,marian palvontaa,äitijumalaa,allah agbar,ja Vielä Ns.kristityt,jotka kaikki,(sinä mukaan lukien) julistatte osaavanne raamatun paremmin,kuin kukaan muu. -Ota tästä sitten selvä.-

        Sen tähden minua on puhutellut paljon Jeesuksen vakava varoitus.-Katsokaa,ettei teitä kukaan eksytä.

        ja koska se,ja omat kokemukset ovat saaneet minut erittäin varovaiseksi,toivotin sitä myös ensimmäiselle kysyjälle,joka lopulta paljastuikin toisten moittijaksi,siinä kuin muutkin,sinä mukaan lukien.

        Ja se raivokas viha,,,se kertoo minulle enemmän,kuin aavistatkaan.

        Sinun henkesi koki heti minut vihollisena,ja torjuttavana. Ja koska minä sydämessäni luotan kertakaikkiaan yksin Jeesuksen veren suojaan,niin herää kysymys,mikä henki sinussa näki välittömästi "punaista".

        Sanat, jotka julistavat kaikki muut harhaoppisiksi, buddhalaiset, Marian ja äitijumalan paljojat, muslimit, toiset kristityt ja erityisesti gnostilaiset, ovat torjuttavia.

        Historian tunnen ja tiedän, mitä siitä seuraa kun kaltaisesi julistavat toiset harhaoppisiksi. Kun uskovaiskristityt saivat Rooman keisarin siunauksen, aloittivat he välittövästi veriset vainot ja kirjaroviot erityisesti gnostilaisia Kristuksen seuraajia kohtaan. Ei vaino ole loppunut eivätkä vainoojat tästä maailmasta kadonneet, vainoojat jotka Kristuksen veren nimessä tuomitsevat murhaavat ja Pyhää Henkeä herjaavat.

        Se raivokas viha jota olet aistivinasi, on oma vihasi ja raivosi harhaoppeja kohtaan, omaa pelkoasi ja torjuntaasi. Henkeä jota lähetät ympärillesi, ja jonka tunnet heijastuvan takaisin itseesi.

        Sääliä minä tunnen kaltaisiasi sokeita vainoojia ja Kristuksen väärentäjiä kohtaan, en vihaa, sekä sääliä vihanne ja pelkonne uhreja kohtaan.


      • akk.
        Marja kirjoitti:

        Sanat, jotka julistavat kaikki muut harhaoppisiksi, buddhalaiset, Marian ja äitijumalan paljojat, muslimit, toiset kristityt ja erityisesti gnostilaiset, ovat torjuttavia.

        Historian tunnen ja tiedän, mitä siitä seuraa kun kaltaisesi julistavat toiset harhaoppisiksi. Kun uskovaiskristityt saivat Rooman keisarin siunauksen, aloittivat he välittövästi veriset vainot ja kirjaroviot erityisesti gnostilaisia Kristuksen seuraajia kohtaan. Ei vaino ole loppunut eivätkä vainoojat tästä maailmasta kadonneet, vainoojat jotka Kristuksen veren nimessä tuomitsevat murhaavat ja Pyhää Henkeä herjaavat.

        Se raivokas viha jota olet aistivinasi, on oma vihasi ja raivosi harhaoppeja kohtaan, omaa pelkoasi ja torjuntaasi. Henkeä jota lähetät ympärillesi, ja jonka tunnet heijastuvan takaisin itseesi.

        Sääliä minä tunnen kaltaisiasi sokeita vainoojia ja Kristuksen väärentäjiä kohtaan, en vihaa, sekä sääliä vihanne ja pelkonne uhreja kohtaan.

        Minä en ole tuntenut pienintäkään vihaa ketään kohtaan.

        Ja rakastan sinuakin. Minkä minä sille mahdan näin yhtääkkiä,että sinä sanot ensimmäiseksi,Hus,hus.mene pois vainooja,vaikka ei ole mitään tarkoitusta vainota ketään.

        Hämmennät hiukan vapautta ja hyvää tahtoa sydämessäni,mutta kyllä Jeesus sen parantaa.


      • akk.
        Antti Kristus kirjoitti:

        -Kyllä te olette niitä urantian "vapauttamia"...-

        Aika outoa puhetta, sillä allekirjoittanut ei ole koskaan edes nähnyt Urantia-kirjaa, saati lukenut sitä. Tosin vaahtoamisesi herättää jopa pientä mielenkiintoa kirjaa kohtaan.

        Muista, veli hyvä, ettei vapaus löydy mistään kirjasta. Sitä et voi opetella ulkoa. Vapautta ei voi ansaita hyvillä teoilla tai käytöksellä, niin kuin ehkä maallisessa oikeudessa. Vapaus löytyy sinusta itsestäsi.

        "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"

        Olen jostain saanut käsityksen,että New age on kytköksissä Urantia ja ufo uskomuksiin,ja muihin sen tyyppisiin omatekemä filosofioihin.

        Ainahan se on mahdollista,että olen saanut väärää tietoa,toisin kuin teillä oikeaoppisilla.

        Sinä olet selvästi, henkisesti sanottuna "juoksuttaja". Luultavasti et ole ennen moista sanaa huomannut henkisellä puolen olevan.

        Nyt se tuli mieleen,kun olen muutaman rivin ajatuksiasi seurannut.

        Sinä pakenet, ja pelkäät kiinnijäämistä ja totuuden kohtaamista. Sen tähden sinä keskustelua "juoksutat".


      • Marja
        akk. kirjoitti:

        Minä en ole tuntenut pienintäkään vihaa ketään kohtaan.

        Ja rakastan sinuakin. Minkä minä sille mahdan näin yhtääkkiä,että sinä sanot ensimmäiseksi,Hus,hus.mene pois vainooja,vaikka ei ole mitään tarkoitusta vainota ketään.

        Hämmennät hiukan vapautta ja hyvää tahtoa sydämessäni,mutta kyllä Jeesus sen parantaa.

        "Jos olet lukenut new age ja muita opetuksia,sanoudu kokonaan niistä irti"

        "sinä olet aivan sekaisin,poloinen."

        "kadotukseen joutuvat!!!"

        "omituinen sekasikiö new age pulju"

        "houreineen."

        "muuta evankeliumia,se olkoon kirottu!!!"

        "kaikenmaailman harhaoppeihin"


        Nämä sanasi ovat kaikkea muuta kuin rakkauden sanoja. Jo se, että kiertelet kaikilla palstoilla herjaamassa toisten uskoa ja saarnaamassa veristä uskoasi (joka ei ole Kristuksen opetus!!!), itsesi ylpeydessäsi muiden yläpuolelle nostaen, on vainoamista ja eksyttämistä. Näitä sanojani en ota takaisin, sillä niissä on totuuden henki.

        Eksyttämistä on rakastaa Raamatun kirjainta ja verta enemmän kuin lähimmäistäsi. Eksyttämistä on väittää vastaan Jeesuksen opetusta Valtakunnasta, joka on sisäpuolen ja ulkopuolen yhdistäminen, vaikkei sitä voi sanoin kuvata. Eksyttämistä on väittää, että Valtakunta ja Isä ovat meille ulkopuolisia, erillisiä, rakkauden käsky nimenomaan meitä opastaa vapautumaan erillisyyden harhaluulostamme: rakkaus ei tule ulkoa eikä sisältä, koska ulkoinen ja sisäinen ovat juuri se harha, joka rakkauden kätkee ja tukahduttaa.

        Eksyttämistä on se, että sydämeesi ovat tehneet pesän viha, katkeruus, pelko, tietämättömyys ja valhe, niin kuin jokaisen sydämeen. Sinun ylimielinen ja muita halveksuva käytöksesi vain osoittaa, että valhe on sinun sydämessäsi tiukemmassa kuin niillä, joita saarnaamisellasi täällä vainoat, koska ylpeydessäsi et uskalla katsoa sisimpääsi vaan takerrut elävän sanan sijasta kuolleisiin kirjoituksiin, farisealaisiin sanoihin, ja tunnet tarvetta tuomita muut jotta voisit pitää oppiasi oikeana.

        Ehkä tarkoituksesi ei ole vainota, mutta valhe sydämessäsi saa sinut käyttäytymään tavalla, joka ei tuota kaunista hedelmää, toisin kuin mielessäsi luulet tarkoittavasi. Jos sydämesi hämmentyy, hyvä niin, anna sen avautua maailmalle, äläkä sulje sitä enää uskonkiivaudellasi.


      • akk.
        Marja kirjoitti:

        "Jos olet lukenut new age ja muita opetuksia,sanoudu kokonaan niistä irti"

        "sinä olet aivan sekaisin,poloinen."

        "kadotukseen joutuvat!!!"

        "omituinen sekasikiö new age pulju"

        "houreineen."

        "muuta evankeliumia,se olkoon kirottu!!!"

        "kaikenmaailman harhaoppeihin"


        Nämä sanasi ovat kaikkea muuta kuin rakkauden sanoja. Jo se, että kiertelet kaikilla palstoilla herjaamassa toisten uskoa ja saarnaamassa veristä uskoasi (joka ei ole Kristuksen opetus!!!), itsesi ylpeydessäsi muiden yläpuolelle nostaen, on vainoamista ja eksyttämistä. Näitä sanojani en ota takaisin, sillä niissä on totuuden henki.

        Eksyttämistä on rakastaa Raamatun kirjainta ja verta enemmän kuin lähimmäistäsi. Eksyttämistä on väittää vastaan Jeesuksen opetusta Valtakunnasta, joka on sisäpuolen ja ulkopuolen yhdistäminen, vaikkei sitä voi sanoin kuvata. Eksyttämistä on väittää, että Valtakunta ja Isä ovat meille ulkopuolisia, erillisiä, rakkauden käsky nimenomaan meitä opastaa vapautumaan erillisyyden harhaluulostamme: rakkaus ei tule ulkoa eikä sisältä, koska ulkoinen ja sisäinen ovat juuri se harha, joka rakkauden kätkee ja tukahduttaa.

        Eksyttämistä on se, että sydämeesi ovat tehneet pesän viha, katkeruus, pelko, tietämättömyys ja valhe, niin kuin jokaisen sydämeen. Sinun ylimielinen ja muita halveksuva käytöksesi vain osoittaa, että valhe on sinun sydämessäsi tiukemmassa kuin niillä, joita saarnaamisellasi täällä vainoat, koska ylpeydessäsi et uskalla katsoa sisimpääsi vaan takerrut elävän sanan sijasta kuolleisiin kirjoituksiin, farisealaisiin sanoihin, ja tunnet tarvetta tuomita muut jotta voisit pitää oppiasi oikeana.

        Ehkä tarkoituksesi ei ole vainota, mutta valhe sydämessäsi saa sinut käyttäytymään tavalla, joka ei tuota kaunista hedelmää, toisin kuin mielessäsi luulet tarkoittavasi. Jos sydämesi hämmentyy, hyvä niin, anna sen avautua maailmalle, äläkä sulje sitä enää uskonkiivaudellasi.

        Minä en rakasta maailmaa,niinkuin suosittelet.

        Hämmennyin sinun vihastasi,minua "lähimmäistäsi" kohtaan.

        Ja se mitä minä sanoin niistä opeista, ON IHMISOPPEJA,jotka myötäilevät ihmisten lihallista vapautta, ja ovat kirouksen alaisia.

        Ne on sellaisten ihmisten kyhäämiä,JOTKA EI KESTÄ KUULLA TERVETTÄ OPPIA: Ja ne on aina pyrkineet vesittämään Jeesuksen ristin työn.

        Minä olen huomannut ennenkin,että riivaajat suuttuu,kun niille sanotaan.-JEESUKSEN VERI!


      • akk.

