Voiko vuokranantaja kieltää miuu ottamasta kisa?

Kisumisu123475

Asun yksiössä, yksityinen vuokranantaja. Sopimuksessa maininta ei lemmikkejä. Onko nyt oikiasti niin että vuokranantaja voi kieltää mua ottamasta kotiini kissan? Sehän olis mun harrastus ja yksityiselämän juttu.. tuhot korjaan/korvaisi. Eikä lue vuokrasopimuksessa että allergiahuusholi.

7

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin_se_vaan_menee

      Kyllä todellakin voi. Jos kaikenlisäks vuokrasopimuksessa tuo maininta ja olet sopimuksen allekirjoittanut, niin todellakaan ET OTA kissaa tai muutakaan lemmikkiä siihen asuntoon. Ei tarvitse olla mainintaa allergiahuushollista, riittää tuo EI lemmikkejä ja sitä sinun on noudatettava jos et häätöä halua.
      ps. Saton asunnoissa lemmikit sallittu

    • Kohtuutonehto

      On ns. kohtuutonta ehto mikäli asuntoa ei ole varattu allergia-asunnoksi. Tästä olisi vuokrasopimuksessa maininta. Ei voi häätää tällä perusteella.

    • Kisumisu123475

      No kiitos vastauksista.. ☺Missä asun ei oo Satoa tms. Pikkukunta ja tarjonta on mitä on. Ihmettelen toisen ihmisen tarvetta sijoituksen nimissä kontrolloida toisen ihmisen yksityiselämän asioita ja harrastuksia. Paitsi jos tää olis allergioiden asunto. Tää on sijoitusa on joo asunto mil tuloja, mut Tää on mun KOTI ja mä asun täällä. Tuntuu etten mie en saa elää kuten haluisin ja se masentaa mua oikiasti niin palajon. Varaa ei oo omaankaan ja tääl ei oo paljoo vuokralla koteja. En tie mitä miun tulis tehdä. Itkettää ihan tää asia ihan pari kertaa viikossa. Ja tietty mie korvaan sitte uuet tapetit sunmuut jos kisu raapii tai muuta. Ja oha miul vakuutussitten. En vaan tiädö mitä mie tekisin. Aika surku olo miul on.

      • kissatkebabiksi

        Minä tiedän mitä teet, opettelu ensin kirioittaamaahan..ja sun kissas kusi haisisihin käytävähän suakka


    • asderm

      Juuri tuosta johtuen muunmuassa en vuokraa yhtäkään sijoitusasuntoani YKSITYISHENKILÖILLE ainoastaan YRITYKSILLE. Kun Vuokrasopimuksen allekirjoittajana on työntantaja, siis yritys y-tunnuksella niin saat välittömästi asunnon tyhjäksi jos joku sinne kattinsa tuo.

      Jos yksityishenkilö tuo kattinsa ja on allekirjoittanut vuokrasopimuksen et sitä pois asunnosta saa

    • rehellisyyttäpeliin

      Kissan pissan haju on niin hirveää ja sitkeässä, voi joutua vaihtamaan lattiat, kaapit seinien alareunat...remotti voi maksaa jopa kymppitonnin...

      Osta oma asunto ja pidä siellä niin monta lemmikkiä kun katsot tarpeelliseksi...vahingot kustannat itse. Siihen saakka olet ilman lemmikkiä, tai ota häkkiin marsu tms ?

    • Kokemus-Opettakoon

      Eräässä kerrostalo asunnossa oli vuokralainen oikein miellyttävä vanhempi rouvas henkilö, no mutta sitten hän hommas kissan ja siitä se alkoi. kissa meni parvekeen kautta naapuri asuntoon kuseksimaan.
      Ja naisen oma parveke haisi niin hirvelle kissan kuselle kuten koko vuokra asuntokin ja asukkaat alkoivat kypsyyn koko asiaan ja ilmoituksia ja kyselyjä tehtiin ja yrittettiin vaikka mitä sopua, turhaan nainen usutti lakimiehen ja juttu meni oikeuteen ja siellä päätös oli naiselle kielteinen.
      Ja maksettavaksi tuli korvauksia ja häätö ja omat plus muitten osallisten asianajo kulut ja semmoisia summia kun ei naiselta löytynyt niin luotto tiedot meni. tuloksena ei saanut asuntoa mistään, muutti ruotsiin ja kuoli suht pian sinne.

      Tässä alkuperäisessä asunnossa oli alhainen vuokra ja mukava omistaja pariskunta ja todellakin ymmärtäväinen ja joutuvat isoihin vaikeuksiin päätyessään itse maksamaan naisen aiheuttamat kulut ja asuntonsa remontit. näin kävi vain tuon naisen itsekyyden ja itsepäisyyden vuoksi hän oli syntyperältään karjalan evakoita ja itkeäkin tihrutti ja valitteli kuinka häntä vastaan on tehty salaliitto kun hänen kissaansa ei hyväksytä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe