kappas vaan

lomailija

Tämmönenkin perustettu.. Hyvä homma.
Täällä pitääkin pistäytyä välillä kurkkimassa kun on tuo lomaosakekkin tullu hommattua...

31

3261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seppo

      No kertokaas sitten, oliko se hankinnan arvoinen se lomaosake ja millaisia säästöjä olette saaneet? Olivatko toteutuneet lomat sellaisia kuin esitteissä/esittelyissä luvattiin? Lisäksi olisi kiva tietää millaiset ihmiset lomaosakkeita hankkivat? Perheet? Sinkut? Suvut? Kaveripiiri?

      Erityisesti negatiiviset asiat kiinnostavat!!!

      • Illaksi kotiin?

        Mulla on kokemukset olleet pääsääntöisesti hyviä. On pari viikko-osaketta, toinen Suomessa ja toinen Espanjassa.

        Hirvittävän vähän olen ollut noissa kohteissa ja vaihdellut RCIn kautta muualle, kuten Kreikkaan, Italiaan ja toisiin kohteisiin Espanjassa. Edellisellä reissulla säästimme yli 1500 euroa matkatoimiston listahintaan samaan kohteeseen. Matkassa oli mukana 5 henkilöä. (Huom! Tuohon on laskettu lennot, RCIn vaihtomaksu, kohteen vastikevuokra ja auton vuokra!)

        Reissuissa on ollut 4-5 henkilöä ja aina olemme vuokranneet auton paikanpäältä, joten kyllä ainakin meille tuo maksoi nopeasti itse itsensä takaisin.

        Ja nyt kun halpalennot on alkaneet Suomestakin, niin ei voi valittaa.

        Eikä noita loma-osakkeita kannatta ostaa (aina) suoraan joltain välittäjältä. Niitä löytyy kyllä huomattavasti halvemmalla "käytettyinä". itse maksoin reilut 8000 mummoa toisesta aikoinaan ja hyvin on pelittänyt.

        Mutta mutta, varokaa huijareita ja selvittäkää MIKÄ on organisaatio joka hallinnoi yhtiötä.


      • vaan

        omistan kyllä lomaosakkeen, mutta en suosittele sen ostoa kellekään pelkkää huijausta ainakin meikäläisen kohdalla koko kauppa. Ehkä nykyään ei aivan niin kovaa huijausta kuin muutama vuosi sitten, mutta vieläkin toimii sama jätkä myyntialalla vain firma vaihtuu


      • lomailija

        Otsikon kaltaiset fiilikset on... Omistan suomalaisesta lomaosakepaikasta keskikesän osakkeen ja olen tähän asti jokaisen viikon käyttänyt itse. Kivaa on ollu perheen kesken. En kuulu enään edes vaihto-organisaatioon. Mutta jos tällä hetkellä haluaisin myydä hankintani en pääsisi lähellekkaan ostohintaa... Näin se vain on.


      • Veikko M

        Lomaosakkeet ovat köyhän kansan touhuja ja sijoituksinakin todella typeriä.


      • Juristi
        Illaksi kotiin? kirjoitti:

        Mulla on kokemukset olleet pääsääntöisesti hyviä. On pari viikko-osaketta, toinen Suomessa ja toinen Espanjassa.

        Hirvittävän vähän olen ollut noissa kohteissa ja vaihdellut RCIn kautta muualle, kuten Kreikkaan, Italiaan ja toisiin kohteisiin Espanjassa. Edellisellä reissulla säästimme yli 1500 euroa matkatoimiston listahintaan samaan kohteeseen. Matkassa oli mukana 5 henkilöä. (Huom! Tuohon on laskettu lennot, RCIn vaihtomaksu, kohteen vastikevuokra ja auton vuokra!)

        Reissuissa on ollut 4-5 henkilöä ja aina olemme vuokranneet auton paikanpäältä, joten kyllä ainakin meille tuo maksoi nopeasti itse itsensä takaisin.

        Ja nyt kun halpalennot on alkaneet Suomestakin, niin ei voi valittaa.

        Eikä noita loma-osakkeita kannatta ostaa (aina) suoraan joltain välittäjältä. Niitä löytyy kyllä huomattavasti halvemmalla "käytettyinä". itse maksoin reilut 8000 mummoa toisesta aikoinaan ja hyvin on pelittänyt.

        Mutta mutta, varokaa huijareita ja selvittäkää MIKÄ on organisaatio joka hallinnoi yhtiötä.

        Miksi vertaat matkatomiston listahintaan ja kuvittelet tyhmyyttäsi säästäneesi jotain?
        Vastikevuoran, vaihtomaksun, pääomakorkojen ja myydessä totetuvat tappion jälkeen olet häviöllä, et suinkaan voitolla.

        En ole kuullut, että joko olisi voittanut lomaosakeensa myydessään, mutta kaikki osakkeensa myyneet tuttuni ovat hävineet, joku enemmän ja joku vähemmän.

        Espanjasta saa ison huvilan vuoralle 200-300 euroa viikko, eikä tarvitse temppuilla Rci vaihtojen kanssa. Mitä järkeä on siis ostaa viikko-osake etelästä?


      • Taas..
        Juristi kirjoitti:

        Miksi vertaat matkatomiston listahintaan ja kuvittelet tyhmyyttäsi säästäneesi jotain?
        Vastikevuoran, vaihtomaksun, pääomakorkojen ja myydessä totetuvat tappion jälkeen olet häviöllä, et suinkaan voitolla.

        En ole kuullut, että joko olisi voittanut lomaosakeensa myydessään, mutta kaikki osakkeensa myyneet tuttuni ovat hävineet, joku enemmän ja joku vähemmän.

        Espanjasta saa ison huvilan vuoralle 200-300 euroa viikko, eikä tarvitse temppuilla Rci vaihtojen kanssa. Mitä järkeä on siis ostaa viikko-osake etelästä?

        ..tappiolle jäisi?

        Jos kerran "pääoma" on maksettu jo yhden reissun säästöllä?
        Mikä pääomakorko????

        Ei ole tarkoitus myydä niitä joten tappio on siis "kuvitteellinen"!

        Kohteet joissa olemme olleet on ihan hyviä ja tasokkaita.

        Mielipiteensä kullakin, mutta homma on toiminut meillä tosi hyvin.


      • huijattu?

        Tuli aikanaan ostettua semmonen oikeen ulkomailta ja harmitti jälkikäteen kyllä. Rahaa kun ei sillon ollut muutenkaan liikaa. Muutama vuosi tuli sitä pidettyä ja kerran käytettyä vaihtoviikkoa. Sittemmin avioeron myötä myytiin pois ja alihintaan tietty, eli takkiin tuli.

        Mutta jos matkustelee paljon ja on varaa hankkia hyvät (punaset) viikot ja hyvästä paikasta, niin ei se ole välttämättä huono systeemi


      • Mies- 40
        Taas.. kirjoitti:

        ..tappiolle jäisi?

        Jos kerran "pääoma" on maksettu jo yhden reissun säästöllä?
        Mikä pääomakorko????

        Ei ole tarkoitus myydä niitä joten tappio on siis "kuvitteellinen"!

        Kohteet joissa olemme olleet on ihan hyviä ja tasokkaita.

        Mielipiteensä kullakin, mutta homma on toiminut meillä tosi hyvin.

        Esitä laskutoimitus, jossa olet maksanut pääoman yhden reissun "säästöllä", niin saamme makoisat naurut. Minä esitän laskutomituksen, joka saa sinut katumaan typerää ostostasi. Ihanko uskoit lipevien myyjien puheita esittelyssä?:-))


      • Bali
        Mies- 40 kirjoitti:

        Esitä laskutoimitus, jossa olet maksanut pääoman yhden reissun "säästöllä", niin saamme makoisat naurut. Minä esitän laskutomituksen, joka saa sinut katumaan typerää ostostasi. Ihanko uskoit lipevien myyjien puheita esittelyssä?:-))

        Tämä on varmaan huono esimerkki... Meitä lähti kaksi pariskuntaa Balille, vaihtomaksu oli 200 euroa ja lennot yhteensä noin 4.000 euroa, päälle vielä vastike meidän viikosta, eli reilu 300 euroa, yhteensä reissu maksoi vajaat 5.000 euroa.

        Meillä oli kahden makuuhuoneen kultakohde, ja laskin silloin, että kyseinen matka matkatoimiston kautta vastaavalla hotellilla olisi maksanut yhteensä reilut 11.000 euroa.

        Eihän tämä köyhien puuhastelua ole, mutta lähdetään varmaan toistekin.

        Ai niin, viikosta olemme maksaneet 3.000 euroa. Niin, eli mikä tässä mättää?


      • laskentoa
        Mies- 40 kirjoitti:

        Esitä laskutoimitus, jossa olet maksanut pääoman yhden reissun "säästöllä", niin saamme makoisat naurut. Minä esitän laskutomituksen, joka saa sinut katumaan typerää ostostasi. Ihanko uskoit lipevien myyjien puheita esittelyssä?:-))

        270 vastike
        139 rci vaihtomaksu
        270 autonvuokra
        900 lennot viidelle hengelle
        ----
        1579 euroa

        Matkatoimiston kautta:

        Samassa hotellissa,huone kahdelle hengelle:
        1294 x 2,5 = 3235

        3235
        -1579
        =1656 ero matkatoimiston hintaan

        Maksoin viikko-osakkeesta 1350 euroa!

        Naura vaan. Me ollaan tehty jo tällä "laskuopilla" useita reissuja.
        Lompsa painaa enemmän, mutta osan rahoista voi jättää kotiin!


      • Mies -40
        laskentoa kirjoitti:

        270 vastike
        139 rci vaihtomaksu
        270 autonvuokra
        900 lennot viidelle hengelle
        ----
        1579 euroa

        Matkatoimiston kautta:

        Samassa hotellissa,huone kahdelle hengelle:
        1294 x 2,5 = 3235

        3235
        -1579
        =1656 ero matkatoimiston hintaan

        Maksoin viikko-osakkeesta 1350 euroa!

        Naura vaan. Me ollaan tehty jo tällä "laskuopilla" useita reissuja.
        Lompsa painaa enemmän, mutta osan rahoista voi jättää kotiin!

        Pieleen menee ja yhä naurattaa, sillä mikä pakottaa matkustamaan matkatoimiston kautta ja mikä pakko on asua juuri samassa hotellissa? Tilaamalla kaiken itse netistä pääsee usein miltei puolta halvemmalla.

        Mistä ostit lomaviiko-osakkeen 1350 erolla? Hehe! Anna firman tiedot joka myy noin halvalla. Taitaa olla melkopinen rotankolo, jos sitä myydään tuohon hintaan, kun yleisemmin niitä myydään paremmilta paikoilta 8000- 10 000 eurolla.

        Soopaa puhelet taatusti ja laskuoppisi heittää siis todella pahoin.


      • laskentoa
        Mies -40 kirjoitti:

        Pieleen menee ja yhä naurattaa, sillä mikä pakottaa matkustamaan matkatoimiston kautta ja mikä pakko on asua juuri samassa hotellissa? Tilaamalla kaiken itse netistä pääsee usein miltei puolta halvemmalla.

        Mistä ostit lomaviiko-osakkeen 1350 erolla? Hehe! Anna firman tiedot joka myy noin halvalla. Taitaa olla melkopinen rotankolo, jos sitä myydään tuohon hintaan, kun yleisemmin niitä myydään paremmilta paikoilta 8000- 10 000 eurolla.

        Soopaa puhelet taatusti ja laskuoppisi heittää siis todella pahoin.

        Minkä helevetin firman tiedot???

        Eikö kauppaa saa tehdä yksityishenkilöt keskenään???

        Missä meni pieleen laskenta?

        Voidaanhan laskea niin että pakko ei ole käydä kotoa missään niin ei mene yhtään rahaa!

        Missä hemmetin samassa hotellissa????
        Enpä ole vielä yhtään lomaa viettänyt samassa hotellissa??

        Tajuatkohan herra-40 koko systeemiä????


      • laskentoa
        laskentoa kirjoitti:

        Minkä helevetin firman tiedot???

        Eikö kauppaa saa tehdä yksityishenkilöt keskenään???

        Missä meni pieleen laskenta?

        Voidaanhan laskea niin että pakko ei ole käydä kotoa missään niin ei mene yhtään rahaa!

        Missä hemmetin samassa hotellissa????
        Enpä ole vielä yhtään lomaa viettänyt samassa hotellissa??

        Tajuatkohan herra-40 koko systeemiä????

        Niin joo,

        mikä on rotanloukku? Neljälle hengelle punaisilla viikoilla meren rannassa...
        Not bad! Valitettavasti halutaan käydä muissakin paikoissa.

        Jaa et usko hintaa?

        Ei se ole uskon asia. Valitan. Mutta tämä oli kauppahinta...

        Oliko herra-40:llä lisää tyhmiä kysymyksiä???


      • lähtee

        Kylläpä varmaan tyytyväisempiä lomaosakkeenomistajia on:
        1. jälkimarkkinoilta osakkeen tod. edullisesti ostaneet
        2. firman lukuun lomaosakkeen ostaneet jotka voivat sitten työnteiköiden erilaisiin tarpeisiin osaketta käyttää.


      • Mies -40
        laskentoa kirjoitti:

        Minkä helevetin firman tiedot???

        Eikö kauppaa saa tehdä yksityishenkilöt keskenään???

        Missä meni pieleen laskenta?

        Voidaanhan laskea niin että pakko ei ole käydä kotoa missään niin ei mene yhtään rahaa!

        Missä hemmetin samassa hotellissa????
        Enpä ole vielä yhtään lomaa viettänyt samassa hotellissa??

        Tajuatkohan herra-40 koko systeemiä????

        Hehe! Vai ihan yksityiseltä ostit!! Tuliko tyrkyttämään sinulle kadulla, kuten loma-osakkeiden myyjät etelässä?

        Mistä firmasta ko. "yksityinen" sen osti ja millä hinnalla? Kumpi hävisi kaupassa, vai peräti molemmatko voititte:-))) Laskentasi meni pahoin pieleen ja tyhmyydestäsi sakotetaan. Et pysty osoittamaaan millään laskuopilla, tehneesi hyvää kauppaa.

        Useimmat lomaosakkeiden ostajat, jotka ovat tosin fiksumpia kuin sinä, sentään myöntävät menneensä pahaan miinaan. Tyhmimmät vänkääjät eivät koskaan.

        Eräs tuttu osti lomaosakkeen noin kolme vuotta sitten Marbellasta nykyrahassa 10 000 eurolla, oli kuulema ihan oikean värinenenkin.

        Minä ostin samoihin aikoihin pojalleni pörssiosakkeita noin 8000 eurolla. Tilanne nyt: Kaverillani on maximissaan 1000 euron lomaosake ja pojallani 22 000 euron osakesalkku saadut osingot. Olen itse lomaillut missä haluan, enkä ole missään kolhoosissa kiinni.


      • Mies- 40
        laskentoa kirjoitti:

        Niin joo,

        mikä on rotanloukku? Neljälle hengelle punaisilla viikoilla meren rannassa...
        Not bad! Valitettavasti halutaan käydä muissakin paikoissa.

        Jaa et usko hintaa?

        Ei se ole uskon asia. Valitan. Mutta tämä oli kauppahinta...

        Oliko herra-40:llä lisää tyhmiä kysymyksiä???

        Johan ovat hinnat romahtaneet ja kohta noita rotaloukkoja saa varmaan ilmaiseksi. Muutama vuosi sitten puhuttiin aivan toisista summista.

        Mistäköhän moinen totaalinen romahdus hinnoissa johtuu? Johtuneeko siitä, että ihmiset ovat tulleet vihdoin järkiinsä:-D

        Myyjä huokaisi varmaan helpotuksestä, löytäessään sopivan uunon ostajan lomaosakkeelleen.

        Kohta sinun kannattaa pyyhkiä sillä peffaasi, sillä vessapaperikin on arvokkaampi paperi kuin sinun etelän lomaosakkeesi.

        Ihanko sait punaisen viikon? Hehe! Eikö ollutkin mahtavaa, että pääsit 1/52 kolhoosiisi ja ihan meren rantaan? Kyllä käy kateeksi:-)))))


      • Lisää laskentoa
        laskentoa kirjoitti:

        270 vastike
        139 rci vaihtomaksu
        270 autonvuokra
        900 lennot viidelle hengelle
        ----
        1579 euroa

        Matkatoimiston kautta:

        Samassa hotellissa,huone kahdelle hengelle:
        1294 x 2,5 = 3235

        3235
        -1579
        =1656 ero matkatoimiston hintaan

        Maksoin viikko-osakkeesta 1350 euroa!

        Naura vaan. Me ollaan tehty jo tällä "laskuopilla" useita reissuja.
        Lompsa painaa enemmän, mutta osan rahoista voi jättää kotiin!

        Jos lennot viidelle on yhteensä 900 eli 180 per nuppi niin ette ole kyllä kovin kaukana käyneet. Tai jos tohon hintaan pääsee Välimeren rannalle tai kauemmas niin kerro minullekin millä yhtiöllä.

        Yleensä kyllä taitaa pakettimatka olla aina edullisin vaihtoehto. Niillä on niin hyvät sopimukset lentoyhtiöiden ja varsinkin hotellien kanssa että omatoiminen matka on aina kalliimpi. Tämä pätee varsinkin jos on vähintään pari viikkoa reissussa.


      • laskentoa
        Lisää laskentoa kirjoitti:

        Jos lennot viidelle on yhteensä 900 eli 180 per nuppi niin ette ole kyllä kovin kaukana käyneet. Tai jos tohon hintaan pääsee Välimeren rannalle tai kauemmas niin kerro minullekin millä yhtiöllä.

        Yleensä kyllä taitaa pakettimatka olla aina edullisin vaihtoehto. Niillä on niin hyvät sopimukset lentoyhtiöiden ja varsinkin hotellien kanssa että omatoiminen matka on aina kalliimpi. Tämä pätee varsinkin jos on vähintään pari viikkoa reissussa.

        Yhtiö Ryanair!

        Lennot kohteeseen Lontoon kautta
        180 euroa edestakaisin!

        On aika kaukana...


      • tst
        Mies -40 kirjoitti:

        Pieleen menee ja yhä naurattaa, sillä mikä pakottaa matkustamaan matkatoimiston kautta ja mikä pakko on asua juuri samassa hotellissa? Tilaamalla kaiken itse netistä pääsee usein miltei puolta halvemmalla.

        Mistä ostit lomaviiko-osakkeen 1350 erolla? Hehe! Anna firman tiedot joka myy noin halvalla. Taitaa olla melkopinen rotankolo, jos sitä myydään tuohon hintaan, kun yleisemmin niitä myydään paremmilta paikoilta 8000- 10 000 eurolla.

        Soopaa puhelet taatusti ja laskuoppisi heittää siis todella pahoin.

        "Pieleen menee ja yhä naurattaa, sillä mikä pakottaa matkustamaan matkatoimiston kautta ja mikä pakko on asua juuri samassa hotellissa? Tilaamalla kaiken itse netistä pääsee usein miltei puolta halvemmalla. "

        Mikä pakko on lähteä minnekään? Voihan sitä maata sohvalla ja säästää. Varmasti halpojakin hotelleja. Ei kyse olekaan siitä etteikö jostain murjusta saisi huoneita halvemmalla. Jos lomailet esim. perheen kanssa, niin arvostat hieman tasoa.


      • tst
        Mies -40 kirjoitti:

        Hehe! Vai ihan yksityiseltä ostit!! Tuliko tyrkyttämään sinulle kadulla, kuten loma-osakkeiden myyjät etelässä?

        Mistä firmasta ko. "yksityinen" sen osti ja millä hinnalla? Kumpi hävisi kaupassa, vai peräti molemmatko voititte:-))) Laskentasi meni pahoin pieleen ja tyhmyydestäsi sakotetaan. Et pysty osoittamaaan millään laskuopilla, tehneesi hyvää kauppaa.

        Useimmat lomaosakkeiden ostajat, jotka ovat tosin fiksumpia kuin sinä, sentään myöntävät menneensä pahaan miinaan. Tyhmimmät vänkääjät eivät koskaan.

        Eräs tuttu osti lomaosakkeen noin kolme vuotta sitten Marbellasta nykyrahassa 10 000 eurolla, oli kuulema ihan oikean värinenenkin.

        Minä ostin samoihin aikoihin pojalleni pörssiosakkeita noin 8000 eurolla. Tilanne nyt: Kaverillani on maximissaan 1000 euron lomaosake ja pojallani 22 000 euron osakesalkku saadut osingot. Olen itse lomaillut missä haluan, enkä ole missään kolhoosissa kiinni.

        Juu ihan huijausta on lomaosakkeet ja autokaupat. Ei ole kaverini paljon autollaan ajellut, on pitänyt sitä jo 10 v. eikä siitä saa sitä hintaakaan mitä maksoi. Huijausta on.

        Tyhmät ne autoja ostelee, laittakaa kaikki rahanne pörssiin! Se on parempaa kuin lomailu tai autoilu. Voit istua kotona teksti-tv:n ääressä ja katsoa nouseeko vai laskeeko osakkeet. Välillä nousee ja välillä laskee, se on eri jännää! Mitä järkeä on lomissa? Kotonakin voi olla ja katsoa teksti-Tv:stä osakekursseja.

        Muistakaa! Autot on huijausta, et saa omiasi takaisin 10 v. päästä ja kuulemma tietokoneetkin on samanlaisia. Hullut niitä ostaa. Eiä lomaosakkeista kuulemma saa osinkoja = huijausta!

        Me osakenerot kyllä nämäkin asiat tiedetään.


      • Mies-40
        tst kirjoitti:

        "Pieleen menee ja yhä naurattaa, sillä mikä pakottaa matkustamaan matkatoimiston kautta ja mikä pakko on asua juuri samassa hotellissa? Tilaamalla kaiken itse netistä pääsee usein miltei puolta halvemmalla. "

        Mikä pakko on lähteä minnekään? Voihan sitä maata sohvalla ja säästää. Varmasti halpojakin hotelleja. Ei kyse olekaan siitä etteikö jostain murjusta saisi huoneita halvemmalla. Jos lomailet esim. perheen kanssa, niin arvostat hieman tasoa.

        Mistä sait päähäsi, että tarkoitin halpoja hotelleja? Toisaalta huoneen luxustasolla ei ole suurta väliäkään, sillä lomalle ei mennä nukkumaan.

        Kunhan alue on hyvä ja toimintaa löytyy, niin keskitaso riittää mainiosti 90% ihmisistä. 400-500 viikko riittää hyvään hotelliin taatusti, jopa Marbellassa.


      • laskentoa
        Mies-40 kirjoitti:

        Mistä sait päähäsi, että tarkoitin halpoja hotelleja? Toisaalta huoneen luxustasolla ei ole suurta väliäkään, sillä lomalle ei mennä nukkumaan.

        Kunhan alue on hyvä ja toimintaa löytyy, niin keskitaso riittää mainiosti 90% ihmisistä. 400-500 viikko riittää hyvään hotelliin taatusti, jopa Marbellassa.

        Jonka jakaa 1/365 ja joku on oksennellut ja kussut nurkkiin.

        Mieluummin 1/50 ja siisti ympäristö.

        Marbella... yäk! Mitä muuta sinulta olisi voinut odottaakaan. Jaa kukahan se oli se uusavuton?


      • Mies -40
        laskentoa kirjoitti:

        Jonka jakaa 1/365 ja joku on oksennellut ja kussut nurkkiin.

        Mieluummin 1/50 ja siisti ympäristö.

        Marbella... yäk! Mitä muuta sinulta olisi voinut odottaakaan. Jaa kukahan se oli se uusavuton?

        Etpä sinä ressukka tiedä yhtään mitään Espanjan paikoista ja niiden hitatasosta, sillä Marbella satuu olemaan kalleinta seutua koko aurinkorannikolla. Siellä asuvat multi miljoonäärit joiden kalleimmat huviveneet satamassa maksavat enemmän kuin sukusi koko maallinen omaisuus.

        En tiedä missä lutikkakylässä kapinen osakkeesi on, minä viihdyn siellä missä raha ja menestys haisee, eivätkä kaltaisesi köyhät pyöri jaloissa oksentelemassa, kuseksimassa ja juoksemassa lomaosakehuijareiden pyydyksissä.
        Luxus hotelleissa joissa asustelen ei oksennus haise, sillä ne siivotaan päivittäin, toisin kun sinun lutikkalinnassasi, josta et omista käytännössä muuta kun luvan oleskella siellä.

        Muistahan köyhä "omistajaluokkaan" kuuluva kun kyykistyt läävässäsi Wc pytylle krapulapaskalle, ettet omista edes sitä.


      • Pekkis
        laskentoa kirjoitti:

        Yhtiö Ryanair!

        Lennot kohteeseen Lontoon kautta
        180 euroa edestakaisin!

        On aika kaukana...

        Ei sinullakaan ole mitään tasoa, kun joudut lentämään halpalennoilla.


      • ho ho ho...
        Mies -40 kirjoitti:

        Etpä sinä ressukka tiedä yhtään mitään Espanjan paikoista ja niiden hitatasosta, sillä Marbella satuu olemaan kalleinta seutua koko aurinkorannikolla. Siellä asuvat multi miljoonäärit joiden kalleimmat huviveneet satamassa maksavat enemmän kuin sukusi koko maallinen omaisuus.

        En tiedä missä lutikkakylässä kapinen osakkeesi on, minä viihdyn siellä missä raha ja menestys haisee, eivätkä kaltaisesi köyhät pyöri jaloissa oksentelemassa, kuseksimassa ja juoksemassa lomaosakehuijareiden pyydyksissä.
        Luxus hotelleissa joissa asustelen ei oksennus haise, sillä ne siivotaan päivittäin, toisin kun sinun lutikkalinnassasi, josta et omista käytännössä muuta kun luvan oleskella siellä.

        Muistahan köyhä "omistajaluokkaan" kuuluva kun kyykistyt läävässäsi Wc pytylle krapulapaskalle, ettet omista edes sitä.

        ...selittääkin jo kaiken!

        Marbella on kehnoin paikka jossa on tullut käytyä. Ei mitään hohtoa. Muovin makua joka paikassa.


      • tst
        Mies -40 kirjoitti:

        Etpä sinä ressukka tiedä yhtään mitään Espanjan paikoista ja niiden hitatasosta, sillä Marbella satuu olemaan kalleinta seutua koko aurinkorannikolla. Siellä asuvat multi miljoonäärit joiden kalleimmat huviveneet satamassa maksavat enemmän kuin sukusi koko maallinen omaisuus.

        En tiedä missä lutikkakylässä kapinen osakkeesi on, minä viihdyn siellä missä raha ja menestys haisee, eivätkä kaltaisesi köyhät pyöri jaloissa oksentelemassa, kuseksimassa ja juoksemassa lomaosakehuijareiden pyydyksissä.
        Luxus hotelleissa joissa asustelen ei oksennus haise, sillä ne siivotaan päivittäin, toisin kun sinun lutikkalinnassasi, josta et omista käytännössä muuta kun luvan oleskella siellä.

        Muistahan köyhä "omistajaluokkaan" kuuluva kun kyykistyt läävässäsi Wc pytylle krapulapaskalle, ettet omista edes sitä.

        "Etpä sinä ressukka tiedä yhtään mitään Espanjan paikoista ja niiden hitatasosta, sillä Marbella satuu olemaan kalleinta seutua koko aurinkorannikolla. Siellä asuvat multi miljoonäärit joiden kalleimmat huviveneet satamassa maksavat enemmän kuin sukusi koko maallinen omaisuus."

        Olet niitä tyyppejä joiden on pakko pyöriä siellä missä on rikkaita, vaikka omat rahat ei riitä kuin johonkin halpaan hotelliin. Hanki elämä!

        Itse lomailen siellä mikä itseäni kiinnostaa, enkä siellä missä voin kärkkyä nimmaria joltain b-luokan julkkikselta.


      • tst
        Pekkis kirjoitti:

        Ei sinullakaan ole mitään tasoa, kun joudut lentämään halpalennoilla.

        Kumpi on mielestäsi tärkeämpi?

        a) halpa lento ja tasokas lomakohde
        b) kallis lento ja huonotasoinen lomakohde

        Jokainen valitsee mieleisensä.


      • kun käyttää
        huijattu? kirjoitti:

        Tuli aikanaan ostettua semmonen oikeen ulkomailta ja harmitti jälkikäteen kyllä. Rahaa kun ei sillon ollut muutenkaan liikaa. Muutama vuosi tuli sitä pidettyä ja kerran käytettyä vaihtoviikkoa. Sittemmin avioeron myötä myytiin pois ja alihintaan tietty, eli takkiin tuli.

        Mutta jos matkustelee paljon ja on varaa hankkia hyvät (punaset) viikot ja hyvästä paikasta, niin ei se ole välttämättä huono systeemi

        niin kaikki hankinnat on työdyttömiä, kalliitta ja vääriä jos ne hankkii mutta ei käytä.
        Eikä lomaosake sen paremmin kuin usein asunto tai kesämökkikään ole hankittaessa sijoitus varsinaisessa mielessä. Sijoitus on yleensä hankittu vain ja ainoastaan tuotto mielessä.
        Mutta niin lomaosake kuin asunto, auto, kesämökki hankitaan omaan ja perheen käyttöön tarkoituksen mukaisuuden mukaan.
        Ei lomaosaketta kannata hankkia jos ajatellaan että kaksi henkilöä käyttää sitä viikon 1 - 5 vuoden välein. Hyöty tulee siitä että käytetään useita viikkoja yhtäjaksoisesti ulkomailla esim. lisäviikkojen muodossa tai sitten on useampi henkilö käyttämässä


      • Uuvestaan pian
        ho ho ho... kirjoitti:

        ...selittääkin jo kaiken!

        Marbella on kehnoin paikka jossa on tullut käytyä. Ei mitään hohtoa. Muovin makua joka paikassa.

        Niin samaa vain jatkossakin.


    • 35796

      Kyllä 100 mummoa joo

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      362
      3205
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      140
      1217
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1167
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      136
      987
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      727
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      689
    Aihe