        Taas väärä diaknoosi. Se lihallisuus,josta minä mainitsin,ei tarkoita seksuaalisuutta,vaan yleensä oman tahdon seuraamista ja maailman moraalittomuuden sekä kaikenlaisten kompromissien tekemistä oman nahkansa suojelemiseksi.

        Kuten esim. tämäkin kansa luottaa enemmän aseisiin,kuin Jumalan voimaan.Veromarkat syydetään tosiaan asejärjestelmiin ja samalla huononnetaan sosiaaliturvaa.

        Suomen päättäjät höynäyttivät kansan äänestämään EU:n puolesta valehtelemalla,että ei suomi joudu maksumieheksi. Mehän saamme sieltä niin ja niin paljon.

        Todellisuudessa päättäjät ajoivat omia EU virkojaan ja parempia palkkoja. Kansan asiat ei ole muuttuneet yhtään paremmiksi.

        Ja monet käyttävät ajaessaan omia etujaan niin naurettavia arkumentteja,kuin muuallakin tehdään niin.

        Siis lihallisuus merkitsee minulle omien etujen ajamista naamioimalla se muka toisten ihmisten eduksi. Samaa ovat käyttäneet pornoteollisuus,suurien optioitten vastaanottajat samalla nakaten satoja työntekijöitä kerralla työttömäksi kun muuallakin tehdään niin.

        Ja sama näkyy kaiken puhtaan ja oikean häpäisemisessä hyväksymällä henkinen saasta jo pikkulapsillekin hyväksymällä satukirjojen ja leikin muodossa riivajaopit ja taikuus.

        Kaiken maailman horoskoopit ja ennustajat,meediot,kuolleisiin yhteydenotot,ja tarot korttien käyttö on hyväksyttävämpää,kuin Jeesuksen Evankeliumi.

        Ja mitä minun seksuaalisuuteeni tulee,se tuntuu olevan asiallisella tolalla,oletan.
        Olen hetero,kiinnostunut vastakkaisesta sukupuolesta,pidän vaimostani,en käy vieraissa,ja en pidä televiossa tulevasta persenäyttelystä,enkä kiroilusta. Kaipaan paljon täydellistä hijaisuutta.

        Enkä kuule sinun luulemia ääniä. Kun Jeesus sanoi omien lampaittensa kuulevan Hänen äänensä,tarkoittaa aivan muuta,kuin sinun Jungimainen käsitys asiasta.


      • akk.
        Antti Kristus kirjoitti:

        Poimin tähän yhteyteen vielä kirjoitukseni tuolta helluntailaisten palstalta. Teilasivat tämän siellä RAAMATUN vastaisena. Alla olevaan ristin hullutukseen ei näet vaadita mitään tekoja.

        "Armo ja rakkaus eivät ole sen tyyppisiä asioita, joita voitaisiin ehdollistaa. Ne ovat olemassa sellaisinaan meitä varten, ja ylläpitävät kaikkea inhimillistä elämää.

        Kuitenkin nykyinen uskonto usein ehdollistaa sekä armon että rakkauden. "Kun teet parannuksen, saat armon" tai "Jos uskot, Jumala hyväksyy sinut"

        Uskonnon luonne paljastaa, onko kysymyksessä todellinen armo tai rakkaus. Sellainen armo, joka täytyy ansaita esimerkiksi uskonratkaisulla, ei ole lainkaan armo. Tuollainen kaupankäynti ei kuulu armon luonteeseen.

        Tai sellainen rakkaus, jonka saa osakseen esimerkiksi kuuliaisuudella Jumalaa kohtaan, ei ole lainkaan rakkautta. Rakkautta ei näet voi ansaita. Sitä ei voi saada osakseen yhtään enempää "olemalla hyvä", eikä vähempää "olemalla paha".

        Kuitenkin nykyiset uskonnot ehdollistavat rakkauden. Ne opettavat, että sen voi saada osakseen tekemällä jotakin, muuttumalla, uskomalla jne. Pakene tällaista rakkautta.

        Myös armo ehdollistetaan. Opetetaan, että kun ihminen tekee parannuksen, uskon ratkaisun tms., hän saa osakseen armon. Muutoin ihminen on tuomittu. Pakene tällaista armoa.

        Armo ja rakkaus ovat tulleet osaksesi jo ennenkuin olet edes syntynyt. Ne ovat olleet olemassa jo ennen tämän maailman perustamista. Et tarvitse enää saavuttaa niitä. Ne ovat jo luonasi. Ne ovat sinussa itsessäsi."

        Sinä olet rakentanut omat tikapuut taivaaseen.Oletko tehnyt riittävät lujuuslaskelmat?

        Olin vastaamassa sinun "Jungimaiseen" viestiisi minulle,mutta ei onnistunut,koska sinun viestisi oli poistettu juuri kun lähetin omani.

        Raamatussa sanottu ja tuomittu lihallisuus tarkoittaa paljon muutakin,kuin saastaista ja iljettävää seksuaalisuuden väärinkäytöstä.

        Siihen kuuluu ensisijaisesti Jumalan sanan kieltäminen ainoana auktoriteettina. Ja halu olla kuuntelematta Häntä.

        Toisinsanoen ei haluta alistaa "vanhaa Aatamia" Jeesuksen Kristuksen puhtaaseen ja todellisesti vapaaksi tekevään Evankeliumin kautta saatavaan Jumalan armoon. Vaan rakastetaan maailman vapautta.

        Ja mitä minun seksuaalisuuteen tulee,se tuntuu olevan suhtkoht. asiallisella tolalla.

        Olen hetero,pidän vaimostani,en käy vieraissa,inhottaa televisiosta tuleva persenäyttely ja teurastuselokuvat,sekä kaiken maailman noituuden opettaminen ja salliminen pienille lapsille satukirjojen ja tv ohjelmien kautta.-Enkä pidä itseäni erinomaisena,vaan kiitän Jeesusta pelastuksesta,ja pyydän,ettei Hän koskaan menettäisi kärsivällisyyttään minun suhteeni.

        Joten sinun analyysisi minusta,kertoikin itseasiassa sinusta itsestäsi.

        Tuo sinun Jungimainen horoskooppisi käy hyvin suuren yleisön patoutumiin ja estoihin.


      • Antti Kristus
        akk. kirjoitti:

        Sinä olet rakentanut omat tikapuut taivaaseen.Oletko tehnyt riittävät lujuuslaskelmat?

        Olin vastaamassa sinun "Jungimaiseen" viestiisi minulle,mutta ei onnistunut,koska sinun viestisi oli poistettu juuri kun lähetin omani.

        Raamatussa sanottu ja tuomittu lihallisuus tarkoittaa paljon muutakin,kuin saastaista ja iljettävää seksuaalisuuden väärinkäytöstä.

        Siihen kuuluu ensisijaisesti Jumalan sanan kieltäminen ainoana auktoriteettina. Ja halu olla kuuntelematta Häntä.

        Toisinsanoen ei haluta alistaa "vanhaa Aatamia" Jeesuksen Kristuksen puhtaaseen ja todellisesti vapaaksi tekevään Evankeliumin kautta saatavaan Jumalan armoon. Vaan rakastetaan maailman vapautta.

        Ja mitä minun seksuaalisuuteen tulee,se tuntuu olevan suhtkoht. asiallisella tolalla.

        Olen hetero,pidän vaimostani,en käy vieraissa,inhottaa televisiosta tuleva persenäyttely ja teurastuselokuvat,sekä kaiken maailman noituuden opettaminen ja salliminen pienille lapsille satukirjojen ja tv ohjelmien kautta.-Enkä pidä itseäni erinomaisena,vaan kiitän Jeesusta pelastuksesta,ja pyydän,ettei Hän koskaan menettäisi kärsivällisyyttään minun suhteeni.

        Joten sinun analyysisi minusta,kertoikin itseasiassa sinusta itsestäsi.

        Tuo sinun Jungimainen horoskooppisi käy hyvin suuren yleisön patoutumiin ja estoihin.

        Totta. Analyysi kertoi minusta itsestäni, siksi se koskee myös kaikkia. En ole teistä erillinen. Olen samaa lihaa ja verta.

        Tunnen itsevihan, häpeän, syyllisyyden, kivun ja kärsimyksen, koska olen samalla tavalla ihminen kuin kaikki muutkin. Se meillä on yhteistä.

        Mutta jos kuori on yhteistä, yhteistä on myös ydin. Etsin juuri sitä, mikä meissä on yhteistä. Sitä, mikä meissä on todellista.

        En ole tarvinnut rakentaa tikapuita taivaaseen, koska taivas on minua lähempänä kuin itse olen itseäni.

        Taivasten valtakunta on sisäisesti meissä.


      • Kerettiläinen
        akk. kirjoitti:

        Isä meidän,joka olet taivaissa...

        Ja taivaaseen Jeesus nousi,ei kenenkään sisimpään. Paitsi Jumalan sisimpään.

        Ja on sieltä tuleva...

        Pyhän hengen Hän lupasi lähettää ihmisen sisimpään,ja Pyhä henki auttaa rukoilemaan ja ylistämään ja koroittamaan jeesusta Kristusta.

        Jos olet lukenut new age ja muita opetuksia,sanoudu kokonaan niistä irti ja rukoile Taivaan Isää antamaan aito ja puhdas henkien erottamisen armolahja. saat olla hyvin kriittinen,Jumala kyllä sen hyväksyy,ja kestää.

        Jeesushan sanoi.-Katsokaa,ettei teitä kukaan eksytä.! Eksyttäjä pyrkii tulemaan portin raosta,jos siinä ei ole aito Jeesuksen veren merkki.

        Painu Roomaan kumartamaan Paavia ja helluntailaisia oman minän voitelussa.

        Täällä puhaltaa Jumalan tuuli Kristuksessa ja siinä on Vapaus.

        Mene Akk rooman eksyttäjä ja vie happamat oppisi mennessäsi!


      • akk.
        Kerettiläinen kirjoitti:

        Painu Roomaan kumartamaan Paavia ja helluntailaisia oman minän voitelussa.

        Täällä puhaltaa Jumalan tuuli Kristuksessa ja siinä on Vapaus.

        Mene Akk rooman eksyttäjä ja vie happamat oppisi mennessäsi!

        New age on harhaoppi,koska jeesuksen todistuksen haluatte lähettää pois.

        Jääkää luuloonne ja rakastakaa humpuukianne.


    • sinärakas

      Antti olet profeetta, eihän sun toisilta tarvi kysyä mitä tekstisi on, new agea tai ihan mitä päätät, vai etkö kuitenkaan ole ihan varma?
      Tiedätkös mikä on oikea profeetta?
      ..........................
      Oikea profeetta on se joka tietää eikä kysy koska hänellä on tieto joka häneen on hänen itsensä kautta hänen kuitenkaan kenellekään tästä tiedosta kertomatta koska hän on sen tiedon itsestään löytänyt tietäen että tämä tieto aina hänessä jo oli ja tulee ikuisesti olemaan ,amen.
      Että kastetta sisältä päin.

      • Antti Kristus

        Olen etsijä. Etsin yhä yhteyttä sisimpäni ulkopuolelta, koska en ole sitä vielä täydellisesti löytänyt sisäpuolelta.

        Tiedän, että on ensin etsittävä sisäistä valtakuntaa, niin ulkoinenkin toteutuu sen ohessa, mutta olen vasta-alkaja. Yhteys sisimpääni on vielä heikko.


      • T Kempis
        Antti Kristus kirjoitti:

        Olen etsijä. Etsin yhä yhteyttä sisimpäni ulkopuolelta, koska en ole sitä vielä täydellisesti löytänyt sisäpuolelta.

