Minulla on vanha koira jolla patellaluksaatio siinä pisteessä että tarvitsisi leikata sillä tassu ei toimi enää kunnolla.Myös hampaanpoisto ja kastraatio olisi lähiajan välttämättömiä toimenpiteitä.En enää tiedä mikä olisi koiran parasta.Lähdenkö suuriin toimenpiteisiin ja paraneeko koirani elämänlaatu ja tuleeko siitä vielä iloinen vai päädynkö hyvästelemäään rakkaimman ystäväni.Koira on muuten terve,sydän on vahva ja veriarvot ovat hyvät ja se tekeekin tästä niin vaikeaa.On myös rahallisesti aika kova homma.yli 1000e kuukauden sisään ei ole pieni raha.Kaipaisin teidän neuvojanne,mitä te tekisitte tilanteessani.Tietenkin teen päätökseni loppujen lopuksi itse mutta olen nyt niin surullinen etten tiedä mikä olisi viisainta.
Mikähän olisi järkevä ratkaisu...
7
156
Vastaukset
- Myrkkyhelpottaa
Myrkytä se tai vie piikille.
- aloittaja11
En kaipaa tälläisia kommentteja!
- Kerminiitti
Tarkalleen minkä ikäinen on koirasi? Odotettavissa oleva elinikä? Itse en lähtisi tällaisiin leikkauksiin esim. yli kymmenvuotiaan koiran kohdalla. Pahintahan on se luopumisen tuska, emme tahtoisi päästää irti.
- pikkukirppu2
Koirani on 14 vuotias.Vaikeaksi päätöksen tekee se että koira on muuten terve,veriarvot hyvät,sydän vahva,nivelissä ei kulumaa tai nivelrikkoa ja koira on muutenkin reipas ikäisekseen.Koira on pienirotuinen joten elinikää voisi olla vielä 1-3 onnellista vuotta.Ennuste leikkaukselle on kuulemma hyvä.1-3 vko toipumista ja sitten voi mennäkkin jo normaalisti.Olen hyvin kiintynyt koiraani enkä tiedä miten pystyisin luopumaan kaveristani.Varsinkaan kun ei ole syynä nyt kuin liian löysä polvi :(
- sivustaseuraajan
Kuinka paha on koiran tassun tilanne? Onko odotettavissa että ongelma poistuu kokonaan leikkauksen myötä, vai onko vähän sellaista "voi parantua leikkauksen myötä mutta...". Jos kyse jälkimmäisestä tai ylipäätänsä hyvin iäkkäästä koirasta, en lähtisi enää leikkaukseen.
- pikkukirppu2
Koira siis 14.Ennuste on hyvä,paranee täysin ja jalan pitäisi olla normaali toipumisajan jälkeen.
- 4567654567655
Hankala tilanne, kannataa miettiä kokonaisuutta, onko koiralla viellä elinvuosia paljon jäljellä jne.Itse leikkuutin 9vuotiaan, joka eli sitten 14 vuotiaaksi, suuri koirarotu oli.Ja olin tyytyväinen terveisiin lisävuosiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575479- 934327
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3752574Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s711088Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3301038- 61843
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46816- 28813
Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja102789Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52779