        Tiedän, että on ensin etsittävä sisäistä valtakuntaa, niin ulkoinenkin toteutuu sen ohessa, mutta olen vasta-alkaja. Yhteys sisimpääni on vielä heikko.

        Jatka vain etsimistä, mutta ulkopuolelta et sitä koskaan löydä, joten etsi sisältä. Monet ihmiset etsivät Jumalaa kirkoista ja rituaaleista, koska on turvallista kuulua samoinajattelevien joukkoon, mutta "Jumala ei asu käsin tehdyissä temppeleissä".

        Olet oivaltanut Jumalasta ja uskosta jotain hyvin keskeistä, mutta useimmille uskoville se on liikaa, ja siksi he vastustavat käsityksiäsi. Itse olen kulkenut pitkän tien eri seurakuntien ja uskonkäsitysten kautta. Vihdoin oivalsin, että Jumala ON Rakkaus, eikä mikään maan päällä eikä taivaassa voi erottaa meitä Kristuksen rakkaudesta (Room. 8:35-39). Rakkaus on myös ainoa tärkeä asia maailmassa. Siksi Jumalan laki kiteytyy kahteen käskyyn "Rakasta Jumalaasi... ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi" - ja lähimmäisenrakkaus, tai sen puute, on myös jumalallisen tuomion ainoa peruste (Matt 25:12-15).

        Itse opin kveekareilta "hiljaisen rukouksen", joka on nykyään tärkein voimanlähteeni. Siinä mieli pyritään tyhjentämään turhanpäiväisistä ajatuksista ja keskitytään Jumalaan - ei siis pyydetä Häneltä mitään eikä esitetä "ostoslistaa" vaan pyritään olemaan hiljaa Hänen edessään ja kuuntelemaan. Hiljaisuus on hyvin tärkeää nimenomaan nykyään, kun elämämme on täynnä kaikenlaista toimintaa ja joka tuutista tulee jos jonkinlaista ohjelmaa, joka pyrkii täyttämään mielemme turhanpäiväisellä roskalla.

        Hiljentymisessä voi käyttää apuna esim. Isä meidän -rukousta, kunhan sen rukoilee ajatuksella eikä mekaanisena litaniana. Myöhemmin tämäkään ei ole tarpeen vaan sanaton yhteys omaan sisimpään ja Jumalaan syntyy heti kun hiljentyy rukoukseen. Tästä saa hiljaisen ilon ja tyydytyksen, josta Paavali kirjoittaa Timoteukselle: "But our gain is greater contentment, for it is the worship of God" (1 Tim. 6:6) - sitaatti on ortodoksien käyttämästä George Lamsan käännöksestä, koska suomeksi se on huonosti käännetty.


      • korjaus
        Antti Kristus kirjoitti:

        Olen etsijä. Etsin yhä yhteyttä sisimpäni ulkopuolelta, koska en ole sitä vielä täydellisesti löytänyt sisäpuolelta.

        Tiedän, että on ensin etsittävä sisäistä valtakuntaa, niin ulkoinenkin toteutuu sen ohessa, mutta olen vasta-alkaja. Yhteys sisimpääni on vielä heikko.

        Matt 25:36-


      • Antti Kristus
        T Kempis kirjoitti:

        Jatka vain etsimistä, mutta ulkopuolelta et sitä koskaan löydä, joten etsi sisältä. Monet ihmiset etsivät Jumalaa kirkoista ja rituaaleista, koska on turvallista kuulua samoinajattelevien joukkoon, mutta "Jumala ei asu käsin tehdyissä temppeleissä".

        Olet oivaltanut Jumalasta ja uskosta jotain hyvin keskeistä, mutta useimmille uskoville se on liikaa, ja siksi he vastustavat käsityksiäsi. Itse olen kulkenut pitkän tien eri seurakuntien ja uskonkäsitysten kautta. Vihdoin oivalsin, että Jumala ON Rakkaus, eikä mikään maan päällä eikä taivaassa voi erottaa meitä Kristuksen rakkaudesta (Room. 8:35-39). Rakkaus on myös ainoa tärkeä asia maailmassa. Siksi Jumalan laki kiteytyy kahteen käskyyn "Rakasta Jumalaasi... ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi" - ja lähimmäisenrakkaus, tai sen puute, on myös jumalallisen tuomion ainoa peruste (Matt 25:12-15).

        Itse opin kveekareilta "hiljaisen rukouksen", joka on nykyään tärkein voimanlähteeni. Siinä mieli pyritään tyhjentämään turhanpäiväisistä ajatuksista ja keskitytään Jumalaan - ei siis pyydetä Häneltä mitään eikä esitetä "ostoslistaa" vaan pyritään olemaan hiljaa Hänen edessään ja kuuntelemaan. Hiljaisuus on hyvin tärkeää nimenomaan nykyään, kun elämämme on täynnä kaikenlaista toimintaa ja joka tuutista tulee jos jonkinlaista ohjelmaa, joka pyrkii täyttämään mielemme turhanpäiväisellä roskalla.

        Hiljentymisessä voi käyttää apuna esim. Isä meidän -rukousta, kunhan sen rukoilee ajatuksella eikä mekaanisena litaniana. Myöhemmin tämäkään ei ole tarpeen vaan sanaton yhteys omaan sisimpään ja Jumalaan syntyy heti kun hiljentyy rukoukseen. Tästä saa hiljaisen ilon ja tyydytyksen, josta Paavali kirjoittaa Timoteukselle: "But our gain is greater contentment, for it is the worship of God" (1 Tim. 6:6) - sitaatti on ortodoksien käyttämästä George Lamsan käännöksestä, koska suomeksi se on huonosti käännetty.

        Suomalaisilla kveekareilla ei ole oikein hyviä kotisivuja. Lieneekö Suomessa edes universaali-kveekareita lainkaan?

        Tässä linkki englannin kielisille universalisti-kveekareiden sivuille:

        http://www.angelfire.com/dc/universalism/qintro.html


      • T Kempis
        Antti Kristus kirjoitti:

        Suomalaisilla kveekareilla ei ole oikein hyviä kotisivuja. Lieneekö Suomessa edes universaali-kveekareita lainkaan?

        Tässä linkki englannin kielisille universalisti-kveekareiden sivuille:

        http://www.angelfire.com/dc/universalism/qintro.html

        käyn katsomassa. En tunne yhtään suomalaista universalistikveekaria - Suomessa onkin kveekareita vajaa 50, joista suurin osa pohjaa ajatuksensa kristinuskoon. Kveekarismille on kuitenkin tyypillistä avoimuus, suvaitsevaisuus ja vapaus ajatella asioista itsenäisesti, joten jokunen universalisti voi joukkoon mahtuakin.


      • T Kempis
        Antti Kristus kirjoitti:

        Suomalaisilla kveekareilla ei ole oikein hyviä kotisivuja. Lieneekö Suomessa edes universaali-kveekareita lainkaan?

        Tässä linkki englannin kielisille universalisti-kveekareiden sivuille:

        http://www.angelfire.com/dc/universalism/qintro.html

        Luulin sinun tarkoittavan universalismilla sellaista kveekarismin suuntausta, joka ei perustu kristillisyyteen, mutta käytyäni sivulla huomasin, että kyllä ne hyvin samalla tavalla ajattelevat kuin Suomen kveekaritkin, eli keskeistä on "that of God in every man" - ts. Kristus joka asuu meissä.


      • Antti Kristus
        T Kempis kirjoitti:

        Luulin sinun tarkoittavan universalismilla sellaista kveekarismin suuntausta, joka ei perustu kristillisyyteen, mutta käytyäni sivulla huomasin, että kyllä ne hyvin samalla tavalla ajattelevat kuin Suomen kveekaritkin, eli keskeistä on "that of God in every man" - ts. Kristus joka asuu meissä.

        Tarkoitin universalisteilla kaikkien ihmisten sekä koko luomakunnan pelastumiseen ja uudelleen syntymiseen uskovia kristittyjä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe